3 spôsoby, ako uspieť v živote bez toho, aby ste sa naozaj snažili

Každý chce byť úspešný, či už v práci, alebo len v živote všeobecne. Staré príslovie hovorí, že najlepším spôsobom, ako v živote uspieť, je tvrdá práca; vyčerpávajúca a drviaca sa k úspechu. Byť úspešný však nemusí nevyhnutne znamenať, že musíte stráviť všetok čas prácou.

Metóda 1 z 3:Hľadanie spôsobov, ako uspieť bez prílišnej námahy


Pracujte inteligentnejšie, nie ťažšie. Niekedy je ľahké príliš sa nechať uniesť myšlienkou, že čím viac a tvrdšie budete pracovať, tým lepšie budú vaše výsledky. To sa potom nabaľuje ako snehová guľa. Akékoľvek známky neúspechu alebo nedosahovania želaných výsledkov znamenajú, že cítite nutkanie len usilovnejšie sa dopracovať k úspechu. Namiesto toho, aby ste pracovali viac hodín, snažte sa pracovať efektívnejšie. Odstrihnutie sa od problémov vás môže omladiť a zvýšiť pravdepodobnosť, že budete pripravení na úspech.[1]


Nájdite si čas na omladenie a zotavenie. Ak máte problém, ktorý obmedzuje váš úspech, na chvíľu si od neho oddýchnite. Čítajte veľa, aby ste využili iné časti mozgu a získali nové perspektívy, ktoré vám môžu pomôcť pri riešení problémov. Nájdite si čas na prijatie nových perspektív, ktoré vám môžu otvoriť nové cesty k úspechu.

  • Patrí sem aj poznanie samého seba. Zmerajte si vlastnú úroveň stresu, aby ste vedeli, kedy jeho


Stanovte si priority toho, čo je dôležité. Je ľahké stráviť príliš veľa času a energie zahltený vecami, ktoré nám v konečnom dôsledku nepomáhajú k úspechu. Či už ide o príliš veľa projektov, alebo o posadnutosť detailmi, ktoré nie sú obzvlášť dôležité, venujte menej času poteniu sa nad maličkosťami. Pomôže vám to vytvoriť si pocit jasnosti a uspieť bez toho, aby ste sa prepracovali.

  • Napíšte si absolútne základné veci, ktoré potrebujete urobiť, aby ste boli v danej situácii úspešní. Ak zistíte, že venujete značné množstvo času veciam, ktoré sa odchyľujú od tohto zoznamu, možno sa príliš snažíte.


Zostaňte flexibilní, ak veci nejdú podľa očakávaní. Život nám môže postaviť neočakávané prekážky. Ak sme príliš zaseknutí vo svojich plánoch a predstavách a nie sme ochotní zostať flexibilní, môže sa stať, že budete príliš tlačiť na pílu a otáčať sa na mieste. Ak sa vyskytne nepredvídaná prekážka, využite ju ako príležitosť nechať sa ňou posunúť smerom, o ktorom ste predtým neuvažovali. Flexibilita vám zabezpečí väčšiu pravdepodobnosť úspechu bez toho, aby ste museli neustále bojovať medzi očakávaniami a realitou.[2]


Oslavujte malé úspechy. Ak neustále pracujete na dosiahnutí vzdialeného cieľa, aby ste sa cítili úspešní, môžete mať stále sklonenú hlavu a pracovať bez toho, aby ste si uvedomovali všetky veľké úspechy, ktoré na tejto ceste dosahujete. To vám tiež umožní zmeniť pohľad na úspech a prestať si myslieť, že si vyžaduje sparťanskú oddanosť veci.

  • Vytvorte si zoznamy rôznych míľnikov, ktoré potrebujete na dosiahnutie svojho cieľa. Zakaždým, keď sa vám to podarí, odíďte na chvíľu od práce a oslávte to. Úspech nie je ani tak objektívne miesto, ako skôr pocit uspokojenia. Buďte spokojní so svojimi úspechmi!


Prestaňte veriť v kultúru zaneprázdnenosti. Moderní pracovníci sú mnohokrát nútení veriť, že byť zaneprázdnený je to isté ako byť úspešný a dobrý. Namiesto toho, aby ste sa starali o to, koľko hodín môžete byť zaneprázdnení, uvedomte si, že život je krátky a existujú aj iné veci, ktoré vám umožnia cítiť sa šťastne a úspešne.

  • Nájdite si čas na svoje koníčky. Budete sa cítiť úspešnejší, ak budete menej času venovať veciam, ktoré vás nebavia, a nájdete si viac času pre seba.


Investujte do svojej budúcnosti. Žite teraz rozumne a šetrne, aby ste neskôr museli pracovať menej. Investujte do dôchodkového plánu prostredníctvom práce a zhromažďujte úspory, aby ste neskôr v živote trávili menej času prácou a viac času vecami, ktoré vás bavia.

  • To platí aj pre veci, ako je vzdelávanie. Môže sa zdať ťažké dokončiť tento titul alebo dokonca pokračovať v štúdiu, ale tvrdá práca na získaní kvalifikácie na začiatku života môže znamenať, že neskôr v živote budete môcť pokračovať v kariére, ktorá si vyžaduje menej práce. Pravdou je aj to, že robiť niečo, čo máte radi, je oveľa menej ako práca, ktorej sa každý deň bojíte.

Metóda 2 z 3: Naučte sa pracovať menej


Vážiť si svoj čas nadspotreby. Jedným z dôvodov, prečo sa cítime úspešní, keď veľa pracujeme, je to, že môžeme mať materiálne plody; či už je to honosný titul v práci, nové auto alebo len viac peňazí. Vážte si veci, ako sú vzťahy a osobné zdravie, pred vecami, ktoré vám môžu priniesť peniaze. To vám pomôže cítiť sa úspešnejšie bez toho, aby ste museli tráviť všetok svoj čas prácou. Úspech je taký, aký si ho vytvoríte![3]

  • Prikladajte hodnotu cieľom, ktoré nesúvisia s prácou. Môžu to byť ciele týkajúce sa vzťahov alebo aj pozretie nového filmu či prečítanie novej knihy.


Stanovte si limity. Ak patríte k ľuďom, ktorí sa neustále zdržiavajú po pracovnej dobe, odpovedajú na e-maily do neskorej noci a vybiehajú z dverí, aby sa pripravili na stretnutie, stanovte si limity. Každý večer si stanovte čas, kedy musíte zastaviť všetky činnosti súvisiace s prácou, a prinúťte sa ráno sadnúť a vrátiť sa k raňajkám. Budete tráviť menej času snahou vynútiť si úspech a v dôsledku toho menej času pracovať.

  • Vytvorte si plány mimo práce, ktoré nemôžete prerušiť. Môže to byť stretnutie s priateľmi, ktorí vás budú brať na zodpovednosť za to, že sa neukážete, až po víkendový výlet, na ktorom budete úplne odpojení od práce.


Prestaňte toľko vykonávať multitasking. Istým spôsobom, ako si poškodiť úspešnosť a zvýšiť pracovné zaťaženie, je snažiť sa prijať príliš veľa úloh naraz. Sústreďte sa vždy na jednu úlohu alebo zadanie. Vezmite si jednu úlohu za druhou, sústreďte sa na ňu, dokončite ju a pokračujte ďalej. Ak necháte svoj mozog roztrhať sa do mnohých smerov naraz, pravdepodobne sa príliš snažíte a pravdepodobne neodvádzate najlepšiu prácu.[4]

Metóda 3 z 3: Menej stresu v živote


Zníženie sekundárneho stresu. Niekedy sa môžeme tak zamotať do problémov iných ľudí, že to zhorší naše vlastné problémy. Nemôžete vyriešiť problémy všetkých. Ak vás sused, člen rodiny, priateľ alebo spolupracovník neustále zaťažujú svojimi životnými stresmi, neberte si za úlohu pokúšať sa ich riešiť.[5]

  • Zbavte sa stresu, ktorý sa nedá kontrolovať. Či už ide o niečo, čo prežíva niekto vo vašom okolí, alebo o niečo, čo je vo vašom vlastnom živote úplne mimo vašej kontroly, odložte stres, ktorý sa nedá ovplyvniť.


Zamerajte sa na pokrok, nie na dokonalosť. Niekedy sa nám môže stať, že sa až príliš snažíme o dokonalosť, len aby sme nedosiahli dokonalosť, čo v nás zanechá pocity sklamania a stresu. Tento štandard môže vytvoriť zbytočnú záťaž stresu. Namiesto toho, aby ste sa starali o to, aby ste boli dokonalí, starajte sa o to, aby ste sa poučili z každej chyby.[6]


Dodržiavajte rutinné postupy. Veľká časť stresu, ktorý pociťujeme každý deň, pochádza z rozhodovania. Namiesto toho, aby ste celý deň strávili rozhodovaním medzi premennými a možnosťami, zjednodušte si, kde sa dá. Vytvorte si jednoduché rutinné postupy, ako je napríklad určitý čas, kedy odpovedáte na e-maily, určitý čas, kedy chodíte do posilňovne, alebo dokonca plánovanie obedov vopred. Nezaťažujte sa tým, čo si obliecť alebo zjesť, keď sa na vás v živote valí toľko iných stresov.[7]

  • Možno si to bude vyžadovať trochu plánovania cez víkend, ale stráviť nejaký čas v nedeľu prípravou na týždeň môže výrazne zjednodušiť váš život. Naplánujte si jedlo, oblečenie a napíšte si rozvrh. Vytvorte si zoznam úloh, ktorý vás udrží v kontakte s ostatnými úlohami.

  • Radujte sa z malých víťazstiev. Je skvelé sústrediť sa na veľké veci, ale ak sa budete neustále usilovať o dosiahnutie vzdialeného cieľa, budete mať vždy pocit, že sa mlátite. Keď dosiahnete niečo malé, napríklad zmenu životného štýlu za týždeň, pochváľte sa za to. Môžete sa tešiť z malých úspechov a byť vďační za malé príležitosti.
  • Odkazy