3 spôsoby, ako sa zachrániť

Vyjsť z hlbokých koľají životnej rutiny si vyžaduje pevnú vôľu, plánovanie a odhodlanie. Môžete sa zachrániť. Naučiť sa identifikovať zlé situácie a správanie, ktoré vás udržiavajú na nízkej úrovni, je prvým krokom k významnej transformácii, ktorá vám môže a pomôže. Môžete sa naučiť zachrániť sa a zmeniť svoj stav k lepšiemu.

Metóda 1 z 3:Záchrana pred zlou situáciou

Identifikujte okolnosti, ktoré je potrebné zmeniť. Zlá situácia môže byť ťažko stráviteľná, aj keď si nie ste celkom istí, čo je zlé. Ak sa vám niečo nezdá, začnite sa vypytovať a konkretizovať svoj stav a okolnosti. Čo je vo vašom živote „mimo“? Čo je potrebné zmeniť? Položte si nasledujúce otázky, aby ste sa pokúsili začať zužovať príznaky toho, že sa možno nachádzate v zlej situácii, z ktorej sa potrebujete zachrániť.

  • Máte obavy o svoju bezpečnosť? Ste neustále vystresovaní základnými starosťami, ako napríklad odkiaľ bude vaše ďalšie jedlo, či zvládnete deň, alebo nie? Ak ste sa ocitli v násilnej alebo nebezpečnej situácii, možno budete musieť podniknúť drastické kroky na zmenu svojho života.
  • Ste v spokojnom vzťahu? Ste s niekým, kto vás podporuje a vďaka komu sa cítite dobre? skúste zistiť, či príčinou vašich problémov nie je váš romantický život. Tam vonku je lepšie.
  • Ste v práci spokojní? Máte radi svojho šéfa a spolupracovníkov? Trávite viac času zábavou alebo stresom z práce? skúste zistiť, či problémom vo vašom živote nie je vaša práca.

Odstráňte zo svojho života negatívnych ľudí. Obklopenie sa negatívnymi, násilnými alebo sebazničujúcimi ľuďmi je rýchlym krokom k ťažkej situácii. Aj keď môže byť ťažké odlúčiť sa od priateľov a blízkych, ktorí sa o seba nedokážu postarať, ak vás to ovplyvňuje až do bodu krízy, musíte sa naučiť, kedy je čas znížiť svoje straty. Identifikujte toxické alebo podporujúce vzťahy a ukončite ich. Zachráňte sa pred zlými vplyvmi.

  • snažte sa sústrediť nie na ukončenie zlých vzťahov, ale na nadviazanie nových. Trávte čas s ľuďmi, ktorí vás tešia, s ľuďmi, ktorí vás podporia a pozdvihnú. Ľudia, ktorí trávia svoj čas konštruktívnymi a pozitívnymi vecami.
  • Ak ste podnikli veľké kroky, aby ste zo svojho života vyškrtli návykové správanie alebo látky, ale máte veľa priateľov, ktorí to neurobili, môže byť ťažké udržať tieto vzťahy. Zamerajte sa na hľadanie nových priateľov, ktorí robia viac povznášajúcich a pozitívnych vecí so svojím časom.

Zvážte zmenu prostredia. V niektorých prípadoch sa nemusí dať zachrániť z miesta, kde žijete. Či už ide o mesto, ktoré neponúka kariérne možnosti, po ktorých túžite, o násilnú štvrť, ktorá vás drží v strachu, alebo o zlý domáci život, od ktorého potrebujete utiecť, urobte skok viery a presťahujte sa. Presťahujte sa.

  • Choďte niekam, kde poznáte ľudí, ktorí vám budú môcť pomôcť pri prechode. Vyhľadajte vzdialených príbuzných alebo starých priateľov zo školy, ktorí by vás mohli na pár dní ubytovať, kým si budete hľadať novú prácu a vlastné bývanie.
  • Začnite šetriť, aby ste mohli začať realizovať svoj plán. Ak si nemôžete dovoliť presťahovať sa hneď teraz, stále si môžete začať pomáhať. Dokonca aj samotný akt šetrenia a pátrania po tom, ako nájsť ten ďalší krok, môže pomôcť zmierniť negatívne pocity z toho, že ste uviazli tam, kde ste.

Zvážte zmenu postoja. Každý tínedžer, ktorý kedy žil, Paríž a Pittsburgh, netúžil po ničom inom, ako uniknúť do lesku a pozlátka, ktoré existuje niekde inde. Každý, kto pracuje v práci, či už skvelej alebo mŕtvej, má popoludnie, ktoré sa nikdy nekončí, týždeň z pekla, epické vyčíňanie šéfa. Naučiť sa rozlišovať medzi okolnosťami, ktoré treba zmeniť, a potrebou zmeniť postoj, je veľkým krokom k tomu, aby ste osobnostne rástli, stali sa zrelšími a naučili sa zachrániť.[1]
Predstavte si, že zdroj vašich problémov navždy zmizol z vášho života. Ako by sa váš život zmenil? Chceli by ste to? Ak áno, urobte zmenu. Ak nie, napravte sa sami.[2]
Zdroj experta
Kamal Ravikant
Autor, Milujte sa, akoby od toho závisel váš život
Rozhovor s odborníkom. 2. decembra 2019.

  • Ak vás svrbí sťahovanie, uistite sa, že zdrojom vašich problémov je naozaj miesto. Je vaše mesto naozaj také zlé, ako si ho predstavujete? Naozaj by sa všetko napravilo, keby ste sa presťahovali kamkoľvek? Alebo je problém v skutočnosti inde? Neutekajte pred svojimi problémami, aby si nezbalili svoje vlastné kufre, aby vás tam stretli.

Získajte pomoc. Nikto by sa z ťažkej situácie nemal dostať sám. Či už ide o niečo tak strašné, ako je dostať sa z toxického vzťahu, alebo o niečo tak komplikované, ako je podanie prihlášky na absolventskú školu, naučiť sa prekonať svoj súčasný stav a posunúť sa na lepšie miesto si vyžaduje pomoc druhých. Obklopte sa pozitívnymi ľuďmi a požiadajte ich o pomoc, keď ju budete potrebovať.

  • Ak žijete v násilnej situácii, okamžite vyhľadajte pomoc. Navštívte centrum domáceho násilia vo vašom okolí alebo zavolajte na číslo 1-800-799-SAFE a vyhľadajte pomoc. Nezaslúžite si žiť v strachu.[3]
    Dôveryhodný zdroj
    Národná linka pre prípady domáceho násilia
    Organizácia poskytujúca nástroje na záchranu života, podporu a zdroje pre obete a osoby, ktoré prežili domáce násilie
    Prejsť na zdroj
  • Porozprávajte sa s rodinou, priateľmi, učiteľmi a ľuďmi, ktorých si vážite, a povedzte im, že potrebujete pomoc pri zmene svojho stavu. Získajte radu. Niekedy môže byť ťažké identifikovať zdroje svojich problémov, keď ste im tak blízko. Počúvajte bez toho, aby ste sa bránili, a dôverujte múdrosti druhých.

Metóda 2 z 3: Zachraňovanie sa pred sebou samým

Identifikujte svoje sebadeštruktívne sklony. Ak ste svojím vlastným najväčším nepriateľom, je čas začať sa správať reálne. Ako sa vám darí stále sa vám pliesť do cesty? Skôr ako začnete vymýšľať plán, ako sa zachrániť, je dôležité, aby ste si skutočne uvedomili, čo je potrebné zmeniť.[4]
Odborný zdroj
Kamal Ravikant
Autor, Milujte sa, akoby na tom závisel váš život
Rozhovor s odborníkom. 2. decembra 2019.

  • Bojujete s apatiou? Zmení sa sobotňajšie popoludnie plné prísľubov na špirálu YouTube, sedenie pri Xboxe a spánok? Možno potrebujete získať motiváciu.
  • Bojujete so závislosťou? Ak nejaká látka alebo činnosť ovládla váš život, nemusíte s ňou žiť alebo jej čeliť sami. Začnite sa zaoberať svojou závislosťou a prevezmite kontrolu nad svojím životom.
  • Bojujete s nízkym sebavedomím? Mali by ste sa vedieť spoľahnúť sami na seba, nie sa báť svojho ja, kritizovať sa a ťahať sa dole. Ak máte problém byť pozitívny, možno bude potrebné riešiť vaše sebavedomie.
  • Podstupujete príliš veľa rizík, ktoré nevychádzajú? Ak ste hazardér, človek, ktorého vzrušuje možnosť nebezpečenstva, následkov alebo zlyhania, je pravdepodobné, že budete častejšie prichádzať skrátka. Hoci na troche vzrušenia vo vašom živote nie je nič zlé, ak podstupujete nebezpečné riziká, ktoré ovplyvňujú vašu bezpečnosť, možno budete musieť podniknúť kroky, aby ste sa pred ním zachránili.

Identifikujte svoje emocionálne spúšťače. Čo vás spustí na sebazničujúcu cestu? Či už ide o osobu, okolnosti alebo myšlienku, je dôležité naučiť sa rozpoznať veci, ktoré spúšťajú vaše sebadeštruktívne alebo špirálovité správanie, aby ste ho mohli začať odrezávať skôr, než sa ujme. Venujte pozornosť tomu, kedy pociťujete náhle nutkanie, a v týchto chvíľach sa spýtajte sami seba. Ak je to potrebné, zapíšte si to.

Odstráňte a nahraďte deštruktívne podnety. Keď ste identifikovali veci vo svojom živote, ktoré vyvolávajú negatívne emocionálne reakcie, nahraďte ich pozitívnym správaním. pokúste sa preprogramovať svoje mentálne dráhy smerom k pozitívnosti a milosti, na rozdiel od sebadeštrukcie a depresie. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.[5]

  • Ak vás zaoberanie sa vzťahom s otcom, ktorý vás citovo zneužíval, núti dať si pohárik, naučte sa poraziť sami seba. Keď sa začnete sústrediť na myšlienky na svojho otca, zamierte do posilňovne. Na pár hodín si zacvičte v ťažkom vreci. Vypusťte trochu pary.
  • Ak bojujete s apatiou a problémami so sebaúctou, začnite oslavovať každý malý úspech a podniknite kroky na rozvoj svojej sebaúcty. Začnite cvičiť a viac riskovať. Správajte sa k sebe tak, ako chcete, aby sa správali k vám.

Naučte sa spoliehať na seba. Prevezmite za seba zodpovednosť a začnite sa o seba starať. Je v poriadku spoliehať sa z času na čas na pomoc druhých, ale je čas aj na to, aby ste sa vytiahli za vlastné opasky. Začnite si pomáhať.

  • Ak žijete doma nad vek, ktorý je vhodný na život doma, možno je čas sa odsťahovať. Hoci to môže byť skvelý spôsob, ako ušetriť peniaze po skončení vysokej školy, nemôže to byť ospravedlnenie pre nepracovanie. Urobte krok a vyrastajte.
  • Nežiadajte o pomoc s vecami, ktoré môžete urobiť sami. Ak vám zlyháva počítač, môžete v slzách zavolať kamarátovi a zrútiť sa, alebo sa môžete pokúsiť vyriešiť to sami. Vážte si sami seba natoľko, aby ste na to prišli.

Ovládajte vnútorného kritika. Pohodová polícia, kritickí policajti, výčitky svedomia. Nech už to nazývate akokoľvek, musíte sa naučiť ovládať ten malý hlások vo svojom vnútri, ktorý vás presviedča o negativite. Svedomie je nevyhnutnou súčasťou toho, aby ste boli morálnym človekom, ale môže vás tiež zatlačiť do zeme pocitmi viny, výčitkami svedomia a sebaľútosti. Možno by nebolo múdre úplne ignorovať svoje svedomie, ale naučte sa ho ovládať.[6]
Odborný zdroj
Kamal Ravikant
Autor, Milujte sa, akoby na tom závisel váš život
Rozhovor s odborníkom. 2. decembra 2019.
Naučte sa ho používať, keď je to potrebné a kedy ho nechať ustúpiť do pozadia.[7]

  • Začnite predvídať, čo vám neskôr spôsobí pocit viny. Nebudete sa musieť obávať výčitiek svedomia po tom, keď ich budete počúvať pred skutočnosťou. Ak vás neskôr prinúti cítiť sa vinní, keď pošlete tú správu alebo si vezmete tú drogu, nerobte to.

Obklopte sa podporujúcimi ľuďmi. Nemôžete a nemali by ste robiť všetko sami. Naučte sa obklopiť ľuďmi, ktorí vás podržia, ktorí vás podporia, ktorí posilnia vaše dobré stránky a zlé stránky sa vám budú zdať vzdialené.

  • Vyhýbajte sa toxickým vzťahom a podporovateľom. Ľudí, ktorí posilňujú časti vášho života, na ktorých treba pracovať, možno bude potrebné vyradiť zo svojho života. Hoci to môže byť ťažké, pestovanie zdravších vzťahov vám môže pomôcť ochrániť sa pred pokušením.

Metóda 3 z 3:Záchrana vašej duše

Prijmite veľké otázky. Ak máte podozrenie, že možno túžite po poznaní a uspokojení, na ktoré sa nedá jednoducho odpovedať, možno sa budete musieť obrátiť na hlbšie otázky, aby ste našli útechu.[8]
Bez ohľadu na to, či sa považujete za duchovného človeka, alebo nie, zvažovanie veľkých otázok môže mnohých ľudí priviesť k novému zmyslu pre cieľ a naplnenie, pomôcť im usporiadať priority a perspektívy. Prečo sme tu? Čo znamená viesť dobrý život? Prijmite náročnosť a tajomstvo týchto otázok.

Vložte svoju vieru v silu nejakej vodiacej ruky. Či už ho chcete nazývať „bohom“ alebo nie, naučiť sa vzdať časti svojho ega a prijať myšlienku vyššej moci môže byť pre mnohých ľudí silnou skúsenosťou. Na záchranu seba samého to môže stačiť.

  • Ak vás náboženstvo nezaujíma, neznamená to, že nemôžete nájsť spôsob, ako žiť verne a s hlbokým zmyslom pre cieľ. Fyzici, umelci a ľudia v mnohých rôznych oblastiach to s poznaním myslia vážne až do hlbokej spirituality. Vrhnite sa do niečoho naplno a nájdite vykúpenie v práci.

Rozprávajte sa s inými veriacimi a učte sa od nich. Nevyhnutnou súčasťou každej náboženskej praxe je uctievanie s podobne zmýšľajúcimi veriacimi. Ak sa chcete dozvedieť viac o akomkoľvek účele, praktike alebo náboženstve, o ktorom uvažujete, že ho prijmete, najlepší spôsob, ako sa to naučiť, nie je z knihy alebo z videa, ale z reálnych interakcií s inými veriacimi. Pokúste sa cvičiť tak, ako cvičia oni, a predostrite svoje otázky a obavy. Prehĺbte svoje otázky do presvedčenia a každodennej praxe, ktorou sa môžete utešiť.

  • Duchovná prax by mala byť každodennou činnosťou. Aj keď chodíte do kostola len raz týždenne, alebo ak ste sa rozhodli nechodiť do kostola vôbec, pokúste sa do svojho života zakomponovať nejaký druh každodennej pobožnosti. Každodenná niekoľkominútová meditácia vám môže pomôcť udržať si väzbu na tie hlboké otázky, ktoré vás zaujímajú.
  • Zvážte prijatie formálneho náboženstva. Ak chcete rásť vo svojom obnovenom zmyslu pre cieľ a záujme o božstvo, môže byť vhodné venovať sa organizovanému náboženstvu. Začnite tým, že sa dozviete čo najviac o rôznych spôsoboch uctievania a budete experimentovať s rôznymi teológiami a myšlienkovými školami, aby ste našli takú, ktorá bude vyhovovať vám a vášmu presvedčeniu. Urobte ďalší krok. Viac informácií o vstupe do rôznych náboženstiev nájdete tu:

    • Staňte sa budhistom
    • Buď kresťanom
    • Buďte židia
    • Buďte moslimom
    • Staňte sa kvakerom
  • Odkazy

      http://www.marcandangel.com/2009/07/27/how-to-save-you-from-yourself/

      Kamal Ravikant. Autor, Miluj sa, akoby od toho závisel tvoj život. Expert Interview. 2. decembra 2019.

      http://www.thehotline.org

      Kamal Ravikant. Autor, Miluj sa, akoby na tom závisel tvoj život. Rozhovor s odborníkom. 2. decembra 2019.

      http://generationmeh.com/2012/09/19/only-you-can-save-yourself/

      Kamal Ravikant. Autor, Miluj sa, akoby na tom závisel tvoj život. Rozhovor s odborníkom. 2. decembra 2019.

      http://www.lifehack.org/articles/lifehack/10-simple-ways-to-save-yourself-from-messing-up-your-life.html

      http://www.budsas.org/ebud/whatbudbeliev/191.htm