10 spôsobov, ako rozveseliť svojho priateľa na diaľku

Môže byť ťažké vedieť, ako rozveseliť svojho priateľa, keď je tisíce kilometrov ďaleko. Jediné, čo chcete, je objať ho a povedať mu, že všetko bude v poriadku! Našťastie existuje veľa spôsobov, ako môžete svojmu priateľovi ukázať, ako veľmi vám na ňom záleží, ktoré nezahŕňajú fyzickú prítomnosť. Od jednoduchých gest až po veľké prejavy lásky, prečítajte si tipy, ako rozveseliť svojho priateľa v čase, keď to potrebuje.

Metóda 1 z 10: Posielajte povzbudivé správy počas celého dňa.


COMING SOON
Tým mu dáte najavo, že na neho myslíte. Môže sa to zdať ako maličkosť, ale jednoduché: „Dúfam, že máš skvelý deň!“ môže vášmu priateľovi skutočne zdvihnúť náladu. Píšte mu počas dňa, zavolajte mu počas obedňajšej prestávky alebo ho prekvapte FaceTime v sobotu popoludní! Ak váš priateľ prechádza ťažkým obdobím, toto mu dá najavo, že má vás, ktorí ho v tom podporíte.[1]

  • Ak sa napríklad zaoberá pracovným stresom, povedzte niečo ako: „Si tak dobrý v tom, čo robíš. Máš to!“
  • Možno mu naozaj chýbaš. V takom prípade mu napíšte: „Celý deň som ťa nemohol dostať z hlavy. Vždy na teba myslím.“
  • Prihoďte nejaké sladké emotikony, ako sú srdiečka a smajlíky, aby ste svoju lásku a podporu vyjadrili naozaj prakticky.

Metóda 2 z 10: Napíšte mu vtipné video.


PRÍDE ČOSKORO
YouTube môže byť skvelým pomocníkom pri povzbudzovaní vášho priateľa. Vyberte si vtipnú scénku z televízneho seriálu, ktorý obaja milujete, alebo náhodné, veselé video z TikToku, o ktorom viete, že sa hodí k jeho zmyslu pre humor. Toto môže byť skvelý spôsob, ako odpútať pozornosť vášho priateľa od toho, čo ho trápi.[2]
Odborný zdroj
Raffi Bilek, LCSW-C
Licencovaný certifikovaný sociálny pracovník – klinický
Odborný rozhovor. 15. októbra 2021.
Smiech mu môže pomôcť upustiť paru a pripomenúť si pozitíva v živote.[3]

  • K videu napíšte niečo ako: „Myslel som, že toto by ťa mohlo rozveseliť“ alebo „Toto si pozriem vždy, keď mám zlý deň“.“

Metóda 3 z 10: Pošlite mu svoju fotografiu.


PRÍĎTE ČOSKORO
Bude šťastný, keď uvidí tvoju tvár. Pošlite mu niečo hlúpe a milé, napríklad vašu fotku s raňajkami hneď ráno. Ak sa cítite koketne, možno mu pošlite svoju fotku v novom drzom oblečení. Čokoľvek, čo vám vyhovuje, mu určite vyčarí úsmev na tvári.

  • Ak nechcete poslať obrázok svojej tváre, skúste namiesto toho poslať obrázok svojho pohľadu. Pošlite mu fotografiu výhľadu z okna vášho bytu s osobným nápisom, napríklad: „Kiežby si tu bol. Myslite na seba!“

Metóda 4 z 10:Pripomeňte si svoje obľúbené spoločné spomienky.


COMING SOON
To mu môže pomôcť cítiť sa vám blízko, aj keď ste od seba. Spomeňte si na to, ako ste išli o polnoci do kina alebo na spontánny výlet na pláž. Akékoľvek obľúbené spomienky, o ktoré sa podelíte, môžu vášmu priateľovi pomôcť spomenúť si na šťastnejšie časy. Dúfajme, že ho to povzbudí a pripomenie mu to, že veci naozaj nie sú také zlé. Ak je rozrušený, pretože mu chýbate, pripomeniete mu tým, že na neho tiež myslíte.[4]

  • Napíšte mu: „Práve som si spomenula, ako sme si vo videopožičovni požičali nesprávny film. Spomeňte si na to hrozné CGI? Už mesiace som sa tak nezasmial!“
  • Ak sa cítite odvážne, zaspomínajte si na vaše obľúbené chvíle fyzického dotyku. Povedzte niečo ako: „Nemôžem sa dočkať, až ťa znova pobozkám. Spomeňte si na poslednú noc, keď ste tu boli?“

Metóda 5 z 10:Porozprávajte sa o tom, čo ho trápi.


PRÍDE ČOSKORO
Dajte mu vedieť, že sa môže na vás vykašľať, ak by to bolo užitočné. Váš priateľ možno len potrebuje vypočuť, čo ho trápi. Prejavte mu svoju podporu tým, že mu poviete, že ste vždy tu, ak sa o tom bude chcieť porozprávať.[5]
Zdroj experta
Raffi Bilek, LCSW-C
Licencovaný certifikovaný sociálny pracovník – klinický
Rozhovor s odborníkom. 15. októbra 2021.
Ak to urobí, naozaj počúvajte, čo chce povedať, a pýtajte sa otázky, aby ste ukázali, že chcete pochopiť jeho pocity.[6]
Dôveryhodný zdroj
HelpGuide
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
Prejsť na zdroj

  • Napíšte mu niečo ako: „Je mi ľúto, že máš zlý deň. Chcem sa o tom porozprávať po telefóne, keď prídem domov?“
  • Ak už telefonujete, povedzte: „Chcem len, aby si vedela, že som vždy tu. Môžeme sa o tom rozprávať tak dlho, ako budeš chcieť!“
  • Rešpektujte jeho priestor, ak o tom nechce hovoriť. Možno ho v takom prípade lepšie rozveselí rozptýlenie!

Metóda 6 z 10: Povedzte svojmu priateľovi, ako veľmi si ho vážite.


PRÍDE ČOSKORO
Pochváľte ho a dajte mu najavo, ako ste mu vďační. Vyberte konkrétne veci, ktoré máte na svojom priateľovi radi. Povedzte mu, aký je pekný alebo ako veľmi sa vám páči jeho úsmev. Môžete sa tiež podeliť o konkrétne vlastnosti, ktoré si naozaj ceníte a ktoré vám chýbajú, napríklad o to, aký je dobrý kuchár alebo ako veľmi vám chýba počúvanie jeho hry na gitare. Len si vyberte niečo konkrétne, aby vedel, že je to od srdca. Pocit potvrdenia a ocenenia ho snáď povzbudí bez ohľadu na to, čo ho trápi![7]

  • Skúste: „Teraz by som naozaj potreboval tvoje špagety. V inom živote ste mohli byť kuchárom!“
  • Buďte trochu koketný a povedzte niečo ako: „Máte tie najkrajšie vlasy. Viete, že, pravda?“

Metóda 7 z 10: Videochat, aby ste sa navzájom videli.


PRÍDE ČOSKORO
Toto bude pocitovo najbližšie k tomu, aby ste ho povzbudili osobne. Keď uvidíte tváre toho druhého, budete sa cítiť viac prepojení, aj keď vás delia tisíce kilometrov.[8]
Odborný zdroj
Raffi Bilek, LCSW-C
Licencovaný certifikovaný sociálny pracovník – klinický
Rozhovor s odborníkom. 15. októbra 2021.
Vyberte si čas na videochat a rozhovor. Ak vášho priateľa niečo trápi, môže to pomôcť uľahčiť komunikáciu. Bude jednoduchšie zistiť, ako sa váš priateľ cíti, ak uvidíte reč jeho tela a výraz tváre.[9]

  • Pri plánovaní videochatu povedzte: „Chýba mi tvoja tvár. Chceš si dnes večer sadnúť na FaceTime?“

Metóda 8 z 10:Naplánujte si virtuálne rande pri večeri.


PRÍDE ČOSKORO
Je to romantický spôsob, ako ukázať, ako veľmi vám na ňom záleží. Objednajte si donášku z vašich obľúbených reštaurácií vo vašich oblastiach a zjedzte nejaké chutné jedlo cez FaceTime. Ak sa cíti dosť sklamane, možno nebude mať náladu na varenie. Povedzte mu, že si chcete objednať a spoločne si oddýchnuť.[10]

  • Skúste niečo také: „Chceme zabudnúť na naše problémy a dať si niečo na zjedenie? Myslím, že nejaké krevety scampi by mohli naozaj pomôcť.“

Metóda 9 z 10:Naplánujte si zábavnú a kreatívnu virtuálnu aktivitu.


PRÍDE ČOSKORO
Zúčastnite sa virtuálnej prehliadky múzea alebo si spoločne pozrite film cez Zoom. Navrhnite niečo, čo odvedie pozornosť vášho priateľa od toho, čo ho trápi. Ak má naozaj ťažké obdobie, odpútanie jeho mysle od problému ho môže prinútiť spomenúť si na dobré veci v živote. Vyberte si komédiu, ktorú si spoločne pozriete (čím hlúpejšia a ľahšia, tým lepšie). Vyhľadajte si na internete prehliadky, ktoré ponúkajú múzeá, a vyberte si takú, ktorá by sa mu páčila.

  • Ak je naozaj rozrušený, nemusí mať žiadne veľké plány. Skúste navrhnúť možnosť bez akejkoľvek prílohy. Povedzte niečo ako: „Úplne chápem, ak sa na to práve necítiš, ale chceš si dnes večer pozrieť film?“

Metóda 10 z 10:Nadhodiť plány do budúcnosti.


  • PRÍDE ČOSKORO
    Hovorte o všetkom, čo chcete robiť, keď sa nabudúce uvidíte osobne.[11]
    Zdroj experta
    Raffi Bilek, LCSW-C
    Licencovaný certifikovaný sociálny pracovník – klinický
    Odborný rozhovor. 15. októbra 2021.
    Ak má tvoj priateľ prísť na návštevu budúci mesiac, hovor o tom, ako sa tešíš, že ho uvidíš. Navrhnite, čo môžete robiť, napríklad ísť spolu do obľúbenej reštaurácie alebo sa prejsť po najkrajšom parku v meste. Môžete mu dokonca povedať, ako veľmi sa tešíte, keď ho pobozkáte.[12]

    • Ak nemáte pripravené žiadne konkrétne plány, stále sa môžete rozprávať o tom, kedy sa najbližšie uvidíte, alebo dokonca začať vytvárať pevný plán. Toto ho naozaj rozveselí!
  • Odkazy