3 spôsoby, ako sa brániť neustálemu posielaniu textových správ

Posielanie textových správ sa pre mnohých ľudí stalo najbežnejšou formou komunikácie. Nedávna štúdia ukázala, že každý tretí človek, ktorý posiela textové správy, by radšej písal textové správy, než telefonoval. Má to svoj dôvod: je to rýchle, jednoduché a váš príjemca dostane správu hneď. Žiaľ, písanie textových správ môže byť aj návykové, môže poškodzovať vzťahy a v mnohých situáciách môže byť dosť hrubé. Naučiť sa držať pod kontrolou svoje nutkanie písať SMS správy môže byť celkom oslobodzujúce a môže to pomôcť zlepšiť aj vaše vzťahy.[1]

Metóda 1 z 3:Obmedzenie používania textových správ


Vypnite textové oznámenia. Jednoduchý spôsob, ako skrátiť čas, ktorý strávite písaním správ, je vypnúť zvuky upozornení. Keďže nebudete vedieť o každej prijatej správe, nebudete tak často kontrolovať svoj telefón.[2]


Úplne stíšte prichádzajúce textové správy. Aplikácia Live2Text vám pomôže zvládnuť vašu závislosť od textových správ tým, že vám umožní na určitý čas stlmiť prichádzajúce správy. Aplikácia pošle volajúcim správu, že vás momentálne nemôžu rušiť.

  • Zvážte používanie tohto typu aplikácií, keď ste na stretnutí, keď ste v kine alebo keď šoférujete.


Vyskúšajte BreakFree. Vyhodnoťte svoju závislosť nainštalovaním aplikácie BreakFree, ktorá monitoruje počet odoslaných a prijatých správ – môže to byť viac, ako by ste čakali. Aplikácia vám denne poskytne „skóre“, ktoré vás upozorní, keď používate telefón príliš často, a umožní vám nastaviť limity používania telefónu.


Dajte svoj telefón priateľovi. Ak máte priateľa, ktorý chápe, o čo sa snažíte, požiadajte ho, aby sa postaral o váš telefón, keď ste spolu. Môžete ich požiadať, aby ju skontrolovali o pár hodín, v prípade, že nastane nejaká naliehavá situácia, alebo ich jednoducho požiadajte, aby si ju nechali, kým sa vrátite domov.


Staňte sa aktívnejšími. Buďte typom človeka, ktorý robí vzrušujúce veci. Nebudete mať toľko času na písanie správ a keď si budete písať, budete mať viac zaujímavých vecí, o ktorých sa budete môcť rozprávať.

  • Naučte sa novú zručnosť – navštevujte hodiny tanca alebo gitary.
  • Naplánujte si výlet a naučte sa nový jazyk, ktorý budete počas neho používať.
  • Venujte sa novému koníčku – skočte s padákom, bicyklujte sa alebo sa venujte turistike.


Vypnite si telefón v triede. Vypnite si telefón a dávajte pozor na hodine. Ukážete, že rešpektujete čas učiteľa, a pravdepodobne sa zlepšia aj vaše známky.

  • Na telefón si dajte prívesok na kľúče so zvončekom. Počas vyučovania nebudete môcť skontrolovať telefón bez toho, aby ste zazvonili.


Vypnite si telefón v práci. Vypnite si telefón a venujte sa pracovným záležitostiam. Obmedzte kontrolu správ na obedňajšiu prestávku a pravdepodobne zaznamenáte zlepšenie v práci.

Metóda 2 z 3:Zlepšenie vášho spoločenského života tým, že budete menej posielať textové správy


Navrhnite rozhovor, osobný alebo telefonický. Ak zistíte, že neustále píšete SMS jednej osobe, povedzte jej, že by ste si ju radšej nechali na skutočnú konverzáciu. Potom si naplánujte stretnutie na káve alebo len telefonický rozhovor.


Písanie správ každý druhý deň. Chvíľu sa venujte vlastnému životu a robte si „textové prestávky“.“ Posielajte SMS svojim priateľom – alebo svojej láske – každý druhý deň. Možno zistíte, že na vás začnú myslieť a ozvú sa vám ako prví.


Vyhnite sa písaniu textových správ, keď ste pod vplyvom alkoholu. Písanie správ počas pitia môže viesť k posielaniu správ, ktoré budete neskôr ľutovať. Možno budete v pokušení napísať napríklad svojmu bývalému partnerovi alebo presne vysvetliť spolubývajúcemu, prečo vás jeho nedbalé upratovanie tak rozčuľuje. Ale nebojte sa – existujú aplikácie, ktoré vám pomôžu sa tomu vyhnúť.[3]

  • Vyskúšajte funkciu Drunk Lock. Jednoducho aktivujte aplikáciu, keď večer odchádzate z domu. Ak sa pokúsite napísať niekomu zo svojho zoznamu zablokovaných správ, budete musieť vyriešiť sériu jednoduchých matematických úloh, aby ste odblokovali jeho číslo.


Sústreďte sa na skutočný život. Ak dostanete správu, keď niečo robíte, ignorujte ju. Skôr ako skontrolujete telefón, dokončite to, čo práve robíte.

  • Ak máte problém odolať vábeniu telefónu, vypnite ho počas určitých činností.
  • Sľúbte si, že ho nebudete používať, keď pracujete na určitom projekte, keď ste v posilňovni alebo keď sledujete film s rodinou.


Zdieľajte telefón. Ak idete von s priateľmi alebo rodinou, zvážte, či nenecháte telefón doma. Pokiaľ má jedna osoba v skupine telefón na núdzové použitie, naozaj si nemusíte brať svoj. #* Možno zistíte, že nemať telefón pri sebe je oslobodzujúce.

  • Vaši priatelia a rodina ocenia neotrelý pocit, že máte svoju pozornosť.


Vypnite si telefón počas večere. Ak sa s niekým delíte o jedlo, či už v reštaurácii alebo u neho doma (alebo u vás doma), vypnite si telefón. Je mimoriadne neslušné prerušiť čas strávený s niekým, aby ste si prečítali správu od niekoho iného.[4]

  • Vypnite si telefón, nielen zvonenie. V opačnom prípade budete mať pokušenie skontrolovať ho aj tak.


Naplánujte spoločnú kontrolu textu. Ak ste na večierku alebo trávite čas s priateľmi, každý by mal mať vypnuté zvonenie, aby ste si mohli užívať spoločnosť ostatných. Naplánujte konkrétny čas, kedy si všetci môžu naraz skontrolovať svoje telefóny a odpovedať na správy, aby to neprerušilo zábavu.[5]

Metóda 3 z 3: Praktizovanie bezpečnosti telefónu


Odložte telefón z dosahu. Ak sa nachádzate v situácii, keď by ste naozaj nemali vôbec písať správy – napríklad pri šoférovaní – odložte telefón na miesto, kde naň absolútne nedosiahnete. Aj keď ste v pokušení, nebudete sa môcť dostať k telefónu.[6]

  • Ak ste v aute, odložte si telefón do kufra.
  • Telefón si tiež môžete dať do tašky a schovať ho pod sedadlo.


Vyhnite sa písaniu textových správ počas chôdze. V USA prispieva písanie SMS počas chôdze k desiatkam tisíc návštev pohotovosti ročne. Odložte telefón a dávajte pozor, kam idete. Vychutnajte si scenériu.[7]


  • Nainštalujte si bezpečnostnú aplikáciu do telefónu. Zvážte kúpu aplikácie, ktorá vám zabráni písať textové správy počas jazdy. Aktivuje sa rýchlosťou vozidla a používateľ ju nemôže zrušiť. Niektoré aplikácie umožňujú upraviť nastavenia tak, aby umožňovali telefonovanie cez bluetooth bez použitia rúk, ale nič iné.[8]

    • Aplikácia vám vždy umožní zavolať na tiesňovú linku 911.
  • Odkazy