13 spôsobov, ako si zachovať dobrý ranný režim (tínedžerky)

Ak sa ráno často cítite vystresovaní, uponáhľaní alebo rozrušení, možno si budete musieť stanoviť ranný režim. Dodržiavanie rutiny vám pomôže rozumne hospodáriť s časom, aby ste mohli začať mať dobrý deň od chvíle, keď sa zobudíte. Keď si nájdete rutinu, ktorá vám vyhovuje, nebojte sa ju zmeniť, ak to potrebujete!

Tu je 13 tipov, ktoré vám pomôžu vytvoriť si dokonalú rannú rutinu.

Metóda 1 z 13:Večer predtým si pripravte všetko, čo potrebujete.


PRICHÁDZA ČOSKORO
Ranné ponáhľanie sa nikdy nie je zábavné. Namiesto toho sa pokúste zbaliť si batoh, pripraviť si oblečenie a pripraviť si obed ešte predtým, ako pôjdete spať. Ráno budete menej unavení a možno budete mať aj trochu viac času na spánok.[1]

  • Pozrite sa do svojho kalendára alebo plánovača, aby ste zistili, či si potrebujete vziať niečo navyše. Ak vás napríklad na druhý deň čaká test, vezmite si študijnú príručku. Alebo ak máte futbalový tréning, dajte si kopačky do športovej tašky.

Metóda 2 z 13:Choďte spať v primeranom čase.


PRÍDE ČOSKORO
Snažte sa spať 8 až 10 hodín každú noc. Keď ste tínedžer, možno budete v pokušení zostať hore neskôr, ale keď pôjdete spať skôr, ráno sa budete cítiť uvoľnene a sviežo. Vypnite elektronické zariadenia približne 30 minút pred spaním, aby ste rýchlejšie zaspali.[2]

  • Spánok je dôležitou súčasťou vývoja mozgu tínedžerov. Výskum žiaľ ukazuje, že mnohí tínedžeri nemajú dostatok spánku, čo môže mať negatívny vplyv na fyzické a emocionálne zdravie.[3]
  • Snažte sa vyhýbať pitiu kofeínu vo večerných hodinách, pretože vás môže udržať v bdelom stave.
  • Udržujte svoju spálňu chladnú, tmavú a tichú, aby ste ľahšie zaspali.

Metóda 3 z 13: Každý deň vstávajte približne v rovnakom čase.


PRÍDE ČOSKORO
Bude oveľa jednoduchšie sa prebudiť, ak je vaše telo na to zvyknuté. Nastavte si budík na rovnaký čas každý deň a snažte sa vstať z postele čo najskôr. Ak nie ste zvyknutí vstávať skôr, dajte si približne 2 týždne na to, aby ste si postupne každý deň nastavovali budík čoraz skôr.[4]

  • Hoci to môže znieť ťažko, snažte sa vstávať približne v rovnakom čase aj počas víkendov. Ak si nenarušíte svoj spánkový plán, nastavíte sa na lepší čas počas týždňa.
  • Nakoniec sa začnete prirodzene budiť načas. Nebojte sa – bude to ľahšie!

Metóda 4 z 13:Snažte sa nestláčať tlačidlo snooze.


PRICHÁDZAJÚCI DEŇ
To vás dostane z postele len neskoro. Ak ráno potrebujete niekoľko minút na prebudenie, nastavte si budík 15 až 30 minút pred tým, ako skutočne potrebujete vstať. Snažte sa ráno venovať dostatok času, aby ste sa neponáhľali s prípravou.[5]

  • Vyhnúť sa tlačidlu snooze je oveľa jednoduchšie, keď ste sa dostatočne vyspali. Každý večer sa snažte spať aspoň 8 hodín, aby ste mohli včas vstať z postele.
  • Stláčanie tlačidla odloženia budíka vás tiež vytrháva z hlbokého spánku a môže časom znížiť kvalitu spánku, ktorý máte.

Metóda 5 z 13:Vypite pohár vody ako prvé.


PRÍDEJTE ČOSKORO
Vaše telo je po celonočnom spánku pravdepodobne dehydrované. Majte fľašu s vodou v blízkosti postele a po prebudení sa poriadne napite. Pridajte plátok citróna pre osviežujúcejší spôsob vstávania z postele.[6]
Odborný zdroj
Lucy Yeh
Kariéra & Životný kouč
Rozhovor s odborníkom. 21. novembra 2019.

  • Pitie vody je lepší spôsob, ako sa prebudiť, než hltanie kávy alebo čaju s kofeínom. Udrží vás hydratovaných a zanechá vo vás pocit sviežosti.

Metóda 6 z 13: Umyte si tvár studenou vodou.


PRÍDEJTE ČOSKORO
Doprajte svojej pokožke rýchle osvieženie počas prebúdzania. Najskôr si zájdite do kúpeľne, kde sa osprchujte ľadovo studenou vodou. Tento čas môžete využiť aj na umytie tváre jemným čistiacim prostriedkom na odstránenie oleja a mastnoty.[7]

  • Vyberte si jemný čistiaci prostriedok, ktorý je vyrobený špeciálne pre vašu tvár. Takto si nevysušíte a nepodráždite pokožku.

Metóda 7 z 13:Naneste hydratačný krém na hydratáciu a osvieženie pleti.


PRÍDE ČOSKORO
Čistiace prostriedky môžu vysušovať pokožku a spôsobovať jej svrbenie. Po umytí tváre si ju natrite tenkou vrstvou hydratačného krému. Venujte osobitnú pozornosť miestam na pokožke, ktoré môžu byť suché alebo svrbieť, napríklad okolo očí.[8]
Dôveryhodný zdroj
Americká dermatologická akadémia
Profesionálna organizácia zložená z viac ako 20 000 certifikovaných dermatológov
Prejsť na zdroj

  • Aj keď máte mastnú alebo aknóznu pleť, hydratačný krém je mimoriadne dôležitý! Udržiavanie hydratácie pokožky môže skutočne pomôcť vašej pokožke produkovať menej oleja, čo vedie k menšiemu výskytu výtokov.

Metóda 8 z 13: Sprchujte sa.


PRÍDEJTE ČOSKORO
Ak ste sa večer predtým nesprchovali, teraz máte príležitosť! Predtým, ako vyrazíte von, venujte niekoľko minút tomu, aby ste sa uistili, že krásne voniate. Ak sa sprchujete ráno, uistite sa, že máte dostatok času aj na vysušenie vlasov.[9]

  • Ak sa ráno často ponáhľate, sprchovanie v noci môže byť pre vás lepšou voľbou.

Metóda 9 z 13:Čistenie zubov.


PRÍDE ČOSKORO
Nezabúdajte na hygienu ústnej dutiny! Je dôležité čistiť si zuby dvakrát denne: raz ráno a raz večer. Ak ste si večer predtým nepoužili zubnú niť, môžete to urobiť aj teraz.[10]

  • Čisté ústa vám tiež pomôžu cítiť sa bdelšie a ostražitejšie!

Metóda 10 z 13:Ak chcete, nalíčte sa.


PRÍDE ČOSKORO
Nie každý nosí make-up, ale ak sa vám páči, určite môžete! Držte sa jednoduchého, prirodzeného líčenia, ako je trocha rúžu, maskara alebo očné linky. Ak máte čas, môžete na seba hodiť aj podkladový krém a korektor.[11]

  • Na líčenie si môžete chvíľu zvykať, preto sa nebojte ho praktizovať cez víkendy, keď máte viac času.
  • Ak máte problém s líčením, požiadajte o pomoc rodičov alebo kamarátku.

Metóda 11 z 13:Jedzte zdravé raňajky.


COMING SOON
Je to najdôležitejšie jedlo dňa, preto ho nevynechávajte. Ak sa necítite veľmi hladní, skúste si vziať niečo ľahké, napríklad banán alebo kúsok toastu. Skúste zjesť ovsenú kašu, jogurt alebo čerstvé ovocie, aby ste si dodali potrebnú energiu na celý deň.[12]
Dôveryhodný zdroj
Cleveland Clinic
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejdite k zdroju

  • Vyskúšajte kúsok ovocia alebo zeleniny a vysoký pohár vody.[13]
    Odborný zdroj
    Lucy Yeh
    Kariéra & Životný kouč
    Rozhovor s odborníkom. 21. novembra 2019.
  • Aj müsli tyčinka vás pomôže prebudiť a dodá vám energiu na ráno.

Metóda 12 z 13:Choďte von.


PRÍDE ČOSKORO
Vidieť prirodzené slnečné svetlo vám môže pomôcť prebudiť sa. Ak je vonku slnko, skúste raňajkovať pri okne alebo si urobte krátku prechádzku vonku. Možno to neznie ako veľa, ale môže vám to skutočne zlepšiť náladu a pomôcť začať deň.[14]
Dôveryhodný zdroj
Clevelandská klinika
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj

  • Ak máte čas, krátky ranný beh môže byť skvelým spôsobom, ako do rannej rutiny zaradiť pohyb. Väčšina ľudí však nemá čas cvičiť pred školou alebo prácou, takže sa necíťte znechutene, ak ani vy nemôžete.

Metóda 13 z 13: Ak je to potrebné, upravte svoje rutinné postupy.


  • PRÍDE ČOSKORO
    Nie každá rutina funguje pre každého človeka, a to je v poriadku! Ak niečo nefunguje, upravte to, kým nebudete spokojní. Upravte si rannú rutinu tak, aby bola dokonalá pre vás, nie pre niekoho iného.[15]
    Dôveryhodný zdroj
    Cleveland Clinic
    Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
    Prejsť na zdroj

    • Možno potrebujete po sprche viac času na úpravu vlasov alebo nalíčenie. Alebo možno musíte ráno pripraviť obedy aj pre svojich malých súrodencov. Nech je to akokoľvek, neváhajte upraviť svoj časový plán, keď si vyskúšate svoju rutinu.
  • Odkazy