10 jednoduchých spôsobov, ako si v zime udržať kolená v teple

Ak sa vám zdá, že vás v zime obzvlášť studia a bolia kolená, nie ste sami! Nízke teploty môžu zhoršiť príznaky ochorení, ako je artritída a iné problémy s kĺbmi, a spôsobiť, že kolená budú stuhnuté alebo vás budú bolieť. Aj keď zimné mesiace nespôsobujú vašim kolenám priamu bolesť, nízke teploty vám môžu znepríjemniť bežný tréning vonku! Bez ohľadu na to, v akej situácii sa práve nachádzate, tento článok vám pomôže!

Metóda 1 z 10:Zahrejte si kolená vyhrievacou podložkou.

PRÍDE ČOSKORO
Priložte si na kolená na 20 minút vyhrievaciu podložku, ktorá vám poskytne priame teplo. Najmä ak vás v chlade bolia kolená, môže to byť skvelý prostriedok na rýchlu úľavu. Priame teplo na kolená pomáha uvoľniť svaly a dokonca zvyšuje krvný obeh. Ak máte artritídu alebo sa vám zdá, že v zimných mesiacoch sú vaše kolená obzvlášť náchylné na bolesti, vyskúšajte túto metódu na rýchlu úľavu.[1]
Dôveryhodný zdroj
Clevelandská klinika
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj

  • Aby ste sa vyhli prílišnému prehriatiu alebo možnému poraneniu pokožky, nepoužívajte vyhrievaciu podložku dlhšie ako 20 minút.

Metóda 2 z 10:Priložte si na kolená teplú žínku.

COMING SOON
Ak nemáte vyhrievaciu podložku, rovnako dobre poslúži aj žinka na umývanie! Pustite žínku pod horúcu vodu, aby ste ju zohriali. Potom vyžmýkajte všetku prebytočnú vodu v umývadle. Pred priložením na pokožku sa uistite, že žinka nie je príliš horúca! Keď dosiahne požadovanú teplotu, podržte žínku na kolenách 20 minút, ako by ste použili vyhrievaciu podložku.[2]
Dôveryhodný zdroj
Clevelandská klinika
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj

Metóda 3 z 10:Namočte sa do teplého kúpeľa.

ČOSKORO PRÍDE
Nie je nič lepšie, ako si napustiť teplý kúpeľ, ktorý uvoľní vaše telo! Uľavte studeným, boľavým kĺbom namočením do teplého kúpeľa na aspoň 20 minút. Teplo vody uvoľňuje stuhnuté svaly, zlepšuje rozsah pohybu v kolenách a prináša úľavu od akejkoľvek bolesti. Túto metódu vyskúšajte po dlhom dni strávenom vonku v chlade alebo po celodennom státí na nohách v práci![3]
Dôveryhodný zdroj
Klinika Cleveland
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj

  • Ak dávate prednosť sprchovaniu, teplá sprcha vám môže priniesť podobné výhody.
  • Hneď po kúpeli sa zabaľte do vrstiev, aby ste si udržali pocit tepla a pohodlia!

Metóda 4 z 10:Investujte do mini ohrievača.

PRÍDE ČOSKORO
Ak vám bude zima na kolená, majte pod stolom ohrievač! Či už celý deň trčíte v chladnej kancelárii, alebo si dokonca len vybavujete veci doma, môže sa stať, že vám kolená budú studené aj v bezpečí interiéru. Priestorový ohrievač dokáže zútulniť miestnosť a v závislosti od veľkosti a funkcie, ktorú hľadáte, sú k dispozícii rôzne modely.[4]

  • Je dôležité dodržiavať bezpečnostné pokyny týkajúce sa ohrievačov. Vždy udržujte ohrievač aspoň 3 metre od nábytku, oblečenia a vecí, ako je papier, aby ste predišli riziku požiaru. Nezabudnite ho vypnúť, keď spíte alebo ste mimo domu![5]
    Dôveryhodný zdroj
    Komisia pre bezpečnosť spotrebiteľských výrobkov
    Independent U.S. vládna agentúra zodpovedná za ochranu spotrebiteľov prostredníctvom vypracovania bezpečnostných noriem a vykonávania výskumu výrobkov
    Prejdite k zdroju

Metóda 5 z 10:Zahrejte sa v noci elektrickou prikrývkou.

PRICHÁDZA ČOSKORO
Použite elektrickú deku, ak vrstvy prikrývok jednoducho nie sú dostatočne teplé. Elektrická deka, niečo ako vyhrievacia podložka v podobe deky, využíva elektrinu na zahriatie mäkkej plyšovej prikrývky, aby ste sa mohli cítiť čo najpohodlnejšie! Ak sa zdá, že vaša spálňa zostáva v noci studená bez ohľadu na to, ako vysoko nastavíte termostat, vyberte si elektrickú deku. Udrží vaše telesné teplo počas celej noci a poskytne okamžitú úľavu vašim kolenám.[6]

  • Uistite sa, že pri používaní elektrickej deky zostanete v bezpečí! Drôty prikrývky nechajte na zemi pod posteľou. Vyhnite sa ich ukladaniu medzi matrac a rám postele alebo skrinkovú pružinu a nezabudnite deku nezasúvať, aby ste sa vyhli potenciálnemu nebezpečenstvu požiaru.[7]

Metóda 6 z 10: Pohybom tela poskytnete úľavu studeným, boľavým kolenám.

PRÍDE ČOSKORO
Udržiavanie mobility zvyšuje rozsah pohybu a znižuje bolesť kĺbov. Ak vám nízke zimné teploty spôsobujú bolesti kolien alebo si len chcete zahriať telo, vyskúšajte niekoľko jednoduchých cvikov ako zahrievacie cvičenie. Ak sa necítite na plnohodnotný tréning, aj niekoľko jednoduchých strečingov môže urobiť svoje.[8]
Dôveryhodný zdroj
Harvard Medical School
Vzdelávacia stránka Harvard Medical School pre verejnosť
Prejsť na zdroj

  • Začnite pomaly s rozcvičovaním, ako je zdvíhanie kolena v stoji, predlžovanie kolena v sede alebo krútenie šliach v stoji.[9]
    Dôveryhodný zdroj
    Harvard Medical School
    Vzdelávacia stránka Harvard Medical School pre verejnosť
    Prejsť na zdroj

Metóda 7 z 10:Cvičte v interiéri, aby ste sa vyhli chladu.

PRÍDEJTE ČOSKORO
Cvičte v posilňovni alebo doma, aby ste si udržali kondíciu a zároveň sa zahriali! Webové stránky, ako napríklad YouTube, ponúkajú rôzne cvičebné postupy, od kardio cvičenia až po silový tréning. Ak uprednostňujete cvičenie s inými ľuďmi, ale nemôžete ospravedlniť behanie s kamarátom v chlade, prihláste sa do posilňovne a zvážte možnosť navštevovať hodiny aerobiku alebo spolupracovať s osobným trénerom. [10]
Každá z týchto možností udržiava vaše telo zahriate, čo zvyšuje pružnosť vašich kĺbov. Ak sa vám v chlade zdajú kolená stuhnuté alebo boľavé, vyskúšajte cvičenie v hale.

  • Ak neviete, kde začať, aj 20-minútové tancovanie na váš obľúbený album je skvelá tréningová rutina! Toto môžete robiť z pohodlia svojej spálne![11]

Metóda 8 z 10:Cvičenie vo vode.

PRÍDE ČOSKORO
Skvelou voľbou je aj plávanie a vodný aerobik v teplom bazéne. Kombinácia pohybu a teplej vody pomáha uvoľniť svaly, posilňuje kĺby a môže poskytnúť veľkú úľavu boľavým kolenám. Ak sa chcete počas cvičenia zahriať, ale nechce sa vám cvičiť doma, zvážte možnosť prihlásiť sa do posilňovne s bazénom alebo navštevovať hodiny vodného aerobiku.[12]
Dôveryhodný zdroj
Clevelandská klinika
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj

Metóda 9 z 10:Pri cvičení vonku noste návleky na kolená!

PRÍĎTE ČOSKORO
Ide o tesné, rúrkovité kusy oblečenia, ktoré obopínajú kolená. Vďaka schopnosti udržať teplo a predchádzať zraneniam sú skvelou voľbou pre outdoorových športovcov v zimných mesiacoch. Ak často chodíte do práce na bicykli aj počas najchladnejších dní v roku, zvážte investíciu do ohrievačov kolien, aby vám kolená nepremrzli. [13]

  • Ohrievače kolien sú k dispozícii v rôznych štýloch, od spandexu až po fleece.

Metóda 10 z 10:Ak často pociťujete bolesť kolien, poraďte sa so svojím lekárom.

  • BLÍŽI SA TO ČOSKORO
    Bolesť kolien v chladnom počasí môže súvisieť so základným ochorením. Mohlo dôjsť k zraneniu, napríklad k roztrhnutiu chrupavky alebo pretrhnutiu väzov. Medzi ďalšie ochorenia, ktoré spôsobujú bolesť kolien, patrí artritída a dna.[14]
    Dôveryhodný zdroj
    Klinika Mayo
    Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
    Prejsť na zdroj
    Ak je bolesť kolien nová alebo ju sprevádza opuch, začervenanie alebo ťažkosti s pohybom, je dobré poradiť sa s lekárom! Môžu vyšetriť vaše príznaky a pomôcť diagnostikovať, čo môže byť zdrojom bolesti.[15]

    • Aj keď sa vám bolesť kolena nezdá až taká vážna, pre istotu sa radšej poraďte s lekárom.
  • Odkazy