12 spôsobov, ako dosiahnuť, aby čas rýchlo ubiehal, keď sa na niečo tešíte

Boli ste niekedy takí vzrušení, že ste nemohli spať, napríklad v noci pred narodeninami alebo veľkým sviatkom? Niekedy, ak sa na niečo naozaj tešíte, sa môže zdať, že sa čas len tak vlečie a vlečie. 5 minút sa môže zdať ako 5 rokov. Ale je tu aj dobrá správa! V skutočnosti existuje niekoľko trikov a taktík, ktoré môžete použiť, aby vám čas rýchlejšie ubiehal. Pripravili sme pre vás praktický zoznam možností, z ktorých si môžete vybrať.

Metóda 1 z 12: Skúste si čas rozdeliť na menšie časti.


PRÍDE ČOSKORO
Môže to pomôcť zrýchliť čas. Rozdeľte si hodiny do 5 alebo 10 minútových blokov. Využívajte bloky na striedanie plného sústredenia na úlohu alebo činnosť s prácou v uvoľnenejšom tempe. Sústredenie sa na niečo môže pomôcť, aby čas rýchlo ubiehal, a rozdelenie na časti ho môže urobiť zvládnuteľnejším.[1]

  • Hodinu si môžete rozdeliť napríklad tak, že budete striedať 5 a 10 minútové úseky. Strávte 10-minútové úseky skutočným sústredením sa na úlohu. Potom strávte 5-minútové bloky relaxáciou a menej usilovnou prácou.

Metóda 2 z 12: Pozerajte videá alebo počúvajte hudbu.


PRÍDE ČOSKORO
Využívajte zvukovú a vizuálnu stimuláciu na odpútanie pozornosti. Pozrite si televíziu alebo si pustite film. Vytiahnite telefón a pozrite si nejaké videá alebo si pustite dobrý playlist a vypočujte si niektoré z vašich obľúbených piesní. Rozptýlite svoju myseľ, aby vám čas rýchlejšie ubiehal. Možno si to ani nevšimnete![2]

Metóda 3 z 12: Prečítajte si dobrú knihu.


COMING SOON
Ponorte sa do iného sveta. Otvorte si novú knihu alebo starú klasiku, ktorú radi čítate znova a znova. Preneste sa mysľou do iného času a na iné miesto, aby vám ubehol čas. Zaujatie sa dobrou knihou plne zamestná vašu myseľ a možno si ani nevšimnete, ako hodiny ubiehajú.[3]

  • Ak nemáte pred sebou tlačenú verziu, môžete počúvať aj audioknihu.

Metóda 4 z 12:Surfujte na internete.


PRÍDE ČOSKORO
Hrajte sa na internete, aby ste zabili čas. Vytiahnite telefón alebo naskočte na počítač a pozrite si videá s mačkami alebo nájdite najnovšie informácie o vašich obľúbených športoch. Pozrite si sociálne médiá a zistite, čo robia vaši priatelia. Pozrite si niektoré z najnovších meme a zasmejte sa alebo ich pošlite priateľom, o ktorých si myslíte, že by sa im páčili. Budete prekvapení, ako rýchlo vám čas ubehne.[4]

Metóda 5 z 12:Skúste počítať od 100 do 1.


COMING SOON
Použite tento jednoduchý trik, aby vám čas ubiehal rýchlejšie. Nepočítajte čas. Namiesto toho začnite počítať od 100 do 1. Pri počítaní si nevšimnete, ako čas plynie, a pri odpočítavaní môžete mať pocit, že dosahujete cieľ. Zmiešajte to a prinúťte svoju myseľ sústrediť sa odpočítavaním po 2s, 5s alebo niečoho zložitého, napríklad 7s. Môžete dokonca počítať od 1000 do 1, aby ste zabrali viac času.[5]

  • Odpočítavanie môže vyvolať pocit, že počítate sekundy, čo by v skutočnosti mohlo spôsobiť, že sa vám bude zdať, že čas plynie pomalšie.

Metóda 6 z 12:Vytvorte si zoznam cieľov, ktoré chcete dosiahnuť.


PRÍDE ČOSKORO
Zostavte si zoznam úloh do budúcnosti. Nasmerujte svoju nudu na produktívnu úlohu tak, že si zapíšete ciele alebo sny, ktoré máte! Otvorte si digitálny zápisník alebo si vezmite papier a pero. Potom si vymyslite ciele na dnes, ciele na koniec týždňa a ciele na koniec mesiaca. Môžete tiež premýšľať o všetkých úlohách, ktoré musíte splniť, aby ste tieto ciele uskutočnili. Nakoniec budete mať pevný herný plán, ktorý môžete použiť na zlepšenie svojej budúcnosti.[6]

Metóda 7 z 12:Vykonajte nejaké domáce práce.


COMING SOON
Vyriešte zoznam úloh, ktoré ste odkladali. Nájdite si nejaké veci, ktoré môžete doma upratať, napríklad umyť riad alebo povysávať podlahy. Vyčistite chladničku a utrite kuchynskú linku, aby ste mali upratanú kuchyňu. Mohli by ste tiež vyprať nejakú tú bielizeň, ktorá sa vám nahromadila, alebo usporiadať garáž. Pustite sa do menej náročných úloh a čas vám bude ubiehať a po ich dokončení sa budete cítiť úspešne.[7]

Metóda 8 z 12: Porozprávajte sa s niekým, na kom vám záleží.


PRÍDE ČOSKORO
Natiahnite ruku a doháňajte, aby ste si skrátili čas. Nájdite si čas na to, aby ste zavolali alebo poslali správu starému priateľovi alebo príbuznému, s ktorým ste už dlho nehovorili. Môžete sa rozprávať o najnovších správach a navzájom sa informovať o svojich životoch. Ak máte k dispozícii ďalších ľudí, s ktorými sa môžete rozprávať, čas vám môže ubehnúť rýchlejšie.[8]

Metóda 9 z 12:Vyjdite na chvíľu von.


PRÍDE ČOSKORO
Zlepšite si náladu mysle a tela. Urobte si príjemnú prechádzku alebo sa prejdite na bicykli. Stanfordská štúdia zistila, že chôdza zvyšuje kreativitu a má pozitívny vplyv na vašu náladu.[9]
Môžete tiež zamieriť do posilňovne a poriadne si zacvičiť. Cvičenie uvoľňuje endorfíny, vďaka ktorým sa môžete cítiť šťastnejší a uvoľnenejší, a kým sa sústredíte na cvičenie, nebudete toľko myslieť na čas.

  • Nemusíte nevyhnutne cvičiť, ale nejaký čas strávený vonku vám môže pomôcť zlepšiť náladu.
  • Ak nemôžete cvičiť vonku, čas môžete zabiť aj cvičením alebo relaxáciou v interiéri.

Metóda 10 z 12:Nasávajte okolie.


COMING SOON
Praktizujte všímavosť aby ste sa ponorili do okamihu. Pozorujte svoje okolie a všímajte si všetky rôzne textúry, farby a vzory. Pokúste sa vnímať všetky pachy a identifikovať ich. Počúvajte zvuky okolo seba. Venujte pozornosť veciam, ktoré cítite, ako sú vaše nohy na podlahe alebo nohy na stoličke. Čím viac budete zaujatí svojím okolím, tým rýchlejšie vám bude čas plynúť.[10]

Metóda 11 z 12:Vyhnite sa sledovaniu hodín.


PRÍDEJTE ČOSKORO
Otočte si hodiny alebo ich skryte tak, aby ste ich nevideli. Počítanie sekúnd môže spôsobiť, že minúta sa vám bude zdať ako večnosť. Odolajte nutkaniu neustále kontrolovať čas. Odložte všetky hodiny, aby ste neboli v pokušení pozerať sa. Čím menej budete kontrolovať hodiny, tým rýchlejšie vám čas ubehne.[11]

Metóda 12 z 12:Zdriemnite si, ak nemáte nič iné na práci.


  • COMING SOON
    Energetický spánok môže skrátiť čas a dodať vám pocit sviežosti. Schúľte sa do klbka na rýchle 10-minútové zdriemnutie. Je to skvelý spôsob, ako sa uvoľniť, cítiť sa omladený a prežiť nejaký čas. Budete sa prebúdzať oddýchnutí a plní energie.[12]

    • Môžete si nastaviť budík, aby ste sa zobudili, alebo si jednoducho zdriemnuť, kým sa sami neprebudíte.
  • Odkazy