3 spôsoby, ako presvedčiť ľudí, aby sa vám zverili

Dôveru je ťažké získať. Ľudia často váhajú, či sa majú zveriť iným. Ak chcete, aby sa vám priateľ alebo člen rodiny viac zveroval, môžete podniknúť určité kroky na vytvorenie pevnejšieho vzťahu. Ľudí nemôžete prinútiť, aby vám prezradili svoje tajomstvá, ale môžete im ukázať, že vám môžu dôverovať. Niekedy môže byť dokonca potrebné konfrontovať svojho priateľa, ak si myslíte, že zápasí s problémom.

Metóda 1 z 3: Zvýšenie vašej dôveryhodnosti


Dodržte svoje sľuby. Skôr ako sa vám niekto zverí, musíte preukázať, že je na vás spoľahnutie. Ak niekomu sľúbite, že niečo urobíte, uistite sa, že to naozaj urobíte. Pravidelné plnenie vašich sľubov ukáže, že vám možno dôverovať.

  • Ak nemôžete dodržať sľub, oznámte to druhej osobe. Namiesto toho, aby ste sa im len postavili alebo prepadli, môžete im zavolať alebo poslať SMS správu, v ktorej im poviete, prečo ste museli zrušiť. Ocenia toto gesto.


Zobraziť zraniteľnosť. Dôvera je obojstranná. Ak chcete, aby sa vám niekto zveril, možno sa budete musieť najprv zveriť vy jemu. Ak považujete osobu za dôveryhodnú, môžete sa s ňou podeliť o niektoré svoje pocity, myšlienky alebo problémy. Keďže ste boli ochotní podeliť sa s nimi, možno budú ochotnejší podeliť sa s vami.

  • Ďalší spôsob, ako ukázať zraniteľnosť, je byť pred nimi hlúpy. Robte spolu karaoke. Rozprávajte zlé vtipy. Tancuj. Tieto aktivity posilnia vaše puto a ukážu, že druhému človeku dôverujete natoľko, aby ste pred ním boli sami sebou.[1]


Zachovajte ich tajomstvá. Ak sa s vami niekto podelí o niečo osobné, nepovedzte to ostatným. Ľudia budú vašu dôveryhodnosť posudzovať na základe toho, ako dobre rešpektujete ich súkromie. Aj keď klebetíte o ľuďoch, ktorých nepoznajú, klebetenie len dokazuje, že vám nemožno dôverovať. Budú sa obávať, že ich tajomstvá zdieľate s inými ľuďmi.
[2]


Vyhnite sa kritizovaniu druhých. Sťažovanie sa, kritizovanie alebo urážanie iných ľudí môže ukázať, že ste odsudzujúci. Ľudia sa vám budú zdráhať zveriť, pretože nebudú chcieť byť súdení. Snažte sa nechať si svoje negatívne názory pre seba.
[3]


Starajte sa o svoje veci. Nebuďte zvedaví. Keď sa s ľuďmi spriatelíte, nebude trvať dlho, kým vám povedia veci. Ak ich však budete neustále žiadať, aby vás zahrnuli, alebo sa im budete miešať do rozhovorov, nebudú vám dôverovať. Vtieravosťou dávate najavo, že vás viac zaujíma ich príbeh ako ich pohoda.

Metóda 2 z 3: Dajte sa k dispozícii


Trávte čas so svojimi priateľmi. Ľudia majú tendenciu zverovať sa tým, s ktorými trávia veľa času. V ich prítomnosti sa cítia príjemnejšie. Budú si tiež istejší vašou úprimnosťou. Ak chcete, aby vám zverili svoje tajomstvá, mali by ste dokázať, že ste ochotní byť pri nich bez ohľadu na všetko.


Zdvihnite telefón. Niekedy priatelia potrebujú priateľov v krátkom čase. Ak vám priateľ zavolá, snažte sa mu hneď odpovedať. Okamžite reagujte na ich textové správy, ak majú problém. Ak sú rozrušení, ponúknite im, že prídete a porozprávate sa. Hoci nemôžete byť vždy k dispozícii, môžete ukázať, že ste vždy ochotní im pomôcť.

  • Ak vám zavolajú a vy si myslíte, že sa niečo deje, nemusíte s nimi hneď hovoriť. Môžete však poslať textovú správu alebo e-mail: „Ahoj, dostal som tvoj telefonát. Momentálne nie som k dispozícii. Je všetko v poriadku?“ Tým im dáte najavo, že máte o nich obavy, aj keď ste nemohli prijať ich hovor.


Pomôžte im vyriešiť drobné problémy. Ľudia sa vám nemusia hneď zveriť so svojimi najhlbšími tajomstvami, ale tým, že im pomôžete s malými problémami, sa môžete pomaly prepracovať k veľkým veciam. Možno majú problémy s domácimi úlohami alebo možno potrebujú odviezť k lekárovi. Malé láskavosti môžu pomôcť vybudovať dôveru a posilniť vaše priateľstvo.[4]


Dovoľte im, aby prišli k vám. Vo väčšine prípadov, ak sa budete snažiť niekoho prinútiť, aby vám niečo povedal, bude sa viac brániť. Hoci môžete niekoho povzbudiť, aby sa vám zveril, jemnými a podpornými výrokmi, nemali by ste trvať na tom, aby vám niečo povedal.

  • Ak niekto zažil nepríjemný rozchod, nevolajte mu a nehovorte: „Musíš mi povedať, čo presne sa stalo! Prosím,!“ Rešpektujte ich pocity a povedzte: „Počul som, čo sa stalo, a je mi to veľmi ľúto. Chceš o tom hovoriť?“
  • Ak si myslíte, že s vaším priateľom nie je niečo vážne v poriadku, zasiahnite.

Metóda 3 z 3:Začiatok náročného rozhovoru


Pozorujte svojho priateľa. Ak máte podozrenie, že váš priateľ má vážny problém, možno budete musieť zasiahnuť. V tomto scenári by ste mali pozorne sledovať známky toho, že váš priateľ je v depresii, nahnevaný alebo rozrušený. Všímajte si akékoľvek nezvyčajné správanie.

  • Môžu byť menej zhovorčiví ako zvyčajne.
  • Možno vám nebudú odpovedať na vaše telefonáty.
  • Mohli by častejšie spať.
  • Ich nálada môže byť kratšia.
  • Môžu často chýbať na vyučovaní alebo v práci.


Nájdite si bezpečné, pokojné miesto. Váš priateľ by sa mal cítiť príjemne, keď s ním hovoríte. Cieľom je, aby sa vám otvorili. Nájdite si súkromné miesto, kde sa obaja budete cítiť pohodlne. Môže to byť v ktoromkoľvek z vašich domovov. Prípadne sa môžete spolu prejsť.


Vyjadrite svoje obavy. Jemným tónom povedzte priateľovi, že máte obavy. Dajte mu najavo, že ste si všimli jeho nedávne správanie. Môžu sa začať brániť, preto sa vyhnite obviňujúcim výrazom. Pritom ich informujte, že ste tu pre nich.

  • Môžete povedať: „Všimol som si, že sa mi v poslednom čase zdáš smutný. Chcem sa uistiť, že je všetko v poriadku. Je niečo, o čom si potrebujete pohovoriť? Nie ste sami a som tu pre vás.“


Pýtajte sa otvorené otázky. Namiesto otázok typu „áno/nie“ skúste klásť otázky, ktoré ich prinútia hovoriť o svojich pocitoch. Ide o široké, otvorené otázky, ktoré im dávajú priestor na vyjadrenie ich pocitov.
[5]
Niektoré príklady zahŕňajú:

  • Kedy ste vedeli?
  • Ako dlho ste sa tak cítili?
  • Ako ste sa pri tom cítili?
  • Ako ste to zvládali?
  • Ak nechcú reagovať, netlačte na nich.


Trpezlivo počúvajte. Ak sa váš priateľ zverí, umožnite mu hovoriť. Možno sa budú potrebovať vyventilovať alebo budú mať problém s tým, ako vyjadriť svoje myšlienky. Neprerušujte ich. Namiesto toho nadviažte očný kontakt a prikyvujte na ich slová. Počkajte, kým prestanú hovoriť, a až potom sa ozvite.[6]


Dovoľte im plakať. Ak niekto, koho poznáte, začne plakať, nesmejte sa ani neprevracajte oči. Umožnite im vyplakať sa. Spýtajte sa ich, čo sa deje. Ak nie sú pripravení sa vám zveriť, pokojne si s nimi sadnite a ponúknite im podporu. Ak máte k tejto osobe blízko, môžete ju pohladiť po chrbte alebo ponúknuť jemné slová povzbudenia. Dajte im najavo, že ste tu pre nich bez ohľadu na to, čo sa stane.

  • Môžete im povedať: „Je to v poriadku. Nechajte všetko na seba pôsobiť.“
  • Ak sa pokúšajú ospravedlniť za plač, dajte im najavo, že je to zbytočné. Môžete povedať: „Nemusíte sa ospravedlňovať. Je dobré si občas poplakať.“


Potvrďte jej pocity. Ak vám niekto povie, že niečo nie je v poriadku, mali by ste mu povedať, že ho chápete. Dajte im najavo, že majú právo cítiť sa tak, ako sa cítia. Môžete sa dokonca podeliť o podobné skúsenosti, ktoré ste zažili. Ukážete tým, že ich neodsudzujete a že chápete ich pocity.[7]

  • Skúste priateľovi povedať niečo ako „Máš plné právo cítiť sa nahnevaný“ alebo „Je v poriadku cítiť sa smutný“.“
  • Nepoužívajte výroky ako „Prekonaj to“ alebo „Mal by si byť pozitívnejší“.“ Tieto znevažujú pocity druhých. Namiesto toho, aby sa vám chceli zveriť, budú chcieť svoje pocity len skrývať.

  • Poskytnúť im priestor. Ak druhá osoba povie, že o tom nechce hovoriť, netlačte na ňu. Budú sa len viac brániť a uzatvárať do seba. Namiesto toho im môžete povedať, že ste tu pre nich, kedykoľvek sa potrebujú porozprávať. V tomto bode by ste mali upustiť od témy.

    • Môžete povedať: „Rozumiem, ale ak sa chcete porozprávať, môžete prísť za mnou. Som vám vždy k dispozícii.“
  • Odkazy