3 spôsoby, ako urobiť zo zajtrajška najlepší deň svojho života

Život je krátky, preto všetci chceme čo najlepšie využiť každý deň, ktorý máme. To však môže byť niekedy ťažké, keď ste zaneprázdnení prácou, školou a inými povinnosťami. Ak sa chcete chopiť okamihu, začnite zajtrajší deň tým, že sa naučíte, ako z neho urobiť najlepší deň svojho života.

Metóda 1 z 3:Starostlivosť o seba


Dobre sa vyspite. Nemôžete mať najlepší deň, ak ste unavení a podráždení, preto chcete byť dobre oddýchnutí. Možno budete chcieť ísť do postele skôr v prípade, že máte problémy so zaspávaním.[1]

  • Deti vo veku od 6 do 13 rokov by sa mali usilovať o 9 až 11 hodín spánku.[2]
  • Tínedžeri zvyčajne potrebujú 8 až 10 hodín spánku.[3]
  • Dospelí zvyčajne potrebujú 7 až 9 hodín spánku každú noc.[4]
  • Ak si chcete zabezpečiť kvalitný spánok, skúste si zhruba dve hodiny pred plánovaným spaním stíšiť svetlá, aby ste svoje telo pripravili na odpočinok.
  • Približne hodinu pred plánovaným spánkom by ste mali prestať sledovať televíziu alebo hrať online, aby sa váš mozog upokojil.


Vstávajte skôr. Čím skôr začnete svoj deň, tým viac času máte na to, aby bol pozitívny a šťastný. Aj keď vstanete o 10 alebo 15 minút skôr, môžete mať ráno viac času, takže sa na začiatku dňa nebudete cítiť tak uponáhľaní alebo vystresovaní.[5]
[6]
Odborný zdroj
Jennifer Butlerová, MSW
Láska & Tréner pre posilnenie postavenia
Rozhovor s odborníkom. 31. júla 2020.

  • Ak máte ráno problém vstať z postele, skúste si nastaviť budík 10 minút predtým, ako chcete skutočne vstať. To vám poskytne trochu času na to, aby ste si ľahli do postele a nechali svoju myseľ a telo pripraviť sa na deň.


Vizualizujte si svoj dobrý deň. Možno to znie hlúpo, ale keď si na pár minút v duchu predstavíte dobré veci, ktoré sa vám počas dňa, ako dúfate, stanú, pomôže vám to zlepšiť náladu a naštartovať sa správnym smerom. Môžete to urobiť predtým, ako vstanete z postele, alebo v pohodlnom kresle, kde môžete zavrieť oči a nechať si zísť predstavu. Buďte čo najpodrobnejší a udržujte si pozitívne myšlienky.

  • Vizualizáciu začnete niečím takým základným, ako sú chutné raňajky, a prejdete k tomu, akou trasou pôjdete do práce alebo do školy, ako dobre dopadne prezentácia, ktorú máte naplánovanú, až sa dostanete na koniec dňa.
  • Kým si budete vizualizovať svoj deň, pokojne si predstavte ešte vzdialenejšiu budúcnosť do konca týždňa, mesiaca alebo dokonca roka. To vám pomôže vytvoriť trvalý pozitívny pocit pre váš život.
  • Počúvanie obľúbenej inšpiratívnej piesne pri vizualizácii vášho dňa môže pomôcť skutočne oživiť obraz.[7]


Zjedzte zdravé raňajky. Hovorí sa, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa, a ak si chcete zabezpečiť, aby ste mali najlepší deň v živote, potrebujete správne palivo. Zdravé raňajky by mali byť vyvážené a môžu obsahovať ovocie a zeleninu, celozrnné výrobky, chudé bielkoviny a/alebo nízkotučné mliečne výrobky. Začnite svoj deň správne tým, že si dáte chutné a výživné raňajky. [8]
Dôveryhodný zdroj
Klinika Mayo
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj

  • Ak sa obávate, že ráno nebudete mať dostatok času na prípravu raňajok, možno si ich budete chcieť pripraviť večer predtým.
  • Medzi možnosti raňajok, ktoré môžete zvážiť, patrí vaječná omeleta so zeleninou, ovocný kokteil s jogurtom a pšeničnými klíčkami, ovsená kaša s orechmi a brusnicami, celozrnné vafle s arašidovým maslom, viaczrnné palacinky s ovocím a jogurtom a tortilla s vajíčkami, salsou, zeleninou a nízkotučným syrom.[9]
    Dôveryhodný zdroj
    Klinika Mayo
    Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
    Prejsť na zdroj


Zaradiť si cvičenie. Všetci vieme, že cvičenie je pre nás dobré z rôznych zdravotných dôvodov, ale môže zlepšiť aj vašu náladu. Uvoľňujú sa pri nej totiž endorfíny, čo sú neurochemické látky, ktoré slúžia ako prírodné lieky proti bolesti a môžu navodiť pocit eufórie a pohody. Ak chcete mať svoj najlepší deň v živote, pomôže vám začať s prívalom endorfínov. [10]

  • Snažte sa cvičiť aspoň 10 až 30 minút, aby ste dosiahli čo najväčší nárast nálady.[11]
  • Beh je zvyčajne najlepším tréningom, keď sa snažíte získať endorfín, ale ak nie ste bežec, dobrou alternatívou je rýchla chôdza alebo jazda na bicykli. Silový tréning dobre funguje aj vtedy, keď chcete uvoľniť endorfíny.[12]


Dbajte na svoj vzhľad. V mnohých prípadoch platí, že ak budete dobre vyzerať, budete sa dobre cítiť, takže ak chcete mať svoj najlepší deň v živote, možno by ste mali zvážiť svoj vzhľad. Oblečte si svoje obľúbené tričko, upravte si vlasy do obľúbeného účesu alebo si nájdite čas na nalíčenie – podľa toho, ako sa budete cítiť sebavedomejšie, keď budete vyzerať.[13]

Metóda 2 z 3:Uvoľnenie sa


Vezmite si voľný deň. Pravdepodobne si deň viac užijete, ak si budete môcť urobiť vlastný program, najmä ak sa cítite vystresovaní alebo preťažení, takže ak je to možné, odložte všetky stretnutia, domáce práce alebo iné záväzky na iný deň. Keď viete, že celý deň je váš a môžete si ho naplánovať podľa svojich predstáv, už teraz je to skvelý začiatok.[14]


Odľahčite svoj rozvrh. Ak nie je možné vyhradiť si celý deň pre seba, skúste znížiť počet povinných činností na svojom zozname. Vykonávanie menšieho počtu povinností alebo úloh môže pomôcť znížiť váš stres, takže budete mať lepšiu náladu. Zhodnoťte svoj plán a venujte sa len najdôležitejším úlohám.[15]


Strávte čas so svojimi blízkymi. Vždy budete mať lepší deň, keď budete v spoločnosti ľudí, ktorí vás robia šťastnými, preto vyhľadajte rodinu a priateľov, ktorí sú pre vás dôležití, a nájdite spôsob, ako s nimi stráviť kvalitný čas.[16]

  • Nepozerajte so svojimi blízkymi len televíziu; nájdite si zmysluplné aktivity, ktoré vás budú baviť všetkých.
  • Spoločné jedlo a dobrá konverzácia je jednoduchý, ale účinný spôsob, ako sa zblížiť s rodinou a priateľmi.
  • Nájdenie činnosti, pri ktorej musíte spolupracovať, napríklad skladanie puzzle alebo pečenie koláčikov, môže byť zábavným spôsobom, ako stráviť čas so svojou milovanou osobou.


Počúvajte optimistickú hudbu. Správna pieseň vám určite pomôže zlepšiť náladu, takže si vyberte svoje obľúbené melódie a zvýšte hlasitosť. Ak musíte pracovať alebo robiť domáce práce, počúvanie dobrej hudby vám môže obzvlášť pomôcť zlepšiť deň.[17]
Hudba

  • Ak ste veľkými fanúšikmi hudby, zvážte, či si nepôjdete pozrieť živú hudbu. Karaoke je skvelá možnosť, ak si radi zaspievate.
  • Ďalším účinným spôsobom, ako si zlepšiť náladu, je tanec na obľúbenú hudbu, takže sa možno budete chcieť aj rozhýbať – aj keď len sami vo svojej izbe.


Doprajte si. Môžete pomôcť znížiť stres a zabezpečiť si skvelý deň tým, že si nájdete čas na rozmaznávanie alebo potešenie. Môže to znamenať niečo tak jednoduché, ako je zdriemnutie, alebo niečo zložité, napríklad bungee jumping, ak ste po ňom vždy túžili. Venujte aspoň časť dňa sebe.[18]
[19]
Odborný zdroj
Jennifer Butlerová, MSW
Láska & Tréner pre posilnenie postavenia
Rozhovor s odborníkom. 31 júl 2020.

  • Ak sa potrebujete trochu rozmaznávať, návšteva kúpeľov je skvelý nápad. Dajte si masáž alebo ošetrenie tváre a jednoducho si doprajte relax. Ak máte obmedzený rozpočet, môžete si urobiť kúpeľný deň doma alebo si len dať relaxačný kúpeľ, ktorý vám pomôže uvoľniť sa.
  • Ak radi nakupujete, navštívte nákupné centrum a doprajte si niečo, po čom už dlho túžite, napríklad nové oblečenie, knihy alebo videohry.
  • Ak máte obľúbenú činnosť, ktorej sa nevenujete príliš často, naplánujte si ju. Naplánujte si partiu golfu, zahrajte si laser tag alebo si zajazdite na koni.


Užívajte si prírodu. Krásna prírodná scenéria vám môže pomôcť cítiť sa šťastnejšie, preto choďte von a hľadajte spôsoby, ako si užiť okolie. Môžete sa zobudiť dostatočne skoro, aby ste si mohli vychutnať východ slnka, alebo ísť večer von, aby ste si vychutnali západ slnka. Nechajte sa povzbudiť pohľadmi a zvukmi prírody.[20]

  • Nechajte si diktovať ročné obdobie, ako budete komunikovať s prírodou. V prípade priaznivého počasia sa môžete vybrať na túru po miestnom chodníku s pozoruhodnými výhľadmi. V lete si môžete zájsť na blízku pláž a zaplávať si. V zime sa vyberte na rýchlu prechádzku a pozorujte padajúci sneh.

Metóda 3 z 3: Byť produktívny


Vytvorte si zoznam úloh. Ak vaša predstava o najlepšom dni v živote znamená, že toho stihnete čo najviac, pomôže vám, ak budete mať predstavu o všetkých úlohách, ktoré chcete splniť. Nemusíte nevyhnutne odškrtnúť každú položku na zozname, ale čím viac si ich budete môcť odškrtnúť, tým viac vás to bude inšpirovať k dokončeniu.

  • Keď ide o zostavovanie zoznamu, myslite na kvalitu, nie na kvantitu. Nepreťažujte zoznam množstvom úloh, o ktorých viete, že ich nemôžete splniť za jeden deň. Namiesto toho sa zamerajte na niekoľko kľúčových projektov – tri alebo štyri sú dobrým začiatkom.[21]
  • Stanovte si priority na zozname tak, že zoradíte úlohy od najdôležitejšej po najmenej dôležitú. Takto, ak vám dôjde čas, budete mať splnené tie najdôležitejšie úlohy, takže sa budete cítiť naozaj dobre.


Urobte jednu dôležitú úlohu. Niekedy môže byť aj pozeranie na zoznam úloh, na ktorom je len niekoľko položiek, zdrvujúce. Namiesto toho, aby ste sa nechali paralyzovať pocitom, že nemôžete dokončiť všetko na zozname, uistite sa, že ste urobili jednu kľúčovú povinnosť alebo projekt. Budete mať oveľa lepší pocit zo seba a zo svojho dňa, ak dokončíte najnaliehavejšiu úlohu vo svojom programe.[22]

  • Svoju jedinú úlohu si vyberajte veľmi opatrne. Čím dôležitejší je pre váš život, či už ide o projekt, ktorý by mohol viesť k povýšeniu v práci, prihlášku na vysokú školu alebo školu, na ktorú naozaj chcete ísť, alebo náčrt románu, ktorý, ako dúfate, napíšete, tým spokojnejší sa budete cítiť na konci dňa.

  • Zbavte sa neporiadku. Môže sa to zdať ako hlúposť, keď myslíte na to, aby ste mali čo najlepší deň, ale zbaviť sa zbytočného neporiadku niekde doma alebo v izbe vám môže pomôcť zlepšiť náladu a zvýšiť produktivitu, keď príde čas pracovať. Začnite s viditeľným neporiadkom, ktorý pravidelne vidíte, namiesto neporiadku v skrini, aby ste znížili svoj stres.[23]

    • Nemusíte sa pustiť do veľkého projektu dekolturovania. Aj keď začnete upratovaním hornej časti svojho pracovného stola alebo poličky na knižnici, aj tak pocítite prínos.
  • Odkazy