3 spôsoby, ako nebyť lenivý

Lenivosť je nepríjemný neduh, ktorý z času na čas postihne každého. Môžete byť neochotní plniť úlohy na celý deň, zostať nečinní, ľahko sa nechať odviesť na vedľajšiu koľaj alebo vám jednoducho chýba celková motivácia. S lenivosťou zápasíme všetci, ale ak si vybudujete dobré návyky, usporiadate svoje priority a prestanete sa utápať v negativite, môžete naštartujte svoj život.

Metóda 1 z 3:Získanie motivácie


Nájdite si dôvody, prečo zostať aktívny. Hlavným dôvodom lenivosti je nedostatok motivácie. Môže vás odrádzať skľučujúca hromada úloh alebo pocit, že výzvy vášho dňa jednoducho nestojí za to, aby ste sa motivovali.[1]

  • Myslite na celkový obraz. Môže byť ľahké stratiť sa v každodenných úlohách života a neuvedomiť si, na čom pracujete. Každý deň si vyhraďte nejaký čas na to, aby ste si pripomenuli, ako daná úloha prispieva k väčším cieľom vášho života. Môžu to byť finančné, kondičné alebo vzdelávacie ciele, ktoré pomôžu vašej kariére a osobnému životu. Urobte si zoznam dôvodov, prečo chcete splniť úlohy skôr, ako.


Oslavujte úspechy a míľniky. Ak vám niečo pripadá bezvýznamné, môžete cítiť menšiu motiváciu niečo urobiť. Zostaňte optimistickí a keď dokončíte úlohu, potľapkajte sa po pleci. To vám tiež pomôže zabrániť lenivosti, pretože vidíte plody svojej práce.

  • Či už ide o cvičenie, školu alebo prácu, uistite sa, že máte na ceste objektívne, dosiahnuteľné ciele. Vypíšte ich a po ich splnení si ich odškrtnite.


Nevyhovárajte sa na seba. Lenivosť môže byť samovytvrdzujúcim sa cyklom. Môže ísť o typ sebaľútosti. Keď ste leniví a nedokážete dokončiť úlohu, môžete upadnúť do depresie, ktorá znižuje pravdepodobnosť, že budete pokračovať v úsilí.[2]

  • Skúste nahradiť negatívne myšlienky vo svojej hlave pozitívnymi.[3]
    Odborný zdroj
    Michelle Shahbazyan, MS, MA
    Životný kouč
    Rozhovor s odborníkom. 22. apríla 2020.
    Napríklad si môžete opakovane hovoriť, že ste akčný človek. Predstavte si seba ako pracovitého človeka, ktorý dokončí všetky potrebné úlohy, ktoré má k dispozícii. Rob to každý deň počas 30 dní, kým sa to nestane zvykom.
  • Nájdite si čas na oddych. Existuje tendencia vždy spájať nečinnosť s lenivosťou. To vyvoláva pocit viny a môže to upevniť ďalšiu lenivosť. Namiesto toho, aby ste sa bili, doprajte si čas na oddych bez pocitu viny.[4]


Podporujte zodpovednosť. Namiesto toho, aby ste sa do všetkého pustili sami, postavte sa do situácie, v ktorej vám rovesníci a rodina môžu pomôcť s motiváciou. Zodpovednosť v skupine je skvelou motiváciou na udržanie kondície, plnenie úloh a napredovanie k cieľom.
[5]

  • Ak sa snažíte dostať do lepšej kondície, nájdite si kamaráta do posilňovne alebo na hodiny cvičenia. Ak vynecháte, budete mať pocit, že ste ostatných sklamali, a je pravdepodobnejšie, že v tom budete pokračovať. Ak ide o školský cieľ, nájdite si v triede kamaráta, ktorý vám pomôže pri učení a udrží vás na ceste k dosiahnutiu požadovaných známok.

Metóda 2 z 3: Zníženie prokrastinácie


Uvedomte si, že odkladáte. Niekedy je súčasťou prokrastinácie aj to, že svoj deň naplníme toľkými vedľajšími úlohami, že máme problém vidieť, čo skutočne robíme. Hľadajte užitočné indikátory toho, že prokrastinujete, medzi ktoré patria: [6]

  • Sadnúť si, aby ste urobili niečo dôležité, a potom sa rozhodnúť, že si dáte kávu alebo občerstvenie.
  • Zaplnenie dňa úlohami s nízkou prioritou.
  • Mnohokrát si prečítať poznámky alebo e-maily, kým sa rozhodneme, čo s nimi urobiť.


Naplánujte si deň. Mnoho ľudí má sklon vytvárať si zoznamy úloh. Tie však môžu spôsobiť, že váš deň bude vyzerať skľučujúco a bez toho, aby boli hmatateľne začlenené do vášho dňa, sú len malými želaniami. Musíte zvážiť, koľko máte času a ako dlho vám budú jednotlivé úlohy trvať, aby ste sa efektívne rozhýbali a vyhli sa celodennému leňošeniu.[7]

  • Uistite sa, že skutočne zohľadňujete, ako dlho vám budú úlohy trvať. Znižuje sa tým pravdepodobnosť, že budete prokrastinovať, pretože pracujete podľa hmatateľného plánu. Tiež si uvedomte, že sa môžu vyskytnúť veci, ktoré zmenia váš harmonogram. To je v poriadku. Stačí, ak si to pridáte do rozvrhu a prispôsobíte svoj deň.
  • Stanovte si hranice. Ľudia, ktorí majú sklon k prokrastinácii, by sa mali vyhýbať prelínaniu hraníc života a práce. Za predpokladu, že každý pracovný deň skončíte o 17:30 hod.M. núti vás byť produktívny v určitom časovom rozmedzí.


Robte menej vecí dobre. Môžete prokrastinovať, keď máte pocit, že je príliš veľa vecí, ktoré musíte urobiť, a nemali by ste sa ani obťažovať začať. Väčšina ľudí si myslí, že pracuje viac, ako v skutočnosti pracuje. Je to preto, lebo ľudia sa cítia tak zahltení a roztrieštení nekonečnými úlohami. Žijeme vo svete neustálych podnetov a informácií. Zjednodušte si život a bude menej pravdepodobné, že vás prepadne nečinnosť.[8]

  • Vyskúšajte týždenný mediálny pôst. Nie všetky informácie, ktoré denne konzumujeme zo všetkých druhov médií, sú užitočné. Ak nie je pre vás nevyhnutné konzumovať určité informácie pre vašu prácu, na týždeň prestaňte so všetkým ostatným. Žiadna televízia, žiadne noviny, žiadne sociálne stránky, žiadne surfovanie po internete vo voľnom čase, žiadne sledovanie videí na internete. Možno si budete chcieť vytvoriť vlastné pravidlo pre tento tip.


Zvyknite si robiť čokoľvek jednoduché hneď, ako to uvidíte. Ak napríklad vidíte, že je potrebné vysypať kopu papierov, vysypte ju hneď do koša. Nie je to dôležité, ale skôr či neskôr to musíte urobiť. Vytvorte si zvyk robiť to hneď a prestanete mať nekonečný zoznam úloh, ktoré musíte urobiť neskôr.

  • Zo začiatku to bude ťažké, ale pomôže vám to vybudovať si dobrý návyk. Tendencia odkladať veci na neskôr môže snehovo nabaľovať prokrastináciu a lenivosť.

Metóda 3 z 3:Správny začiatok dňa


Začnite svoj deň správne. Nestláčajte budík alebo sa nevracajte spať, ale hneď vstaňte z postele a začnite deň v pohybe. Je pravdepodobnejšie, že získate a udržíte si energiu, ak začnete deň aktívne.[9]

  • Môže to vyžadovať prax, aby sa z toho stal zvyk. Skúste umiestniť budík mimo dosahu ruky. Tým si zabezpečíte, že budete musieť skutočne fyzicky vstať z postele, než stlačíte tlačidlo snooze.


Doprajte si dostatok odpočinku. Ak ste nevyspatí, je pravdepodobnejšie, že začnete deň ospalí. To môže tiež poškodiť vašu motiváciu a schopnosť nebyť nasledujúci deň lenivý. Doprajte si dostatok odpočinku, aby ste sa ráno, keď vstanete, cítili čo najlepšie, oddýchnutí, omladení a pripravení začať deň!

  • Každý potrebuje na svoje najlepšie fungovanie rôzne množstvo spánku, ale snažte sa spať aspoň šesť alebo sedem hodín. Odložte všetku elektroniku a obrazovky, keď sa chystáte spať. Snažte sa usadiť čo najpohodlnejšie a zablokujte všetky možné rušivé vplyvy, ktoré budú vašu myseľ udržiavať v pohybe.

  • Začnite deň v pohybe. Cvičte hneď ráno. Pomôže vám to udržať si vysokú hladinu energie a využiť časy hormonálnej špičky. Je tiež dokázané, že cvičenie pomáha sústredeniu a koncentrácii po zvyšok dňa.[10]

    • Nevynechávajte raňajky. Raňajky majú fyziologické účinky, ale aj účinky na zlepšenie psychiky a nálady. Konzumácia zdravých raňajok vám pomôže udržať hladinu energie, vaše mozgové funkcie dosiahnu vrchol a dokonca zlepší pamäť a koncentráciu.[11]
  • Odkazy