12 spôsobov, ako používať denník

Písanie do denníka je skvelý spôsob, ako spracovať svoje myšlienky a pocity. Bez ohľadu na to, koľko máte rokov, v akej životnej fáze sa nachádzate alebo aké sú vaše plány do budúcnosti, denník vám môže pomôcť sledovať vaše ciele a každodenný život. Ak ste si nikdy predtým nepísali denník, môže sa vám jeho začatie zdať trochu zastrašujúce – ale nenechajte sa tým zastaviť! Keď začnete, slová začnú ľahko plynúť.

Metóda 1 z 12:Skúste písať každý deň.


COMING SOON
Každý deň si vyhraďte niekoľko minút na písanie. Ak ste veľmi zaneprázdnení, aj 10 minút vám pomôže získať návyk. Na telefóne si môžete nastaviť časovač a písať nepretržite, kým sa nevypne, aby ste si boli istí, že ste stránku vyplnili. Skúste písať hneď ráno, pred spaním alebo počas obedňajšej prestávky.[1]
Dôveryhodný zdroj
Lekárske centrum Rochesterskej univerzity
Popredné akademické zdravotnícke centrum v U.S. zamerané na klinickú starostlivosť a výskum
Prejsť na zdroj

  • Píšte si, aby ste si skrátili čas, keď sa veziete v aute alebo v autobuse.Tieto výlety sú dobrou príležitosťou, ako si zapísať svoje myšlienky a nápady.

Metóda 2 z 12: Zapisujte si dôležité životné udalosti.


PRÍDEJTE ČOSKORO
Udržujte si detaily čerstvé, aby ste sa na ne mohli pozrieť spätne. Ak ste dostali ocenenie, ukončili ste strednú školu, získali ste novú prácu alebo ste sa presťahovali do nového domu, napíšte o tom! Budete sa môcť pozrieť späť na svoje zážitky a spomenúť si, ako dobre ste sa počas nich cítili.[2]

  • Môžete tiež písať o tom, že ste dostali nového súrodenca, získali nového priateľa, presťahovali sa do novej školy alebo si zaobstarali nové domáce zvieratko.
  • Považujte svoj denník za darček pre svoje budúce ja. Čo by ste si chceli v budúcnosti prečítať ako spomienku na svoj život?

Metóda 3 z 12:Zapisujte si veci týkajúce sa bežných dní.


PRÍDE ČOSKORO
Nie každý deň musí byť výnimočný. Ak chcete denník používať každý deň, dajte si záležať na tom, aby ste si zapisovali aj veci týkajúce sa bežných dní. Aj keď ste len chodili do školy alebo ste sa stretávali s kamarátmi, môže to byť pekná spomienka, na ktorú si raz spomeniete.[3]

  • Zábavné na písanie môžu byť aj také veci, ako je piknik v parku alebo prechádzka so psom.
  • To, čo sa vám dnes zdá obyčajné, by sa vám v budúcnosti s veľkou pravdepodobnosťou mohlo zdať neobyčajné. Nič, čo si napíšete do denníka, nie je nudné.

Metóda 4 z 12: Pracujte so svojimi emóciami.


PRÍDE ČOSKORO
Denník vám môže pomôcť v čase stresu a smútku. Ak máte zlý deň, ak ste sa s niekým pohádali alebo ak sa jednoducho cítite veľmi skleslo, napíšte si o tom do denníka. Môže vám pomôcť spracovať to, čo cítite, a prečo presne to cítite.[4]

  • Denník môže byť veľmi užitočný aj vtedy, keď ste nahnevaní. Zapísať si myšlienky na papier predtým, ako sa rozprávate s niekým, na koho ste nahnevaní, je skvelý spôsob, ako vyjadriť svoje emócie bez toho, aby ste povedali niečo, čo by ste mohli ľutovať.

Metóda 5 z 12:Zbieranie fotografií a spomienkových predmetov.


COMING SOON
Na uchovanie momentiek v diári použite lepidlo alebo lepiacu pásku. Ak chcete, môžete k položkám napísať text, ale nie je to nevyhnutnosť. Zahrňte útržky lístkov, snímky svojich priateľov, vylisované kvety a nájdené predmety.[5]

  • Môžete byť ešte kreatívnejší a zoradiť tieto položky do umeleckej koláže.
  • Nebojte sa s ním pracovať super kreatívne. Ak budete mať jedného dňa chuť votrieť do svojho denníka špinu, urobte to! Toto je váš priestor, ktorý môžete využiť podľa svojich predstáv.

Metóda 6 z 12:Sledujte svoje sny.


PRÍĎTE ČOSKORO
Spätne sa pozrite na všetky bláznivé veci, o ktorých snívate. Majte svoj denník v blízkosti postele a každé ráno si doň zaznamenávajte svoje sny. Snažte sa zapisovať si detaily svojich snov hneď po prebudení, pretože môžu byť neuveriteľne prchavé.[6]

  • Môžete si viesť samostatný denník len pre sny alebo ich môžete zapisovať do svojho bežného denníka.
  • Ak si ich zapisujete do každodenného denníka, môže byť užitočné zapísať si ich inou farbou atramentu, aby ste ich mali úplne oddelené od ostatných záznamov.

Metóda 7 z 12: Cvičte sa v kreslení alebo umení.


PRÍDE ČOSKORO
Používajte svoj denník ako kreatívny priestor na vyjadrenie seba samého. Nebojte sa písať básne, zapisovať si texty piesní a zaznamenávať citáty iných ľudí, ktoré sú pre vás dôležité. Niektorí ľudia sa najlepšie vyjadrujú prostredníctvom umenia a aj to je úplne správny spôsob, ako využiť svoj denník.[7]

  • Experimentujte s kreslením, maľovaním, zbieraním nájdených predmetov a vytváraním koláží v denníku, najmä ak zistíte, že vám slová neplynú.

Metóda 8 z 12:Zapíšte si svoje ciele.


COMING SOON
Svoje ciele vyjadrite slovami, aby boli konkrétnejšie. Môžete si zapisovať veľké aj malé, dlhodobé aj krátkodobé ciele. Jasne ich popíšte a uveďte, čo sa dá robiť, aby ste sa nimi mohli v budúcnosti ľahko riadiť.[8]

  • Mohli by ste si napísať ciele, ako napr: „Cvičiť 30 minút 4 dni v týždni“, „Každé ráno jesť zdravé raňajky“, „Každý deň 10 minút cvičiť kreslenie“.“

Metóda 9 z 12:Vytvárajte zoznamy úloh.


PRÍDE ČOSKORO
Zaznamenávajte si všetko, čo musíte urobiť, a to buď denne, alebo týždenne. Môžete si vytvárať denné zoznamy jednoduchých vecí, ktoré potrebujete urobiť, alebo si môžete vytvoriť zoznamy úloh pre dlhodobejšie ciele. Či už sa snažíte dosiahnuť určitý cieľ, vyriešiť konkrétny problém alebo si jednoducho naplánovať deň, všetky sa vám budú riešiť oveľa ľahšie, keď si ich rozdelíte na menšie úlohy.[9]

  • Denník môžete použiť aj na to, aby ste si stanovili plán.

Metóda 10 z 12: Sledujte svoje úspechy.


PRÍĎTE ČOSKORO
Keď dosiahnete nejaký cieľ, zapíšte si ho! Niekedy sa vám zdá, že sa točíte, keď chcete niečo dosiahnuť, najmä ak ide o niečo veľké. Váš denník je písomným záznamom toho, čo ste na ceste urobili, a funguje ako vynikajúci denník vášho pokroku.[10]

  • Pokrok sa dá ťažko objektívne zmerať a niekedy je ľahké zabudnúť na úspechy, ktoré ste už dosiahli.

Metóda 11 z 12:Pozrite sa späť na staršie záznamy.


PRÍĎTE ČOSKORO
S odstupom času sa váš pohľad môže posunúť a zmeniť. Môže byť zábavné pozrieť si staršie záznamy z minulých mesiacov alebo rokov. Skúste sa občas vrátiť späť a pozrieť sa, ako ďaleko ste sa posunuli od chvíle, keď ste začali viesť denník.[11]

  • Aj toto je zábavný spôsob, ako sa vydať na cestu spomienok!

Metóda 12 z 12:Udržujte si denník v súkromí.

  • PRÍDE ČOSKORO
    Pomôže vám to zostať úprimným a pravdivým, keď si doň budete písať. Umiestnite ho na také miesto, aby ho rodičia alebo súrodenci nemohli nájsť: do skrine, zásuvky alebo pod posteľ. Ak viete, že vaše záznamy čítate len vy, je oveľa pravdepodobnejšie, že budete svoj denník používať stále.[12]

    • Ak sa veľmi obávate, že váš denník bude čítať niekto iný, zaobstarajte si ho so zámkom.
    • Alebo si veďte online denník v priečinku chránenom heslom.
  • Odkazy