3 spôsoby, ako sa vyhnúť písaniu správ s bývalým partnerom

Obávate sa, že podľahnete a napíšete svojmu bývalému? Možno nemáte nadľudskú silu vôle, ale existuje niekoľko krokov, ktoré môžete urobiť, aby sa to nestalo. Minimalizujte šancu, že stlačíte tlačidlo „odoslať“, tým, že požiadate niekoho iného, aby vám to vyhovoril. Vyhnúť sa písaniu s bývalým partnerom vám môže pomôcť aj získanie odstupu od neho – doslovne aj obrazne – a zamestnanie sa.

Metóda 1 z 3: Zmena návykov pri telefonovaní po rozchode


Vymažte číslo svojho bývalého. Úplne vymažte číslo svojho bývalého z telefónu a bude menej pravdepodobné, že pošlete textovú správu. Ak sa o to pokúsite, preskenujete svoje kontakty, neuvidíte ich meno a okamžite sa vám pripomenie, že posielať im správy je zakázané.[1]

  • Môžete tiež skúsiť dať číslo danej osoby na zoznam blokovaných v telefóne, najmä ak existuje možnosť, že vás osloví.


zavolať alebo napísať niekomu inému. Keď vás prepadne nutkanie napísať svojmu bývalému, oslovte namiesto toho priateľa alebo člena rodiny. Dajte tejto osobe najavo, čo sa deje, a nech vás odvráti od podnetu.[2]

  • Povedzte niečo ako: „Dnes by sme mali výročie, takže ma láka napísať. Presvedčte ma, aby som zmenil názor, prosím!“
  • Dajte svojim priateľom vedieť, že možno budete potrebovať ich pomoc, kým sa budete zotavovať z rozchodu. Môžete napríklad povedať: „Často chcem písať svojmu bývalému. Môžete mi pomôcť, keď sa cítim v pokušení?“
  • S priateľmi si dokonca môžete vymyslieť kódové slovo, ktoré im môžete napísať, keď ste rozrušení. Môžete im napríklad napísať „ex alert“ alebo určitý emotikon.


Dajte svoj telefón niekomu inému. Ak sa v danom čase cítite obzvlášť slabí, úplne sa vzdajte svojho telefónu. Prenechajte ho priateľovi alebo členovi rodiny, kým nutkanie nepominie.[3]


Nainštalujte si aplikáciu na rozchod. Vďaka technológiám si môžete zavolať posily, ktoré vám pomôžu prestať písať s bývalým. Prejdite si obchod s aplikáciami vo svojom smartfóne a pozrite si dostupné aplikácie na rozchod. Stiahnite si aplikáciu a používajte ju, kým vás neopustí nutkanie posielať správy svojmu bývalému.[4]

  • Niektoré aplikácie, ako napr Blokátor bývalých milencov, sú navrhnuté tak, aby obmedzili vašu možnosť kontaktovať svojho bývalého tým, že zavolajú vašim priateľom vždy, keď sa pokúsite nadviazať kontakt.


Večer vypnite telefón. Možno zistíte, že ste schopní udržať myšlienky na svojho bývalého na uzde počas dní, keď ste inak zaneprázdnení. Môže vás však lákať osloviť v noci, keď sa nudíte alebo ste osamelí. Ak je to váš prípad, vypnite každý večer na niekoľko hodín telefón a namiesto toho venujte čas výživným činnostiam starostlivosti o seba.[5]

  • Každý večer si namiesto používania telefónu pozrite svoj obľúbený film, učte sa, čítajte knihu alebo si lakujte nechty, aby ste sa zamestnali.
  • Dajte priateľom a rodine vedieť o iných spôsoboch, ako vás môžu v prípade potreby zastihnúť, napríklad prostredníctvom e-mailu alebo okamžitých správ na vašom počítači.

Metóda 2 z 3: Obmedzenie myšlienok na svojho bývalého


Odstráňte sledovanie svojho bývalého na sociálnych sieťach. Získajte odstup od svojho bývalého tým, že si ho odpojíte od priateľov alebo ho odfajknete na všetkých svojich účtoch na sociálnych sieťach. Ak to urobíte, budete na nich menej myslieť, pretože nebudete musieť vidieť aktualizácie o ich živote vo svojom informačnom kanáli.[6]

  • V niektorých prípadoch, ako napríklad na Facebooku, ich nemusíte úplne vymazať ako priateľov, ale namiesto toho „unfollow“ ich kanál.


Vyhnite sa spúšťačom. Zhromaždite všetky filmy, oblečenie, fotografie a iné pamiatky na váš vzťah. Vyhoďte ich do koša alebo ich zabaľte, kým nebudete emocionálne pripravení sa nimi zaoberať. Tiež sa vyhýbajte piesňam, televíznym programom alebo iným situáciám, ktoré by vo vás mohli vyvolať nostalgiu.[7]

  • V súčasnosti sa vyhýbajte prechádzkam do spomienok. Ak to urobíte, môže to vo vás len vyvolať staré pocity, ktoré vás budú svrbieť, aby ste kontaktovali svojho bývalého.


Keď vás prepadne túžba, vložte peniaze do nádoby. Neexistuje lepší spôsob, ako sa zbaviť zlozvyku, ako zaplatiť z vlastného vrecka, kedykoľvek sa to stane. Zakaždým, keď budete myslieť na to, že napíšete svojej bývalej, vložte do nádoby určitú sumu peňazí. Venujte peniaze priateľovi alebo na dobrú vec.[8]

  • Časom si všimnete, že si s nimi chcete písať čoraz menej, pretože prirodzene nechcete prísť o peniaze.


Držte sa ďalej od miest, kde sa zdržiava váš bývalý. Ak ešte stále sem-tam stretávaš svojho bývalého, možno podľahneš pokušeniu napísať mu SMS. Nechodievajte na žiadne jeho obvyklé miesta, kým sa od neho úplne neodtrhnete.[9]

  • Snažte sa čo najviac vyhýbať stretnutiam so svojím bývalým.
  • Ak sa s ním nemôžeš nestretnúť, nech je stretnutie krátke a milé – nikdy sa nezastavuj v pohybe. Povedzte napríklad „Ahoj“, pričom pokračujte v chôdzi opačným smerom.


Vynechajte alkohol. Pitie alkoholu uvoľňuje tvoje zábrany, preto sa snaž nejaký čas vyhýbať alkoholickým nápojom. Ak pôjdete do baru alebo reštaurácie, zostaňte pri neperlivej vode alebo sóde.[10]

  • Takto sa nebudete musieť obávať, že podľahnete pokušeniu a prípadne si v opileckom opare napíšete alebo dokonca spojíte so svojím bývalým.
  • Existuje aj aplikácia, ktorá vám pomôže obmedziť písanie správ v opitosti, tzv Opitý režim. Vložíte kontakty, ktoré sú zablokované na určitý čas. Ak chcete aplikáciu predčasne vypnúť, musíte úspešne odpovedať na sériu matematických rovníc.[11]


Pripomeňte si, prečo je koniec. Urobte si zoznam dôvodov, prečo sa to s vaším bývalým skončilo. Zakaždým, keď pocítite pokušenie napísať im, vytiahnite zoznam. Prečítanie by vám malo pripomenúť, prečo posielať im textové správy nie je až taký dobrý nápad.[12]

  • Možno vás táto osoba napríklad podviedla. Keď sa budete cítiť slabí, spomeňte si na túto zradu, aby ste ich nekontaktovali.

Metóda 3 z 3: Ako sa pohnúť ďalej po zlomenom srdci


častejšie sa stretávajte s priateľmi. Čím viac času strávite osamote, tým je pravdepodobnejšie, že budete chcieť osloviť svojho bývalého. Tak si zaberajte čas s najbližšími kamarátmi, ktorí vás zaručene odpútajú od vášho ex.[13]

  • Choďte na obed alebo večeru so svojimi kamarátmi. Alebo si naplánujte nenápadný filmový večer s niekoľkými priateľmi doma.
  • Ak potrebuješ čas osamote, aby si sa vyrovnal s rozchodom, je to v poriadku. Urobte si čas, ktorý potrebujete. Zároveň sa úplne neizolujte. Môžete dosiahnuť rovnováhu, ktorá vám bude vyhovovať.


Venujte sa koníčku. Zdokonaľte svoje súčasné talenty alebo začnite s novou vášňou, aby ste sa rozptýlili. Skúste hrať nejaký šport alebo hudobný nástroj. Alebo sa kreatívne vyjadrite písaním, maľovaním, sochárstvom alebo remeselnými prácami.[14]


Pridajte sa do klubu. Spoznávajte nových ľudí a preberajte nové povinnosti účasťou v klube alebo organizácii, ktorá súvisí s vašou školou, prácou alebo koníčkami. Naplnenie kalendára konštruktívnymi aktivitami vás prinúti na chvíľu zabudnúť na písanie s bývalým.[15]

  • Nemôžete nájsť zaujímavý klub? Nájdite vo svojom okolí stretnutia ľudí s podobnými záujmami.

  • Naučte sa novú zručnosť. Vyskúšajte si niečo úplne nové. To vám pomôže nielen zabudnúť na oslovenie vášho bývalého, ale pomôže vám to aj vybudovať si nové spomienky, ktoré nebudú zahŕňať túto osobu. Premýšľajte o zručnosti, ktorú ste sa vždy chceli naučiť, a začnite.[16]

    • Absolvujte kurz cudzieho jazyka, varenia alebo výroby z dreva.
    • Naučte sa novú zručnosť účasťou na skupinovom kurze, individuálnym poradenstvom, čítaním kníh alebo sledovaním návodov na YouTube.
  • Odkazy