3 spôsoby, ako sa vyhnúť tomu, aby ste sa stali snobom

Stáva sa vám, že sa náhle vmiešavate do rozhovoru, ponúkate nevyžiadané rady alebo príliš často hovoríte o svojich osobných veciach a úspechoch? Dokonca aj v prípadoch, keď tieto poznámky majú byť priateľské a konverzačné, môže posolstvo vyznieť inak a trochu snobsky. Ak zmeníte svoje myslenie, spôsob komunikácie a svoj pohľad na seba samého, môžete sa vyhnúť tomu, aby ste pôsobili ako snob, alebo prestať pôsobiť ako snob.

Metóda 1 z 3: Byť pokorný


Nechváľte sa svojím majetkom alebo úspechmi. Komentujte a začnite konverzáciu skôr okolo tém a myšlienok, ktoré vás zaujímajú, než okolo predmetov a majetku. Nie je zlé podeliť sa o svoje nadšenie z vecí, ale dávajte si pozor, aby ste nestrávili príliš veľa času rozprávaním o materiálnych veciach.[1]

  • Stanovte si radšej zmysluplné ciele ako ciele, ktoré, ako dúfate, vám pomôžu získať viac pozornosti.
  • Začnite rozhovory, do ktorých sa môžu zapojiť aj ostatní a podeliť sa o svoje príspevky namiesto uvádzania faktov a názorov. Dobrým spôsobom, ako podporiť obojstrannú konverzáciu, je klásť otvorené otázky a otvárať široké témy.


Vyhnite sa spätným komentárom. Staré príslovie hovorí: „Ak nemáte čo pekné povedať, tak nehovorte vôbec nič.“ Vžite sa do situácie osoby, s ktorou hovoríte, a zamyslite sa nad tým, ako sa pri spätnej poznámke cítite.

  • Všímajte si dobré vlastnosti druhých a komentujte tieto pozitívne veci. Výroky typu „Ten sveter vyzerá na váš vkus draho“ vymeňte za „V tom svetri vyzeráte ako milión dolárov“!“
  • Ak cítite, že sa chystáte vypustiť z úst nejakú hanlivú poznámku, najprv sa dva až trikrát zhlboka nadýchnite. Upokojuje vašu reakciu boja alebo úteku a môže pomôcť vyčistiť myseľ. Jasné myslenie je kľúčom k jasnému a láskavému prejavu.


Nesúďte ľudí podľa toho, ako vyzerajú a ako sa správajú. Ak často súdite iných ľudí, je pravdepodobné, že súdite aj seba. Je dôležité uvedomiť si to, pretože sebahodnotenie sa môže prejaviť ako nízke sebavedomie a odsudzovanie iných ľudí. Pochopte, že každý chodí s rôznou batožinou, rôznymi skúsenosťami a odlišnou výchovou. Pozrite sa za zovňajšok a pokúste sa spoznať osobnosť človeka a učiť sa od neho.

  • Vystúpte zo svojej komfortnej zóny a porozprávajte sa s niekým mimo svojho bežného okruhu. Zúčastnite sa networkingového podujatia alebo choďte do kaviarne, ktorá vás zaujíma, ale nie je to niečo, čo by ste bežne navštevovali. Prihláste sa na kurz pletenia alebo sa naučte programovať, ak je to niečo, čo ste vždy chceli vyskúšať.
  • Nájdite spoločné črty medzi sebou a ľuďmi, ktorí vyzerajú, obliekajú sa alebo sa správajú inak.
  • Začnite rozhovor jednoduchým vyhlásením alebo otázkou. Poznámky typu: „Nevyzerá mesto z tejto strany parku krásne??“ alebo „Rád objavujem nové miesta na kávu, aké je vaše obľúbené?“


Zdržte sa nadradeného správania. Pocit závisti alebo časté porovnávanie sa s inými ľuďmi môže naznačovať pocit osobného nedostatku, ktorý sa môžete snažiť kompenzovať tým, že sa budete správať nadradene. Nakupujte predmety a získavajte vedomosti o témach len vtedy, ak sa vám naozaj páčia. Pochopte, že nie každý má v živote rovnaké záujmy, priania a potreby. [2]

  • Zdieľajte vedomosti a informácie s ostatnými len vtedy, ak viete, že aj oni majú skutočný záujem.
  • Vyhnite sa nutkaniu, aby ste sa v rozhovore vyrovnali niekomu inému.
  • Neznehodnocujte spôsob, akým ostatní žijú alebo ako sa cítia.
  • Tešte sa z rozdielov medzi vami a ľuďmi okolo vás namiesto porovnávania záujmov, hmotných statkov a peňazí.

Metóda 2 z 3: Zmena spôsobu komunikácie


Prejavte úprimný záujem o to, čo hovoria iní ľudia. Je dôležité byť dobrým poslucháčom a ukázať ľuďom, že vás skutočne zaujíma, čo chcú povedať. Dávajte pozor, keď iní ľudia hovoria, a pýtajte sa ich navádzajúce otázky, aby ste sa dozvedeli viac o veciach, ktoré hovoria, alebo aby vám ich objasnili. Dáte im tak najavo, že im venujete pozornosť a zaujímate sa o nich.

  • Skúste sa spýtať niečo také: „Váš výlet na Floridu znie naozaj pekne! Čo ste ešte robili, keď ste tam boli?“


Nevnucujte svoje názory. Nie je zlé podeliť sa o to, čo si myslíte alebo cítite o určitej téme, ale nie je dobré, ak nie ste otvorení tomu, že ostatní majú iný názor.[3]

  • Ak niekto nesúhlasí s vaším výrokom, úprimne ho požiadajte, aby sa podelil o dôvody.
  • Prejavte záujem o iný názor a otvorte svoju myseľ iným perspektívam.
  • Nepovažujte svoje názory za fakty.


Nemonopolizujte rozhovor. Všimnite si, či ste neprestajne rozprávali, a poskytnite priestor niekomu inému, aby vyjadril svoje myšlienky.

  • Neprerušujte ostatných uprostred vety, aby ste sa uistili, že ste sa vyjadrili. Ak je to pre rozhovor dostatočne dôležité, počkajte na prestávku.
  • Pýtajte sa iných ľudí na to, ako sa cítia a ako vnímajú danú situáciu.
  • Všímajte si reč tela ostatných a to, či sa zdajú byť zaujatí alebo nezaujatí.
  • Snažte sa nehovoriť len pre samotné rozprávanie. Ak máte pocit, že ste, povedzte niečo také: „Mám pocit, že som veľa hovoril, povedzte mi o svojom živote.“


Hovorte inkluzívnym jazykom. Vyhýbajte sa absolútnym výrokom, najmä pri stretnutí s novými ľuďmi, pretože môžu v druhých vzbudiť pocit nedostatočnosti, ak takto nemyslia, necítia alebo nekonajú.[4]

  • Všímajte si, či hovoríte výroky, ktoré sa začínajú slovami ako „vždy by ste mali“, a nabádajte sa, aby ste svoj jazyk zmenili na niečo ako „myslím si“ alebo „podľa mojich skúseností“.‘
  • Povedzte si, že každý pochádza z iného prostredia s inými skúsenosťami a zdrojmi.
  • Počas nových zážitkov si zachovajte otvorenú myseľ a pýtajte sa na ďalšie informácie, ak má niekto odlišný názor.


Vzdelávajte sa v rôznych oblastiach. Vystúpte zo svojej komfortnej zóny a spoznajte novú kultúru, šport alebo koníček. Byť začiatočníkom vás môže udržať v pokore k vašim vedomostiam a skúsenostiam.

  • Pravidelne sa dozvedajte o niečom novom. Dajte si za cieľ čítať o novej téme alebo robiť niečo, čo ste nikdy nerobili, a to na mesačnej, týždennej alebo dokonca každodennej báze.
  • Opýtajte sa odborníkov na danú tému, či už ich poznáte osobne, alebo sa s nimi môžete spojiť virtuálne.
  • Majte na pamäti, že je úplne v poriadku povedať „neviem.“ Vyhnite sa predstieraniu, že o danej téme niečo viete, ak to neviete. Buďte úprimní v tom, čo viete a čo neviete.


Vyhnite sa poskytovaniu nevyžiadaných rád. Prichyťte sa, ak začnete ponúkať vlastný názor, keď nebol požadovaný. Postupujte podľa rád, ktoré by ste teoreticky dali niekomu inému.[5]

  • Namiesto poskytovania rád jednoducho vysvetlite, že ste tu, aby ste v prípade potreby pomohli.
  • Nechajte iných ľudí robiť rozhodnutia a chyby a vyhnite sa poukazovaniu na chyby iných, ak výsledok nedopadne dobre. Nikto nechce počuť „ja som ti to hovoril“ – aj keď si myslíte, že je to opodstatnené.

Metóda 3 z 3:Získanie väčšej dôvery v seba samého


Prijmite sa ako jedinečná osobnosť. Psychológovia sa domnievajú, že tí, ktorí sa delia o svoje ocenenia, úspechy a myšlienky na nadradenosť, často hľadajú uznanie zo strany ostatných. Urobte si svoje úspechy žiaducimi a nastavte ich v súlade so svojimi celkovými životnými, kariérnymi a vzťahovými cieľmi.[6]

  • Možno nie je ľahké pripomenúť si, čo vás robí skvelými, ale nezabúdajte na všetky svoje úžasné vlastnosti.
  • Noste to, čo vás robí skutočne šťastnými, a robte veci, ktoré vás naplno bavia. Keď svoj život naplníte väčšou radosťou, budete šťastnejší a sebavedomejší.


Buďte vďační za to, čo máte. Neporovnávajte sa s ostatnými a so skúsenosťami, ktoré majú, alebo s vecami, ktoré vlastnia.

  • Každé ráno, skôr ako vstanete z postele, si napíšte alebo odrecitujte tri veci, za ktoré ste vďační. Opakovanie týchto pozitívnych vecí môže pomôcť navodiť lepší pocit sebaúcty a šťastia.


Robte rozhodnutia, ktoré vás robia šťastnými. Nedovoľte iným, aby výrazne ovplyvnili vaše rozhodovanie. Keď urobíte dôležité rozhodnutie, dôkladne si ho premyslite a cíťte sa sebaisto a hrdo na výsledok.


  • Zhodnoťte svoje úlohy a zoznamy úloh. Všetko, do čoho sa nútiš kvôli niekomu inému, by nemalo byť bežnou súčasťou tvojho života. Odstráňte veci, ktoré robíte len preto, aby ste potešili ostatných.[7]

    • Každý mesiac si prejdite, čo ste urobili v predchádzajúcom mesiaci a čo máte naplánované na nasledujúci. Eliminujte všetko, čo vám v predchádzajúcom mesiaci neurobilo radosť, a všetko, nad čím v nadchádzajúcom mesiaci váhate.
  • Odkazy