10 jednoduchých spôsobov, ako sa vyrovnať s náhlym ukončením dlhodobého vzťahu

Všetky rozchody sú ťažké, ale môžu bolieť ešte viac, keď to neočakávate. Aj keď sa to teraz možno nezdá, existujú spôsoby, ako sa môžete vyrovnať s ukončením dlhodobého vzťahu a nastúpiť na cestu k uzdraveniu. Prečítajte si tieto tipy, aby ste sa dozvedeli, ako sa o seba môžete postarať a časom si napraviť zlomené srdce.

Metóda 1 z 10:Pracujte so svojimi emóciami.


PRÍDE ČOSKORO
Vyjadrite sa tak, ako cítite, že potrebujete. Možno ste z nedávneho rozchodu smutní, nahnevaní, zranení alebo zmätení. Nesnažte sa tlmiť tieto pocity – kričte alebo plačte toľko, koľko práve teraz potrebujete. Ak sa cítite naozaj nahnevaní, skúste to vyjadriť zdravým spôsobom cvičením alebo skúste meditáciu.[1]
Dôveryhodný zdroj
HelpGuide
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
Prejsť na zdroj

  • Pomôcť by vám mohlo aj to, že si svoje pocity zapíšete do denníka. Takto zostanú v súkromí, ale stále ich môžete pustiť von.
  • Alebo sa porozprávajte s milovanou osobou o tom, čo sa stalo a ako sa pri tom cítite.
  • Ak naozaj bojujete so svojimi emóciami, skúste sa porozprávať s odborníkom na duševné zdravie.[2]
    Odborný zdroj
    Raffi Bilek, LCSW-C
    Licencovaný certifikovaný sociálny pracovník – klinický
    Rozhovor s odborníkom. 15. októbra 2021.

Metóda 2 z 10: Oprite sa o svoj podporný systém.


COMING SOON
Požiadajte svojich priateľov a rodinu, aby s vami trávili čas. Môžu vám ponúknuť radu alebo byť jednoducho rozptýlením v čase, keď to potrebujete. Nemusíte robiť nič veľké – stačí ísť k niekomu domov na večeru alebo si spoločne pozrieť film, čo vám pomôže odpútať pozornosť.[3]
Dôveryhodný zdroj
HelpGuide
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
Prejsť na zdroj

  • Ak sa cítite pohodlne, môžete skúsiť hovoriť o svojich pocitoch s priateľmi alebo členmi rodiny. Ak sa vám to nepodarí, aj to je v poriadku.
  • Byť zrazu sám po tom, čo ste boli v dlhodobom vzťahu, môže byť ťažké. Snažte sa neizolovať a snažte sa tráviť čas s pozitívnymi, optimistickými ľuďmi, ktorí vám zlepšia náladu.
  • Ak sa cítite obzvlášť osamelo, skúste nadviazať kontakty so starými priateľmi alebo si nájsť nových tým, že sa prihlásite do klubu alebo záujmovej skupiny.

Metóda 3 z 10: Vytvorte si dennú rutinu.


PRÍDE ČOSKORO
Dodržiavanie plánu vás každý deň vytiahne z postele. Snažte sa vstávať z postele približne v rovnakom čase, aby ste začali svoj deň. Dbajte na to, aby ste jedli 3 jedlá, pili veľa vody a snažte sa aj trochu cvičiť. Teraz sa to môže zdať ťažké, ale vytvorením rutiny to bude oveľa jednoduchšie.[4]

  • Cvičenie sa vám teraz môže zdať tiež ťažké, ale môže skutočne pomôcť zlepšiť váš duševný stav a udržať vás fyzicky zdravých. Ak môžete, usilujte sa o 30 minút mierneho cvičenia denne.

Metóda 4 z 10: Praktizujte starostlivosť o seba.


PRÍDE ČOSKORO
Každý deň robte niečo, čo vás baví. Môžete si dať bublinkový kúpeľ, prečítať si dobrú knihu alebo počúvať svoju obľúbenú hudbu. Vyhraďte si 10 až 15 minút na niečo relaxačné a povzbudzujúce, aby ste si udržali dobrú náladu a zlepšili celkové duševné zdravie.[5]

  • Môžete tiež skúsiť cvičiť jogu, meditovať, venovať sa remeslu alebo ísť do prírody.
  • Starostlivosť o seba môže pomôcť zvýšiť vaše sebavedomie, čo je skvelá vec hneď po rozchode.

Metóda 5 z 10:Vyskúšajte nové koníčky.


PRÍĎTE ČOSKORO
Čo ste vždy chceli robiť? Môže to byť nový šport, nové umenie alebo nová technológia. Ponoriť sa do nejakého zábavného koníčka, na ktorý ste boli príliš zaneprázdnení, aby ste sa mohli sústrediť na niečo iné a nemysleli na svoje emócie.[6]
Dôveryhodný zdroj
HelpGuide
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
Prejsť na zdroj

  • Vyskúšanie nových koníčkov vám pomôže sústrediť sa na prítomnosť namiesto toho, aby ste sa zaoberali minulosťou.
  • Ak nemáte žiadne koníčky, ktoré by vás vzrušovali, skúste sa namiesto toho zamerať na svoju kariérnu cestu. Vrhnite sa do práce, aby ste odvrátili pozornosť od svojich pocitov a nedávnych udalostí.

Metóda 6 z 10:Nerobte žiadne závažné rozhodnutia.


PRÍDE ČOSKORO
Počkajte, kým sa vám trochu vyjasní hlava. Po rozchode je prirodzené uvažovať o tom, že dáte výpoveď v práci a presťahujete sa na druhý koniec krajiny. Dajte si niekoľko mesiacov na to, aby sa na vás usadil prach, než urobíte nejaké veľké zmeny vo svojom živote. Keď budete opäť myslieť jasne, môžete robiť veľké rozhodnutia.[7]
Dôveryhodný zdroj
PomocníkSprievodca
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných, na dôkazoch založených zdrojov v oblasti duševného zdravia a wellness.
Prejsť na zdroj

  • Je normálne, že sa hneď po rozchode cítite vystrašene alebo neisto, pokiaľ ide o vašu budúcnosť. Berte život ako cestu a netrápte sa, ak ešte nemáte všetko vyriešené.[8]
    Zdroj experta
    Raffi Bilek, LCSW-C
    Licencovaný certifikovaný sociálny pracovník – klinický
    Rozhovor s odborníkom. 15. októbra 2021.

Metóda 7 z 10: Nájdite ponaučenie vo svojom rozchode.


PRÍDE ČOSKORO
Možno sa to nezdá, ale vaša skúsenosť vás niečo naučila. Pozrite sa späť na svoj vzťah a zistite, čo ste sa naučili – možno ste zistili, akého partnera chcete v živote alebo aké sú vaše ciele do budúcnosti. Pokúste sa preformulovať túto situáciu na pozitívnu, aby ste sa mohli uzdraviť.[9]

  • Môže byť ťažké urobiť to hneď, preto si dajte trochu času, než sa pokúsite o takéto preformulovanie.

Metóda 8 z 10:Nekontaktujte svojho bývalého.


PRÍDE ČOSKORO
Príliš veľa kontaktov môže vysielať zmiešané správy. Zablokujte ich číslo, vymažte ich zo sociálnych sietí a neodpovedajte, ak sa vás pokúsia kontaktovať. Čím viac sa od nich dokážete dištancovať, tým ľahšie sa uzdravíte.[10]

  • Možno budete musieť stále kontaktovať svojho bývalého partnera v súvislosti s logistikou, ako sú hypotéky, účty alebo dokonca vaše deti. V takom prípade sa snažte udržiavať komunikáciu stručnú a hovorte len o logistických veciach.

Metóda 9 z 10: Vráťte sa tam, keď budete pripravení.


PRÍDE ČOSKORO
Nebojte sa po niekoľkých mesiacoch opäť randiť. Aj keď sa pravdepodobne nechcete hneď vrátiť na zoznamovaciu scénu (to je recept na opätovný vzťah), nedovoľte, aby vám rozchod zabránil znova sa zamilovať. Možno sa to teraz nezdá, ale môžete si nájsť niekoho, kto vás bude milovať a venovať sa vám znova.[11]

  • Neexistuje žiadna konkrétna lehota, ako dlho by ste mali čakať, kým sa znovu stretnete. Ak si však myslíte, že ste stále zamilovaný do svojej bývalej, pravdepodobne je to príliš skoro.

Metóda 10 z 10:Vyhnite sa užívaniu drog a alkoholu na zvládnutie situácie.


  • COMING SOON
    Môže byť lákavé použiť tieto veci na zmiernenie bolesti z rozchodu. Z dlhodobého hľadiska vám však tieto látky v konečnom dôsledku len viac ublížia. Navyše vám nepomôžu spracovať vaše emócie, a to by mohlo spôsobiť, že váš liečebný proces bude trvať oveľa dlhšie.[12]
    Dôveryhodný zdroj
    Clevelandská klinika
    Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
    Prejsť na zdroj

    • Ak máte problémy s drogami alebo alkoholom, môže vám pomôcť odborník na duševné zdravie.[13]
      Expertný zdroj
      Raffi Bilek, LCSW-C
      Licencovaný certifikovaný sociálny pracovník – klinický
      Rozhovor s odborníkom. 15. októbra 2021.
  • Odkazy: