3 spôsoby, ako dosiahnuť 180 na kolobežke

Robiť 180 znamená otočiť kolobežku a seba o 180 stupňov. Toto je základný, základný trik pre kolobežku. Zvyčajne je to jeden z prvých trikov, ktoré sa naučíte po základnom ollie (skoku), a je nevyhnutný na naučenie sa ďalších trikov. S praxou môžete očakávať, že tento trik pridáte do svojho repertoáru a v krátkom čase prejdete na ďalšie triky s kolobežkou.

Metóda 1 z 3: Pristátie na 180

Scout out miesta. Nájdite si otvorený priestor bez akýchkoľvek nebezpečenstiev (nerovný povrch, ostré predmety alebo chodci). Skateparky sú skvelým miestom na nácvik trikov. Na triky sa dajú využiť aj veľké otvorené parkoviská. Uistite sa, že neexistujú žiadne pravidlá zakazujúce jazdu na korčuliach alebo kolobežkách!

  • Ak sa hanbíte, držte sa na príjazdovej ceste a v garáži, kým sa nebudete cítiť pohodlne.

Bezpečnosť pri nácviku. Niektorí si možno uťahujú, ak nosíte chrániče kolien a lakťov, ale vaše kĺby za to stoja! Vždy noste prilbu. Najviac náchylní na zranenie ste pri prvom nácviku zložitejších trikov, ako je 180.

  • Nezvyšujte svoje šance, že budete potrebovať operáciu kolena!

Získajte hybnosť. Tlačte sa v rýchlych dávkach, aby ste dosiahli vysokú rýchlosť. Pomôže vám to vybudovať si dostatočnú dynamiku, aby ste získali „vzduch“.

  • Zmerajte si, akú rýchlosť dokážete dosiahnuť na skútri, a zamerajte sa na rýchlosť o niekoľko stupňov nižšiu.

Stlačte si kolená. To znamená, že pokrčíte kolená a dostanete sa čo najnižšie, pričom zostanete v rovnováhe. Sústreďte svoju váhu pod trup.

  • Ak sa vám to spočiatku zdá nepohodlné, nacvičte si jazdu v tejto skrčenej polohe.

Urobte ollie. Odlepte sa od zeme tak, že sa vystretím vo výskoku odlepíte od zeme a zároveň sa budete držať riadidiel. Keď ste vo vzduchu, pritiahnite kolobežku k sebe.

  • Uistite sa, že obe kolesá sú aspoň pol stopy nad zemou; inak by sa mohlo stať, že jedno z kolies zachytí o chodník, keď budete vykonávať 180.[1]

Iniciujte 180. Posuňte hornú polovicu tela, počnúc hlavou, v smere, v ktorom chcete urobiť 180. Môžete ísť buď doľava (backside) alebo doprava (frontside). Otočte sa o celých 180 alebo kým nebudete stáť opačným smerom.

  • Keď otočíte hlavu/hornú časť tela, zvyšok tela a kolobežka vás budú nasledovať.

Pristátie na zemi. Vyrovnajte nohy, aby ste znížili otáčanie a pristáli na kolobežke. Ak sa vám pristátie nepodarí na prvý pokus, skúšajte to ďalej!

Metóda 2 z 3:Pristátie na 180 cez bariéru

Nájdite si prekážku, ktorá je približne v polovici úrovne holení. Skateparky majú prekážky rôznych veľkostí, ale ak sa nemôžete dostať do skateparku, môžete použiť malú kartónovú škatuľu.

  • Nepoužívajte nič, čo má ostré hrany alebo čo by mohlo spôsobiť vážne zranenie.
  • Používajte mäkké materiály (vankúše, kartónové krabice atď.).) na precvičenie.

Precvičte si ollie cez prekážku. Uistite sa, že dokážete prekonať prekážku pomocou ollie. Ak sa vám to nepodarí, pravdepodobne budete musieť prejsť na menšiu prekážku alebo si precvičiť ollie.

Získajte hybnosť. Tlačte sa v rýchlych sériách, aby ste dosiahli vysokú rýchlosť. To vám pomôže získať dostatočnú hybnosť, aby ste sa dostali „do vzduchu“.

  • Zistite, ako rýchlo môžete na kolobežke dosiahnuť a snažte sa dosiahnuť rýchlosť o niekoľko stupňov nižšiu.

Stlačte kolená. To znamená, že pokrčíte kolená a dostanete sa čo najnižšie, pričom zostanete v rovnováhe. Sústreďte svoju váhu pod trup.

Vykonajte ollie. Odrazte sa od zeme skokom, pričom sa držte riadidiel. Keď ste vo vzduchu, pritiahnite kolobežku k telu.

  • Uistite sa, že obe kolesá sú aspoň pol stopy nad zemou; inak by sa jedno z kolies mohlo pri vykonávaní 180 zachytiť o prekážku.[2]
  • Uistite sa, že vaše ťažisko je priamo pod trupom a snažte sa mať oči sústredené priamo nad prekážkou.

Inicializácia 180. Posuňte hornú polovicu tela, počnúc hlavou, v smere, v ktorom chcete vykonať 180. Môžete ísť buď doľava (backside) alebo doprava (frontside). Otočte sa o celých 180, alebo kým nebudete stáť opačným smerom.

  • Keď otočíte hlavu/hornú časť tela, zvyšok tela a kolobežka vás budú nasledovať.
  • Začnite ju robiť hneď pri ollie.

Pristávajte na 180. Pravdepodobne budete musieť niekoľkokrát trénovať, kým sa vám podarí pristáť. Dôverujte si a učte sa z chýb. Ak si všimnete, že vaše koleso zakaždým narazí na bariéru, musíte upraviť začiatok ollie.

Metóda 3 z 3:Vykonanie falošnej 180

Pochopte falošnú 180. Ak sa trochu bojíte pristáť s tradičným výkonom 180, existuje bezpečnejšia verzia. Počas falošnej 180 vaše nohy na chvíľu opustia kolobežku, zatiaľ čo kolobežka vykoná 180. Je to inšpirované trikmi starej školy skateboardingu, pri ktorých sa jedna noha zapájala do chodníka.

Cvičte v stacionárnom stave. Budete sa chcieť naučiť pohodlne šľahať kolobežkou o 180. Keď ste mimo kolobežky, otočte riadidlá tak, aby kolobežka urobila 180. Keď získate cit pre pohyb, ktorý si vyžadujú vaše ruky, skúste zapojiť svoje telo.

  • Keď kolobežka dokončí 180, naskočte nohami tesne predtým, ako kolobežka dopadne na povrch.[3]

Získajte hybnosť. Keď ste si to niekoľkokrát precvičili v garáži, je čas vyraziť do ulíc. Nemusíte ísť príliš rýchlo, aby ste to zvládli. Stačí, ak naberiete ležérnu rýchlosť.

Vyskočte a roztočte sa. Pokúste sa odskočiť jednou nohou a zároveň otočiť riadidlá o 180. Najlepšie to vyzerá, keď je jedna noha na zemi, jedna noha vo vzduchu a kolobežka robí 180 otáčok.

  • Na začiatok môžete vyskočiť oboma nohami.
  • Vykonajte trik. Keď kolobežka dokončí obrat o 180, pokúste sa naskočiť späť na kolobežku, kým je ešte vo vzduchu. Takto vy a kolobežka pristávate na 180 v rovnakom čase.[4]
  • Odkazy