3 spôsoby, ako sa vyhnúť tomu, aby ste boli otravným textovým správcom

Písanie textových správ je jednoduché, ale prekvapivo ťažké robiť ich správne. S vymoženosťami, ktoré nám zanechal technologický pokrok, ako napríklad posielanie textových správ, sa nemožno čudovať, že ľudia sú takí poháňaní okamžitým uspokojením. Toto plus a potreba neustále sa zabávať vedie ľudí k tomu, že podľahnú nástrahám otravného esemeskovania viac, ako by si chceli priznať. Prekvapivo existujú spôsoby, ako sa vykúpiť, keď vás už raz označili za „otravného“.“

Metóda 1 z 3: Zastavte sa pred príliš častým písaním správ


Oddýchnite si od mobilu a odoberte mu moc.[1]
Vezmite si deň a vycestujte niekam, kde nie je ľahko dostupné mobilné pripojenie, takže písanie správ môže byť trochu náročné. Je to skvelý spôsob, ako sa detoxikovať od svojich posadnutých textových návykov a začať odznova.

  • Vyberte sa na miestnu túru na okraji vášho mesta, buď sami, alebo s priateľom. Signál bude bodový, takže budete mať čas spojiť sa sami so sebou a zabrániť tomu, aby ste boli tak pripútaní k telefónu a každých päť minút kontrolovali, kto vás kontaktuje a kto nie.
  • Ak chcete menej dramatickú cestu k textovému detoxu, odpojte svoj mobil od energie tak, že ho vypnete alebo ho na 24 hodín prepnete do režimu lietadlo. To vás vyvedie z miery bez toho, aby ste cestovali mimo mapy.


Fyzická aktivita. Môže sa stať, že sa vám stane, že sa pozriete na telefón alebo budete chcieť poslať ďalšiu správu osobe, ktorá vám ešte žiadnu neodpovedala. Úplne sa od nej odpútajte uvoľnením emócií prostredníctvom cvičenia, ktoré uvoľní endorfíny živiace stres z textových správ.[2]

  • Venujte sa niektorému zo svojich obľúbených športov, ale posuňte sa o krok ďalej tým, že sa budete aktívne zapájať do hry namiesto jej sledovania v televízii. Zahrajte si kolo tenisu alebo basketbalu. Aj keď ste mizerný hráč, s týmto rozptýlením sa budete cítiť oveľa lepšie.
  • Začnite chodiť na hodiny kickboxu, spinningu alebo barre. Nielenže bude stále prítomný prínos uvoľnených endorfínov, ale pridá sa k nemu aj pocit sebavedomia, že ste sa pustili do novej zručnosti.


Naštartujte kreatívny projekt. Odložte ruky od telefónu a zamestnajte sa ich používaním na vytvorenie niečoho. Prepnite svoju pozornosť od toho, kto vám píše alebo nepíše, a začnite sa duševne zaoberať projektom Pinterest, ktorý ešte neuzrel svetlo sveta.[3]

  • Pracujte na projektoch typu „urob si sám“ okolo domu, aby ste do svojho priestoru pridali jedinečné dekoratívne kúsky.
  • Nájdite si čas na získanie nových zručností v hre na hudobný nástroj, ktorý vás vždy zaujímal.


Stretnite sa s priateľmi. Iste, textové správy sú spôsobom, ako sa okamžite spojiť s ostatnými, ale nikdy nenahradia interakciu v reálnom čase. Odstúpte od technológií a strávte deň s priateľmi.[4]

  • Posilňujte vzťahy osobnou komunikáciou počas nakupovania, návštevy sushi, návštevy kina alebo tancovania v klube.
  • Stanovte si pravidlo, že nikto nesmie používať telefóny, keď vysedávate. V počte je sila a ľahšie sa vám bude od textovania odpútať, ak budú všetci príliš zaneprázdnení zábavou.


Odložte telefón. Neustále používanie telefónu nie je životnou nevyhnutnosťou a správanie sa k nemu ako k nevyhnutnosti je najrýchlejším spôsobom, ako naštvať ľudí vo svojom okolí. Cvičte sa v sebaovládaní pri tom, kedy a ako používate telefón na písanie správ.[5]

  • Písanie správ ľuďom, ktorí sa nachádzajú v spoločenskom prostredí, napríklad na vyučovaní, na stretnutí, v práci, na obede alebo na večeri, je nezdvorilé voči spoločnosti, v ktorej sa práve nachádzate. Čítanie textových správ alebo odpovedanie na ne obmedzte na núdzové situácie alebo na telefonát člena rodiny.
  • Písanie textových správ by sa malo obmedziť v prostredí, v ktorom by bolo na obtiaž aj vám alebo ľuďom vo vašom okolí, t. j.e. nepíšte textové správy počas návštevy kina.


Nepíšte textové správy počas šoférovania. Písanie, čítanie a/alebo posielanie správ počas jazdy by nemalo byť súčasťou šoférovania. Každý deň sa stane alarmujúci počet nehôd, pretože ľudia si myslia, že môžu počas jazdy vyvážiť používanie mobilných telefónov. Predstavuje nebezpečenstvo pre vás a všetkých na cestách.[6]
Dôveryhodný zdroj
Federálna komisia pre komunikácie
Nezávislý u.S. vládna agentúra zodpovedná za reguláciu rozhlasovej, televíznej, satelitnej a telefonickej komunikácie
Prejsť na zdroj

  • Skvelou vecou na textovej správe je, že jej samotná povaha znamená, že nejde o naliehavú formu komunikácie, takže môže počkať.
  • Nepoužívajte mobilný telefón, ani keď stojíte na červenej alebo na dopravnej zastávke. Odvádza vašu pozornosť od cesty a môže byť nepríjemná pre ostatných vodičov, ktorí majú miesta, kam chcú ísť.
  • Ak je interakcia s mobilným telefónom počas jazdy nevyhnutná, využívajte modrý zub a možnosti hands-off. Ak tieto veci nemáte, úplne ho odpojte alebo ho dajte do priehradky v aute, aby ste sa s ním počas jazdy nemuseli hrať.

Metóda 2 z 3:Stať sa lepším textárom


Obmedzte skratky na minimum. Skratky sú skvelým spôsobom, ako skrátiť slová a rýchlejšie napísať textovú správu. Príliš veľa skratiek však môže spôsobiť, že správy budú na hranici čitateľnosti a osoba, ktorá textovú správu prijíma, vám nemusí rozumieť.[7]

  • Niektoré skratky (btw, fb, u, ur) sú prijateľné. Snažte sa písať dlhé texty, v ktorých je len pár skratiek. Príkladom je napr: „Btw, čo dnes robíš??“ Pomer dlhých slov a skratiek by mal byť vždy oveľa väčší.
  • V textových správach nepoužívajte príliš veľa skratiek, inak by text mohol vyzerať takto: „nm jc @ ma hous what u wan do 2dai.“ Ak sa človek musí sústrediť, aby správu rozlúštil, zvážte revíziu používania skratiek.
  • Neskracujte textové správy odoslané ľuďom, ktorých poznáte v profesionálnom zmysle. Je to najrýchlejší spôsob, ako vyzerať neprofesionálne a nezrelo.[8]


Skôr ako stlačíte tlačidlo „odoslať“, skontrolujte text. Písanie textových správ je o rýchlosti a efektívnosti, ale nie až do bodu, keď sa vyskytne chyba. Aj malá chyba môže byť pre osobu prijímajúcu správu rušivým čítaním. Používajte automatickú opravu, ktorá vám pomôže rýchlejšie dokončiť vety so správnym pravopisom. Nezabudnite si vždy skontrolovať všetko, čo píšete.


Ak začnete rozhovor, majte čo povedať. Ak sa spýtate „čo sa deje“ a oni vám odpovedia „nič moc“, vy?,“ Povedzte im niečo vtipné, čo sa stalo v ten deň. Nenásledovať veci s „ničím“ ako odpoveďou alebo jednoslovnou odpoveďou. Príjemca sa bude čudovať, prečo ste mu napísali.

  • Nepíšte niekomu len preto, aby ste mu písali. Ľudia dokážu rozoznať, kedy ich využívate na to, aby ste si krátili čas, namiesto toho, aby ste sa o nich a o to, čo sa deje, skutočne zaujímali. Buďte podrobní a investujte do svojich správ. Posielajte textové správy úprimne alebo vôbec.
  • Ak si všimnete, že osoba, s ktorou si píšete, vám odpovedá jednoslovne, berte to ako znamenie, že buď nemá o čom hovoriť, alebo sa jej nechce rozprávať. Napíšte im inokedy.


Používajte interpunkčné znamienka, ale nepreháňajte to s ich používaním. Otáznik za otázkou alebo občasný výkričník je dobrý. Mnohé otázniky nie sú. Nepoužívajte päť otáznikov na konci každej (alebo akejkoľvek) vety.


Rozvrhnite si, ako často používate emotikony. Niekedy si ľudia myslia, že je roztomilé pridať desať mrkacích alebo desať bozkávajúcich sa tvárí po krátkej esemeske alebo výmenou za skutočné slová; iným ľuďom to pripadá otravné. Ak musíte, používajte emotikony na zdôraznenie a vždy použite len jeden alebo dva.[9]

Metóda 3 z 3:Praktizovanie správnej textovej etikety


Udržujte rovnomerný pomer textových správ. Pomer textových správ by mal byť vždy rovnomerný, čo znamená, že na každú jednu prijatú správu pošlite jednu správu späť. Ak vám boli odoslané dve, môžete poslať dve späť. Nikdy však neposielajte viac správ, ako ste dostali, a naopak. Je to najrýchlejší spôsob, ako vyzerať zúfalo alebo núdzne.[10]


Vyvarujte sa nadmerného písania textov.[11]
Nie je nič horšie ako otvoriť telefón a vidieť množstvo textových správ a všetky sú dlhšie ako jeden odsek. Cvičte sa v sebauvedomovaní, ak si všimnete, že vaše texty sú trochu dlhé, upravte ich a zabráňte tomu, aby ste touto tendenciou otravovali ľudí.

  • Nepíšte každý deň viackrát SMS niekomu, koho poznáte, aby ste sa ho opýtali na jeho život, pokiaľ nie ste naozaj dobrí priatelia. Ak sa ich opýtate „čo sa deje?“ alebo „čo máš za lubom?“ Trikrát alebo viackrát za deň, robíte niečo zle.
  • Textové správy nenahrádzajú osobnú alebo telefonickú konverzáciu, takže ak ide o veľa detailov, nechajte si ich na jeden z týchto dvoch kanálov oproti textovej správe. Dôležité detaily sa tak môžu stratiť.[12]


Vyhýbajte sa písaniu emocionálne nabitých správ. Nikdy nepíšte niekomu, keď je nahnevaný alebo rozrušený, alebo keď ste nahnevaní alebo rozrušení vy. Tón môže byť zle pochopený, čo môže predĺžiť konfrontáciu a negatívne emócie. Rýchlejšie rozriešte situáciu tým, že si rozhovor necháte na neskôr alebo zdvihnete telefón a budete v ňom pokračovať.


Dbajte na čas. Dostať od niekoho textovú správu pred poludním je trochu nepríjemné, najmä počas víkendu, keď sa snažíte trochu si pospať. Môže to pôsobiť rušivo.[13]

  • S textovými správami zaobchádzajte ako s telefonátom na domáci telefón. Nevolali by ste niekomu domov pred poludním alebo po 22:30, takže to používajte ako pravidlo, kedy posielať textové správy. Ak ste priatelia, ktorí sa poznajú už dlhšie, môže byť pri týchto usmerneniach určitá voľnosť. Používajte diskrétnosť.
  • Na druhej strane, posielanie správ niekomu po polnoci môže byť upozornením, že ste v núdzi, opití alebo sa snažíte zbaliť – čo sú znaky, ktoré by ste možno nechceli dávať najavo.


Reagujte na prijaté textové správy. Je to správna a zdvorilá vec. Niekedy môže byť neprijatie odpovede na textovú správu rovnako nepríjemné ako prijatie príliš veľkého počtu. Snažte sa primerane a včas reagovať na správy, ktoré vám boli zaslané.[14]


  • Rešpektujte hranice písania textových správ ostatných. Ak vám niekto neodpovedá, buď je zaneprázdnený, alebo sa s vami nechce rozprávať. Nech je to akokoľvek, rešpektujte ich rozhodnutie, že sa s vami nechcú rozprávať.

    • Rovnako ako pri každodenných osobných kontaktoch, dovoľte osobe, s ktorou si píšete, aby vám ukázala, aký je váš ďalší krok. Po odoslaní správy už danej osobe nepíšte, kým vám neodpovie.
    • Vyhnite sa aj nepríjemnému správaniu, ktoré podkopáva snahu druhej osoby dištancovať sa od vašich správ. Neodpisujte im znova s inou poznámkou alebo otázkou, nepíšte im o minútu neskôr s otáznikom a neposielajte im znova presne tú istú správu o hodinu neskôr (určite dostali vašu správu).
    • Ak vám váš priateľ povie, že vám „napíše neskôr“, a po celom dni od neho nepríde žiadna odpoveď, vyhnite sa tomu, aby ste mu napísali „dobrú noc“ v snahe pripomenúť, že ste čakali na jeho správu. Je to pasívne agresívne správanie.
  • Odkazy