3 spôsoby, ako vymyslieť comeback, keď vás niekto nazve tučným

Ak vás ľudia nazvú tučnými, môže to poriadne zabolieť. Nikomu sa naozaj nepáči, keď jeho fyzický vzhľad rozoberajú iní. Ak vás niekto nazve tučným, existuje mnoho spôsobov, ako reagovať. Môžete reagovať vlastnou vtipnou poznámkou a váš vtip môže prekvapiť osobu, ktorá vás nazvala tučným. Môžete tiež osobe povedať, že jej komentáre sú nevhodné. Pracujte na tom, aby ste sa s tým vyrovnali po emocionálnej stránke. Negatívne komentáre o vašom tele bolia, preto by ste mali hľadať podporu u svojich blízkych.

Metóda 1 z 3: Reagovanie žartom


Použite sarkazmus. Niekedy ľudia, ktorí sa navážajú do iných, neočakávajú veľkú odozvu. Skúste do toho hodiť trochu sarkazmu, pretože to môže osobu, ktorá vás šikanuje, prekvapiť. Ľudia sa často zameriavajú na tých, o ktorých si myslia, že si len nechajú ubližovať, takže sarkastická poznámka môže šikanujúceho zastaviť v jeho snahe.

  • Napríklad predstierajte, že urážka bola v skutočnosti kompliment. Povedzte niečo ako: „Wow! Ďakujem vám, že ste si všimli. Veľmi si to vážim.“


Odveďte hrubý vtip. Na konkrétnu poznámku môžete reagovať konkrétnym, sarkastickým komentárom. Napríklad, ak niekto povie niečo také: „Máš takú peknú tvár. Je to hanba kvôli vašej váhe.“ Skúste odpovedať niečím ako: „Aj vy máte skvelú tvár. Je to hanba vašej osobnosti.“

  • Dávajte si však pozor, aby ste nevyslovovali príliš uštipačné poznámky, najmä ak nie ste na mieste, kde sa cítite bezpečne. Nechcete skončiť v ohrození svojej bezpečnosti.


Dráždi ich kvôli ich nedostatočným referenciám. Váha niekoho iného je medzi ním a jeho lekárom. Iná osoba nemá právo komentovať vašu hmotnosť, ak nemá lekárske vzdelanie. Upozornite na to. Druhá osoba sa tak bude cítiť hlúpo, že túto otázku nastolila.

  • Povedzme, že ste v deviatej triede a niekto z vašej triedy povie niečo ako: „Naozaj by sa ti hodilo schudnúť asi 30 kíl.“ Ak sa vám to podarí, môžete sa.“ Odpovedzte niečo ako: „Wow! Nemôžem uveriť, že si prešiel lekárskou fakultou a máš len 14 rokov. Pretože len lekár by mohol vedieť, koľko musím schudnúť.“


Zvážte, či jednoducho neodpovedať. Niekedy je lepšie neponúkať odvetu. Niektorí tyrani sa vyžívajú v reakciách. Ak ste reagovali vtipnými návratmi a stále sa vám posmievajú, začnite šikanujúcich jednoducho ignorovať. Uvidíme, či ich to odradí od toho, aby sa na vás v budúcnosti zamerali.[1]

  • Ak niekto hrubo komentuje vašu váhu, tvárte sa, že ste to nepočuli. Ak budú pokračovať v hrubých poznámkach, jednoducho odíďte z miestnosti.
  • Ak sa po ignorovaní niekoho potrebujete vyplakať, je to v poriadku. Je normálne cítiť sa zle, ak niekto zraní vaše city. Aj keď môžete v danom momente šikanujúceho ignorovať, v prípade potreby dajte neskôr najavo svoje pocity.

Metóda 2 z 3: Vážne riešenie situácie


Povedzte osobe, že jej komentár je nevhodný. Niekedy sa osoba blíži k tomu, aby počula, že jej komentár bol nevhodný. Ak niekto urobí poznámku, ktorá zraňuje vaše city, povedzte mu priamo, čo urobil zle. Ľudí, ktorí sa druhým vysmievajú pre ich váhu, často zaskočí, keď ich niekto na ich správanie upozorní.

  • Buďte veľmi úprimní. Obráťte sa na danú osobu a povedzte niečo ako: „Na tom, čo ste povedali, nie je nič smiešne. Komentovať moju váhu je mimoriadne neslušné a nevážim si to.“
  • Môžete to obrátiť aj proti nemu s pevnou radou: „Znižovať si ma, aby si zvýšil svoje sebavedomie, nie je zdravé. Možno by ste mali nájsť iný spôsob, ako tieto problémy riešiť.“
  • Osobe môžete klásť aj otázky týkajúce sa jej správania. Napríklad: „Prečo máte potrebu zhadzovať moje telo? Čo dobré vám to prinesie?“


Vysvetlite ľuďom, že vaše zdravie je vaša vlastná vec. Nie každý, kto vás nazve tučným, sa snaží zraniť vaše city. Hoci to neospravedlňuje správanie, niektorí ľudia si myslia, že ich komentáre môžu byť užitočné pre vaše zdravie a pohodu. Dajte jasne najavo, že to tak nie je, ak si myslíte, že sa vám niekto svojimi poznámkami snaží pomôcť.

  • Povedzte niečo ako: „Oceňujem váš záujem, ale moje zdravie je medzi mnou a mojím lekárom. Ak by som niekedy chcel poradiť v oblasti stravovania alebo výživy, spýtal by som sa práve toho.“
  • Ak osoba trvá na svojom, povedzte niečo ako: „Viete, toto naozaj nie je vhodná konverzácia a ja si to nevážim.“


Pripomínajte im, že každé telo je iné. Žiadne dve telá nie sú rovnaké a mali by ste to ostatným pripomínať, čo treba oslavovať. Ukážte im, že ste hrdí na svoje telo a možno vás budú menej obťažovať. Povedzte niečo ako: Páči sa mi moje telo také, aké je, aj keď sa vám nepáči. Som spokojný s tým, aký som, takže na vašom názore mi veľmi nezáleží.“


Stanovte si hranice do budúcnosti. Ak máte do činenia s priateľom alebo blízkym, ktorý vás nazýva tučným, stanovte si pevné hranice do budúcnosti. Nikto by nemal znášať, že niekto neustále znižuje jeho váhu. Ak sa správanie nezmení, možno budete chcieť prehodnotiť svoj vzťah s touto osobou. Ľudia vo vašom živote by vás mali budovať, a nie strhávať alebo urážať.

  • Dajte osobe najavo, aké správanie nebudete vo vašom vzťahu tolerovať. Povedzte napríklad niečo také: „Komentovanie mojej váhy nie je v poriadku a nemienim sa s tým zmieriť. Obzvlášť neznesiem, keď ma niekto nazýva nadávkami, ako napríklad tučná.“
  • Postupom času pripomínajte danej osobe svoje hranice podľa potreby. Napríklad, ak daná osoba opäť komentuje vašu váhu, povedzte niečo ako: „Hovorili sme o tom. Tieto pripomienky sa nehodnotia.“

Metóda 3 z 3: Zvládanie emócií


Nedávajte sa do ostrej hádky. Sarkastické poznámky sú síce v poriadku, najmä keď vás niekto obťažuje, ale dbajte na to, aby ste niekoho nezavádzali do hádky. Držte sa krátkej, vtipnej odpovede namiesto urážania osoby.

  • Krik na danú osobu alebo jej opätovanie nadávok situáciu pravdepodobne nevyrieši. Snažte sa zachovať si chladnú hlavu, aj keď ste rozrušení.


Hľadajte podporu u priateľov. Je v poriadku byť smutný po tom, čo vás niekto nazve tučným. Je prirodzené, že vás poznámka trochu uštipne. Hľadajte podporu u ľudí, ktorým na vás záleží.[2]

  • Nájdite si dôveryhodného priateľa alebo člena rodiny, ktorému sa môžete zdôveriť. Skúste si naplánovať niečo zábavné, napríklad pozrieť si film s priateľmi, ak sa vám vynorí komentár.
  • Vyberte si niekoho, kto je empatický a dobrý poslucháč.


Zamerajte sa na pozitíva. Komentár o vašej váhe vo vás môže zanechať zlý pocit. Po tom, čo ste sa ocitli na konci negatívnej poznámky o svojej váhe, skúste sa zamyslieť nad všetkým, čo sa vám na sebe páči. Spomeňte si na všetky pozitívne veci, ktoré o vás ľudia povedali, namiesto toho, aby ste sa sústredili na osamotený negatívny komentár.

  • Skúste si vytvoriť zoznam. Napíšte si každú peknú vec, ktorú vám ktokoľvek kedy povedal. Spomeňte si na to namiesto toho, aby ste sa sústredili na negatívnu poznámku o vašej váhe.

  • Držte sa ďalej od ľudí, ktorí komentujú vašu hmotnosť. Ak niekto neustále komentuje vašu váhu, a to aj po tom, čo ste ho požiadali, aby s tým prestal, je úplne vhodné s touto osobou prerušiť vzťahy. Nikdy nie je v poriadku neustále niekoho kritizovať za jeho váhu a už vôbec nie je v poriadku nazývať niekoho tučným. Ak niekto neustále porušuje vaše hranice, je v poriadku odísť.[3]

    • Ak je páchateľom člen rodiny, môže to byť ťažké. Ak napríklad váš otec neustále komentuje vašu váhu, môže byť ťažké držať sa od neho ďalej. Môžete si však od negatívnej situácie na chvíľu oddýchnuť. Mohli by ste sa ospravedlniť a ísť na pár minút do svojej izby, ak váš otec komentuje vašu váhu.
  • Odkazy