3 spôsoby, ako urobiť tento rok najlepším rokom svojho života

Môže byť 1. január a vy sa s novým rokom zaväzujete k novému ja. Alebo sa možno blížia vaše narodeniny a vy robíte dôkladnú revíziu svojho doterajšieho života. Ak vás to, čo je za vami, nenapĺňa hrdosťou, vždy pamätajte na to, že kde je život, tam je aj nádej. Vytvorte si život, po akom ste vždy túžili – počnúc týmto rokom.

Metóda 1 z 3:Príprava na váš najlepší rok

Zapojte sa do sebareflexie. Optimistický pohľad na seba a svoje schopnosti zvyšuje vaše očakávania týkajúce sa budúcnosti, zvyšuje sebavedomie a môže viesť k sebanaplňujúcemu sa proroctvu. Preto, aby ste začali svoje prípravy na najlepší rok v histórii, mali by ste vykonať čo najlepšie cvičenie budúceho seba. Vykonanie takéhoto cvičenia vám umožní pochopiť svoje túžby do budúcnosti a usporiadať si život tak, aby ste sa uberali smerom, ktorý uprednostňujete.[1]
Odborný zdroj
Tracey Rogers, MA
Certifikovaný životný kouč
Rozhovor s odborníkom. 6. januára 2020.

  • Pri tomto cvičení otvorene premýšľajte o svojom budúcom živote. Predstavte si všetky svoje úspechy. Zvážte, či sa vám splnili všetky vaše sny. Teraz si napíšte, ako sa vám tieto budúce úspechy javia. Toto cvičenie vykonávajte 20 minút tri dni po sebe.
  • Ďalšie cvičenie z Central Michigan University vás žiada, aby ste si predstavili, že máte milióny dolárov. Nie je potrebné vystavovať žiadne účty ani uskutočňovať žiadne platby. Peniaze máte voľné a môžete ich minúť podľa vlastnej vôle. Ako by ste ho strávili? Toto cvičenie vám pomôže odhaliť vaše vášne a to, ako chcete skutočne tráviť svoj čas. [2]

Identifikovať svoje ciele a kroky na ich dosiahnutie. Keď ste získali predstavu o tom, ako vyzerajú vaše sny, môžete pristúpiť k stanoveniu cieľov. Predstavili ste si budúcnosť plnú úspechov. Čo bude potrebné na to, aby ste sa tam dostali? Čo môžete urobiť dnes, aby ste si zajtra splnili svoje sny?[3]

  • Na základe cvičení na sebareflexiu si napíšte 3 až 5 veľkých cieľov. Potom si každý z týchto väčších cieľov rozdeľte na 3 až 5 menších krokov. Tieto menšie kroky budú tým, k čomu vás tento rok posunie vaše každodenné konanie. Majte na pamäti, že ciele, ktoré sú v súlade s vašou predstavou o vašom najlepšom možnom budúcom ja, sa vám s väčšou pravdepodobnosťou podarí dosiahnuť.[4]
  • Zvážte časový plán na dosiahnutie väčších cieľov a menších cieľov. Ste rozumní, pokiaľ ide o množstvo času, ktoré potrebujete? Napríklad sa zdržte tvrdenia, že bakalársky titul získate za dva roky, pretože väčšina titulov sa získava za 4 až 5 rokov. Určite si však nehovorte, že si na dosiahnutie tohto cieľa dáte 7 rokov, pretože to je viac, ako bude potrebovať väčšina ľudí.
  • Napíšte si niekoľko okolností, ktoré predpokladáte, že by vás mohli odradiť od dosiahnutia vašich cieľov. Premyslite si scenáre na prekonanie týchto okolností. Predstavte si napríklad, že jeden z vašich rodičov ochorie. Premýšľajte o tom, ako môžete stále napredovať smerom k získaniu titulu, aj keď si budete musieť vziať voľno zo školy, aby ste sa postarali o svoju mamu alebo otca.

Vyberte si slovo alebo slovné spojenie, ktoré charakterizuje vašu víziu na tento rok. Keď sa zapojíte do sebareflexie a stanovenia cieľov, mali by ste si lepšie uvedomiť, kam smerujete svoje zameranie a energiu na tento rok. Snažte sa nájsť jedno slovo alebo slovné spojenie, ktoré vystihuje vaše ciele. V duchu si vyslovte toto slovo, keď znášate náročné úlohy. Opakujte si ho nahlas, aby ste sa motivovali k ďalšiemu napredovaniu smerom k svojim cieľom. Napíšte si slovo do zápisníka alebo plánovača. Vidieť to každý deň. Po určitom čase si svoje úsilie spojíte s týmto slovom (alebo frázou) a to vám dodá silu a preorientuje vás, keď sa cesta stane nejasnou.

  • Príkladom slova môže byť „súcit“, „zámerný“ alebo „vodca“. Frázy by mohli znieť: „Nemožné je nič“ alebo „Malé zmeny. Veľké výsledky.“
  • Ak máte problém vymyslieť slovo alebo vetu, vráťte sa k cvičeniu na najlepšie možné budúce ja. Premýšľajte o osobe, za ktorú sa považujete. Aké sú niektoré črty alebo vlastnosti tejto osoby? Ako sa vďaka tejto osobe cítia ostatní okolo nej?

Odstráňte rušivé vplyvy. Ľudia, úlohy, zvyky a neporiadok, ktoré vás neposúvajú k veľkosti, musia odísť. Urobte si poriadok. Vypracujte si denný plán, ktorý vám umožní vykonávať úlohy, ktoré sa nejakým malým spôsobom dotýkajú každého z vašich cieľov. Potom preskúmajte svoj život a zistite, ktoré správanie alebo ľudia vám často bránia v tom, aby ste niečo urobili.

  • Je potrebné identifikovať a odstrániť akékoľvek správanie, ktoré nie je produktívne. Áno, samozrejme, budete mať neúspechy a budete robiť chyby; to je normálne. Aby ste však mali plnohodnotný rok, musíte vedieť, ktoré návyky vás môžu brzdiť.
  • Ak napríklad každý deň strávite niekoľko hodín na Facebooku, odstráňte túto aplikáciu z mobilného telefónu a pristupujte k nej len v určitom čase na inom zariadení, napríklad na notebooku alebo tablete. Viac informácií o zbavovaní sa zlozvykov nájdete tu.
  • Ak existujú ľudia, ktorí vás povzbudzujú k nejakým zlým návykom, možno by bolo dobré prerušiť väzby alebo obmedziť interakcie s týmito osobami. Môže sa zdať kruté prerušiť vzťahy s určitými ľuďmi, ale ak vás demotivujú, využívajú alebo sa kvôli nim cítite zle, bude vo vašom najlepšom záujme, aby ste sa od týchto toxických vzťahov dištancovali.[5]

Naučte sa hospodáriť s peniazmi. Hospodárenie s peniazmi môže byť náročné; z dlhodobého hľadiska sa však oplatí. Ak chcete byť pripravení na najlepší rok v histórii, musíte mať svoje finančné karty v poriadku. Správne hospodárenie s peniazmi môže byť nápomocné pri dosahovaní vašich budúcich cieľov. Povedzme, že si chceš našetriť na kúpu nového auta, domu alebo letenky do Austrálie. To všetko si vyžaduje dôkladné monitorovanie a sledovanie vašich financií. Tu je len niekoľko tipov, ako si urobiť poriadok vo svojom finančnom dome: [6]

  • Sadnite si a vytvorte si domáci rozpočet, ktorý zohľadňuje vaše mesačné príjmy a výdavky. Určite, koľko peňazí je potrebných na rôzne kategórie, ako sú napríklad komunálne služby, potraviny, voda a doprava.
  • Snažte sa každý mesiac ušetriť peniaze, najlepšie skôr, ako miniete peniaze na nepodstatné veci. Ak zistíte, že vaše súčasné výdavky vyčerpávajú celý váš príjem, musíte hľadať spôsoby, ako ho znížiť (t. j.e. zábava, stravovanie mimo domu, káblová alebo satelitná televízia) alebo nájdite ďalšie spôsoby, ako dosiahnuť vyšší príjem.
  • Každý rok si skontrolujte svoje kreditné skóre a zistite, ako na tom ste.

Inšpirujte sa. Počúvajte hudbu, čítajte knihy, prezerajte si umenie a pozerajte dokumentárne filmy alebo filmy, ktoré sú v súlade s vašou víziou na tento rok. Motivácia je ako kúpanie, musíte ju robiť denne, aby bola účinná.

  • Vytvorte si nástenku s víziami, na ktorú sa môžete denne pozerať, aby ste získali motiváciu.[7]
    Kúpte si nástenku alebo korkovú tabuľu a nalepte na ňu obrázky a citáty, ktoré priblížia vaše ciele. Ak sa napríklad chcete vrátiť do školy a získať vysokoškolský titul, môžete zverejniť obrázky študenta v triede, logo absolventskej skúšky (GRE) a citáty o učení. Každé ráno strávte niekoľko chvíľ pozeraním na svoju tabuľu vízií a nasmerujte pozitívnu energiu na dosiahnutie cieľov, ktoré sú na nej uvedené.
  • Vždy pamätajte na to, že sa môžete obrátiť aj na svoje špeciálne slovo alebo frázu, aby ste sa inšpirovali.

Metóda 2 z 3: Uvoľnenie zábran

Vystúpte zo svojej komfortnej zóny. Všetci sa v živote dostaneme do bodu, keď sa vyčerpáme. Zvládli sme všetky svoje úlohy. Preplávame projektmi. Sme spokojní, ale už nie sme vyzývaní. Fungujeme na autopilota. Urobiť rok skvelým znamená vystúpiť z typickej, predvídateľnej rutiny a posunúť hranice. Čo môžete urobiť, aby ste dnes vystúpili zo svojej komfortnej zóny?[8]
Odborný zdroj
Tracey Rogersová, MA
Certifikovaný životný kouč
Rozhovor s odborníkom. 6. januára 2020.

  • Prekročenie vašej komfortnej zóny sa nemusí rovnať otraseniu celého vášho života. Môžete urobiť malú zmenu, ktorá pre vás bude výzvou a zaujme vás.
  • Možnými spôsobmi, ako sa vymaniť zo škatuľky, môže byť prevzatie vedúcej úlohy, učenie sa nového jazyka, osvojenie si nového koníčka alebo dobrovoľnícka práca so skupinou ľudí, ktorú ste stereotypne.
  • Usilujte sa denne urobiť jednu vec, ktorá vás desí, či už je to prehovoriť na firemnom stretnutí alebo začať rozhovor s cudzím človekom, keď stojíte v rade na kávu.

Odolajte nutkaniu neustále sa zapáčiť druhým. Jeden citát pekne vystihuje odvrátenú stranu toho, že ste ľuďom naklonení: „Jediná vec, ktorá je zlá na tom, keď sa snažíte vyhovieť všetkým, je, že vždy sa nájde aspoň jeden človek, ktorý zostane nešťastný: vy.“ Často je našou druhou prirodzenosťou chcieť vyhovieť manželom, rodičom a šéfom, ale mali by ste sa tomu vyhnúť, ak je to za cenu nespokojnosti so sebou samým.[9]

  • Jedným z aspektov toho, že ste ľuďom naklonení, je starať sa o to, čo si myslia ostatní. Táto tendencia vás môže znehybniť a spôsobiť, že premárnite skvelé príležitosti, pretože sa obávate nesúhlasu okolia. Keď robíte rozhodnutia, dlho a dôkladne premýšľajte o tom, ako slúžia vašim cieľom. Ak sa cítite istí svojimi rozhodnutiami, prijmite ich bez toho, aby ste sa príliš zaujímali o to, či si to myslia aj ostatní.
  • Naučte sa povedať „nie“. Ľudia, ktorí sa snažia vyhovieť ľuďom, často súhlasia s projektmi a úlohami, ktoré ich zahlcujú. Snažte sa príliš nerozptyľovať. Pomáhať druhým je nevyhnutné pre pozitívny pocit zo seba samého, ale musíte tiež rozpoznať, kedy vás „áno“ pre niekoho iného stresuje alebo vám bráni v dosiahnutí vlastných cieľov.

Neberte sa tak vážne. Zakopnete a spadnete pri chôdzi na pódium, keď si idete prevziať ocenenie. Omylom ste urazili rodičov svojej priateľky. Pamätajte, že každý robí chyby. Snažte sa nebyť na seba príliš prísni, keď to urobíte.[10]

  • Ak beriete život príliš vážne, môžete prísť o skutočné skúsenosti s tým, čo znamená byť človekom. Keď vystupujete ako dokonalý alebo nikdy nerobíte chyby, odpojíte sa od ostatných. Keď prijmete chyby a využijete ich ako momenty učenia, pomôžete ostatným, aby sa s vami lepšie stotožnili, a každý dostane príležitosť rásť.

Metóda 3 z 3: Priťahovanie pozitívnej energie

Vstávajte skoro a predstavujte si úspechy každého dňa. Nastavte si budík tak, aby zazvonil o 30 minút skôr. Venujte dodatočný čas pohľadu na svoju tabuľu vízií, určte si, čo je potrebné urobiť každý deň, a predstavte si, ako úspešne dokončíte každú úlohu. Tak ako ste robili vizualizačné cvičenie, aby ste odhalili svoje ciele, mali by ste ho robiť aj denne, aby ste im umožnili zhmotniť sa do reality.[11]
[12]

  • Pohodlne sa usaďte so zatvorenými očami a predstavte si, ako hovoríte so svojím šéfom o tom, že vás povýši, ušetríte peniaze alebo zložíte skúšku z biológie. Robte to 10-15 minút každé ráno. Cvičenie by ste mali ukončiť s pocitom, že ste motivovaní robiť veci.
  • Ak máte problémy s vykonávaním samostatnej vizualizácie, môžete si na YouTube vypočuť riadené video o manifestovaní svojich snov a zákone príťažlivosti.

Obklopte sa podobne zmýšľajúcimi ľuďmi. Ak chcete dosiahnuť veľký úspech, musíte byť v spoločnosti iných, ktorí sa tiež snažia dosiahnuť svoje najodvážnejšie sny. Títo ľudia vás môžu motivovať a vyžarovať pozitívnu energiu, ktorú potrebujete na to, aby ste napredovali.[13]

  • Vyhýbajte sa negatívnym ľuďom. Pokúste sa obmedziť interakcie s toxickými ľuďmi, ktorí vaše ciele zostreľujú alebo slúžia len na to, aby vás od nich odvádzali pozornosť. Takéto postoje môžu byť nákazlivé a spôsobiť, že sa na život budete pozerať aj negatívne.

Dodržujte svoje sľuby; vyhýbajte sa pocitom viny. Určite vám prospeje, ak sa naučíte hovoriť „nie“ a nebudete na seba brať viac zodpovednosti, ako je rozumné. Na druhej strane, keď poviete „áno“, uistite sa, že ste to dotiahli do konca. Keď dodržíte sľuby a záväzky, ostatní vám uveria, že ste spoľahliví. Navyše dodržanie svojho slova dokazuje, že si vážite ostatných ľudí vo svojom živote. Umožní vám to tiež vyhnúť sa pocitu viny, ktorý vás môže brzdiť v živote, po ktorom túžite.[14]
[15]
Dôveryhodný zdroj
Princetonská univerzita
Popredná akademická inštitúcia, ktorá sa venuje rozširovaniu a zdieľaniu vedomostí
Prejsť na zdroj

  • Pocitu viny, že ste sklamali ľudí okolo seba, sa môžete vyhnúť tým, že budete pozorne sledovať veci, na ktoré hovoríte „áno“ alebo „nie“. Predtým, ako pristúpite na ďalšie záväzky, všetko si premyslite a prekonzultujte so svojím kalendárom. Nikdy neberte na seba viac, ako môžete zvládnuť, len aby ste vyhoveli inej osobe.

Buďte pozorní. Snažte sa byť prítomní pri každej činnosti a rozhovore, ktorého sa zúčastňujete. Nebuďte tam len tak – zapojte sa. Ľudia sú často rozptýlení e-mailami, telefonátmi a zoznamami úloh, že aj keď sa venujete nejakej činnosti, nie ste úplne prítomní. Keď praktizujete všímavosť, umožňujete svojmu mozgu zostať sústredený na jednu činnosť, čo znamená, že v tejto jedinej činnosti môžete podávať lepšie výkony, ako keby ste sa snažili sústrediť na niekoľko úloh naraz. Keď ste všímaví, môžete znížiť stres a obavy z minulosti alebo budúcnosti tým, že sa budete plne venovať tomu, čo sa deje práve teraz.[16]
Odborný zdroj
Tracey Rogersová, MA
Certifikovaný životný kouč
Odborný rozhovor. 6. januára 2020.

Začnite v malom praktizovať všímavosť počas jednej časti dňa, napríklad počas jedla. Zdržte sa sledovania televízie alebo čítania a sústreďte všetku svoju pozornosť na fyzické pocity pri jedle. Premýšľajte o tom, ako potraviny vyzerajú, chutia a voňajú. Všímajte si, kedy máte pred jedlom hlad a kedy sa po jedle nasýtite.

  • Existujú rôzne spôsoby, ako praktizovať uvedomelosť. Navštívte projekt Greater Good v Berkeley, kde nájdete ďalšie možnosti. [17]
    Dôveryhodný zdroj
    Časopis Greater Good
    Časopis vydávaný vedeckým centrom Greater Good Science Center na univerzite v Berkeley, ktoré využíva vedecký výskum na podporu šťastnejšieho života
    Prejsť na zdroj

Zaháňajte stres každodennou starostlivosťou o seba. Dobrá starostlivosť o seba je investíciou. Pamätajte, že zdravie je bohatstvo. Možno ste sa v predchádzajúcich rokoch cítili preťažení a vystresovaní, ale nikdy ste nevedeli, ako sa tohto stresu zbaviť. Tento rok sa snažte o seba starať pravidelnou starostlivosťou o svoje fyzické, emocionálne a duševné zdravie. Pravidelná relaxácia môže znížiť krvný tlak, znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení a dokonca zmierniť úzkosť a depresiu.[18]

  • Starostlivosť o seba zahŕňa akúkoľvek činnosť, ktorá uvoľňuje alebo omladzuje vašu myseľ, telo alebo dušu. Príkladom môže byť meditácia, joga, cvičenie, maľovanie, záhradkárčenie, čítanie, masáž a dokonca aj pečenie. Snažte sa pravidelne zaraďovať do svojho týždenného rozvrhu upokojujúce aktivity, ktoré vás odradia od stresu.
  • Choďte von. Ak ste typ, ktorý trávi väčšinu času v interiéri, dajte si záväzok, že tento rok budete tráviť viac času vonku. Okrem toho, že vám poskytne vynikajúci zdroj vitamínu D, pobyt v prírode môže zmierniť depresiu, posilniť imunitu, pomôcť vám lepšie sa sústrediť a pozitívnejšie naladiť váš pohľad na svet.[19]

    • Choďte na túry, člnkovanie, venčte psa alebo jazdite na bicykli. Požiadajte priateľa, aby sa k vám pripojil, aby ste zvýšili pozitívne vibrácie.
    • Ak cvičíte v posilňovni, skúste niekoľko dní v týždni cvičiť vonku. Nájdite malé spôsoby, ako presunúť svoje každodenné aktivity do prírody.
  • Odkazy