10 spôsobov, ako si zorganizovať pracovný deň

Ak sa pri prvom nástupe do práce cítite rozrušení alebo preťažení, nie ste sami! Premýšľanie o všetkých úlohách, ktoré musíte splniť do konca týždňa, môže byť zastrašujúce a je ťažké prísť na to, ako riadiť svoj čas. Ak uprednostníte dôležité veci a necháte si v rozvrhu priestor na prestávky, môžete svoju prácu urobiť bez toho, aby ste sa na konci dňa cítili prepracovaní alebo vyčerpaní.

Metóda 1 z 10: Vytvorte si zoznam úloh.

PRÍDE ČOSKORO
Nemôžete povedať, čo musíte urobiť, pokiaľ si to nezapíšete. Venujte približne 5 minút tomu, aby ste si vytvorili hrubý zoznam všetkého, čo musíte dnes urobiť, aby ste na nič dôležité nezabudli.[1]

  • Ak sa vám pero a papier zdajú trochu staromódne, vytvorte si namiesto toho digitálny zoznam úloh v telefóne alebo počítači.

Metóda 2 z 10:Kontrolujte sa so svojimi spolupracovníkmi alebo zamestnancami.

PRÍDEJTE ČOSKORO
Je to obzvlášť dôležité, ak pracujete na základe knihy návštev. Na začiatku dňa sa stretnite so svojimi zamestnancami a porozprávajte sa o pracovnej náplni, ktorá vás čaká.[2]
Dôveryhodný zdroj
Americká akadémia rodinných lekárov
Organizácia venujúca sa zlepšovaniu zdravia pacientov, rodín a komunít
Prejdite na zdroj

  • Pomôže to aj im naplánovať si svoje dni.
  • Ak ste šéf, kontrola vašich zamestnancov je skvelý nápad. Môžu sa tak cítiť vítaní a mať pocit, že si ceníte ich príspevky.

Metóda 3 z 10:Dôležité e-maily a telefonáty vybavujte ako prvé.

PRÍDEJTE ČOSKORO
Ak od niekoho potrebujete odpoveď, najlepšie je položiť svoju otázku hneď. Predtým, ako začnete pracovať, pošlite všetky naliehavé e-maily a uskutočnite dôležité telefonáty, aby ste sa dozvedeli o svojich návrhoch ešte pred odchodom z práce.[3]

  • Ak budete čakať do poludnia, je veľká pravdepodobnosť, že sa vám ozvú až zajtra.

Metóda 4 z 10: Zaoberajte sa náročnými úlohami hneď.

PRÍDE ČOSKORO
Môže to znieť proti intuícii, ale vďaka tomu sa zvyšok dňa môže zdať ako prechádzka ružovou záhradou. Ak je niečo, na čo sa naozaj netešíte, začnite s tým, aby ste to mali za sebou.[4]
Dôveryhodný zdroj
Americká akadémia rodinných lekárov
Organizácia venujúca sa zlepšovaniu zdravia pacientov, rodín a komunít
Prejsť na zdroj

  • Ak najťažšiu alebo najnepríjemnejšiu úlohu urobíte ako prvú, budete sa môcť tešiť na svoje ľahšie, menej náročné úlohy.
  • Aj ponorenie sa do náročnej úlohy môže urýchliť plynutie času.

Metóda 5 z 10:Stanovte si malé ciele, ktoré chcete dosiahnuť počas dňa.

PRÍDE ČOSKORO
Možno nebudete môcť dokončiť celý projekt, ale môžete ho začať realizovať. Stanovte si 3 až 4 ciele, ktoré môžete dosiahnuť počas pracovného dňa, a potom sa ich držte.[5]

  • Môžete si napríklad stanoviť cieľ, že do konca dňa odpoviete na všetky e-maily, začnete nový projekt a vyplníte papiere.
  • Ak je plánovanie cieľov deň po dni príliš minútové, môžete si stanoviť aj týždenné ciele, na ktorých budete pracovať počas celého pracovného týždňa.
  • Kontrola zoznamu úloh, aby ste si určili priority svojich cieľov, vám veľmi pomôže.

Metóda 6 z 10: Určite si čas na kontrolu e-mailov.

PRÍĎTE ČOSKORO
Sledovať e-mailovú schránku a svoju pracovnú záťaž môže byť veľmi. Namiesto toho si stanovte, že namiesto nepretržitého sledovania e-mailu ho budete kontrolovať každú hodinu.[6]
Dôveryhodný zdroj
Americká advokátska komora
Popredná profesijná organizácia právnikov a študentov práva
Prejsť na zdroj

  • Kontrola e-mailu každú hodinu vám stále poskytuje dostatok času na prečítanie a odpovedanie na dôležité e-maily.

Metóda 7 z 10:Vyhraďte si čas na prácu bez prerušovania.

PRÍDE ČOSKORO
Namiesto toho, aby ste si nechali deň otvorený pre stretnutia a kontrolné stretnutia, vyhraďte si čas len pre seba. Snažte sa vyhradiť si aspoň niekoľko hodín, počas ktorých môžete pracovať na svojich úlohách bez otázok spolupracovníkov, zamestnancov alebo zákazníkov.[7]
Dôveryhodný zdroj
Americká advokátska komora
Popredná profesijná organizácia právnikov a študentov práva
Prejsť na zdroj

  • Svoj rozvrh môžete dokonca zdieľať so svojimi spolupracovníkmi alebo zamestnancami, aby vedeli, kedy sa s vami majú prísť porozprávať a kedy vás majú nechať.

Metóda 8 z 10: Pracujte v 90-minútových intervaloch.

PRICHÁDZA ČOSKORO
Náš mozog zvládne len toľko času „na“. Rozdeľte si deň na 90-120 minútové úseky a potom si robte prestávky, aby ste si oddýchli.[8]

  • Ak počas týchto 90 minút sústredíte všetku svoju energiu a pozornosť na svoju úlohu, budete celkovo produktívnejší.

Metóda 9 z 10:Robte si relaxačné prestávky.

PRÍDE ČOSKORO
Prestávky fungujú len vtedy, ak svojmu mozgu naozaj doprajete oddych. Postavte sa a pretiahnite sa, choďte si vziať zdravé občerstvenie alebo si urobte krátku prechádzku, aby sa vám opäť rozprúdila krv.[9]

  • Ak ste príliš unavení na to, aby ste vstali, aj samotné zónovanie môže byť príjemnou duševnou prestávkou.
  • Prestávky by vám mali dodať energiu a pocit sviežosti.

Metóda 10 z 10:Ukončite svoje dôležité úlohy pred koncom dňa.

  • PRÍDEJTE ČOSKORO
    Nechcete zajtra prísť do práce a zaviazať si kopu voľných koncov. Na záver dňa dokončite všetky projekty alebo papierovačky, ktoré musíte urobiť do zajtra (vaše budúce ja vám poďakuje).[10]
    Dôveryhodný zdroj
    Americká akadémia rodinných lekárov
    Organizácia zameraná na zlepšenie zdravia pacientov, rodín a komunít
    Prejsť na zdroj

    • Ak nedokončíte všetky svoje ciele alebo úlohy, je to v poriadku. Uistite sa, že ste si stanovili priority na nasledujúci deň, aby ste ich mohli rýchlo splniť.
    • Na konci každého dňa si nájdite čas, aby ste sa pripravili na ďalší deň. Môžete si napríklad pripraviť oblečenie na ďalší deň, aby ste sa ráno nemuseli trápiť s výberom oblečenia.[11]
      Odborný zdroj
      Kathi Burns, CPO®
      Certifikovaný profesionálny organizátor
      Rozhovor s odborníkom. 31. decembra 2019.
  • Odkazy