3 spôsoby, ako sa rozmaznávať s nízkym rozpočtom

Nemusíte míňať veľa peňazí, aby ste sa po dlhom týždni cítili dobre a nechali sa rozmaznávať. Deň v kúpeľoch alebo relaxačný večer doma je skvelý spôsob, ako si vyhradiť čas pre seba bez toho, aby ste prerobili peniaze. Čas strávený s ostatnými alebo osamote po meste je možné stráviť aj bez toho, aby ste si so sebou museli brať peňaženku.

Metóda 1 z 3:Doprajte si domáci kúpeľný deň



Exfoliujte sa domácim telovým peelingom. Môžete ušetriť peniaze tým, že si vyrobíte vlastný cukrový alebo kávový peeling, ktorý zotrie všetky odumreté kožné bunky a osvieži vašu pokožku. Používanie zmesi prírodných zložiek, ako je cukor, repkový olej a esenciálne oleje, je pre vašu pokožku lepšie ako komerčná značka a tiež lacnejšie.[1]

  • Jednoduchý, opakovateľný recept kombinuje 1 šálku cukru, približne 1/3 šálky oleja a 20 kvapiek esenciálneho oleja. Tieto miery môžete upraviť v závislosti od vašich preferencií pre vôňu alebo obsah oleja.
  • Zmes naneste kdekoľvek na telo, napríklad na ruky, nohy, lakte a tvár.
  • Kávovú usadeninu môžete nahradiť cukrom a kokosový olej je ďalším dobrým hydratačným prostriedkom namiesto repkového oleja. Citrusová kôra je lacnejšia a rovnako účinná zložka, ktorou môžete nahradiť esenciálne oleje. Buďte však opatrní, pretože tieto zložky môžu byť abrazívne, ak máte citlivú pokožku alebo póry.[2]
  • Ak chcete získať zábavný, personalizovaný peeling, pridajte do zmesi jedlé potravinárske farbivo alebo telové trblietky.



Namočte do teplého kúpeľa. Ak máte vaňu, napustite ju vodou takou horúcou, akú zvládnete. Pridajte 1/4 šálky epsomskej soli a nakvapkajte do nej 10 až 20 kvapiek esenciálnych olejov a zároveň napustite vaňu na domáce namáčanie. Pre úplný kúpeľný efekt použite masku na tvár a vlasy [3]
Zdroj experta
Courtney Nawara
Vizážistka & Gotická blogerka
Rozhovor s odborníkom. 30. júla 2021
Pred namáčaním si všetko opláchnite v sprche.

  • Ďalšou cenovo dostupnou metódou je pridať do vody vo vani plechovku kokosového mlieka, polievkovú lyžicu mandľového oleja a 20 kvapiek levanduľového oleja.[4]
  • Vyrobte si vlastnú penu do kúpeľa zo 4 uncí tekutého alebo kastílskeho mydla zmiešaného v 4 šálkach vody, 3 uncí čistého rastlinného glycerínu a niekoľkých kvapiek tekutej vône. Premiešajte ich v uzatvárateľnej nádobe a pridajte ich do vane, kým sa napúšťa.[5]

Použite horúce uteráky na uvoľnenie svalov a otvorenie pórov. Vezmite si žínku alebo uterák na ruky a namočte ich do vody, pričom prebytočnú vodu vyžmýkajte. Vložte na minútu do mikrovlnnej rúry a obtočte si ňou tvár, ruky, nohy alebo akékoľvek iné miesto, kde cítite bolesť alebo napätie. Naparovanie vám otvorí póry a pripraví vás na pleťovú masku a vďaka teplu sa budete cítiť ako v skutočných kúpeľoch.[6]



Urobte si domácu masku na tvár a vlasy. Starostlivosť o pleť vám pomôže cítiť sa ako milión dolárov. Vyberte si vlastný recept z kníh o domácich kúpeľoch alebo použite niektorý z týchto príkladov na masku na tvár alebo ošetrenie vlasov.

  • Rozmixujte 5 až 7 jahôd, 1 polievkovú lyžicu medu a šálku obyčajného jogurtu na rýchlu pastu, ktorú si naklepte na tvár a získajte svieži lesk.[7]
  • Jednoduchá maska na vlasy, ktorú si môžete pripraviť, kombinuje štyri polievkové lyžice medu a 6 polievkových lyžíc olivového oleja. Na omladenie vlasov ho nechajte pôsobiť 15 až 30 minút.[8]
  • Po nanesení masky na vlasy si vlasy zabaľte do uteráka, aby ste ju nechali stuhnúť, a potom si ju opláchnite v sprche.[9]
  • Ak si chcete urobiť rýchlu masku na tvár, zabaľte polovicu šálky ovsa do žínky, zviažte ju gumičkou a vložte do umývadla naplneného teplou vodou. Stlačte ho, aby sa z ovsa uvoľnila pena, a vyšplechnite si spenenú vodu na tvár.



Urobte si manikúru alebo pedikúru. Vyčistite si pokožku a odstráňte starý lak na nechty. Použite brúsnu dosku na tvarovanie nechtov a potom zatlačte kožičku. Vyberte si novú zábavnú farbu alebo použite starú obľúbenú a neponáhľajte sa s lakovaním nechtov na nohách a rukách.

  • Ak nemáte čas alebo vaňu na namáčanie, naplňte veľkú misu alebo vedro teplou vodou a namočte si ruky a nohy pri sledovaní televízie alebo čítaní. Začnete relaxovať a potom sa vám bude ľahšie píliť.
  • Po zaschnutí laku si ruky a nohy premasírujte krémom.

Doprajte si špeciálnu pochúťku. Nemusíte si kupovať drahé šampanské a hľuzovky, aby ste si dopriali pohodlie. Vyberte si svoj obľúbený dezert a na upokojenie si k nemu dajte bylinkový čaj alebo kávu. Nezabúdajte na hydratáciu a veľa vody.[10]

Metóda 2 z 3:Relaxácia s dostupnými aktivitami

Vyhraďte si čas pre seba. Možno nemáte čas na celodenné rozmaznávanie, ale aj 15 minút alebo hodina stačí na to, aby ste si ho dopriali. Odložte všetky rozptyľujúce prvky, ako je telefón, počítač alebo práca, a oznámte svojim priateľom a rodine, že budete na krátky čas nedostupní.

  • Niekedy potrebujete odísť sami, aby ste si pomohli vyčistiť myseľ a dobre a zhlboka sa nadýchnuť od stresu.
  • Keď si sadnete na chvíľu osamote alebo sa budete venovať odpočinkovej činnosti, venujte 15 minút na to, aby ste si pretiahli svaly, aby sa aj vaše telo cítilo oddýchnuté.

Strávte niekoľko hodín s dobrou knihou alebo filmom. Zabaviť sa nemusí stáť veľa. Urobte si doma šálku čaju alebo kávy a čítajte si schúlení na gauči alebo si pripravte občerstvenie na domáci filmový večer. Použite svojho obľúbeného autora alebo režiséra, aby ste na chvíľu unikli z reálneho sveta.

  • Miestna knižnica je skvelým miestom, kde si môžete bezplatne požičať filmy a zásobiť sa aj novými knihami.[11]
  • Ak nemáte čas na celý film alebo román, vyberte si epizódu svojho obľúbeného seriálu, ktorú si pozriete, alebo si nájdite nejaké krátke príbehy, ktoré môžete objaviť.

Po dlhom dni prejavte svojmu telu lásku cvičením. Uvoľnite sa prechádzkou, behom alebo bicyklom po okolí, aby ste sa poriadne zapotili a vyplavili endorfíny. Malé cvičenie je skvelý spôsob, ako sa detoxikovať a pripraviť na kúpeľný večer alebo len na dobrú horúcu sprchu pred spaním. Vezmite si so sebou priateľa alebo svojho psa, ak chcete mať spoločníka alebo kamaráta na motiváciu.

Zavolajte priateľovi, aby vám robil spoločnosť. Priatelia môžu byť chápavým uchom alebo užitočným poradcom, keď potrebujete emocionálnu podporu. Strávte nejaký čas tým, že dohoníte priateľa, s ktorým ste už dlho nehovorili. Je to príležitosť dozvedieť sa, čo sa deje v ich živote, a s najväčšou pravdepodobnosťou budú nadšení, keď sa dozvedia, ako sa vám darí.

  • Telefonát je najpohodlnejší spôsob, ako sa spojiť, ale môžete tiež niekoho pozvať na ľahké občerstvenie a nápoje.[12]

Vyberte sa na krátku cestu na malebné miesto. Využite krásny deň a vyberte sa do blízkeho parku, k vodnej ploche alebo na vyhliadku, aby ste si vychutnali prírodu. Dvakrát skontrolujte, či máte dostatok benzínu na cestu tam a späť, a potom vyrazte z mesta smerom k cieľu. Ak si nechcete robiť starosti s tankovaním benzínu, môžete sa tiež rýchlo prejsť po neďalekej trase.

  • Jazdite so stiahnutými oknami a užívajte si vietor alebo si pustite nejaké melódie.
  • Nezabudnite si zabaliť obed a dostatok vody.

Metóda 3 z 3:Vytvorenie útulného prostredia

Upratujte si izbu a kúpeľňu. Pozbierajte si oblečenie a uložte ho do skrine alebo koša na bielizeň a usteľte si posteľ. Urobte rýchly 10-minútový prieskum svojej izby a kúpeľne pomocou jednoduchého čistiaceho prostriedku a papierových utierok, aby ste zozbierali všetok prach a nečistoty. Čistota vám dodá pocit sviežosti a vyčistenie priestoru uvoľní vašu myseľ, aby ste mohli relaxovať.

Zapáľte niekoľko sviečok na navodenie atmosféry.[13]
Zdroj experta
Courtney Nawara
Vizážistka & Gothic Blogger
Rozhovor s odborníkom. 30. júla 2021
Jemné náladové osvetlenie je dokonalým spôsobom, ako spomaliť, a ľahko voňajúca sviečka môže upokojiť vaše zmysly. Stlmte stropné svetlá v dome alebo ich úplne vypnite.[14]

  • Nevoňavé sviečky môžu stáť menej ako voňavé a sú rovnako upokojujúce.
  • Ak nechcete míňať peniaze na drahé sviečky, môžete si nejaké vyrobiť doma, ak si chcete užiť aj remeselnú noc.

Zapnite si hudbu.[15]
Zdroj experta
Courtney Nawara
Vizážistka & Gotická blogerka
Rozhovor s odborníkom. 30. júla 2021
Vyberte si jeden zo svojich obľúbených albumov alebo si vytvorte jedinečný zoznam skladieb len pre váš večer. Vyberte si upokojujúce, inštrumentálne texty alebo si jednoducho pustite svoje obľúbené kapely na náhodnom prehrávaní, ak chcete optimistický, energiou nabitý soundtrack.

  • Ak chcete objavovať novú hudbu, existuje množstvo bezplatných služieb na streamovanie hudby, ako napríklad Spotify alebo Pandora, ktoré majú vopred pripravené zoznamy skladieb založené na rôznych hudobných náladách.
  • Majte na pamäti, že mnohé z bezplatných hudobných stránok majú s a váš večer môže byť raz za čas prerušený vyskakovacími zvukovými oknami.
  • Ak chcete trochu utrácať, vyberte si niekoľko skladieb na iTunes a zaplaťte si ich stiahnutie, aby ste si ich mohli vychutnať, nech ste kdekoľvek.

Prezlečte sa do pohodlného pyžama alebo večerného oblečenia. Hoďte pracovné alebo školské oblečenie do práčky a vyhnite sa teplákom. Vyberte si najroztomilejšie a najjemnejšie pyžamo, spodnú bielizeň alebo župan a zachumlajte sa do čistej prikrývky. Je možné byť pohodlný bez toho, aby ste sa cítili ako lajdák.

  • Predtým, ako si ľahnete do postele, hoďte obliečky a prikrývky do sušičky, aby boli teplé.
  • Ak si chcete každý mesiac dopriať špeciálny pôžitok, trochu sa roztopte a kúpte si nové spodné prádlo alebo hodvábne pyžamové nohavice.
  • Rozvešajte po dome niekoľko voňavých vrecúšok. Tieto malé parfumované vrecúška alebo balíčky môžu do vašej každodennej rutiny vniesť vône ako levanduľa a jazmín. Medzi bežné miesta, kam sa dajú schovať vrecúška, patria zásuvky na oblečenie, šatník, miesto, kde skladujete posteľnú bielizeň, a skrinky v kúpeľni.

    • Môžete si vyrobiť vlastný vrecúško z ľanového alebo syrového plátna, sušených kvetov a byliniek a nejakého povrázku.
  • Referencie