3 spôsoby, ako sa dostať cez školu pre zdravotné sestry

Škola pre zdravotné sestry je viacročná skúsenosť (zvyčajne trvá 2 alebo 4 roky, v závislosti od vášho programu), ktorá bude náročná a zároveň obohacujúca. Aj keď sa občas môžete cítiť trochu preťažení pracovnou záťažou, majte na pamäti, že ste na ceste začať kariéru venovanú liečeniu a pomoci ľuďom. Aby ste zvládli toto učenie, uprednostnite štúdium, starostlivosť o seba a vyhýbanie sa rozptýleniu. Budete tiež chcieť využiť svoje klinické rotácie, pretože vás pripravia na interakciu s pacientmi. A nakoniec, nezabudnite sa starať aj o svoje zdravie!

Metóda 1 z 3:Rozvíjanie dobrých študijných návykov


Učte sa každý deň v malých blokoch namiesto toho, aby ste sa tlačili. Ak môžete, venujte každý deň aspoň 4-6 hodín čítaniu a štúdiu v tichom a pokojnom prostredí. Robte si dobré poznámky z čítania a z hodín, aby ste boli pripravení na veľké previerky pri testoch. A určite sa vyhnite tomu, aby ste ťahali celú noc, aby ste do seba natlačili informácie, ktoré by ste mohli pomaly vstrebávať v priebehu času.

  • Šprtaniu sa niekedy nedá vyhnúť (napríklad počas skúškového obdobia alebo záverečných skúšok). Nerobte z toho však normu. Nebudete sa učiť a uchovávať informácie tak efektívne.[1]


Využívajte malé študijné stretnutia na prezeranie poznámok počas dňa. Hoci by ste si mali väčšinu štúdia a čítania vyhradiť na pokojné chvíle, keď sa dokážete sústrediť, je výborný nápad doplniť tieto bloky neustálym prezeraním poznámok. Pred každou hodinou aj po nej si napríklad vyhraďte 5 – 10 minút na prelistovanie toho, čo ste si zapísali počas posledných prednášok.[2]

  • Poznámky si môžete čítať aj počas cesty do práce, počas cvičenia a/alebo vždy, keď čakáte v rade v obchode s potravinami.
  • Ak sa do školy a zo školy vozíte autom, nahrávajte si poznámky do smartfónu a počúvajte ich počas jazdy.


Vytvorte si študijnú skupinu šikovných študentov, ktorí vám budú výzvou. Zhromaždite 5-6 priateľov a stretávajte sa aspoň raz týždenne, aby ste si zopakovali. Ak je to možné, doplňte skupinu ľuďmi, ktorí vynikajú v rôznych kurzoch. To vám umožní, aby ste všetci navzájom využívali svoje odborné znalosti. Nedovoľte, aby sa vaša študijná skupina rozrástla na viac ako 6 ľudí, pretože by sa mohla zmeniť skôr na spoločenskú hodinu ako na štúdium.[3]

  • Striedajte sa vo vedení štúdia. Vedúci môže zabezpečiť, aby sa všetci držali svojich úloh, a v prípade potreby nasmerovať rozhovor späť k vašim kurzom.


Začnite svoje študijné stretnutie meditáciou. Štúdium nebude vašou obľúbenou činnosťou. Pravdepodobne vás to bude stresovať a nebude to veľmi zábavné. Ak chcete začať študovať s motivovaným a pozitívnym myslením, opakujte si nahlas mantru (alebo svojej skupine). Udržujte mantru jednoduchú a zameranú na cieľ.[4]

  • Môžete si napríklad povedať: „Dnešné dve hodiny štúdia nás priblížia k zajtrajšej záchrane životov.“


Počas štúdia sa vyhýbajte rozptýleniu. Obsah, ktorý sa snažíte absorbovať, je komplikovaný. Nezhoršujte si štúdium neustálym kontrolovaním telefónu! Vypnite si oznámenia na telefóne a nechoďte na internet okrem prípadov, keď ho potrebujete na učenie. Vyhnite sa počúvaniu hudby s textom.[5]

  • Nájdite si miesto doma, v knižnici alebo v kaviarni, kde sa budete učiť. Miesto by malo byť dobre osvetlené, tiché a pokojné.
  • Môžete používať aplikácie a internetové doplnky na blokovanie rozptyľovania v počítači a zariadeniach. Vyhľadajte si v Googli „najlepšie aplikácie a doplnky na štúdium“. Niektoré sú trochu drahšie, ale mnohé iné sú zadarmo.


Dokončite zadanú literatúru, aby ste sa pripravili na hodiny. Čítanie je určené na to, aby ste sa oboznámili s materiálom, ktorý sa bude podrobnejšie preberať počas prednášok. Vykonanie čítania vám pomôže identifikovať všetko, čo vás mätie, a zefektívniť vaše hodiny.[6]

  • Uvedomte si, že vaši inštruktori pravdepodobne predpokladajú, že budete každý večer pracovať na prečítanom.


Navštevujte každú hodinu a dávajte pozor. Ak si dáte záležať na každodennej práci v kurzoch, budete sa cítiť lepšie pripravení na najťažšie časti ošetrovateľskej školy. Prineste si fľašu vody, aby ste boli počas hodiny hydratovaní a plní energie.[7]
Dôveryhodný zdroj
PubMed Central
Archív časopisov z U.S. Národné ústavy zdravia
Prejsť na zdroj
Robte si podrobné poznámky a pýtajte sa, keď potrebujete vysvetlenie od inštruktora.

  • Ak sa vám niečo prihodí a musíte vynechať hodinu, ihneď sa spojte so svojím profesorom. Spýtajte sa ich, čo ste zameškali, a zistite, či by boli ochotní stretnúť sa s vami individuálne a prebrať látku.
  • Ak radi pijete kávu, vypite šálku asi 30 minút pred tým, ako pôjdete na prvú hodinu. To vás povzbudí a malo by sa to prejaviť hneď na začiatku vyučovania!

Precvičte si písanie štandardizovaných testov. Otázky a odpovede s výberom odpovede pre lekárske kurzy môžu byť pri prvom pohľade na ne trochu mätúce. Našťastie, písanie testov je zručnosť, v ktorej sa môžete ľahko zdokonaliť. Pracujte na odstránení odpovedí, ktoré znejú nesprávne, a premýšľajte nad každou odpoveďou, aby ste mohli ďalej rozvíjať svoje klinické uvažovanie. Takto budete pripravení na neskoršie skúšky, ako je napríklad NCLEX.


Vytvorte si s rodinou časový plán, aby ste minimalizovali stres. Aj keď sa staráte len o seba a o mačku, udržať sa na vrchole životných požiadaviek môže byť počas ošetrovateľskej školy zložité. Kúpte si veľký stolový kalendár a zapisujte si do neho dôležité pripomienky na veci, ako je platenie účtov, účasť na rodinných podujatiach, koordinácia vyzdvihovania a odvozu a návšteva lekára alebo zubára. Vedľa kalendára majte zápisník, do ktorého si môžete zapisovať nákupy a iné úlohy.[8]

  • Mimoriadnym udalostiam sa niekedy nedá vyhnúť, ale môžete sa pripraviť aj na tieto prípady. Vytvorte si podpornú sieť tým, že si vytvoríte vzťah so skvelou opatrovateľkou detí a/alebo domácich zvierat. Pomôže vám to zvládnuť školu pre sestry bez toho, aby ste sa toľko stresovali kvôli rodine.
  • Môžete sa tiež spoľahnúť na rodinu a priateľov.

Metóda 2 z 3: Zvládanie klinických rotácií


Na každú zmenu príďte včas. Vaše klinické rotácie vám poskytnú príležitosť nadviazať kontakty s inými zdravotnými sestrami a zdravotníckymi pracovníkmi. Urobte dobrý dojem tým, že si rozvrhnete svoj rozvrh tak, aby ste prišli načas (alebo ešte lepšie o 5 – 10 minút skôr!) Zakaždým, keď vás očakávajú v nemocnici.[9]

  • Predstierajte, že vaša zmena sa začína o polhodinu skôr, ako sa skutočne začína, aby ste si tento zvyk osvojili.


Dodržiavajte pravidlá obliekania vašej školy. Väčšina škôl bude vyžadovať, aby ste nosili špeciálnu farbu úborov. Personálu nemocnice to pomôže identifikovať vás ako študenta.[10]
Kúpte si aspoň 2 – 3 páry šatiek, aby ste si ich mohli po každom klinickom dni vymeniť, a uprostred týždňa ich vyperte, aby boli čisté a hygienické.

  • Možno budete musieť zakryť aj tetovanie, nosiť minimálne množstvo šperkov a vyhýbať sa používaniu parfumov na pokožke.[11]
  • Niektoré školy od vás budú vyžadovať aj našitie nášivky s menom na vrchnú časť. Presné pravidlá obliekania na klinike nájdete v príručke pre študentov vašej školy.


Požiadajte svojich inštruktorov o pomoc, ak ju potrebujete. Sestry, ktoré majú na starosti vaše kliniky, sú vaším najlepším zdrojom informácií pre túto fázu ošetrovateľskej školy. Nestyďte sa ani sa nehanbite, keď neviete, ako niečo urobiť. Buďte úprimní o svojich vedomostiach a schopnostiach, aby vám učitelia mohli pomôcť byť čo najlepšou zdravotnou sestrou.[12]

  • Neúprimnosť v tom, čo môžete a nemôžete robiť, by mohla byť nebezpečná pre vás aj vašich pacientov. Nezabudnite, že ste študent! Vašou úlohou je práve teraz učiť sa a zlepšovať sa.


Pripravte sa na každú rotáciu tým, že si prečítate príslušné témy. Nebudete sa môcť dozvedieť odpoveď na každú otázku vopred. Ak však viete, že budete robiť tieňovú anestéziologickú sestru, prečítajte si svoje poznámky, texty a vyhľadajte si informácie o tomto odbore medicíny na internete.[13]

  • Internet používajte opatrne. Dôverujte len informáciám od renomovaných zdravotníckych organizácií, ako sú Mayo Clinic, National Institutes of Health (NIH), National Health Service (NHS) alebo World Health Organization (WHO).


Dobrovoľne sa zúčastňujte na procedúrach, kedykoľvek môžete. Vždy, keď vám inštruktor poskytne príležitosť na nácvik zavádzania infúzie alebo katétra, využite ju! Nezabudnite tiež pomáhať sestrám pri každodenných úlohách, ako je čistenie postele alebo vydávanie jedla. Vaši učitelia ocenia vašu ochotu urobiť každý deň maximum práce a vy získate cenné skúsenosti.[14]


Počas pobytu v nemocnici sa vyhýbajte sťažovaniu alebo klebetám. Nezapájajte sa do drámy na pracovisku. Buďte profesionálni, milí a súcitní ku všetkým pracovníkom nemocnice. Nechcete, aby vaše vzdelávanie ohrozovali medziľudské problémy![15]

  • Ak vám niekto začne hovoriť o inom odborníkovi v nemocnici, jemne povedzte niečo ako: „Nemyslím si, že som tá správna osoba, ktorá by mala počuť tieto informácie.“ Potom môžete zmeniť tému: „Rád by som si vypočul, aký bol váš víkend!“

Metóda 3 z 3:Starostlivosť o seba počas školy pre zdravotné sestry


Spite aspoň 7-8 hodín každú noc. Počas štúdia na ošetrovateľskej škole budete mať veľa práce. Každý deň budete mať toľko práce, že bude lákavé obmedziť spánok, aby ste to všetko stihli.[16]
Odolajte tomuto nutkaniu! Spánok je kľúčový pre vaše celkové zdravie a pomôže vám udržať si informácie, ktoré sa učíte.[17]
Dôveryhodný zdroj
Národný inštitút pre srdce, pľúca a krv
Výskumné a vzdelávacie centrum v rámci Národného inštitútu zdravia
Prejsť na zdroj

  • Dodržiavajte správnu spánkovú hygienu tým, že sa každé ráno a večer budíte a chodíte spať približne v rovnakom čase. Nekontrolujte svoje zariadenia tesne pred spaním a udržujte v spálni ticho a tmu.


Jedzte zdravo a dobre vyvážené jedlá aby ste si udržali energiu. Vaša strava priamo súvisí s tým, ako dobre funguje váš mozog! Jedzte radšej malé, časté jedlá ako veľké, po ktorých sa cítite ospalí.[18]
Dôveryhodný zdroj
Harvard Medical School
Vzdelávacia stránka Harvard Medical School pre verejnosť
Prejsť na zdroj
Do jedál zaraďte potraviny s obsahom omega-3 mastných kyselín a antioxidantov.[19]
Dôveryhodný zdroj
PubMed Central
Archív časopisov z U.S. Národné ústavy zdravia
Prejsť na zdroj
Mali by ste tiež konzumovať chudé bielkoviny, celozrnné výrobky a veľa ovocia a zeleniny.

  • Tieto menšie jedlá môžu v skutočnosti lepšie vyhovovať vášmu rozvrhu na ošetrovateľskej škole! Medzi hodinami si môžete robiť malé prestávky na občerstvenie a obed.
  • Vzorový plán stravovania by mohol byť nasledovný: na raňajky zjedzte obyčajnú ovsenú kašu a vajce uvarené natvrdo. Dopoludnia si dajte jogurt a bobuľové ovocie. Zabaľte si na obed špenátový šalát s mandľami, brusnicami a pokvapkaný olivovým olejom. Poobede zjedzte banán alebo jablko a hrsť orechov. Na záver si na večeru pripravte grilované kuracie mäso a malý celozrnný cestovinový šalát s cherry paradajkami, olivami a syrom feta.


Pred spaním si píšte denník, aby ste vypli myseľ. Škola pre zdravotné sestry vo vás vyvolá pocit, že máte neustále milión vecí na tanieri. To, že sa vám v hlave preháňajú všetky tieto úlohy, vám nepomôže získať spánok, ktorý zúfalo potrebujete. Majte pri posteli zápisník, do ktorého si môžete zapisovať (a uvádzať do súvislostí) veci, ktoré vás stresujú.[20]


Do svojich študijných stretnutí začleňte cvičenie. Rovnako ako spánok a zdravé stravovanie, aj cvičenie je kľúčové pre udržanie zdravia a dobré učenie. Ak môžete, choďte do posilňovne a používajte stroje, ako je bicykel alebo eliptický trenažér, ktoré vám umožňujú čítať si počas cvičenia. Svoje poznámky si môžete aj nahrávať a počúvať ich pri behu, silovom tréningu alebo strečingu.[21]

  • Ak je to možné, nájdite si telocvičňu v blízkosti vášho domova alebo školy, aby ste minimalizovali čas potrebný na cestovanie.


Stanovte si zvládnuteľné ciele, aby ste sa vyhli preťaženiu. Rozdeľte si veľké ciele (ako napríklad ukončenie štúdia) na menšie úlohy (napríklad dokončenie dnešného čítania). Ak sa sústredíte len na samotný konečný cieľ, môžete mať pocit, že je toho na vás priveľa. Zachovajte si pokoj tým, že si uvedomíte, že je to veľa maličkostí a tvrdej každodennej práce, ktoré vás dostanú cez tento dlhý tunel![22]


Odmeňte sa, aby ste zostali motivovaní. Počas štúdia na ošetrovateľskej škole budete mať pravdepodobne niekoľko zlých dní. Aby ste prekonali tieto ťažké obdobia, zaraďte do svojho denného alebo týždenného programu malé a veľké veci, ktoré vás robia šťastnými.[23]

  • Napríklad každý večer si zapáľte sviečku na večeru, ak vás to rozosmeje. Vyhraďte si každý týždeň hodinu na svoj obľúbený program. A nezabudnite si aspoň raz týždenne naplánovať čas na úplný a totálny relax s rodinou a priateľmi!
  • Precvičte si niektoré techniky na odbúravanie stresu a hlboké dýchanie. Škola pre zdravotné sestry môže byť spočiatku trochu zdrvujúca, preto urobte všetko, čo môžete, aby ste bojovali so stresom skôr, ako sa dostaví. Skúste napínať a uvoľňovať svaly, zhlboka dýchať nosom a vydychovať ústami alebo si vizualizujte upokojujúci priestor okolo seba. Môžete dokonca cvičiť meditáciu alebo jogu. Naplánujte si každý deň trochu času na oddych, aby ste sa nikdy necítili príliš vystresovaní.[24]
    Dôveryhodný zdroj
    HelpGuide
    Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
    Prejsť na zdroj
  • Odkazy