3 spôsoby, ako sa ráno pripraviť

Neznášate ranné vstávanie? Chceli by ste mať spoľahlivý plán, vďaka ktorému budete ráno vyzerať skvele, a čo je dôležitejšie, budete sa cítiť skvele? Želáte si, aby vás rodičia prestali otravovať, aby ste vstávali skôr? Ak ste na niektorú z týchto otázok odpovedali áno, potom ste na správnom mieste. Tento článok vám ukáže, ako to všetko urobiť.

Metóda 1 z 3: Príprava v noci


Choďte spať v primeranom čase. Väčšina štúdií naznačuje, že tínedžeri by mali spať 8 až 10 hodín denne, aby fungovali čo najlepšie.[1]
To väčšinou závisí od vás. Niektorí ľudia dokážu fungovať na 7 hodín, zatiaľ čo iní potrebujú 11 hodín spánku.


Nastavte si budík. Veľa ľudí má rado rádiobudíky. Vždy je skvelé mať pri sebe obľúbenú pieseň, ktorá vás ráno prebudí.

  • Veľa ľudí potrebuje približne hodinu na to, aby vstali, obliekli sa a zjedli raňajky. Ak sa ráno sprchujete, vyhraďte si aspoň 30 minút až hodinu na sprchovanie a sušenie vlasov.


Zhromaždite si, čo budete potrebovať na ďalší deň. Na prežitie dňa budete pravdepodobne potrebovať rôzne predmety. Kabelka, batoh, domáce úlohy, knihy, papiere: na čo si len spomeniete. Uistite sa, že ste zhromaždili všetko, čo potrebujete. Zostať organizovaný je veľmi dôležité.[2]

  • Môže veľmi pomôcť, ak si urobíte zoznam všetkého, čo budete denne potrebovať, a potom si necháte lístočky na nezvyčajné veci, ktoré si musíte zapamätať (napríklad triedny projekt).

Metóda 2 z 3: Ráno si pridajte čas


Prebuďte sa. Snažte sa vstať hneď, ako zazvoní budík. Je to ťažké, ale skúste.


Najskôr použite kúpeľňu. Skôr ako sa oblečiete, urobte všetko, čo potrebujete, v kúpeľni. Je to menej špinavé. Ak ste sa večer predtým nesprchovali, osprchujte sa.


Oblečte sa. Oblečte si uterák okolo vlasov, aby sa začali sušiť, a potom sa začnite obliekať. Vyberte si oblečenie na daný deň a potom si ho oblečte. Ak sa musíte deliť o kúpeľňu s viacerými ľuďmi, môže byť dobrým nápadom obliecť sa vo svojej izbe, aby sa v kúpeľni mohol vystriedať niekto iný.

  • Ak môžete, skúste si vybrať vrstvené oblečenie, pretože to vám umožní ľahko sa prispôsobiť teplotám počas dňa.
  • Ak potrebujete pomôcť s výberom toho, čo si oblečiete, pomôže vám wikiHow.


Začnite s rutinnou starostlivosťou o telo. Keď máte na sebe oblečenie, začnite prechádzať zvyškom svojej rutiny starostlivosti o telo. Táto starostlivosť trvá väčšine ľudí najdlhšie, preto je dôležité hľadať spôsoby, ako skrátiť čas, ktorý strávite starostlivosťou o pleť. Hľadajte produkty, ktoré vám ušetria čas, napríklad kombinovaný hydratačný a podkladový krém.[3]
Mali by ste sa tiež zamyslieť nad tým, ktoré činnosti súvisiace s úpravou môžete skrátiť. Niektoré veci sa môžu zdať dôležité, ale v skutočnosti sú zbytočné, napríklad nanášanie veľkého množstva make-upu. Aby ste sa pripravili, môžete robiť tieto veci: [4]
Zdroj experta
Lucy Yeh
Life Coach
Rozhovor s odborníkom. 21. novembra 2019.

  • Umývanie zubov.
  • Postarajte sa o svoju pleť.
  • Urobte si vlasy.
  • Urobte si make-up (ak sa líčite).
  • Ohoľte si tvár, ak ste chlap, alebo si môžete vytrhnúť obočie, ak ste dievča


Urobte si účes a ak si ho oblečiete, naniesť make-up po obliekaní. Niektorí ľudia majú námietky voči nanášaniu mejkapu pred obliekaním, pretože by sa vám mohol dostať mejkap na oblečenie, ale pokiaľ ste opatrní, malo by to byť v poriadku. Okrem toho si rozmazávate mejkap, keď si ťaháte tričko.


Zjedzte raňajky. Ak máte čas (a ten by ste si mali nájsť), raňajkujte ešte predtým, ako sa začnete pripravovať. Tvrdenie, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa, je klišé a v skutočnosti nesprávne[5]
, ale zjesť zdravé raňajky, ktoré vás pomôžu prebudiť a nabudiť myseľ na celý deň.[6]
Expertný zdroj
Lucy Yeh
Životný kouč
Rozhovor s odborníkom. 21. novembra 2019.

  • Zjedzte niečo jednoduché, napríklad cereálnu tyčinku, aby ste ušetrili čas. Alebo, ak sa cítite mimoriadne motivovaní, pripravte si výdatné raňajky! Ak chodíte do školy a v ten deň vás čaká skúška, dobré raňajky sú vždy dobré pre váš mozog!


Vyjdite z dverí! Ste pripravení vyraziť. Skúste odísť o niekoľko minút skôr, ako si myslíte, že potrebujete. Pomôže vám to vyhnúť sa stresu a pripraviť sa na prípady, keď veci nepôjdu podľa plánu.

  • Jedným z trikov je nastaviť hodiny vedľa vchodových dverí tak, aby boli o 10 minút rýchlejšie. Pomôže vám to motivovať sa k odchodu.

Metóda 3 z 3: Úprava vášho režimu


Vstávajte skôr. Ak naozaj chcete, aby vaše ráno prebehlo hladko, jednou z najlepších vecí, ktoré môžete urobiť, je zobudiť sa skôr. Znie to hrozne, ale nemusí to byť také zlé, ako to znie. Aj keď sa zobudíte len o 15 minút skôr, získate čas navyše, ktorý potrebujete, aby ste si každé ráno nezopakovali film pre tínedžerov z 80. rokov. Ak sa vám podarí vstať ešte skôr, možno budete mať čas na príjemné pomalé raňajky alebo dokonca na nejakú zábavu, ktorá vám pomôže pri prebúdzaní. Celkovo zistíte, že skoršie vstávanie môže viesť k oveľa menej stresujúcemu dňu.

  • Presuňte budík, ak je pre vás ťažké prestať stláčať tlačidlo snooze. Zapojte budík na druhej strane miestnosti alebo si zaobstarajte budík, ktorý sa ťažšie vypína. Oboje vám pomôže pri vstávaní z postele.[7]
  • Zapojte cvičenie. Ak si ráno môžete ušetriť čas, je dobré začať cvičiť hneď po vstávaní. Len malá ľahká aktivita vám môže priniesť pocit väčšej bdelosti a ostražitosti ako šálka kávy a nebude mať pocit kolapsu, ktorý prichádza s kofeínom.
  • Ak málo spíte, možno sa tomu budete musieť prispôsobiť a ísť spať skôr. Ak však spíte odporúčaných 8 hodín denne alebo viac, možno by ste mali zvážiť, či by ste nemali spať menej. Vedeli ste, že zaspávanie môže spôsobiť, že sa budete cítiť unavení a malátni po celý deň??


Raňajky si dajte v aute. Konzumácia raňajok v aute vám môže ušetriť čas, najmä ak trávite veľa času sedením v dopravnej zápche. „Ale čo so šoférovaním?“ pýtate sa? Len si nezabudnite vziať potraviny vhodné na cestovanie a jedzte ich len vtedy, keď stojíte na semafore alebo v dopravnej zápche. Vyberte si zdravú možnosť s množstvom bielkovín a budete mať skvelý štart do dňa.

  • Môžete si vyskúšať pripraviť quesadillas s jablkami a syrom. Na tanier položte celozrnnú tortillu, na ňu syr a na tenké plátky nakrájané jablká. Na vrch položte ďalšiu tortillu a vložte ju na 30 sekúnd do mikrovlnnej rúry, aby sa syr rozpustil. Nakrájajte a raňajky sú pripravené na cestu.
  • Môžete si tiež pripraviť zdravé smoothie. V mixéri zmiešajte nízkotučné mlieko, vanilkový jogurt, jablká a trochu kapusty. Nalepte ho do pohára na cestu a ste pripravení na cestu. Toto je zdravé jedlo a môžete si naraz pripraviť smoothie na 2-3 dni.
  • Ďalšia vec, ktorú môžete urobiť, je pripraviť si rýchlu päťminútovú misku ovsenej kaše. Zmestí sa do skladovacej nádoby!


Skúste sa sprchovať v noci. Nočné sprchovanie vám môže ušetriť čas ráno. Toto je obzvlášť užitočné, ak sa o váš dom delí veľa ľudí. Budete menej bojovať o kúpeľňu a ak chcete, môžete si ráno pospať o niečo neskôr. Pred spaním si môžete dokonca trochu upraviť vlasy, čo znamená, že ráno, keď vstanete, ich budete potrebovať len trochu upraviť.

  • Ak si chcete získať viac času, môžete v noci alebo ráno použiť aj suchý šampón. Vlasy by ste si stále mali umývať šampónom aspoň raz alebo dvakrát týždenne, ale suchý šampón vám môže ušetriť čas, najmä počas mimoriadne náročných dní.


Prejdite na depiláciu alebo sa prestaňte holiť úplne. Holenie nôh alebo tváre môže zabrať veľa času. Možno budete chcieť zvážiť, či tieto veci nerobiť, najmä keď viete, že budete mať niekoľko týždňov alebo mesiacov naozaj veľa práce. Pre mužov je udržiavanie dobre upravenej brady rovnako profesionálne ako čisto oholená tvár. Pre ženy ani počasie so sukňou nemusí znamenať nohy bez chĺpkov. Stačí nosiť nepriehľadné pančuchy alebo legíny. Budete dokonale štýloví a môžete si ušetriť tých 15 minút ráno navyše.


  • Zdvojnásobte počet miest, kde môžete. Nájdite príležitosti na zdvojnásobenie ranných aktivít. Môžete si napríklad čistiť zuby, kým sa voda pre vás ohrieva. Môžete sa obliecť a vykonávať niektoré činnosti súvisiace s starostlivosťou o telo, zatiaľ čo sedíte na toalete. Urobte si časť make-upu, kým sa vám zohrieva žehlička na vlasy. Počas rannej rutiny máte veľa možností, ako využiť čas.
  • Odkazy