3 spôsoby, ako predniesť drzý comeback bez zastrašovania

Stredná a vysoká škola by mala byť zábavná a bez starostí. Ak vás však niekto podpichuje alebo si vás doberá, môže to byť stresujúce v každej situácii. Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete pôsobiť drzo a sebavedomo, keď odpovedáte na posmešnú alebo zlomyseľnú poznámku. Len nezabudnite – nechcete nikoho zraniť. Tieto kroky sú užitočné, ak ste tínedžer alebo dokonca ak ste dospelý, ktorý sa stretáva so šikanovaním na pracovisku.

Metóda 1 z 3: Výber správnych slov


Používajte humor. Často budete pôsobiť drzejšie, ak do situácie vložíte vtip. Vtipná odpoveď môže výrazne zmierniť napätie, ktoré vzniká v spoločenských situáciách, v škole alebo v práci. Použitie humoru ukazuje, že dokážete hravým a bezstarostným spôsobom odvrátiť hrubé poznámky.[1]

  • Humor môže zmierniť napätú situáciu a prinútiť tyrana, aby si rozmyslel, či sa vám bude vysmievať. Skúste urobiť vtip alebo vtipnú poznámku, ktorá otočí konverzáciu vo váš prospech.
  • Ak si vás napríklad niekto doberá kvôli vášmu oblečeniu, skúste povedať: „Páni, lichotí mi, že ste si všimli, čo mám na sebe!“ Alebo môžete skúsiť: „Ach, vždy som príliš zaneprázdnená stretávaním sa s priateľmi, aby som venovala pozornosť oblečeniu!“
  • Dokonca aj jednoduchá veta: „Nepríjemné!“ môže zmierniť napätie a urobiť z nepríjemnej situácie stretnutie, na ktorom sa všetci môžu zasmiať.[2]


Buďte asertívni. Niekedy je najlepšou odpoveďou jednoducho povedať človeku, ktorý vás obťažuje, aby prestal. Hoci to môže byť ťažké, pozrite sa mu do očí a dajte mu jasne najavo svoje pocity. Hovorte pevne a udržujte očný kontakt.[3]

  • Ak sa vám napríklad niekto vysmieva kvôli prezentácii, ktorú ste nedávno pripravili, povedzte: „Nezúčastňujem sa na tejto konverzácii.“ Ak sa vám niekto vysmieva kvôli prezentácii, ktorú ste nedávno.“ Potom odíďte.
  • Môžete ukázať, že ste drzí, tým, že budete prezentovať sebavedomý postoj, a používanie asertívnych slov je jedným z najlepších spôsobov, ako to môžete urobiť.


Buďte pripravení. Niekedy môže byť ťažké myslieť na svoje nohy. Najmä ak vás niekto podpichuje, je normálne, že ste rozrušení a neviete nájsť správne slová. Skúste si pripraviť niekoľko štandardných návratov, keď sa ocitnete v takejto situácii.

  • Je dobré premyslieť si niekoľko dobrých viet, ktoré môžete použiť v každej situácii. Môžete napríklad skúsiť povedať niečo ako: „Počul som ťa a je mi to jedno“ alebo „Nenechám sa otravovať ľuďmi, ako si ty“.“
  • Existuje veľa ďalších nápadov, ktoré by ste mohli vyskúšať, napríklad: „Želám si, aby si prestal mrhať mojím časom.“ Môžete tiež jednoducho povedať: „Už si skončil?“
  • Vyberte si niekoľko štandardných vecí, ktoré môžete povedať tak, aby ste pôsobili sebaisto, ale zároveň nikoho nezraňovali. Pamätajte si, že keď niekoho iného zhodíte, nebudete sa cítiť lepšie.


Zamerajte sa na pozitíva. Je ťažké byť drzý, ak sa cítite zahltený negatívnymi myšlienkami. Aby ste mohli predniesť dobrý comeback, musíte sa snažiť mať optimistický postoj. Môže byť ťažké sústrediť sa na pozitívne veci, ak ste v napätej situácii, ale ak sa vedome pokúsite zmeniť svoj postoj, uvidíte, aký vplyv má pozitívne myslenie.

  • Každá minúta v škole a v práci nebude zábavná, ale môžete trénovať svoju myseľ, aby sa sústredila na dobré veci, ktoré sa vo vašom živote dejú.
  • Ak si vás napríklad kolega alebo spolužiak doberá, že ste nešikovní, zhlboka sa nadýchnite a pomyslite si: „Teším sa, že sa dnes večer stretnem s priateľmi a pozriem si zábavný film.“
  • Urobte si zoznam všetkých dobrých vecí, ktoré sa vám v živote dejú. Vďaka tomu si na ne ľahšie spomeniete, keď budete potrebovať.
  • Skúste do svojich návratov zapracovať niektoré z týchto pozitívnych myšlienok. Ak si z vás niekto robí srandu, že ste nudní, môžete povedať: „To je jedno, aspoň mám na tento víkend úžasné plány“.

Metóda 2 z 3: Získanie sebadôvery


Buďte na seba hrdí. Ak chcete predniesť drzý comeback, musíte si byť istí tým, kto ste. Pamätajte, že dobrý comeback je o tom, aby ste sa cítili a zneli dobre. Nie je to o tom, aby ste iných zhadzovali. Nebojte sa ukázať všetky svoje pozitívne vlastnosti.

  • Jedným z najlepších spôsobov, ako si vybudovať sebavedomie, je pripomenúť si, že existuje veľa vecí, ktoré vás robia skvelými.
  • Vytvorte si zoznam svojich dobrých vlastností. Si dobrý vo futbale? Zapíšte si to. Ste dobrým poslucháčom pre svojich priateľov? Zapíšte to do zoznamu.
  • Môžete využiť svoje pozitívne vlastnosti, ktoré vám pomôžu vymyslieť drzé návraty. Ak si vás napríklad niekto doberá za to, že ste šprt, povedzte: „Áno, ale všetky moje „šprtské“ dobré známky budú vyzerať fantasticky na mojich prihláškach na vysokú školu!“


Vyskúšajte novú aktivitu. Nájdenie nového spôsobu trávenia času je výborným spôsobom, ako si budovať sebavedomie. Premýšľajte o tom, aký skvelý pocit je zvládnuť novú zručnosť. Cítite sa na seba hrdí a máte pocit, že sa môžete postaviť svetu. Vymyslite si nový klub, do ktorého by ste sa mohli pridať, alebo nový šport, ktorý by ste mohli vyskúšať.[4]

  • Vždy ste mali pocit, že by ste mohli mať umeleckú stránku? Skúste sa zúčastniť kurzu maľovania.
  • Niekedy môže byť skúšanie nových vecí zastrašujúce. Požiadajte priateľa, aby išiel s vami pre morálnu podporu.


Cvičenie. Pravdepodobne už viete, že fyzická aktivita je dôležitá na udržanie zdravia vášho tela. Rovnako dôležité sú pozitívne účinky, ktoré môže mať cvičenie na vašu myseľ. Správy hovoria, že cvičenie nielenže znižuje stres, ale je to aj skvelý spôsob, ako si zvýšiť sebavedomie.[5]

  • Snažte sa každý deň stráviť aspoň 30 minút aktívnou činnosťou. Nájdite si činnosť, ktorá vás baví, napríklad jazda na bicykli alebo tanec.
  • Cvičenie je skvelý spôsob, ako stráviť čas s priateľmi a rodinou. Požiadajte kamaráta, aby sa s vami naučil hrať tenis, alebo požiadajte sestru, aby sa s vami po večeri prešla.


Precvičujte svoje zručnosti. Urobte si čas na premýšľanie o tom, čo vám ide najlepšie. Možno ste dobrý spisovateľ alebo ste výborný plavec. Urobte si zoznam vecí, v ktorých ste dobrí. Potom sa zamyslite nad tým, či venujete dostatok času zdokonaľovaniu svojich schopností.[6]

  • Keď robíte niečo, v čom ste dobrí, je prirodzené, že vám to zvýši sebavedomie a budete sa cítiť skvele.
  • Každý týždeň si vyhraďte čas, ktorý budete venovať rozvoju svojich zručností. Ak radi píšete, urobte si z písania denníka prioritu. Môžete sa precvičiť aj tak, že vyskúšate nové žánre krátkych príbehov.


Trávte čas s priateľmi. Stretávanie sa s priateľmi je skvelý spôsob, ako sa cítiť dobre. Keď ste s kamarátmi, trávite čas s ľuďmi, ktorí si myslia, že ste skvelí. Budú sa smiať vašim vtipom a pridajú sa k vám pri vašich obľúbených činnostiach. Ak sa chcete stať sebavedomejším človekom, trávte čo najviac času so svojimi priateľmi.[7]

  • Ak sa stretávate so šikanou alebo dokonca len s nepríjemnou osobou v škole alebo v práci, môžu vám pomôcť vaši priatelia. Skúste vždy obedovať s priateľom a mať spoločnosť na prechádzke alebo pri ceste domov.
  • Vyberte si priateľov, ktorí sú pozitívni a zábavní. Pobyt v ich blízkosti vám prirodzene prinesie dobrý pocit.

Metóda 3 z 3:Používanie zručností na zvládanie stresu


Pochopiť šikanovanie. Na riešenie tejto situácie je dôležité najprv pochopiť, čo je šikanovanie. Ak sa vám pravidelne vysmievajú a šikanujú vás,môže to byť šikanovanie. Šikanovanie je úmyselné a nevhodné. Mali by ste si uvedomiť, že to nie je vaša chyba. Nikto nemá právo spôsobovať, aby ste sa cítili zle zámerne.[8]

  • Medzi príznaky šikanovania patria nadávky a vtipy, ktoré sú zraňujúce namiesto vtipných.
  • Ak ťa zámerne vylučujú zo sociálnych skupín, je to ďalšia forma šikanovania.
  • Šikanovanie môže byť aj fyzické. Ak vám niekto ubližuje alebo vám hrozí fyzický zásah, určite požiadajte o pomoc dospelú osobu, ktorej dôverujete.


Naučte sa zvládať stres. Môže byť únavné mať pravidelne pocit, že ste v situácii, keď sa musíte vrátiť, aby ste sa obhájili. Stres môže byť vyčerpávajúci a má veľa negatívnych vplyvov na vaše fyzické a emocionálne zdravie. Existuje niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť na zvládnutie stresu.[9]

  • Uistite sa, že dostatočne odpočívate. Ťažké situácie sa ľahšie riešia, ak sa vaše telo a myseľ môžu v noci plne nabiť energiou. Dospelí by mali spať 7 až 8 hodín každú noc a dospievajúci by mali spať o 1 až 2 hodiny viac.
  • Zhlboka sa nadýchnite. Keď sa ocitnete v napätej situácii, venujte minútu hlbokému nádychu. Pomôže vám to vyčistiť si myseľ a poskytne vám to čas, aby ste sa znovu upokojili.
  • Hýbte sa. Pravidelné cvičenie preukázateľne znižuje stres a pomáha jednotlivcom vyrovnať sa s problémami.


Zmena prostredia. Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako zvládnuť šikanovanie, je úplne sa mu vyhnúť. Ak je to možné, zmeňte svoju rutinu tak, aby ste minimalizovali kontakt s osobou, ktorá vás obťažuje. Skúste zvoliť inú cestu k svojej skrinke alebo k svojmu pracovnému stolu. [10]

  • Ak nie je možné sa mu úplne vyhnúť, zvážte, či neodísť, keď vás konfrontuje. Namiesto toho, aby ste sa drzo vracali, jednoducho sa otočte chrbtom a odíďte, ak si vás niekto doberá. Tým dáte najavo, že si toto správanie nectíte svojou pozornosťou.

  • Podeľte sa o svoje pocity. Ak prežívate ťažké obdobie, jednou z najlepších vecí, ktoré môžete urobiť, je uvedomiť si, že nie ste sami. Hovoriť o svojich pocitoch je jeden z najúčinnejších spôsobov, ako sa vyrovnať s problémami. Požiadajte člena rodiny, aby si vypočul, čo máte na srdci, a ponúkol vám radu.[11]

    • Môžete sa tiež porozprávať so svojimi priateľmi. Dobrý priateľ vás bude ochotný vypočuť.
    • Učitelia, poradcovia alebo spolupracovníci môžu byť tiež vynikajúcimi zdrojmi informácií.
  • Odkazy