3 spôsoby, ako si uľahčiť cestovanie na dlhé vzdialenosti

Cestujeme na dlhé vzdialenosti z pracovných, rodinných dôvodov alebo na dovolenku a prázdniny, ale samotná cesta je len zriedkakedy potešením. Skúsme si uľahčiť cestovanie na dlhé vzdialenosti!

Metóda 1 z 3:Pre všetky druhy cestovania

Uveďte svoje cestovanie do perspektívy. To, čo jeden človek považuje za dlhú vzdialenosť, nemusí byť pre iných také dlhé. Ako hrubé vodítko môžete považovať cestu za „dlhú“, ak trvá viac ako 8 hodín letecky, viac ako 6 hodín vlakom alebo viac ako 4 hodiny autom. Avšak to, čo sa vám zdá „dlhé“, závisí od regionálnych postojov. V USA sa 8 hodín letu môže zdať dlhých.

  • Pre Austrálčanov, ktorí často lietajú priamo do Európy alebo USA, je 18-24 hodín dlhá, ale bežná doba. Angličan môže mať pocit, že 1-hodinová cesta autom je „dlhá“, zatiaľ čo iný cestovateľ môže absolvovať najdlhšiu cestu jedným autom z Brisbane do Sydney v celkovej dĺžke 15 hodín. Cesta je „dlhá“ vtedy, keď sa na ňu špeciálne pripravujete, pretože to považujete za nevyhnutné vzhľadom na dĺžku vášho cestovania.

Nadchnite sa pre svoju cestu. Dobre, samotná cesta môže byť nepríjemná, ale vaše myslenie bude mať veľký význam. Ak ste nadšení z toho, kam idete a čo robíte, cesta môže stáť za to! Pokúste sa preformulovať svoje vnímanie vzdialenosti, aby ste sa vyhli jej preťaženiu; ak sa vám to nepodarí, sústreďte sa aspoň na to, aby konečný cieľ stál za to!

Vhodne sa oblečte. Vo všeobecnosti sa obliekajte podľa toho, kam idete, nie podľa toho, odkiaľ prichádzate. Arranský sveter je v singapurskom lete pascou. Buďte pohodlní. Používajte vrstvy, aby ste sa mohli prispôsobiť rôznym úrovniam klimatizácie na letiskách, v lietadlách, na staniciach, vo vlakoch, v autách atď.

  • Oblečte si niečo s prednými vreckami alebo si zoberte batoh alebo batoh, aby ste mali veci ľahšie po ruke (napr.g. sladkosti, pastilky, tabletky proti bolesti hlavy, štuple do uší, obrúsok).
  • Oblek si oblečte, ak máte bezprostredné pracovné povinnosti, ale ak cestujete prvou alebo biznis triedou, skúste si ho zavesiť, alebo si ho vezmite na palubu v polovičnej taške na oblek, ktorá sa zmestí do skrinky nad hlavou bez toho, aby sa roztlačila.
  • Zvážte nosenie rybárskej bundy. Tieto vesty majú viacero predných vreciek, ktoré sú ideálne na uloženie a ľahké dosiahnutie všetkých vašich drobností. Keď príde jedlo alebo nápoj, papierový obal si vložte do vrecka. Váš cestovný pas je po ruke. Sako si môžete vyzliecť na colnici bez toho, aby ste ho museli vybaľovať.

Metóda 2 z 3: Do lietadla a verejnej dopravy

Zbaľte si ľahko dostupný vankúš na krk. Tieto nafukovacie vankúše v tvare polmesiaca môžu spríjemniť spánok alebo odpočinok. Dlhé lety niekedy ponúkajú prikrývky. Hoci sú často ľahké, odvádzajú vzduch od klimatizácie a poskytujú psychologické pohodlie.

  • Ak nemáte doma vankúš na krk, vždy si ho môžete vziať na samotnom letisku. Na väčšine terminálov sa nachádza aspoň jeden obchod s nafukovacími vankúšmi, vankúšmi s korálkovou výplňou alebo vankúšmi z pamäťovej peny tohto druhu, ktoré sú prekvapivo lacné.

Berte ohľad na ostatných. Vyhnite sa používaniu silného parfumu alebo vody po holení, mohlo by to vyvolať reakcie ostatných cestujúcich vrátane alergických reakcií. Sedieť vedľa niekoho, kto neznáša váš parfum, môže spôsobiť, že 6-8 hodín cesty sa bude zdať veľa dlhšie.

Pripravte sa na klimatizáciu. V mnohých lietadlách a dokonca aj vo vlakoch je v kabínach chladno a chladno. Vezmite si vrstvy a zvážte minimalizáciu make-upu, aby sa vám počas dlhého cestovania nezlepil a nevysušil. Zvážte však malú cestovnú tubu hydratačného krému, pretože pokožka sa pri dlhodobej klimatizácii vysušuje.

Ak potrebujete lieky na predpis, zabaľte si jeden alebo dva dávkovacie zväzky do malej nádobky alebo uzatvárateľného vrecka na sendvič. Je to lepšie ako otváranie balíčkov s tabletkami počas cestovania, pretože obsah sa môže rozsypať alebo nešikovne vyskočiť, pristáť na podlahe alebo zmiznúť. Ak zabudnete a musíte vybaľovať tabletky, choďte na toaletu, vložte zátku alebo handričku do umývadla a využite voľný priestor na umývadle.

Vyberte si obuv s ohľadom na pohodlie a bezpečnosť. Šnúrky znamenajú zdržanie pri bezpečnostnej kontrole, najmä v prípade vysokých topánok. Nosenie vysokých topánok je jednoduchšie ako ich balenie, ale v takom prípade sa včas zbavte bezpečnostnej kontroly. Slip-ony uľahčujú život a niektoré dámske plavky sa dajú zložiť do príručnej batožiny, ak vám bosé nohy spríjemnia cestu. Niektoré modely topánok majú v podrážke oceľové tyče, vyhnite sa im tam, kde bezpečnostné kontroly znamenajú viacnásobné bezpečnostné kontroly a zdržanie.

Urobte si domácu úlohu. Toto je obzvlášť dôležité, ak budete trčať na dlhom lete. Sú ponúkané jedlá? Za poplatok alebo v cene? Máte špeciálne stravovacie potreby a môžete si ich objednať pred cestou?

Nezabudnite piť vodu. Hydratácia je dôležitá. Dlhé cesty sú dehydratačné. Ak pociťujete hlad, môže to v skutočnosti znamenať, že ste ignorovali príznaky smädu. Na obzvlášť dlhé cesty si pribaľte šumivý vitamín C&B tablety. Vitamín C pomáha odvrátiť mnohé bežné ochorenia a vitamín B pomáha zmierniť stres.

Rozhodnite sa, či budete piť alkohol alebo nie. Ak je k dispozícii a máte na ňu chuť, doprajte si niečo na uvoľnenie a odreagovanie. Neprepíjajte sa, pretože máte zajaté publikum s prístupom k sociálnym médiám a systémom na podávanie sťažností. Opíjajte sa na zemi, kde vám za letecké výstrelky nezakážu lietať alebo vás nezaradia na čiernu listinu. Je tu ešte jeden dôvod, prečo si dávať pozor. Alkohol sa rýchlejšie rozpúšťa v krvnom obehu s nápojmi sýtenými oxidom uhličitým, napr.g. šampanské alebo miešané nápoje a všetok alkohol sa vo výške rýchlejšie rozpúšťa v krvi. Váš „bezpečný limit“ nemusí platiť.

Ak cestujete s dojčatami, buďte obzvlášť opatrní. Zohľadnite ostatných cestujúcich a plánujte vopred. Najčastejším problémom je pretlak, ktorý dospelí riešia zívaním alebo smrkaním, aby im „praskli“ uši. Bábätká to nevedia robiť a výsledný tlak v ušiach môže byť neznesiteľný. Deti si to „kompenzujú pľúcami“, ale s malým účinkom. Sanie môže pomôcť vyrovnať tlak, ale plačúce dieťa vypľuje cumlík. Skúste prinútiť dieťa, aby si cucalo prst, alebo ho nakŕmte. Váš lekár alebo detské zdravotné stredisko môže mať iné možnosti.

Metóda 3 z 3: Na cesty autom

Naplánujte si trasu a zaznamenajte si miesta, kde sa nachádzajú čerpacie stanice a odpočívadlá, ako aj možnosti nákupu potravín. Ak budete musieť jazdiť dlhé úseky bez týchto zariadení, vezmite si so sebou veľa občerstvenia, vody a dokonca aj toaletný papier a uistite sa, že máte dostatok paliva na prejazd medzi jednotlivými stanicami.

  • Skontrolujte, či máte mapy pre prípad, že by GPS zlyhalo. Urobte si malý dodatočný prieskum, aby ste sa uistili, že na vašej trase nie sú chyby GPS (ľudia boli nasmerovaní do púšte), a naplánujte si, kde si myslíte, že sa zastavíte na prestávku na toaletu, jedlo a benzín.

Vezmite si dostatok občerstvenia a nápojov. V držiaku na nápoje majte veľkú fľašu na vodu s „bobkovým“ alebo otočným vrchnákom. Vezmite si so sebou aj náhradnú vodu pre prípad, že vám dôjde alebo ju bude chcieť cestujúci. Zostaňte hydratovaní, aj keď to znamená, že sa budete musieť zastaviť na toaletu!

Prineste si so sebou zábavu. Majte k dispozícii hudbu, ale nie takú relaxačnú, aby vás uspávala. Zvážte knihy na kazete ako spôsob, ako zostať počas jazdy bdelý a zaujatý.

  • Ak si vytvárate vlastné kompilačné CD alebo playlist, nech vás každá piata skladba trochu dráždi, aby ste nezaspali!

Pripravte si auto na vzdialenosť. Ak cestujete ďaleko od svojho pravidelného automechanika, možno ho budete chcieť pred cestou požiadať o kontrolu vozidla. Uistite sa, že sú vaše pneumatiky správne nahustené, hladina kvapalín (olej, voda, chladiaca kvapalina) je v poriadku a udržiavajte čelné sklo čisté. Zaprášená alebo špinavá obrazovka rozptyľuje svetlo a vytvára odlesky.

  • Ak uvažujete o aditívach do benzínu, nechajte si poradiť od odborníka. Všetky tieto veci ovplyvňujú pokoj v duši.

Používajte rukavice na šoférovanie. Tie zlepšujú priľnavosť a uľahčujú držanie volantu v horúcom dni.

Každé dve hodiny si urobte prestávku. V Austrálii pokračuje národná kampaň s názvom „Drive, Revive, Survive“ (Jazdite, oživte sa, prežite). Slogan ide k podstate veci: ako vodič potrebujete pravidelné prestávky, aby ste zostali v bezpečí a aby ste udržali v bezpečí ostatných okolo seba. Nevypínajte sa cez prípadné záchvaty únavy. Urobte si prestávku, pretiahnite sa, dajte si občerstvenie a napite sa vody a vráťte sa na cestu až vtedy, keď ste pripravení sa opäť sústrediť.

Meníte trasu, aby ste zostali v strehu. Ak často jazdíte rovnakou trasou, prerušte cestu na rôznych miestach a urobte si zastávku na niečo iné.

  • Pripravte sa na núdzové situácie, pre každý prípad. V prípade potreby majte po ruke oblečenie do dažďa. Pribaľte si k núdzovému zdviháku aj padacie prestieradlo alebo kempingový koberec pre prípad, že by ste sa museli dostať čiastočne pod auto. Uistite sa, že máte základné mechanické vybavenie a know-how potrebné na výmenu pneumatiky alebo naštartovanie auta, ak sa na odpočívadle vybije batéria. Zaregistrujte sa v miestnom autoklube pre prípad, že by ste mali problémy s autom mimo svojho územia.