3 spôsoby, ako barspinovať

Či už jazdíte na bicykli alebo kolobežke, barspin je jedným z prvých trikov, ktoré by ste sa mali naučiť. Hoci je to len o niečo zložitejšie ako tradičný bunny hop, môže to vašim bežným trikom dodať veľa štýlu navyše. Znalosťou správnych pohybov rúk, častým cvičením a dôverou v seba samého sa môžete naučiť barspin ako profesionál.

Metóda 1 z 3:Robenie BMX barspinu

Zdokonaľte sa králičí hop. Začnite jazdiť na bicykli pohodlnou rýchlosťou. Pomocou svalov na rukách vytiahnite predné koleso bicykla nahor. Pritom sa pokrčte ramenami dopredu a svaly na nohách použite aj na zdvihnutie zadnej časti bicykla do výšky. Predtým, ako pridáte točenie tyčami, si chvíľu precvičte odlepenie oboch kolies od zeme.[1]

  • Bunny hop sa dá rozdeliť na predný a zadný skok, pričom v oboch prípadoch sa jedno koleso zdvihne zo zeme. Predtým, ako sa pokúsite o úplný králičí skok, precvičte si každý z týchto krokov.
  • Čím vyšší je váš bunny hop, tým viac času budete mať na barspin. Pracujte na tom, aby ste dosiahli čo najvyšší „bunny hop“.
  • Snažte sa udržať kolesá približne vo vodorovnej polohe, keď robíte bunny hop. Vďaka tomu bude pristátie jednoduchšie a budete mať väčšiu kontrolu pri vykonávaní trikov vo vzduchu.

Trénujte otáčanie tyčí na zemi. Sadnite si na bicykel a zadné koleso pritlačte o stenu, aby sa nehýbalo. Predné koleso mierne zdvihnite nad zem, aby sa mohlo voľne pohybovať. Zdvihnite jednu ruku z riadidiel a druhou rukou pritiahnite jednu stranu riadidiel k sebe, čím ich roztočíte. Nechajte riadidlá otočiť o celých 360 stupňov a potom ich zachyťte opačnou rukou na opačnej rukoväti.[2]

  • Je oveľa jednoduchšie trénovať to na zemi ako vo vzduchu. Skôr než začnete kombinovať pohyb riadidiel a pohyb rúk s bunny hopom, zdokonaľte ho.
  • Ak jazdíte pravou nohou dopredu, na spustenie barspinu by ste mali použiť pravú ruku. Ak jazdíte ľavou nohou dopredu, použite ľavú ruku. Zníži sa tak pravdepodobnosť, že vám pri otáčaní tyč narazí do kolien.
  • Cvičte barspin v oboch smeroch, aby ste zistili, ktorý spôsob je pre vás najpohodlnejší. Najlepší spôsob je pravdepodobne ten, pri ktorom sa cítite najlepšie.

Začnite jazdiť po zemi pohodlnou rýchlosťou. Na rozdiel od niektorých iných trikov nepotrebuje barspin veľkú rýchlosť. Začnite šliapať do pedálov, kým nedosiahnete rýchlosť, ktorá vám vyhovuje.[3]

  • Ak sa obávate pádu, trénujte barspin na mäkkom povrchu, napríklad na tráve, a nie na chodníku alebo betóne.

Vyskočte čo najvyššie. Keď dosiahnete požadovanú rýchlosť, naviňte a urobte bunny hop. Keď ste vo vzduchu, začnite vyrovnávať bicykel. Snažte sa udržať predné koleso mierne nad zadným kolesom, pretože predné koleso pri otáčaní riadidlami mierne klesne.[4]

Roztočte tyč. Rovnakým pohybom, ktorý ste si nacvičili, pritiahnite jednu stranu tyče k telu, keď budete ruky mierne dvíhať od tyče. Počas toho sa sústreďte na tyč, aby ste ju mohli čo najľahšie chytiť.[5]

  • Vždy ťahajte tyč smerom k telu, a nie ju pri otáčaní ťahajte nahor alebo tlačte nadol. Ťahaním za ňu smerom k sebe udržíte bicykel vo vodorovnej polohe, pričom čokoľvek iné by váš trik zhodilo.
  • Po vyrovnaní bicykla roztočte bar čo najrýchlejšie. Čím skôr sa roztočíte, tým viac času budete mať na opätovné získanie kontroly nad riadidlami pred pristátím triku.

Chyťte tyč a pristávajte s trikom. Keď sa tyč otočí späť do pôvodnej polohy, zachyťte ju a spustite obe ruky späť na riadidlá. Mierne pokrčte kolená, aby ste zmiernili pristátie, a mierne zatlačte zadné koleso nadol tak, aby dopadlo na zem ako prvé. Pritom narovnajte predné koleso, aby ste zabránili vychýleniu bicykla a dokončili pristátie.[6]

  • Pri pristávaní nechajte kolená prirodzene pokrčené a až potom sa mierne postavte späť na bicykel. Tým sa absorbuje časť nárazu pri dopade na zem.
  • Vyťahovanie z pristátia je najdôležitejšou časťou triku! Pevne sa držte riadidiel a pri pristávaní mierne pokrčte kolená. Pomôže vám to udržať kontrolu nad bicyklom po dopade na zem.
  • Nechajte ruky visieť nad riadidlami, keď ich necháte otáčať a počkajte, kým ich chytíte. Ruky budete mať z riadidiel preč len na sekundu alebo maximálne dve, preto ich neodsúvajte príliš ďaleko.

Metóda 2 z 3: Barspinning na kolobežke

Precvičte si otáčanie riadidiel. Držte kolobežku v pokoji a zdvihnite predné koleso zo zeme, aby ste si precvičili barspin. Keď stojíte na kolobežke, zdvihnite nedominantnú ruku z riadidiel a dominantnou rukou ich natočte k telu. Otáčajte riadidlami tak ďaleko, ako to len pôjde.[7]

  • Aby ste kolobežku pri nácviku udržali v pokoji, môžete si zadné koleso oprieť o stenu. Prípadne sa môžete jednoducho postaviť na brzdu na zadnej časti kolobežky, aby ste zabránili jej pohybu. Kolobežku môžete umiestniť aj tak, aby predné koleso bolo nad obrubníkom a nedotýkalo sa zeme.

Naučte sa chytiť riadidlá. Keď ste dominantnou rukou otočili riadidlá čo najviac dookola, siahnite nedominantnou rukou pod dominantnú ruku a chyťte druhú rukoväť, keď sa blíži. Pokračujte v otáčaní riadidiel smerom k ich východiskovej polohe a dominantnú ruku pritom otočte späť do normálneho úchopu smerujúceho dopredu.[8]

  • Cvičte, kým to nezvládnete jedným plynulým pohybom. Trik sa vám bude robiť oveľa ľahšie, keď budete môcť točiť riadidlami bez toho, aby ste na to mysleli.
  • Keď si osvojíte pohyb, môžete trénovať točenie počas jazdy kolobežky. Postavte sa s nohami na šírku ramien a kolobežkou medzi nimi kývajte tak, aby sa pohybovala spredu dozadu. Keď kolobežka dosiahne najvyšší bod pred vami, skúste roztočiť riadidlá. Je to najlepší spôsob, ako napodobniť skutočný barspin bez toho, aby ste museli opustiť zem.[9]

Precvičte si dokonalý bunny hop. Aby ste mohli robiť barspin, musíte sa dostať do vzduchu pomocou králičieho skoku. Začnite jazdiť na kolobežke pohodlnou rýchlosťou a potom vyskočte rovno do vzduchu. Pritom sa držte riadidiel kolobežky a nadvihujte ju telom. Cvičte králičí hop, kým nebudete môcť ľahko a čo najvyššie vyskočiť.[10]

  • Čím vyššie vyskočíte, tým viac času budete mať na dokonalé zvládnutie barspinu a opätovné získanie kontroly nad riadidlami skôr, ako dopadnete na zem. Vyskúšajte, ako vysoko dokážete skákať.
  • Dbajte na to, aby ste mali nohy pevne položené na palube kolobežky, a pri pristávaní držte predné koleso rovno.

skombinujte bunny hop s barspinom, aby ste dokončili trik. Začnite jazdiť na kolobežke pohodlnou rýchlosťou a urobte bunnyhop, pričom udržujte kolobežku vo vodorovnej polohe. Keď dosiahnete najvyšší bod skoku, použite pohyb ruky, ktorý ste si nacvičili, na otočenie riadidiel a ich opätovné zachytenie.[11]

  • Pevne sa držte riadidiel a pri dopade mierne pokrčte kolená, aby ste mali kolobežku po návrate na zem pod väčšou kontrolou.
  • Ak sa obávate pádu, môžete najprv trénovať na mäkšom povrchu, napríklad na tráve. Nemusíte sa hýbať, stačí trénovať skoky a otáčanie tyče, kým nebudete pripravení vyskúšať to v pohybe.

Metóda 3 z 3: Doplnenie základného barspinu

Pre väčšiu výzvu skúste pri točeniach barspinom preskakovať prekážky. Položte malú škatuľu alebo inú prekážku, aby ste mohli trénovať skákanie na bicykli alebo skútri. Začnite jazdiť smerom k prekážke a v poslednej chvíli vyskočte, aby ste urobili barspin priamo nad ňou.[12]

  • Tento trik tak bude o niečo náročnejší a bude vyzerať oveľa lepšie. Skúste skákať cez kartónové krabice, z obrubníkov alebo cez čokoľvek iné, čo uvidíte v ceste.

Vytočte barspin zo skoku alebo rampy, aby ste získali viac času vo vzduchu. Skôr ako použijete bunny hop na získanie vzduchu, ktorý potrebujete na vykonanie barspinu, skúste prejsť cez skok alebo z quarter pipe, aby ste dostali kolesá bicykla alebo kolobežky nad zem. Keď dosiahnete najvyšší bod skoku, roztočte tyč a narovnajte ju na pristátie.[13]

  • Na dokonalé vykonanie tohto úkonu je potrebný ďalší tréning, ale pokračujte v ňom! Cvičenie predsa robí majstra.

Roztočte tyč viac ako raz a urobte dvojitý barspin. Po tom, ako si osvojíte barspin, vyskúšajte, či sa vám podarí otočiť tyčou dvakrát alebo aj viackrát, kým je kolobežka alebo bicykel vo vzduchu. Pred pokusom o dvojitý barspin sa uistite, že si to natrénujete a naberiete dostatok vzduchu![14]

  • Ak sa vám podarí dostať vzduch z dostatočne veľkého skoku alebo z quarter-pipe, možno sa vám podarí roztočiť latku aj viac ako dvakrát. Vyskúšajte, koľko otočiek zvládnete, ale vždy dbajte na to, aby bola vaša bezpečnosť na prvom mieste.
  • Pri otáčaní úplne pustite tyče, aby ste zvýšili obtiažnosť. Ak robíte barspin na kolobežke, trénujte točenie tyčami bez toho, aby ste sa ich držali. Pomocou dominantnej ruky pritiahnite jednu stranu tyčí k sebe a začnite ich otáčať, než ich pri pristávaní zachytíte. Možno to bude vyžadovať viac praxe, ale bude to ešte pôsobivejšie.[15]
  • Referencie