3 jednoduché spôsoby, ako predchádzať písaniu textových správ pod vplyvom alkoholu

Ísť von na drink je zábavný spôsob, ako sa odreagovať, ale tieto výlety môžu mať nečakané následky, ak začnete posielať veľa opileckých správ. Tieto správy môžu viesť k veľkým výčitkám v budúcnosti, najmä ak si začnete písať s bývalým partnerom. Predtým, ako si naplánujete opiť sa, pripravte si herný plán, aby ste si ráno mohli užívať bez toho, aby ste sa museli obávať o históriu svojich textových správ.

Metóda 1 z 3: Monitorovanie sa pomocou aplikácií a rozšírení


Stiahnite si aplikáciu, ktorá vám zabráni používať telefón, keď ste opití. Vyhľadajte v obchode s aplikáciami v telefóne aplikácie, ktoré vám môžu poskytnúť dodatočnú podporu, keď sa cítite opití. Vyskúšajte „Drunk Mode“, bezplatnú aplikáciu, ktorá vám na telefón posiela pripomienky a upozornenia, keď plánujete písať SMS, a tiež zaznamenáva vašu polohu, keď idete von.[1]
Môžete tiež vyskúšať aplikáciu „Drunk Locker“, ktorá vám umožní na niekoľko hodín zablokovať rôzne aplikácie sociálnych médií, aby ste nemohli posielať opité správy alebo písať opité príspevky na sociálnych sieťach.[2]

  • Ak máte sklon k divokým večerom, aplikácia „I’m Getting Arrested“ pre Android vám umožní pípnuť priateľom, keď vás zatknú policajti.


Pomocou aplikácie Virtual Bar si overte, či ste príliš opití na písanie textových správ. Stiahnite si aplikáciu „Virtual Bar“, ktorá vás požiada o zaslanie základných informácií o vašej výške a hmotnosti, ako aj o tom, koľko ste doteraz vypili. Ak je hladina alkoholu vo vašej krvi určite v rozmedzí „opitosti“, neposielajte žiadne správy.[3]

  • Hladinu alkoholu v krvi si môžete skontrolovať aj tu: https://www.alkohol.org/bac-kalkulátor.


Kúpte si aplikáciu, ktorá skontroluje vaše správy pred ich odoslaním. V obchode s aplikáciami v telefóne vyhľadajte aplikáciu „Drunk Text Savior“, ktorá funguje ako rozšírenie klávesnice. Táto aplikácia funguje ako podporný priateľ a informuje vás, či vaše texty vyzerajú naozaj nedbalo alebo či ich môžete odoslať. Ak vás táto aplikácia upozorní, že vaše texty vyzerajú trochu horšie, možno budete chcieť na noc odložiť telefón.[4]

  • Hoci vyskakovacie okná tejto aplikácie môžete ignorovať, môžu vás na dlhú dobu zachrániť pred odosielaním poľutovaniahodných textových správ.


Pripojte do telefónu nadstavec na meranie alkoholu v dychu, aby ste zistili, či ste príliš opití na písanie správ. Nakupujte na internete rozšírenie, ktoré sa pripája alebo spája s vaším telefónom. Pomocou predĺženia skontrolujte hladinu alkoholu v krvi, aby ste zistili, či môžete posielať textové správy, alebo či by ste to mali odložiť do nasledujúceho rána.[5]

  • Alcohoot je populárne rozšírenie, ktoré môžete na tento účel použiť.

Metóda 2 z 3: Úprava nastavení telefónu a kontaktov


Zapnite si telefón na režim lietadla, aby ste neboli v pokušení posielať textové správy. Prejdite do nastavení telefónu a aktivujte režim lietadla, ktorý vypne Wi-Fi a mobilné služby telefónu. Počas celej noci majte telefón v režime lietadla, aby ste fyzicky nemohli posielať žiadne správy v opitosti.[6]

  • Toto urobte len vtedy, ak idete von s priateľmi alebo ste s niekým, kto sa o vás môže postarať. Ak ste vonku sami, budete potrebovať spôsob, ako sa odviezť domov.


Vymažte kontakty, ktorým nechcete volať alebo posielať správy, keď ste opití. Prehľadajte si zoznam kontaktov a vyhľadajte ľudí, ktorým určite nechcete posielať opilecké správy, ako sú rodičia, spolupracovníci alebo bývalý partner. Napíšte si ich čísla na samostatný list papiera a potom dočasne vymažte ich kontakty z telefónu. Keď budete opäť triezvi, vložte ich údaje späť do kontaktov.[7]

  • Toto môže byť dobrá príležitosť na trvalé vymazanie ľudí z telefónu, napríklad bývalého partnera alebo bývalého priateľa.


Premenujte svoje kontakty, aby ste nemali takú pravdepodobnosť, že im budete písať. Dajte svojim kontaktom naozaj hlúpe mená, aby ste boli príliš zmätení na to, aby ste niekomu písali. Ako dodatočnú výzvu požiadajte priateľa, aby zmenil mená vašich kontaktov, aby ste netušili, kto je kto. Na osobitný list papiera si napíšte, kto je kto, aby ste mohli mená kontaktov prepnúť späť na normálne, keď budete triezvi.[8]

  • Svojim kontaktom môžete dať napríklad hlúpe názvy jedál ako „Banánový split“ alebo „Jahodová zmrzlina“.“


Nastavte si starú opileckú správu ako tapetu, ktorá vám bude slúžiť ako pripomienka. Urobte si snímku obrazovky opitej textovej správy, ktorej odoslanie naozaj ľutujete. Prejdite do nastavení telefónu a nastavte obrázok ako vlastnú tapetu. Počas noci sa pozerajte na uzamknutú obrazovku, aby ste si rýchlo pripomenuli, prečo je písanie SMS v opitosti zlý nápad.[9]

Metóda 3 z 3:Vytvorenie akčného plánu pred pitím


Keď plánujete ísť von, stanovte si limit pitia. Zamyslite sa nad tým, koľko nápojov vás zvyčajne opije a kedy zvyčajne prekročíte hranicu „opitosti“. Skúste sa obmedziť tak, aby ste sa len opili, ale neboli v bezvedomí. Ak sa tak neopijete, nebude taká pravdepodobnosť, že budete tráviť opilecké textovky.[10]
Dôveryhodný zdroj
Národná zdravotná služba (Spojené kráľovstvo)
Systém verejnej zdravotnej starostlivosti v Spojenom kráľovstve
Prejsť na zdroj

  • Ak sa napríklad zvyčajne opijete po dvoch pohároch vína, zvoľte si tento limit, keď pôjdete von.


Dajte svoj telefón priateľovi, aby ste ho nemohli používať. Spýtajte sa priateľa, či mu môžete na noc strčiť svoj telefón do tašky. Povedzte im, aby si telefón chránili a nedávali vám ho, bez ohľadu na to, koľkokrát ich o to požiadate. Keď už pôjdete domov, priateľ vám môže vrátiť telefón.[11]

  • Ak trávite noc s priateľom, požiadajte ho, aby vám ho ráno vrátil.

  • Požiadajte zodpovedného priateľa, aby na vás dohliadol. Sadnite si s jedným z vašich zodpovednejších priateľov alebo s tým, kto je na večer vybraným vodičom. Zistite, či by boli ochotní na vás dohliadať, najmä na vaše textové návyky. Spýtajte sa, či by bol váš priateľ ochotný niekoľkokrát za večer skontrolovať, či sa mu nepozdáva, a zasiahnuť, ak uvidí, že sa snažíte niekomu napísať.[12]
  • Odkazy