10 jednoduchých spôsobov, ako urobiť nudný vzťah zábavným

Niektorým ľuďom je okamžite jasné, že chýba akási iskra. U iných môže trvať roky, kým si uvedomia, že týždne začínajú splývať, pretože rutina sa úplne ustálila. Zdravé vzťahy majú tendenciu upokojiť sa, keď sa dvaja ľudia super dobre poznajú, takže si buďte istí, že to nemusí byť zlé. Po skončení medových týždňov veci jednoducho ochladnú, takže ešte nezúfajte, že váš vzťah je v problémoch. Bez ohľadu na to, prečo vám chýba zábava, existuje veľa spôsobov, ako môžete so svojím hlavným sokom opäť zapaľovať vzťahy!

Metóda 1 z 10:Pozerajte sa na tieto zmeny ako na príležitosť.

COMING SOON
Vzťahy sú práca, ale to neznamená, že táto práca nebude zábavná. Predtým, ako sa začnete snažiť oživiť váš vzťah, musíte si uvedomiť dve veci. Po prvé, vzťahy si vyžadujú úsilie. Myslite na to ako na prácu; musíte sa kontrolovať, dávať pozor a byť aktívni, pokiaľ ide o udržiavanie vášho vzťahu. Po druhé, na prácu by ste sa mali tešiť! V zdravom vzťahu platí, že z neho získate viac, ako do neho vložíte. Posilnite sa a nadchnite sa, že začnete miešať veci![1]

  • Je ľahké myslieť si, že zdravý vzťah je hračka, keďže nám to hovorí každá romantická komédia, reklama a pieseň o láske! Skutočnosť je taká, že vzťah je ako auto; vyžaduje si pravidelnú údržbu a musíte na ňom občas zapracovať, aby ste sa uistili, že jazda zostane plynulá.
  • Nuda vo vašom vzťahu môže byť vážnym problémom, ak vy a/alebo váš partner začínate byť apatickí, hádate sa častejšie (alebo intenzívnejšie) ako zvyčajne, alebo sa vy dvaja od seba vzďaľujete emocionálne a/alebo fyzicky. V takomto prípade možno stojí za to preskúmať párovú terapiu.

Metóda 2 z 10: Porozprávajte sa s partnerom, aby ste zistili, ako sa cíti.

PRÍDE ČOSKORO
Spomeňte si na to počas pokojnej chvíle a jednoducho sa ho opýtajte, ako sa cíti. Neexistuje spôsob, ako diagnostikovať problém, ak neviete, čo je zlé! Nemusí to byť veľká a hlboká vec. Jednoducho si overte, ako na tom obaja ste.[2]

  • Môžete povedať: „Ahoj, máš sa dobre? Máte pocit, že sme v poslednom čase tak trochu v rutine?“ alebo: „Máš pocit, že sme upadli do prílišnej rutiny?? Nebudem to brať zle, ak poviete áno.“ Skúste byť otvorení a jednoducho počúvajte ich reakcie.
  • Ak hovoria, že sa nenudia, ale vy sa určite nudíte, otvorte sa tomu. Povedzte, že by ste chceli veci zamiešať, a uvidíte, ako zareaguje. Pokiaľ ich neobviňujete z toho, ako sa cítite, mali by reagovať pozitívne.
  • Ak povedia, že sa nenudia a vy tiež nie, žiadny problém! Skontrolovali ste sa a teraz viete, že ste obaja šťastní.
  • Ak váš partner prizná, že sa nudí a vy sa nudíte tiež, porozprávajte sa o tom! Prediskutujte stratégiu a stanovte si cieľ, aby ste problém riešili spoločne. Obaja sa budete cítiť oveľa lepšie, keď skončíte rozhovor!

Metóda 3 z 10:Buďte spontánni a hlúpi.

PRÍDE ČOSKORO
Choďte proti prúdu a prestaňte byť takí vážni. Zapojte sa do komunikácie s partnerom novými a nečakanými spôsobmi. Ak sa váš partner smeje z nevhodného vianočného svetra, ktorý vlastníte, tajne si ho oblečte na ďalšie rande. V obchode s potravinami predstierajte amnéziu alebo dajte baristovi v kaviarni hlúpe falošné meno. Páry, ktoré sa spolu smejú, zostávajú spolu a pravidelné zdieľanie vtipov je skvelý spôsob, ako prelomiť akúkoľvek monotónnosť.[3]

  • Niektoré páry absolútne neznášajú chodiť do obchodu s potravinami. Niektoré páry z toho urobia vzrušujúcu aktivitu, pri ktorej diskutujú o všetkých fantastických jedlách, ktoré sa chystajú pripraviť, a pritom vtipkujú. Aj keď veci, ktoré spolu robíte, nie sú nevyhnutne vnútorne zábavné, neznamená to, že ich nemôžete zmeniť na niečo zaujímavejšie!

Metóda 4 z 10:Vymýšľajte nové spôsoby komunikácie.

PRÍĎTE ČOSKORO
Je ľahké dostať sa do rutiny a zostať pri small talku, tak to zmeňte. Ak sa stále pýtate: „Ako si sa mal dnes??“ vždy, keď sa váš partner vráti z práce, skúste tento zvyk prelomiť otázkou: „Čo bolo na tvojom dni najlepšie??“ Tieto malé krivky majú tendenciu vniesť do vašich každodenných interakcií oveľa viac iskry.[4]

  • Ak na základné otázky dostávate veľa zásobníkových odpovedí, skúste ich skutočne zodpovedať! Ak sa ich spýtaš, čo chcú jesť na večeru, a oni len povedia: „Čokoľvek chceš,“ môžeš povedať: „Nie, naozaj! Dnes je medzinárodný deň, kedy si vyberáte večeru; po čom túži vaše srdce?“
  • náhodne potvrdzujte svojho partnera. Pred odchodom do práce im náhodne vhoďte „milujem ťa“ a pochváľte výber oblečenia. Tieto každodenné afirmácie skutočne vypestujú pozitívnejší pocit pre vášho partnera, čo podporí pozitívnejšie interakcie.
  • Buďte úplne, bez hanby úprimní. Ak vám položia otázku, povedzte im pravdu. Neskrývajte negatívne pocity ani nemlčte, ak sa cítite fenomenálne. Čím otvorenejší budete vy, tým otvorenejší bude aj váš partner.

Metóda 5 z 10:Urobte niečo zábavné sami.

PRÍDE ČOSKORO
Ak získate trochu nezávislosti, budete mať viac možností na spoločnú diskusiu. Keď vy dvaja trávite každý večer spolu pri televízii, možno sa nemáte o čom rozprávať alebo nad čím nadviazať kontakt. Vyberte si nový koníček alebo venujte jeden večer v týždni niečomu, čo vás baví. Stráviť trochu času oddelene, aby ste sa venovali vlastným záujmom, je skvelý spôsob, ako môžete obaja nájsť niečo nové, o čom môžete diskutovať.[5]

  • Povzbuďte svojho partnera, aby urobil to isté! Takto sa môžete vy dvaja znovu spojiť a podeliť sa o všetko, čo ste robili.
  • Potenciálne možnosti môžu zahŕňať vstup do rekreačného športového tímu, púšťanie drakov, kurz maľovania, geocaching alebo fotografovanie prírody. Úprimne povedané, pomôže vám čokoľvek, čo vás prinúti vyjsť z domu a do niečoho sa zapojiť!

Metóda 6 z 10:Vyskúšajte spolu niečo nové.

PRÍDE ČOSKORO
Ak sa rutina stáva nudnou, vyberte si novú činnosť, ktorú budete robiť spoločne! Absolvujte spolu kurz varenia alebo venujte jeden večer v týždni vyskúšaniu novej reštaurácie. Ak neustále prezeráte nové seriály na Netflixe, strávte namiesto toho večer pozeraním starých filmov. Aj keď sa to zdá ako malá zmena, každé narušenie vašej štandardnej rutiny vytvorí potenciál pre novú konverzáciu a obnovenie intimity.[6]

  • Môžete ísť na párovú masáž, skúsiť ísť na dvojité rande alebo ísť pozorovať hviezdy do miestneho tmavého parku.
  • Ak je niečo, čo ste vy alebo váš partner vždy chceli robiť, ale nikdy ste na to nemali čas alebo energiu, nie je čas ako teraz!
  • Zvážte zavedenie pravidla „žiaden telefón“, keď spolu robíte niečo jedinečné. Nič neničí intimitu rýchlejšie ako niekto, kto nedokáže prestať písať správy alebo kontrolovať Instagram![7]
    Dôveryhodný zdroj
    Väčšie dobro v akcii
    Iniciatíva vedeckého centra Greater Good na Kalifornskej univerzite v Berkeley, ktorá propaguje vedecky podložené postupy pre zmysluplný život
    Prejsť na zdroj

Metóda 7 z 10:Spestrenie v spálni.

PRÍDE ČOSKORO
Skúmanie nových vecí v posteli môže naštartovať statický vzťah! Nedostatok sexuálnej intimity často vyvoláva vo vzťahu pocit nudy a pocit nudy môže vyvolať nedostatok sexuálnej intimity.[8]
Dôveryhodný zdroj
PubMed Central
Archív časopisov z U.S. Národné ústavy zdravia
Prejsť na zdroj
Niekedy nabitý rozvrh a rutina znemožňujú, aby ste sa rozohnili.[9]
Bez ohľadu na to, posúvanie hraníc v spálni a skúmanie každej z vašich fantázií okorení nudný vzťah, takže neváhajte hovoriť o skúšaní nových vecí![10]

  • Ak chcete zažiť ďalšie vzrušenie, skúste si jeden večer zahrať rolové hry v bare. Vymyslite si nové identity a ukážte sa, že ste iní ľudia. Skúste zbaliť svojho partnera v bare, akoby ste sa vy dvaja stretli prvýkrát.[11]
    Dôveryhodný zdroj
    Väčšie dobro v akcii
    Iniciatíva vedeckého centra Greater Good na univerzite v Berkeley, ktorá propaguje vedecky podložené postupy pre zmysluplný život
    Prejsť na zdroj
  • Ak už je to nejaký čas, čo ste flirtovali, skúste partnera zbaliť! Aj keď ani jeden z vás nechce vyskúšať niečo nové v posteli, stále môžete nájsť spôsob, ako zvýšiť intimitu flirtovaním.
  • Učešte im vlasy dozadu, natiahnite ruku a pritúľte sa k nim na gauči. Aj tie najmenšie fyzické dotyky pomôžu prehĺbiť a posilniť vaše spojenie.[12]

Metóda 8 z 10: Robte niečo, čo vás desí alebo vzrušuje.

ČOSKORO PRÍDE
Ak sa navzájom prinútite opustiť svoje komfortné zóny, udržíte veci vzrušujúce. Môžete to poňať super doslovne a ísť ako pár skočiť s padákom, alebo môžete urobiť niečo trochu krotkejšie, napríklad jazdiť na kajaku. Nájsť niečo vzrušujúce je skvelý spôsob, ako stimulovať váš vzťah.[13]
Dôveryhodný zdroj
Väčšie dobro v akcii
Iniciatíva vedeckého centra Greater Good na univerzite v Berkeley, ktorá propaguje vedecky podložené postupy pre zmysluplný život
Prejsť na zdroj
Ľudia majú tendenciu menej riskovať, keď sú v stabilných vzťahoch, čo môže často spôsobiť, že sa veci cítia trochu nudne. Vloženie trochy (bezpečného) vzrušenia do vášho vzťahu ho môže opäť oživiť![14]
Dôveryhodný zdroj
PubMed Central
Archív denníka z U.S. Národné ústavy zdravia
Prejsť na zdroj

  • Mohli by ste sa tiež začať nezáväzne „staviť“ o spoločné veci, aby ste si vybudovali napätie, keď je vecí pomenej. Zabudne váš partner, že je na rade umyť riad budúci týždeň? Víťaz si vyberá, čo bude na večeru! Urobte to s nízkymi stávkami a udržujte to zábavné.

Metóda 9 z 10:Odíďte na chvíľu z mesta.

PRÍDEJTE ČOSKORO
Dovolenka je fenomenálny spôsob, ako vniesť trochu vášne a zábavy. Ak ste už dlho nikam spoločne necestovali, vyberte si miesto, ktoré jeden z vás sníval navštíviť, a skutočne to urobte! Ak trávite letný výlet vždy na tej istej chate, vyberte si novú destináciu. Dovolenka, na ktorú sa môžete tešiť, pomôže stimulovať váš vzťah a spoločné zážitky budú vzrušujúce a nezabudnuteľné.[15]

  • Ak chcete ešte viac vzrušenia, nechajte si výlet rezervovať niekoho iného! Povedzte mu, aby vám nepovedal, kam idete, až do večera predtým, a preskúmajte nové miesto bez itinerára, plánov alebo očakávaní.
  • Výlety sú vždy lacným spôsobom, ako ísť robiť niečo nové. Nikdy neviete, na čo narazíte na otvorenej ceste!

Metóda 10 z 10:Pracujte na svojich problémoch spoločne.

  • PRÍDE ČOSKORO
    Zmena môže spôsobiť trenie, preto sa pripravte na to, že ju budete riešiť správnym spôsobom. Rutina je často nudná, pretože je stabilná. V dôsledku toho môže miešanie vecí viesť ku konfliktom – najmä ak vy dvaja nie ste na rovnakej vlne, pokiaľ ide o smerovanie vzťahu. Ak dôjde ku konfliktu, snažte sa v dobrej viere situáciu deeskalovať.[16]
    Pristupujte ku konfliktom ako k „my vs. problém“ a nie „ja vs. vás,“ a ak urobíte chybu, ospravedlňte sa.[17]

    • Konflikt je vo vzťahu prirodzený, preto ho nepovažujte za znak toho, že niečo nie je nevyhnutne v poriadku. Zbytočné hádky však chcete obmedziť na minimum. Snažte sa vyjsť partnerovi v ústrety vždy, keď môžete.
  • Odkazy