10 spôsobov, ako si nezabudnúť vziať veci so sebou

Všetci niekedy robíme také veci, ako napríklad, že si zabudneme vziať tašku pri odchode z domu alebo si v reštaurácii necháme peňaženku na stole. Vykonanie niekoľkých jednoduchých pamäťových trikov vám môže skutočne pomôcť, najmä ak ste typ človeka, ktorý má pravidelne tendenciu zabúdať veci. Tento článok uvádza niekoľko skvelých tipov, počnúc vecami, ktoré môžete urobiť vopred, a pokračujúc účinnými pripomienkami na poslednú chvíľu.

Metóda 1 z 10:Dôsledne si organizujte svoje veci.


PRÍDE ČOSKORO
Je ľahšie zapamätať si svoje veci, ak ich môžete ľahko nájsť. Ako hovorí staré príslovie, na všetko majte miesto a všetko dajte na svoje miesto. Namiesto toho, aby ste po príchode domov svoje veci len tak pohodili kdekoľvek, určte si miesta na dôležité veci, ktoré si beriete so sebou – a na veci všeobecne.[1]
Odborný zdroj
Marty Stevens-Heebner, SMM-C, CPO®
Certifikovaný profesionálny organizátor & Manažér pre sťahovanie seniorov
Rozhovor s odborníkom. 14. januára 2020.
Čím usporiadanejšia je vaša domácnosť, tým menšia je pravdepodobnosť, že niečo zabudnete, keď vyrazíte von.[2]
Odborný zdroj
Marty Stevens-Heebner, SMM-C, CPO®
Certifikovaný profesionálny organizátor & Senior Move Manager
Rozhovor s odborníkom. 14. januára 2020.

  • Funguje to len vtedy, ak si veci dôsledne ukladáte tam, kam patria! Odložte veci, keď ich prestanete používať, namiesto toho, aby ste ich nechali hromadiť a potom museli robiť veľké upratovanie.

Metóda 2 z 10: Ukladajte svoje veci pri dverách.


PRÍDE ČOSKORO
Sťažte si zabudnutie vecí tým, že si ich dáte hneď pri východe. Kúpte si organizér s kockami, háčikmi, zásuvkami, policami alebo čímkoľvek iným, čo vyhovuje vašim potrebám. Postavte ho hneď pri hlavných dverách, ktorými vchádzate a vychádzate z domu.[3]
Zdroj expertov
Marty Stevens-Heebner, SMM-C, CPO®
Certifikovaný profesionálny organizátor & Senior Move Manager
Rozhovor s odborníkom. 14. januára 2020.
Uistite sa, že vždy, keď vojdete do dverí, dáte si veci tam, kam patria, a potom si vybudujte zvyk skontrolovať, či máte v organizéri všetko, čo potrebujete, keď vyrážate von.[4]

  • Ak si musíte zapamätať niečo, čo nemáte stále so sebou – napríklad balík, ktorý potrebujete odniesť na poštu – dajte si ho do organizéra alebo do jeho blízkosti. Zvážte vyčlenenie poličky alebo kóje ako „outboxu“ práve na takýto účel.

Metóda 3 z 10:Zbaľte si veci večer predtým.


PRÍDEŠ ČOSKORO
Pripravte si veci bez toho, aby ste sa ponáhľali, kedykoľvek je to možné. Toto funguje obzvlášť dobre, ak máte tendenciu sa ráno neskoro pripravovať a často zabúdate veci, keď sa ponáhľate. Pripravte si čo najviac vecí na cestu, keď sa necítite uponáhľaní alebo vystresovaní – napríklad večer pred prácou alebo školou na druhý deň ráno. Takto môžete ráno jednoducho vziať a ísť.[5]

  • Stále je dobré používať ďalšie techniky zapamätania si – ako napríklad robiť si mentálny kontrolný zoznam alebo spievať si pieseň o odchode z domu – keď je čas vyraziť von.

Metóda 4 z 10: Nalepte si samolepiace bločky.


PRÍDE ČOSKORO
Nalepte pripomenutia na neprehliadnuteľné miesta, keď potrebujete ďalšiu pomoc. Táto metóda dobre funguje, keď si potrebujete zapamätať niečo, čo si zvyčajne so sebou nenosíte. Napríklad večer pred veľkou prezentáciou si nalepte na papier samolepiaci lístok s nápisom „Prineste prezentáciu!“ uprostred zrkadla v kúpeľni alebo priamo nad kľučkou vchodových dverí.[6]

  • Ak budete nadmerne používať samolepiace bločky – napríklad ak ich budete lepiť každý deň – môžu sa stať menej účinnými pripomienkami. Pokiaľ si teda špeciálne nevybudujete zvyk kontrolovať a odhadzovať svoje lepiace papieriky každý deň ako súčasť svojej odchodovej rutiny. V tomto prípade zvážte investíciu do tabule so suchým mazaním namiesto lepiacich lístkov.

Metóda 5 z 10:Nastavenie pripomienok v telefóne.


PRÍDEJTE ČOSKORO
To vám pomôže spomenúť si, že si máte vziať čokoľvek… okrem telefónu. Nastavte si v kalendári pripomienku približne 5 minút pred plánovaným odchodom z domu, kancelárie atď. Vytvorte správu, v ktorej uvediete zoznam vecí, ktoré si musíte pamätať, aby ste si ich vzali so sebou.[7]
Odborný zdroj
Marty Stevens-Heebner, SMM-C, CPO®
Certifikovaný profesionálny organizátor & Senior Move Manager
Rozhovor s odborníkom. 14. januára 2020.
Pokiaľ dokážete sledovať, kde sa váš telefón nachádza, mali by ste byť v pohode![8]

Metóda 6 z 10:Vytvorte si rutinu odchodu.


COMING SOON
Urobte to najmä vtedy, ak sa často rozptyľujete, keď idete von. Dodržiavajte rovnakú rutinu zakaždým, keď odchádzate z domu, vyrážate z kancelárie, vystupujete z auta, opúšťate reštauráciu atď. Nech sa vaše rutinné postupy stanú vašou druhou prirodzenosťou, takže ich budete dodržiavať bez toho, aby ste o nich skutočne premýšľali. Automaticky si všimnete všetky odchýlky od svojej rutiny, vďaka čomu sa oveľa ľahšie pristihnete pri tom, že ste si niečo zabudli vziať so sebou.[9]

  • Premeňte svoj viaczmyslový kontrolný zoznam – nahmatanie peňaženky, zacinkanie kľúčmi atď.-alebo vaša pamäťová pieseň do dôslednej súčasti vašej odchodovej rutiny.

Metóda 7 z 10:Vykonajte mentálny kontrolný zoznam.


COMING SOON
Identifikácia každej položky potvrdzuje, že máte všetko, čo potrebujete. Hovorte si v duchu alebo, ešte lepšie, potichu nahlas, aby ste si slovne prešli svoj kontrolný zoznam. Premeňte to na zvyk, ktorý urobíte vždy, keď niekam odchádzate.[10]

  • Napríklad: „Mám svoju peňaženku?? Áno. Moje kľúče? Áno. Môj telefón? Áno.“
  • Alebo: „Taška na knihy? Kontrola. Klobúk? Skontrolujte. preukaz totožnosti? Skontrolujte stránku .“

Metóda 8 z 10:Urobte si viaczmyslový kontrolný zoznam.


PRÍDEJTE ČOSKORO
Používanie zmyslov, ako je hmat a zvuk, zlepšuje váš mentálny kontrolný zoznam. Vyslovenie mentálneho kontrolného zoznamu nahlas funguje dobre, ale pridaním ďalších zmyslov do úlohy je ešte ťažšie niečo zabudnúť. Keď napríklad vstávate zo stoličky, aby ste niekam odišli, poklepte si rukou na zadné vrecko, aby ste nahmatali peňaženku. Cinknite si v prednom vrecku, aby ste sa uistili, že tam máte kľúče. Pozrite sa na svoj telefón, keď ho vkladáte do tašky alebo vrecka.[11]

  • Chuť a čuch sa nie vždy hodia do typického kontrolného zoznamu pri odchode, ale ak nájdete spôsob, ako ich zahrnúť, tým lepšie!

Metóda 9 z 10:Používajte mnemotechniky.


COMING SOON
Chytľavé frázy a obrázky vám pomôžu zapamätať si skupiny vecí. Pravdepodobne ste sa naučili mnemotechnickú pomôcku „Roy G. Biv“ v škole, aby ste si zapamätali farby dúhy: Red, Orozsah, Y, Green, Blue, Indigo, Violet. Skúste si vytvoriť vlastnú mnemotechnickú pomôcku, ktorá vám pripomenie hlavné predmety, ktoré si potrebujete vziať so sebou. Môžete napríklad použiť slovné spojenie „predávať mlieko“ a predstaviť si staromódneho mliekara, ktorý chodí od dverí k dverám:[12]

  • Predaj pre váš mobilný telefón
  • M za peniaze
  • I pre váš preukaz totožnosti
  • L na lesk na pery
  • K svojich kľúčov

Metóda 10 z 10: Zaspievajte si spomienkovú pieseň.


  • PRÍĎTE ČOSKORO
    Piesne pomáhajú pri zapamätávaní, preto si vytvorte vlastnú znejúcu pieseň k zoznamu odchodov. Nie nadarmo sa deti učia abecedu spievaním „pesničky ABC“ – naozaj to funguje! Zamyslite sa nad tým, ako ľahko si zapamätáte text piesne, ktorú ste kedysi milovali, ale už roky ste ju nepočuli – pridaním hudby si veci ľahšie zapamätáte. Môžete si vymyslieť vlastnú malú pesničku, ktorá bude nasledovať melódiu klasickej „pesničky ABC“: [13]

    • „Mobil, peňaženku a moje kľúče, / občiansky preukaz a balzam na pery, prosím. / …“
  • Odkazy

      Marty Stevens-Heebner, SMM-C, CPO®. Certifikovaný profesionálny organizátor & Senior Move Manager. Rozhovor s odborníkom. 14. januára 2020.

      Marty Stevens-Heebner, SMM-C, CPO®. Certifikovaný profesionálny organizátor & Senior Move Manager. Rozhovor s odborníkom. 14. januára 2020.

      Marty Stevens-Heebner, SMM-C, CPO®. Certifikovaný profesionálny organizátor & Senior Move Manager. Rozhovor s odborníkom. 14. januára 2020.

      https://www.bytová terapia.com/forgetting-items-when-you-leav-77028

      https://psychcentral.com/blog/adhd-tip-ako-prestať-zahadzovať-veci/

      https://www.bytová terapia.com/forgetting-items-when-you-leav-77028

      Marty Stevens-Heebner, SMM-C, CPO®. Certifikovaný profesionálny organizátor & Senior Move Manager. Rozhovor s odborníkom. 14. januára 2020.

      https://www.najjednoduchšie.com/dont-leave-it-app-makes-sure-you-dont-forget-anything-when-you-leave-the-house/

      https://psychcentral.com/blog/adhd-tip-how-to-stop-losing-your-stuff/