3 spôsoby, ako robiť Tire Flip

Salto z pneumatiky je už dlho základom kulturistických súťaží a v posledných rokoch sa stáva čoraz populárnejším medzi amatérskymi vzpieračmi ako cvičenie celého tela. Vykonaním zahrievacích cvičení pred prevrátením pneumatiky môžete minimalizovať riziko zranenia. Pokiaľ budete dodržiavať správnu techniku pri robení saltá z pneumatiky, môžete si precvičiť celé telo rovnako ako profesionáli. Navyše, ak viete, ako nájsť pneumatiku, môžete si zacvičiť aj z domu!

Metóda 1 z 3: Rozcvička pred saltami na pneumatike


Pred prevrátením pneumatiky urobte najprv 10 drepov s vlastnou váhou. Postavte sa s nohami na šírku ramien a rukami za hlavou. Potom pokrčte kolená a pokrčte boky, keď telo presuniete do polohy v sede. Snažte sa drepnúť čo najďalej, ako ste schopní, predtým, ako zvrátite pohyb a postavíte sa.[1]

  • Počas celého drepu dbajte na to, aby ste mali hlavu a hrudník rovno a vertikálne.[2]
  • Snažte sa udržať zadok v jednej rovine s hlavou, hrudníkom a chrbtom. Nadmerné tlačenie dozadu sa nazýva „mrkanie zadkom“ a môže spôsobiť bolesti chrbta.[3]


Urobte 10 výpadov s vlastnou váhou sekundu pred prevrátením pneumatiky. Postavte sa s nohami na šírku bokov a rukami na bokoch. Urobte normálny krok vpred jednou nohou, pokrčte predné koleno do uhla 90° a pohybujte bokmi smerom k podlahe, kým sa zadné koleno takmer nedotkne zeme. Vytlačte sa prednou nohou a zadnú nohu dajte vedľa druhej.[4]

  • Tento pohyb opakujte so zadnou nohou ako novou prednou nohou. Vykonanie 1 výpadu každou nohou ako prednou sa počíta ako jedna séria.[5]


Urobte 10 klikov tretíkrát pred prevrátením pneumatiky. Ľahnite si bruchom na zem, ruky majte mierne širšie ako na šírku ramien a nohy mierne užšie ako na šírku ramien. Odtláčajte sa rukami od zeme, až kým nebudete mať úplne vystreté ruky, a potom sa spúšťajte, až kým lakte nebudú zvierať uhol 90°. Tento pohyb opakujte, kým neukončíte počet opakovaní.[6]

  • Počas tohto cvičenia zatiahnite svaly zadku a brušné svaly, aby ste zapojili jadro tela.[7]
  • Počas cvičenia sa nepozerajte priamo nadol. Namiesto toho sa pozerajte mierne dopredu. Vďaka tomu si neporaníte krk.[8]


Pred prevrátením pneumatiky urobte 10 štvrtých zdvihov nôh. Ľahnite si na chrbát s rovnými nohami a chodidlami pri sebe. Zdvihnite nohy smerom k stropu, kým sa váš zadok nedostane niekoľko centimetrov nad podlahu, potom nohy spustite späť, kým sa nedostanú niekoľko centimetrov nad podlahu.Počas tohto pohybu držte nohy rovno.[9]

Metóda 2 z 3: Robenie premetu pneumatík


Položte pneumatiku pred seba na zem. Položte pneumatiku na zem a postavte sa na 2 stopy (0.61 m) od nej s nohami na šírku ramien. Ruky majte mierne pokrčené s dlaňami smerujúcimi von a pripravené uchopiť pneumatiku, keď ju začnete dvíhať.[10]


Drepnite si a položte ramená a hrudník na pneumatiku. Drepnite si a umiestnite ramená a hrudník na hornú časť pneumatiky.[11]
Roztiahnite prsty doširoka od seba, položte ich pod pneumatiku a mierne zdvihnite päty nad zem.[12]

  • Vaše ruky by mali byť takmer rovné a ruky by mali byť o niečo širšie od seba ako nohy.[13]
  • Ako úchop použite akýkoľvek zvyšok behúňa.[14]


Pneumatiku zdvihnite tak, že nohy zapichnete do zeme a telo posuniete dopredu. S rovným chrbtom a nízkymi bokmi tlačte nohami dopredu a ramenami a hrudníkom hore proti pneumatike, kým nebude pneumatika vo výške pása.[15]

  • Držte svoje telo vždy blízko pneumatiky, aby váha príliš nespočívala na žiadnej 1 časti vášho tela.[16]

Dominantné koleno tlačte dopredu tak, aby sa pneumatika opierala o vaše boky. Po úplnom vystretí nôh posuňte dominantné koleno (podľa toho, ktoré je na tej istej strane ako ruka, ktorou píšete) dopredu a pod pneumatiku, kým sa pneumatika neoprie o váš bok na tejto strane.[17]


Odtláčajte zadnou nohou, kým pneumatika nedosiahne uhol 45°. Mierne pokrčte zadnú nohu a odlepte ju od zeme. Potom použite druhú nohu, aby ste pneumatiku vyklopili smerom nahor a dopredu. Mala by byť takmer vertikálna.[18]


Odtlačte pneumatiku rukami od tela, aby ste ju prevrátili. Otočte ruky tak, aby prsty smerovali nahor. Potom použite svaly rúk, hrudníka a ramien, aby ste pneumatiku odtlačili od tela smerom k zemi na druhej strane.[19]

  • Vždy dodržiavajte správnu techniku, aby ste sa vyhli zraneniu. Ak cítite, že vaša technika zlyháva, odstrčte pneumatiku a skočte späť, aby ste sa vyhli pádu pod pneumatiku.[20]

Metóda 3 z 3: Hľadanie pneumatík

Vyhľadajte vo svojom okolí podniky, ktoré by mohli mať veľké pneumatiky od traktorov. Pneuservisy, strediská na opravu traktorov a sklady pneumatík vo vašej oblasti môžu mať na sklade veľké traktorové pneumatiky. Vyhnite sa veľkým obchodným reťazcom a zamerajte sa na miestne a nezávisle vlastnené podniky. Veľké reťazce majú zvyčajne na sklade rovnaké pneumatiky a vo všeobecnosti sa viac zameriavajú na automobilové pneumatiky.[21]

Zavolajte vopred a opýtajte sa, či majú podniky pneumatiky k dispozícii. Spýtajte sa, či podnik, do ktorého voláte, má nejaké „nepoužiteľné traktorové pneumatiky“.“ Nepoužiteľné pneumatiky sú pneumatiky, ktoré stratili dezén alebo majú poškodenie, ktoré sa nedá opraviť. Ak je pneumatika nepoužiteľná, je pravdepodobnejšie, že vám ju obchod dá zadarmo.[22]

  • Niektoré podniky vás môžu požiadať, aby ste za ich pneumatiky zaplatili malú sumu. Majte na pamäti iné podniky pre prípad, že by ten, ktorému ste zavolali, žiadal viac peňazí, ako ste ochotní zaplatiť.[23]
  • Niektoré podniky sa tiež môžu obávať dať vám svoje pneumatiky zo strachu, že ich nesprávne zlikvidujete a oni budú musieť zaplatiť prípadné poplatky za čistenie, ak sa pneumatika nájde u nich.[24]
  • Naložte pneumatiku do nákladného auta alebo prívesu a odvezte ju domov. Privezte nákladné vozidlo alebo príves do podniku, z ktorého si pneumatiku odveziete. Vezmite si so sebou popruhy, aby ste mohli pneumatiku počas prepravy priviazať k traktoru, a požiadajte priateľa, či by vám nebol ochotný pomôcť pri nakladaní a vykladaní pneumatiky.[25]

    • Nepokúšajte sa pneumatiku naložiť sami. Pneumatiky traktorov môžu vážiť až 600 kg.[26]
  • Odkazy