3 spôsoby, ako písať denník bez toho, aby ste sa nudili

Vedenie denníka je skvelé cvičenie, pretože denník môžete použiť na spracovanie svojich emócií, precvičenie tvorivého písania alebo pestovanie väčšej vďačnosti. Najlepšie zo všetkého je, že si vytvárate archív svojho života, na ktorý sa budete môcť vždy pozrieť. Nude môžete predísť a povzbudiť sa k tomu, aby ste sa procesu venovali aj naďalej, a to tak, že budete hľadať nové veci na písanie, skúmať stratégie písania a používať správne materiály.

Metóda 1 z 3: Hľadanie vecí, o ktorých môžete písať


Opíšte svoj prítomný okamih. Najčastejším spôsobom písania do denníka je rozprávanie o svojom dni. Nemajte však pocit, že musíte začať od začiatku a rozoberať každý jeden aspekt svojho dňa. Skúste jednoducho opísať svoj prítomný okamih čo najpodrobnejšie. Zostať v prítomnosti je skvelý spôsob, ako sa nenudiť.[1]

  • Aké je počasie? Je vám teplo alebo zima?
  • Kde sa nachádzate? Akých ľudí práve vidíte?
  • Ako sa cítite? Snívate práve teraz o niečom?


Začnite si písať denný zoznam vďačnosti. Pomocou denníka môžete pracovať na vytváraní vďačnosti vo svojom živote a budovaní pozitívneho pohľadu. Vytvorte si zoznam vecí, za ktoré ste každý deň vďační (zamerajte sa na päť). Váš zoznam môže byť jednoduchým súborom fráz alebo môžete podrobnejšie rozviesť ktorúkoľvek položku. Vďačnosť vám môže poskytnúť nové veci, o ktorých môžete uvažovať a písať. Zostaňte vďační a udržujte nudu na uzde.[2]

  • Môžete byť vďační za svojich priateľov a rodinu.
  • Môžete byť vďační za svoje zdravie a schopnosti.
  • Môžete byť vďační za novú príležitosť.


Vytvorte autoportréty. Zábavným spôsobom, ako zaznamenať svoj život a udržať ho zaujímavý, je vytváranie denných (alebo týždenných) autoportrétov. Môžete vytvoriť svoj portrét pomocou fotografie, kresby alebo dokonca pomocou slov. Vytvorením umeleckej snímky seba samého môžete zachytiť svoj život v tejto chvíli. Táto zábavná aktivita vás udrží v záujme o váš diár a zaženie pocity nudy.[3]

  • Môžete si urobiť selfie telefónom, vytlačiť ju a nalepiť do denníka.
  • Môžete sa pozrieť do zrkadla a pomocou farebných ceruziek nakresliť svoju tvár.
  • Môžete nakresliť jednoduchý obrázok oblečenia, ktoré máte na sebe. Pripojte šípky k rôznym kúskom oblečenia a porozprávajte o tom, kde ste ich získali.


Vedenie denníka úspechov. Ďalším spôsobom, ako si vypestovať pozitívny pohľad a udržať si záujem o svoj denník, je vytvoriť si denník úspechov. Často si robíme zoznamy všetkých vecí, ktoré musíme urobiť, ale málokedy si ich robíme pre to, čo sme urobili. Použite svoj denník na vytvorenie zoznamu svojich úspechov, veľkých aj malých, a udržujte si nadšenie pre písanie denníka. [4]

  • Môže to byť čokoľvek, od toho, že ste za týždeň päťkrát navštívili posilňovňu, až po získanie dôležitého štipendia.
  • Môže to byť ucelený zoznam na vnútornej strane obálky vášho denníka alebo môžete pre každý úspech vytvoriť samostatný príspevok.


Použite svoj denník na to, aby ste si spracovali svoj hnev. Denník je výborným miestom na spracovanie negatívnych emócií. Ak pociťujete hnev, frustráciu, hanbu alebo sklamanie, písanie do denníka je súkromný spôsob, ako spracovať to, čo prežívate. Môže to byť aj dobrý spôsob, ako si naplánovať, čo poviete niekomu inému, aby ste sa s ním mohli pokojne porozprávať. Navyše to nikdy nie je nuda!

  • Môžete povedať: „Práve teraz horím hnevom. Jennifer by mala byť mojou priateľkou, ale nechová sa tak.“
  • Môžete povedať: „Som naozaj sklamaný. Myslel som si, že z eseje dostanem päťku, ale v skutočnosti som dostal dvojku-. Snažil som sa, ale nebolo to dosť dobré.“

Metóda 2 z 3:Skúmanie stratégií písania


Píšte v tretej osobe. Ak si chcete písanie spestriť, môžete skúsiť písať o sebe a svojom živote v tretej osobe. To znamená, že opíšete, čo sa deje, akoby ste boli vonkajším rozprávačom. Táto aktivita môže stimulovať kreativitu a môže vám pomôcť na chvíľu získať iný pohľad na svoj život. Najlepšie zo všetkého je, že môže zahnať pocit nudy alebo znudenosti.[5]

  • Napríklad namiesto vety „Zobudila som sa okolo ôsmej a išla som na prechádzku,“ by ste povedali: „Kelly sa zobudila okolo ôsmej a išla na prechádzku. S radosťou začínala svoj deň so slnkom.“


Píšte subdominantnou rukou. Ďalšou zaujímavou aktivitou pri písaní je písať rukou, ktorou zvyčajne nepíšete (subdominantnou rukou). Tento spomalený spôsob komunikácie môže pomôcť vytvárať jedinečné myšlienky a zvýšiť vaše nadšenie pre písanie do denníka..[6]

  • Môžete skúsiť viesť rozhovor sami so sebou tak, že budete klásť otázky dominantnou rukou a druhou rukou na ne odpovedať.


Používajte písanie prúdu vedomia. Jedným z najlepších spôsobov, ako prekonať rutinu v písaní, je použiť písanie prúdom vedomia. Nastavte si časovač na desať minút (na začiatok), sadnite si a začnite písať. Nedovoľte si zastaviť sa, upravovať alebo dokonca premýšľať. Nechajte slová plynúť celých desať minút. Toto je skvelý spôsob, ako sa zbaviť neporiadku a zabrániť tomu, aby ste sa nudili. Navyše môžete byť prekvapení tým, čo vytvoríte.[7]

  • Aktivita nazvaná „ranné stránky“ podporuje písanie 3 ručne písaných stránok každé ráno, aby ste si vyčistili myšlienky a otvorili svoje tvorivé cesty.


Preskakujte dni. Niektorým ľuďom môže prospieť denný plán písania, zatiaľ čo u iných to určite vyvolá nudu. Tak si dajte pauzu. Možno si dajte za cieľ vytvoriť 3 záznamy do denníka za týždeň. Alebo si jednoducho dajte pauzu, keď potrebujete. Denník funguje najlepšie, ak sa mu venujete, ale nemali by ste si z neho urobiť povinnosť.


Vytvorte si zoznamy. Vytváranie zoznamov je zábavná stratégia písania, ktorá vám pomôže rozprúdiť tvorivú šťavu. Okrem vytvárania zoznamov toho, za čo ste vďační alebo čo sa vám podarilo, môžete tento postup rozšíriť na vytváranie zoznamov takmer o čomkoľvek. Je to zábavný spôsob, ako pokračovať v písaní bez pocitu nudy. Pri pohľade späť budete prekvapení, ako dobre vás tieto zoznamy opisujú a zachytávajú moment vášho života.

  • Zostavte zoznam všetkého, čo ste v ten deň zjedli.
  • Uveďte desať svojich obľúbených činností.
  • Napíšte päť vecí, ktoré sa vám na sebe páčia, a päť vecí, ktoré sa vám nepáčia.
  • Uveďte päť svojich obľúbených piesní alebo albumov.
  • zoznam všetkých vecí, ktoré ste prežili v lietadle.
  • Uveďte päť nádejí, ktoré máte do budúcnosti.

Metóda 3 z 3:Používanie správnych materiálov


Nájdite si denník, ktorý sa vám páči. Ak sa chcete venovať denníkovej praxi a vyhnúť sa nudeniu, musíte začať s denníkom, ktorý sa vám páči. Pre niektorých ľudí to môže byť obyčajný kompozičný zošit, pre iných pekný denník viazaný v koži. Vyhľadajte si denník, zápisník alebo denník, s ktorým sa stotožníte, a začnite písať.[8]

  • Denníky a zápisníky sa často predávajú v kníhkupectvách a obchodoch s blahoželaniami.
  • V obchodoch s kancelárskymi potrebami nájdete rôzne štýly zápisníkov.
  • Skúste si prezrieť nelinkované skicáre. Nájdete ich v obchodoch s umeleckými potrebami.


Používajte pekné písacie potreby. Okrem toho, že si musíte nájsť denník, ktorý sa vám páči, musíte zistiť, ktoré materiály na písanie vám najlepšie vyhovujú. Možno vám vyhovuje guľôčkové pero alebo máte radi gélové perá. Možno potrebujete použiť veľa farieb, takže sada pekných farebných pier alebo dokonca farebných ceruziek je skôr vaša rýchlosť. Vyskúšajte rôzne písacie potreby, kým nenájdete ten svoj, a udržujte si záujem.


Prispôsobte si svoj diár. Ďalším spôsobom, ako sa spojiť so svojím diárom (a zahnať nudu), je personalizovať si ho! Na vonkajšiu stranu si nalepte obrázky alebo nálepky, prípadne na vnútornú stranu napíšte inšpiratívne citáty. Nájdite spôsob, ako ho urobiť svojím vlastným! Ak nechcete míňať veľa peňazí na luxusný denník, vyberte si lacný zápisník a urobte si ho krásny.[9]


  • Používajte zmiešané materiály. Skvelým spôsobom, ako sa pri písaní denníka nenudiť, je používať zmiešané materiály. Môže to znamenať použitie pasteliek, farebných ceruziek alebo farieb. Alebo to môže znamenať, že na niektoré stránky pripevníte spomienky zo svojho života (ako v albume). Používanie rôznych materiálov je zábavný spôsob dokumentovania vášho života, ktorý vás môže ochrániť pred nudou.[10]
  • Odkazy