3 spôsoby, ako bezpečne držať hladovku

Hladovka je veľmi uznávaným, ale málo praktizovaným spôsobom protestu. Držať hladovku môže byť nebezpečné, ale ak sa pre ňu rozhodnete, mali by ste prijať potrebné opatrenia, aby ste si nespôsobili žiadne vážne škody.

Metóda 1 z 3: Príprava


Vyhraďte si približne mesiac vopred na prípravu.


Prvý týždeň začnite vyradením nezdravých alebo spracovaných potravín a potravín s nadmerným množstvom cukru. Ak si to môžete dovoliť, kupujte ovocie a zeleninu ekologicky.


Prestaňte jesť červené mäso a vynechajte ovocné šťavy, limonády atď. v druhom týždni Jediná tekutina, ktorú by ste mali prijímať, je voda a mlieko (ak nemáte intoleranciu laktózy).


Vynechajte všetky ostatné potraviny okrem čerstvého ovocia a zeleniny a v treťom týždni prestaňte prijímať mlieko.


Počas štvrtého týždňa postupne znižujte porcie. Do konca týždňa sa vám pravdepodobne zmenší žalúdok a už nebudete mať taký veľký hlad.

Metóda 2 z 3: Pôst


Prijímajte veľa vody. Keď hladujete, rýchlejšie sa dehydratujete, preto je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým piť čistú vodu.


vyhýbajte sa cvičeniu ako moru; väčšinu času budete fyzicky vyčerpaní a cvičenie počas hladovky je mimoriadne nezdravé.


Užívajte multivitamín, ktorý má v sebe pridané železo a vápnik, ako aj množstvo rôznych vitamínov, to vás udrží v zdraví a poskytne vášmu imunitnému systému pomoc, ktorú bude potrebovať, keď budete dostávať tak málo.


Pite elektrolyty. Jednoduchý domáci recept je: 1 lyžička soli, 1 lyžička jedlej sódy (hydrogenuhličitan sodný) a 1 lyžička chloridu draselného (náhrada soli) denne, rozpustené vo vode.


Snažte sa zostať v pokoji. Pochody prenechajte tým protestujúcim, ktorí dostávajú jedlo, vy si potrebujete oddýchnuť.


Choďte si ľahnúť skôr a ľahnite si neskôr, aby ste doplnili trochu energie.


Držte sa ďalej od kuchyne; ak budete teraz jesť, nielenže ste zlyhali pri ostatných protestoch, ale pravdepodobne sa nafúknete do veľrybích rozmerov, ak sa prejedáte.

Spôsob 3 z 3: Ukončenie pôstu


Prvý deň si pripravte ovocný a/alebo zeleninový kokteil. Snažte sa vyhýbať kyslým plodom, ako sú citrusy, pretože vám spôsobia bolesti žalúdka, držte sa vodnatých vecí, napr.g. melón, vodný melón, uhorka. Pridajte trochu mlieka a ovsených vločiek, ale s ovsenými vločkami veľmi opatrne. V závislosti od dĺžky trvania hladovky nesmiete zvládnuť príliš veľa jedla.


Na druhý deň pite viac domácich smoothies a vyskúšajte ľahkú polievku.


Na tretí deň začnite opäť jesť tuhú stravu; držte sa ovocia a zeleniny.


Pokračujte v konzumácii ovocia a zeleniny a postupne ich jedzte viac a viac v priebehu jedného dňa.


Zjedzte niekoľko suchých toastov a misku ovsených vločiek s hrozienkami a orechmi, keď sa budete cítiť pripravení na ich opätovné zavedenie.


Zvyšok každodenných potravín zavádzajte pomaly – opačným spôsobom, ako ste sa pripravovali, to funguje pomerne dobre.


  • Keď budete opäť normálne jesť, navštívte lekára na rýchlu kontrolu, aby ste sa uistili, že ste si nepoškodili.