13 spôsobov, ako byť najlepší, aký môžete byť

Väčšina ľudí by chcela byť najlepšou možnou verziou seba samého, ale každý má inú predstavu o tom, ako to vyzerá. Aj keď môže byť ťažké definovať ho, existuje niekoľko konkrétnych krokov, ktoré môžete urobiť, aby ste zlepšili svoj život každý deň. Prečítajte si tieto tipy a triky, aby ste sa dozvedeli, ako sa môžete stať najšťastnejšou verziou seba samého.

Metóda 1 z 13:Zistite, čo vás robí šťastnými.


PRÍDEJTE ČOSKORO
Čo naozaj chcete vo svojom živote robiť? Možno chcete získať prácu svojich snov a žiť na druhom konci sveta. Možno chcete mať deti a usadiť sa vo veľkom dome na vidieku. Možno sa chcete stať umelcom a podeliť sa o svoje remeslo so svetom. Nech už je to čokoľvek, mali by ste to mať na zreteli, keď budete kráčať po ceste k tomu, aby ste boli čo najlepší.[1]

  • Nie každý má v živote sen alebo veľký cieľ, a to je v poriadku. Vaším snom môže byť stať sa finančne stabilným a žiť šťastný život. O čokoľvek, čo vám vyhovuje, by ste sa mali snažiť.
  • Dosiahnutie svojich snov sa neuskutoční za jeden deň, a to je v poriadku. Ak si však určíte, čo je vaším hlavným cieľom, môžete si ho rozdeliť na menšie ciele a pracovať na jeho dosiahnutí v priebehu času.

Metóda 2 z 13:Stanovte si ciele.


COMING SOON
Stanovte si konkrétne a uskutočniteľné ciele, aby ste vedeli, že ich dokážete splniť. Sadnite si a napíšte si zoznam vecí, ktoré by ste chceli urobiť v najbližších mesiacoch alebo rokoch. Napríklad ísť dvakrát ročne k zubárovi je konkrétny a dosiahnuteľný cieľ. Na druhej strane, zlepšenie vášho zdravia je príliš široké a neurčité.[2]

  • Mohli by ste si tiež stanoviť ciele, ako napríklad: „Chodiť dvakrát týždenne behať“, „Uchádzať sa o novú prácu do konca roka“ alebo „Tráviť čas s rodinnými príslušníkmi aspoň raz za mesiac“.“

Metóda 3 z 13:Cvičte a dobre jedzte.


COMING SOON
Keď sa budete cítiť dobre fyzicky, budete sa cítiť dobre aj emocionálne. Prevezmite kontrolu nad svojím zdravím dodržiavaním vyváženej stravy, dostatkom odpočinku a pravidelným cvičením. Pite veľa vody, aby ste zostali hydratovaní, a navštívte lekára, aby ste sa postarali o všetky základné zdravotné problémy, ktoré môžete mať.[3]

  • Byť zdravý nemusí nevyhnutne znamenať, že musíte schudnúť alebo sa vyrysovať. Znamená to len to, že sa vo svojom tele cítite dobre a ste presvedčení o svojej fyzickej pohode.

Metóda 4 z 13:Venujte sa starostlivosti o seba.


PRÍĎTE ČOSKORO
Znížte hladinu stresu trochou rozmaznávania. Starostlivosť o seba nemusí znamenať luxusný kúpeľ alebo deň v kúpeľoch – môžete skúsiť meditovať, cvičiť jogu, ísť si zabehať alebo si prečítať dobrú knihu. Snažte sa každý deň robiť niečo, čo vám robí dobre, jednoducho preto, že to máte radi.[4]

  • Mohli by ste tiež skúsiť písať si denník, maľovať, počúvať novú hudbu, ísť na prechádzku do prírody alebo sa hrať s domácim zvieratkom.

Metóda 5 z 13:Povedzte nie veciam, na ktoré nemáte čas.


PRÍDE ČOSKORO
Môžete tiež povedať nie veciam, ktoré vám nerobia radosť. Na zoznam úloh si zaraďte len veci, na ktoré máte skutočne čas (a chuť). Ak máte viac práce, ako dokážete zvládnuť, pravdepodobne sa budete cítiť preťažení a vyťažení.[5]
Dôveryhodný zdroj
Harvard Business Review
Online a tlačený časopis, ktorý sa zaoberá témami súvisiacimi s postupmi riadenia podniku
Prejsť na zdroj

  • Ak vás napríklad učiteľ vášho dieťaťa požiada, aby ste režírovali školské vianočné predstavenie, ale vy viete, že v čase Vianoc ste mimoriadne zaneprázdnení, pokojne povedzte „nie“.“

Metóda 6 z 13:Vyskúšajte nové veci.


PRÍDE ČOSKORO
Vďaka novým skúsenostiam sa budete cítiť v živote lepšie. Navštívte novú krajinu, do ktorej ste túžili ísť. Keď vyjdete von a budete objavovať svet, budete sa cítiť lepšie. Snažte sa, aby vás strach z neznámeho nezastavil pred žiadnou príležitosťou.[6]

  • Skúšanie nových vecí môže byť zastrašujúce, ale je dôležité posúvať sa mimo svojej komfortnej zóny.

Metóda 7 z 13: Pracujte na svojich slabých stránkach.


COMING SOON
V čom nie ste superskvelí? Možno ste nervózni z verejného vystupovania alebo nie ste najlepší vodič. Dajte si za cieľ zlepšiť sa a premeniť svoje slabé stránky na silné namiesto prekážok.[7]
Dôveryhodný zdroj
Harvard Business Review
Online a tlačený časopis pokrývajúci témy týkajúce sa postupov riadenia podnikov
Prejsť na zdroj

  • Ak ste napríklad nervózny z verejného vystupovania, môžete si nacvičiť kurz verejného vystupovania.
  • Ak nie ste najlepší kuchár, kúpte si niekoľko kuchárskych kníh a vyhľadajte si na internete návody na základné recepty.

Metóda 8 z 13: Vezmite si denník.


PRÍDE ČOSKORO
Sledujte svoje pokroky, ako rastiete. Každý deň si vyhraďte 10 až 15 minút na to, aby ste si zapísali, ako sa cítite, čo ste v ten deň robili a z čoho sa tešíte. Nevadí, ak sem-tam jeden či dva dni vynecháte – snažte sa tento návyk udržať čo najviac.[8]

  • Po niekoľkých mesiacoch sa pozrite späť a prečítajte si niektoré staré záznamy, ktoré ste urobili. Možno budete prekvapení, ako ďaleko ste sa dostali.

Metóda 9 z 13: Učte sa zo svojich chýb.


PRÍDE ČOSKORO
Občas sa vám niečo nepodarí, a to je v poriadku. Ak niečo pokazíte alebo zakopnete, na chvíľu sa zamyslite nad tým, čo ste sa naučili. V budúcnosti môžete využiť svoju lekciu, aby ste sa vyhli rovnakým chybám a zostali na správnej ceste.[9]
Dôveryhodný zdroj
Harvard Business Review
Online a tlačený časopis pokrývajúci témy týkajúce sa postupov riadenia podnikov
Prejsť na zdroj

  • Možno ste sa napríklad uchádzali o povýšenie na svojom pracovisku a nedostali ste ho. Možno ste sa dozvedeli, že pred podaním žiadosti o manažérsku pozíciu potrebujete viac skúseností z praxe.
  • Alebo ste sa možno vrátili do školy a neuspeli ste v niektorom z predmetov. Teraz už viete, ako lepšie hospodáriť s časom a že je potrebné venovať viac času štúdiu.

Metóda 10 z 13:Prijmite konštruktívnu kritiku.


COMING SOON
Dobre mienená kritika vám môže pomôcť zlepšiť váš život. Je ľahké sa brániť alebo uraziť, keď o sebe počujete niečo negatívne – skúste to však využiť ako príležitosť na učenie. Ak to s vami niekto myslí dobre a snaží sa vám pomôcť, zvážte, či to, čo povedal, neberiete ako príležitosť učiť sa a rásť.[10]
Dôveryhodný zdroj
Harvard Business Review
Online a tlačený časopis, ktorý sa zaoberá témami súvisiacimi s postupmi riadenia podniku
Prejsť na zdroj

  • Váš šéf vám napríklad môže povedať, že vašej prezentácii chýbala presvedčivosť. Túto kritiku môžete využiť na to, aby bola vaša ďalšia kritika osobnejšia a presvedčivejšia.

Metóda 11 z 13:Udržujte si pozitívny prístup.


COMING SOON
Byť optimistom znamená pozerať sa na veci z tej lepšej stránky. Ak si zachováte pozitívny prístup, môžete znížiť svoj stres a zlepšiť svoj pohľad na život. Ak sa pristihnete, že myslíte na niečo negatívne, spochybnite to pozitívnou myšlienkou.[11]
Dôveryhodný zdroj
Klinika Mayo
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj

  • Ak sa napríklad pristihnete pri myšlienke: „Toto som ešte nikdy nerobil,“ nahraďte ju myšlienkou: „Je to dobrá príležitosť naučiť sa.“
  • Alebo, ak sa pristihnete pri tom, že si myslíte: „Toto v žiadnom prípade nebude fungovať,“ skúste si pomyslieť: „Môžem sa pokúsiť, aby to fungovalo.“

Metóda 12 z 13: Obklopte sa pozitívnymi ľuďmi.


PRÍDE ČOSKORO
Nájdite priateľov a členov rodiny, ktorí vás na vašej ceste podporia. Ak ich obdivujete a považujete za dobré vzory, pravdepodobne sú to dobrí ľudia. Ak zistíte, že sa po čase strávenom s niekým skláňate alebo premýšľate negatívne, možno je čas prehodnotiť vzťah.[12]
Dôveryhodný zdroj
HelpGuide
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
Prejsť na zdroj

  • Môžete tiež zvážiť, prečo obdivujete určitých ľudí. Aké vlastnosti majú, ktoré by ste chceli mať? Môžete sa ich pokúsiť začleniť do svojho každodenného života.

Spôsob 13 z 13:Správajte sa k svojim priateľom láskavo.


  • PRÍDEJTE ČOSKORO
    Naše vzťahy môžu definovať, kto sme. Tak ako by ste chceli, aby vaši priatelia boli láskaví k vám, mali by ste sa snažiť byť láskaví a podporujúci voči nim. Buďte ramenom, o ktoré sa môžu oprieť, posuňte ich k dosiahnutiu ich cieľov a pozdvihnite ich v čase stresu.[13]

    • Spomeňte si na niekoho vo svojom živote, kto vám bol oporou. Snažte sa ich napodobniť, keď hovoríte so svojimi blízkymi.
  • Odkazy