10 jednoduchých spôsobov, ako byť slobodný a šťastný po tridsiatke

Keď nemáte vzťah, môže sa vám zdať, že všetci vaši známi majú partnerov, najmä keď dosiahnete tridsiatku. Byť single však nie je zlá vec – v skutočnosti to prináša veľa výhod! Získate možnosť zažiť slobodu v čase, keď viete, čo chcete. Okrem toho sa môžete sústrediť na seba a venovať sa veciam, ktoré ste vždy chceli robiť, ale nikdy ste na ne nemali čas! Je úplne možné oceniť slobodný život taký, aký je.

Tu je 10 tipov, ktoré vám pomôžu prijať slobodu po tridsiatke.

Metóda 1 z 10:Užívajte si slobodu.

PRÍDE ČOSKORO
Môžete zostať vonku tak dlho, ako chcete, bez toho, aby ste sa ohlásili. Ak si chcete vziať deň voľna a vyraziť na pláž, môžete! Ľudia, ktorí nie sú slobodní, majú na starosť rozvrh inej osoby, ale vy môžete robiť, čo chcete a kedy chcete. Užite si to![1]

  • Vždy je dobré povedať aspoň jednej osobe, kam idete, najmä ak ste sami. Predtým, ako sa vyberiete na víkend do lesa, pre istotu napíšte SMS svojej mame alebo blízkej kamarátke.

Metóda 2 z 10:Vážte si svojho životného priestoru.

PRÍDE ČOSKORO
Môže byť taká čistá alebo špinavá, ako chcete. Ak neznášate riady naukladané v dreze, dajte si záležať na ich skoršom umytí. Alebo, ak vám nevadí trochu neporiadku, nechajte doma trochu viac neporiadku. Je len na vás, ako sa rozhodnete zariadiť a existovať vo svojom priestore.[2]

  • Navyše, keď ste slobodní, môžete si pravdepodobne zaobstarať menší byt (a menší byt pre vás znamená menej upratovania)!).

Metóda 3 z 10:Dajte si rande.

PRÍDE ČOSKORO
Doprajte si večere a zábavné dobrodružstvá. Ak ste túžili vyskúšať novú reštauráciu, choďte do nej! Ak si chcete pozrieť nový film, vyberte sa do kina a urobte to! Môžete robiť čokoľvek, čo chcete, vo svojom voľnom čase.[3]
Dôveryhodný zdroj
Clevelandská klinika
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj

  • Ďalšou výhodou toho, že ste slobodní, je, že nemusíte s nikým robiť kompromisy. Ak nechcete tacos, nemusíte si ich dať. Ak dávate prednosť akčným filmom, nikdy nemusíte pozerať film o dievčatách.

Metóda 4 z 10:Ponorte sa do svojej kariéry.

PRÍDE ČOSKORO
Zamerajte sa na to, aby ste sa posunuli vpred a využili nové príležitosti. Nemusíte byť workoholik, ale môžete využiť skutočnosť, že sa nikto nebude hnevať, ak prídete domov neskoro. Navštevujte semináre, navštevujte kurzy navyše a pracujte vo svojom odbore, aby vás práca napĺňala.[4]

  • Ak sa vám nepáči kariéra, ktorú práve robíte, zmeňte ju! Nikdy nie je neskoro vrátiť sa do školy alebo absolvovať nejaké odborné kurzy, aby ste zmenili svoj odbor.

Metóda 5 z 10:Nájdite si čas na cestovanie.

PRÍDE ČOSKORO
Míňajte peniaze na zábavné výlety a exkurzie.[5]
Odborný zdroj
Kelli Miller, LCSW, MSW
Psychoterapeut
Rozhovor s odborníkom. 27. októbra 2021.
Ak ste vždy chceli ísť do zahraničia, ale nikdy ste tam neboli, rezervujte si letenku! Môžete so sebou pozvať niekoľko priateľov alebo jednoducho ísť sami. Keď cestujete sami, môžete robiť čokoľvek, kedykoľvek chcete, podľa vlastného harmonogramu.[6]

  • Ak vám cesta do zahraničia pripadá trochu skľučujúca, skúste namiesto toho vyraziť na výlet.

Metóda 6 z 10:Objavte nový koníček.

PRÍDE ČOSKORO
Čo ste vždy chceli vyskúšať? Možno by ste sa mohli ponoriť do robenia roller derby alebo softbalu. Alebo by ste si mohli kúpiť dron a trénovať lietanie s ním v parku. Využite voľný čas na to, aby ste sa naučili novú zručnosť alebo vyskúšali niečo zábavné, čo ste doteraz nemali možnosť.[7]
Odborný zdroj
Kelli Miller, LCSW, MSW
Psychoterapeut
Rozhovor s odborníkom. 27. októbra 2021.

  • Skúste sa pridať k nejakému klubu alebo záujmovej skupine, aby ste sa stretli s inými ľuďmi, ktorí majú podobné záujmy ako vy.

Metóda 7 z 10: Vráťte svoju komunitu.

PRÍDE ČOSKORO
Pracujte ako dobrovoľník v útulku pre zvieratá alebo v miestnej nemocnici. Využite svoj voľný čas na to, aby ste sa odvďačili členom svojej komunity, ktorí možno majú menej šťastia. Dobrovoľníctvo vám môže pomôcť cítiť sa naplnene a dokonca vás urobiť šťastnejšími v každodennom živote.[8]
Dôveryhodný zdroj
Cleveland Clinic
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj

  • Ak máte priestor, môžete sa dokonca stať pestúnom zvieraťa, kým si nenájde svoj večný domov.

Metóda 8 z 10: Posilnite svoje priateľstvá.

PRÍDE ČOSKORO
Nemusíte byť vo vzťahu, aby ste mali silné väzby. Zamerajte sa na zblíženie s priateľmi, ktorých už máte, a na nadväzovanie nových priateľstiev, aby ste sa cítili naplnení. Choďte na večeru, užite si víkend s priateľmi a pracujte na upevňovaní pevných vzťahov s ľuďmi, ktorých máte radi.[9]

  • Zameranie sa na vaše priateľstvá vám môže pomôcť odvrátiť pozornosť od túžby mať partnera. Ak sa budete stretávať s pohodovými ľuďmi, ktorých máte radi, je menej pravdepodobné, že sa budete cítiť osamelo.
  • Ak ešte nemáte deti, ale vaši priatelia ich majú, zistite, či im môžete postrážiť deti. Bude to dobrý spôsob, ako stráviť nejaký čas s deťmi, ak nemáte žiadne vlastné.

Metóda 9 z 10:Doprajte si kvalitný spánok.

PRÍDE ČOSKORO
Štúdie ukazujú, že slobodní ľudia spia lepšie ako ľudia vo vzťahu. Investujte do peknej, pohodlnej postele s toľkými alebo malými vankúšmi, koľko chcete. Môžete ležať bokom, diagonálne alebo dokonca rovno uprostred! Využite spánok na samote tým, že si ho budete vážiť, kým ho máte.[10]

  • Ďalšia výhoda slobodného života: môžeš ísť spať, kedy sa ti zachce! Už žiadne hádky kvôli tomu, že idete spať príliš skoro alebo si pospíte príliš neskoro.

Metóda 10 z 10:Zostaňte fyzicky aktívni.

  • PRÍDE ČOSKORO
    Vďaka nemu budete šťastnejšia a zdravšia.[11]
    Odborný zdroj
    Kelli Miller, LCSW, MSW
    Psychoterapeut
    Rozhovor s odborníkom. 27. októbra 2021.
    Výskum ukazuje, že slobodní ľudia majú tendenciu byť v lepšej kondícii ako ich ženatí kolegovia. Využite voľný čas na návštevu posilňovne, behanie alebo plávanie. Vaše telo sa vám poďakuje![12]

    • Skúste sa pridať k turistickej skupine, aby ste si zacvičili v prírode.
  • Odkazy