3 spôsoby, ako sa vyhnúť neželanej konverzácii

Sú situácie, keď sa chcete vyhnúť diskusii alebo rozhovoru, ktorý môže byť nepríjemný alebo bolestivý. Môže sa stať, že ste práve narazili na bývalého partnera alebo len na niekoho, kto príliš dlho rozpráva. Môže sa stať, že konverzácia bude citlivá alebo povedie k tomu, že niekomu ublížite. Nech už je dôvod akýkoľvek, neželanej konverzácii sa môžete vyhnúť tak, že sa danej osobe úplne vyhnete alebo prevezmete kontrolu nad svojimi interakciami a konverzáciami s ňou.

Metóda 1 z 3:Vyhýbanie sa osobe


Buďte ostražití. Najlepší spôsob, ako sa niekomu vyhnúť a konverzácii, ktorú s vami môže chcieť viesť, je všímať si, kedy je alebo môže byť nablízku. Všímajte si ich rozvrh, ako aj svoje okolie.

  • Venujte pozornosť tomu, akými trasami sa pohybujú, kde sa zvyčajne zdržiavajú, v akom čase odchádzajú a prichádzajú.
  • Takto budete vedieť, ktorým miestam sa máte vyhnúť a kedy.
  • Venujte pozornosť tomu, čo sa deje okolo vás, aby ste si ich všimli skôr, ako si oni všimnú vás.


Nezapájajte ich. Ak na nich náhodou narazíte, nedávajte im príležitosť začať s vami konverzáciu. Ak je to možné, opustite priestor skôr, ako vás osoba uvidí. Ak nemôžete opustiť danú oblasť, vyhnite sa konverzácii s nimi tým, že budete pôsobiť veľmi zaneprázdnene.

  • Pokojne, ale rázne odíďte. Vyhýbajte sa pohľadu za seba, pretože sa môžu snažiť upútať vašu pozornosť.
  • Nenadväzujte očný kontakt. Hneď ako ich uvidíte, odvráťte pohľad skôr, ako s vami nadviažu očný kontakt. Správajte sa prirodzene, ale pozerajte sa na hodinky, telefón, počítač, na čokoľvek, len nie na nich.
  • Ak vás daná osoba vidí, úsmev a malé prikývnutie vám môžu umožniť pokračovať v ceste. Nezastavujte pri tom krok.
  • Pohlťte sa nejakou prácou, telefonátom alebo niečím, kvôli čomu sa vám zdá, že ste príliš zaneprázdnení na to, aby ste sa rozprávali.


Dávajte si pozor na sociálne médiá. Keďže sociálne siete používa veľmi veľa ľudí, to, kde sa nachádzate, čo robíte a s kým ste, je takmer verejnou informáciou. Osoba, ktorej sa snažíte vyhnúť, by to mohla využiť ako jednoduchý spôsob, ako vás kontaktovať.

  • Ak sa všade, kam idete, „check-inujete“ alebo používate na svojich príspevkoch označenie polohy, osoba bude presne vedieť, kde vás nájde. Taktiež nezverejňujte fotografie miest, kde sa nachádzate. So zverejňovaním fotografií miest, na ktorých ste boli, počkajte na neskôr alebo dokonca až do konca týždňa.
  • Niektoré aplikácie a stránky indikujú, kedy ste prihlásení, čo umožňuje danej osobe zistiť, kedy sa vás má pokúsiť kontaktovať.
  • Reagovanie na verejné príspevky alebo zdieľanie vlastných príspevkov, ale nereagovanie na danú osobu je jasným znakom toho, že sa jej vyhýbate. Ak nechcete, aby to brali osobne, vyhýbajte sa prítomnosti na sociálnych sieťach, kým sa im neprestanete vyhýbať. Môžete mať dokonca možnosť zabrániť určitým ľuďom, aby videli vaše príspevky, v závislosti od toho, akú sociálnu sieť používate.
  • Zvážte, či na nejaký čas nezrušíte priateľstvo s danou osobou alebo ju nezablokujete. Hoci to môže byť extrém, ak sa naozaj snažíte vyhnúť im a rozhovoru, ktorý chcú viesť, možno budete musieť urobiť toto. Zablokovanie im zabráni, aby vás našli pri vyhľadávaní, takže sa môžu domnievať, že momentálne nie ste na sociálnych sieťach.

Metóda 2 z 3: Obmedzenie interakcií


Konajte rozhodne. Niekedy sa osobe nemôžete vyhnúť. Aby ste obmedzili čas, ktorý ste v blízkosti danej osoby, musíte byť pripravení a konať rýchlo. Vedzte, čo poviete skôr, ako to budete musieť povedať.[1]
Neváhajte ani neochabujte v tom, čo hovoríte, pretože to umožní osobe predĺžiť rozhovor.

  • Pripravte si výhovorky. Vždy majte na pamäti, že niekam idete alebo musíte urobiť niečo dôležité a časovo náročné.
  • Môžete napríklad povedať: „Rád vás vidím, ale musím dokončiť tú veľkú správu!“
  • Ak je to potrebné, povedzte osobe priamo, že sa nechcete zapájať do rozhovoru.
  • Môžete skúsiť povedať: „Nechcem byť nezdvorilý. Ale teraz potrebujem pokoj na premýšľanie. Porozprávame sa neskôr.“


Interakcie udržujte krátke. Obmedzte interakcie s danou osobou tým, že ich budete udržiavať čo najkratšie. Čím menej času ste v ich blízkosti, tým menej času majú na to, aby vás zapojili do rozhovoru.[2]

  • V odpovediach sa obmedzte na jedno alebo dve slová a nevyťahujte témy, ktoré by mohli vyvolať dlhé odpovede.
  • Ak napríklad uvidíte osobu a opýta sa vás, ako sa vám darí, pokračujte v chôdzi, pričom sa usmievajte a odpovedzte: „Dobre a zaneprázdnený!“
  • Pýtajte sa otázky s úzkym koncom. Otázky, ktoré si vyžadujú odpovede typu „áno“ alebo „nie“, udržujú rozhovor krátky. Začnite hovoriť znova hneď, ako odpovie, aby nemal čas pokračovať.
  • Ak sa napríklad spýtate: „Ako sa máte??“ Hneď ako odpovedia „dobre“, začnite im hovoriť, ako sa ponáhľate.


Používajte reč tela. Toto je jeden z nepriamych, ale účinných spôsobov, ako obmedziť interakciu.[3]
Môže vám to pomôcť vyhnúť sa tomu, aby osoba hovorila príliš dlho alebo o niečom, o čom nechcete diskutovať. Použite svoj postoj a spôsoby správania, aby ste naznačili, že interakcia bude krátka.

  • Ak je to možné, snažte sa pokračovať v chôdzi, zatiaľ čo sa s danou osobou rozprávate. Ak vidíte, že sa k vám blížia skôr, ako vás uvidia, zrýchlite tempo, akoby ste sa ponáhľali, a potom rýchlo prejdite okolo s rýchlym úsmevom a pozdravom.
  • Ak nemôžete opustiť priestor, snažte sa vyzerať zaneprázdnene alebo zaujato niečím iným. Počas rozhovoru sa napríklad naďalej pozerajte na svoje elektronické zariadenie alebo hodinky.
  • Otočte svoje telo mierne smerom od nich. Keď sa k niekomu postavíte tvárou alebo sa k nemu nakloníte, budete pôsobiť, že ste do rozhovoru viac zapojení.


Komentujte a potom odíďte. Môžete sa zdvorilo ospravedlniť tak, že okomentujete niečo, čo osoba povedala, a potom okamžite poviete, že musíte odísť. Keď o nich poviete poznámku, budete pôsobiť, že sa o nich zaujímate a že vám na nich záleží. Zjemní to váš odchod.

  • Použitie slova „treba“ naznačuje, že nemáte na výber, čo tiež robí váš odchod príjemnejším.[4]
  • Môžete napríklad povedať: „Dúfam, že váš karaoke večer prebehne dobre! Viac si o tom však budem musieť vypočuť neskôr. Musím sa dostať na stretnutie.“
  • Urobte to, pričom sa správajte skutočne priateľsky a ľútostivo.

Metóda 3 z 3: Ovládanie rozhovoru


Nastavte tón. Keď nemáte inú možnosť, ako sa s danou osobou rozprávať, uistite sa, že máte rozhovor pod kontrolou tým, že určíte jeho tón. Hovorte ako prvý a starostlivo vyberajte slová a spôsob, akým ich vyslovíte.[5]

  • Môžete použiť tón, ktorý je priateľský, znudený, unavený alebo zaneprázdnený. Použite ten tón, ktorý vám pomôže kontrolovať rozhovor a vyhnúť sa ťažkým témam.
  • Ak napríklad chcete, aby potenciálne nepriateľská konfrontácia prebehla pokojne, pozdravte osobu pokojne, ale krátko. Jednoduché: „Dobrý deň, ako sa máte??“ nastaví neutrálny tón.
  • Zvážte aj to, v akom dennom čase budete viesť rozhovor a aké médium použijete. Môžete sa napríklad rozhodnúť, že s danou osobou budete telefonovať počas dňa. Alebo sa môžete rozhodnúť poslať im e-mail. To vám umožní udržať rozhovor čo najkratší.


Vyberte si témy. Rozhovor môžete kontrolovať tak, že si premyslíte, o čom vám nevadí hovoriť, ako aj čomu sa chcete vyhnúť. Vyťahujte témy, ktoré ste si vybrali, a pýtajte sa osoby na ne otázky.[6]
V prípade potreby prepojte to, čo hovoria, s tým, o čom chcete hovoriť.

  • Snažte sa klásť otvorené otázky, ktoré osobu udržia v rozhovore o danej téme dlhšie.
  • Napríklad namiesto otázky: „Páči sa vám to auto?“ môžete povedať: „Ako si myslíte, že sa toto auto dá porovnať s tým druhým??“
  • Ak sa chcete rozprávať len o práci a ona začne hovoriť o víkendových plánoch, môžete skúsiť povedať: „Predtým, ako budem môcť myslieť na víkend, musím dokončiť veľkú správu.“ Ak sa chcete rozprávať len o práci a ona začne hovoriť o víkendových plánoch, môžete skúsiť povedať: „Predtým, ako budem môcť myslieť na víkend, musím dokončiť veľkú. Aký je váš prístup k plánu predaja?“ Ak si chcete udržať len obchodný vzťah, usmievajte sa, aby ste pôsobili srdečne, ale nepýtajte sa osobné otázky, napríklad ako sa má alebo aké má plány na víkend. Otázky nech sa týkajú práce.
  • Možno vám tiež stačí povedať: „Nechcem o tom hovoriť. Poďme sa rozprávať o niečom inom.“


Zmeňte tému. Jedným zo spôsobov, ako kontrolovať rozhovor, je nenápadne zmeniť tému, keď sa zvrtne na niečo, o čom nechcete hovoriť. Pred začatím rozhovoru si pripravte niekoľko bezpečných tém, napríklad o športe, počasí alebo o tom, ako sa darí manželskému partnerovi alebo deťom danej osoby. Takto sa môžete vyhnúť chúlostivej téme. Existuje niekoľko spôsobov, ako to urobiť bez toho, aby si osoba vôbec všimla, čo robíte.

  • Ak si všimnete, že sa blíži k chúlostivej téme, na chvíľu sa ospravedlňte. Keď sa vrátite, začnite hovoriť o niečom inom.[7]
  • Ak ste si napríklad neurobili vodičský preukaz a váš priateľ začne hovoriť o ceste naprieč krajinou, choďte na pár minút na toaletu. Keď sa vrátite, začnite hovoriť o čudných graffiti, ktoré ste videli na stánku.


Urobte z toho skupinovú diskusiu. Ak to urobíte, bude pre vás jednoduchšie vyhnúť sa rozhovoru o čomkoľvek, čomu sa chcete vyhnúť. Ak sa konverzácia zvrtne na nejakú pálčivú tému, okomentujte ju neurčito a potom do rozhovoru vtiahnite niekoho iného.[8]
Ďalšia osoba odvedie časť pozornosti od vás.

  • Zabráni to aj tomu, aby sa rozhovor stal príliš osobným, a môže vám to dať príležitosť uniknúť!
  • Ak sa vás napríklad priateľka opýta, ako definujete podvádzanie, môžete povedať: „Môže to zahŕňať veľa rôznych vecí.“ Ak sa vás priateľka opýta, ako definujete podvádzanie, môžete povedať, že.“ A potom sa obráťte na niekoho iného a povedzte: „Pomôžeš mne a mojej priateľke von?? Čo považujete za podvádzanie?“
  • Toto nemusí byť dobré, ak ide o vašich rodičov. Mohli by sa proti vám spojiť a prinútiť vás k rozhovoru, ktorý nechcete viesť.

  • Vyrovnajte sa s nimi. Niekedy jednoducho nemôžete kontrolovať rozhovor, nech sa snažíte akokoľvek. Ak sa od vás nevyžaduje, aby ste reagovali (napríklad ak ide o spolupracovníka, ktorý len tak bľabotá a bľabotá), nechajte svoju myseľ odplávať k dôležitejším alebo zaujímavejším témam.

    • Nezabudnite sem-tam jemne prikývnuť alebo povedať „mm-hmm“, inak si dotyčná osoba všimne, že ju v skutočnosti nepočúvate.
    • Premýšľajte o svojom zozname úloh alebo si urobte mentálny zoznam úloh, ktoré chcete urobiť. Premýšľajte o spôsoboch, ako sa vyhnúť tomu, aby ste sa do tejto situácie dostali znova.
    • Nebude to fungovať, ak sa rozhovor, ktorému sa chcete vyhnúť, týka nejakého problému, ktorý musíte s druhou osobou vyriešiť, ak sa na vás hnevá.
    • Ak začnete byť podráždení, zhlboka sa nadýchnite a sústreďte sa na uvoľnenie tela, aby ste sa upokojili.
  • Odkazy