3 spôsoby, ako využiť deň

Možno máte voľný deň alebo vás začína nudiť vaša každodenná rutina. Dnes máte len jeden „deň“, tak ho využite čo najlepšie! Ak potrebujete motiváciu, vyskúšajte niečo nové a vzrušujúce. Buďte spontánni a uvidíte, kam vás deň zavedie. Trávte čas s ľuďmi, ktorých máte radi, a pomáhajte iným. Využite každý deň a budete pripravení a nadšení každé ráno, keď sa zobudíte!

Metóda 1 z 3:Využitie dňa na maximum


Vyskúšať niečo nové. Vyznačte sa dnes tým, že vyskúšate niečo nové. Môže to byť tak jednoduché, ako vyskúšať nové jedlo alebo počúvať hudbu, ktorú nepoznáte. Či už si nové zážitky vychutnávate, alebo sa ich obávate, pridanie niečoho nového do vášho dňa ho môže udržať vzrušujúci a môže vám dokonca pomôcť rásť.[1]

  • Možno existuje niečo, čo ste chceli vyskúšať už celé mesiace, ale ešte ste sa k tomu nedostali. Dnes je ideálna príležitosť.
  • Napríklad, vybrať si inú trasu z práce alebo zo školy, vyskúšať novú reštauráciu alebo vyskúšať fitness hodinu v miestnej posilňovni.


Postavte sa strachu. Urobte si z dnešného dňa nezabudnuteľný deň tým, že sa pustíte do niečoho, čoho sa bojíte. Konfrontácia s tým, čo vás desí, vám môže ukázať, že ste odvážnejší a silnejší, než si myslíte. Možno budete prekvapení, ako dobre sa vám podarí čeliť strachu a zvládnuť ho. Môže to byť dokonca zábava![2]

  • Možno máte strach z výšok a rozhodnete sa navštíviť mrakodrap alebo skočiť s padákom. Alebo sa možno bojíte rozprávať s cudzími ľuďmi a rozhodnete sa, že sa s niekým porozprávate vo vlaku.
  • Nemusí to byť veľký strach! Stačí urobiť malý krok k niečomu pre vás novému.


Dobrovoľník pomôcť iným. Jedným z najlepších spôsobov, ako sa cítiť dobre sám so sebou a s tým, ako trávite svoj čas, je dobrovoľníctvo. Dobrovoľníctvo je skvelý spôsob, ako pomôcť svojej komunite, stretnúť sa s inými ľuďmi a niečo zmeniť. Vedomie, že priamo pomáhate druhým, môže do vášho dňa priniesť naplnenie a šťastie.[3]
Dôveryhodný zdroj
HelpGuide
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
Prejsť na zdroj

  • Nájdite príležitosť, ktorá vás osloví. Dobrovoľnícky pomáhajte deťom alebo starším ľuďom, vo svojom duchovnom alebo náboženskom centre alebo v útulku pre zvieratá či v útulku pre zvieratá.


Buďte spontánni. Spontánnosť môže vášmu životu dodať chuť a šťastie. Hoci plány sú užitočné, malé spontánne dobrodružstvo je často nezabudnuteľnejšie a vzrušujúcejšie. Pozrite si všetky miestne podujatia, ktoré sa konajú vo vašom okolí, a príďte na ne![4]

  • Možno nájdete koncert pod holým nebom, slávnostné otvorenie reštaurácie alebo iné zaujímavé podujatie, na ktorom by ste sa inak nezúčastnili.
  • Vytvorte umelecké dielo, vyskúšajte nový recept, napíšte list alebo naučte svojho psa nový krok.


Odškrtnite si niečo zo svojho zoznamu vedier. Možno máte zoznam vecí, ktoré chcete urobiť… prípadne. Dnešný deň je ideálnou príležitosťou na to, aby ste si začali odškrtávať veci zo svojho zoznamu (alebo ho začali!). Bucket list je zoznam vecí, ktoré chcete urobiť pred smrťou. Môžu to byť veľké veci (napríklad návšteva Galapág alebo získanie certifikátu SCUBA) alebo malé veci (napríklad naučiť sa tancovať salsu alebo variť thajské jedlo).

Metóda 2 z 3: Riešenie dňa


Vstávajte skôr. Pripravte sa na začiatok dňa skorým vstávaním. Ak sa chystáte do práce alebo do školy, skoršie vstávanie vám umožní zjesť dobré raňajky, trochu si oddýchnuť, písať si denník alebo sa inšpirovať na ďalší deň. Môžete tiež maximalizovať svoj pobyt na dennom svetle skorším vstávaním.[5]

  • Prečítajte si inšpiratívny článok alebo niekoľko citátov, ktoré vás naladia na ďalší deň.


Vytvorte si jasné ciele na daný deň. Ak máte veľa práce a máte pocit, že vás deň preťažuje, napíšte si svoje ciele na daný deň ráno alebo večer predtým. Takto si budete môcť naplánovať veci, ktoré potrebujete robiť a veci, ktoré chcieť aby ste mohli. To, že si najprv odstránite veci, ktoré musíte urobiť, vám pomôže dosiahnuť vaše ciele a čo najskôr sa chopiť dňa.[6]

  • Vezmite si jednu úlohu po druhej, aby ste sa necítili preťažení.


Doprajte si dostatok spánku. Celý deň sa nebudete cítiť skvele, ak sa večer predtým dobre nevyspíte. Uprednostnite svoj spánok každý deň, aby ste si zabezpečili dostatok spánku. Usilujte sa zaspávať a prebúdzať každý deň v rovnakom čase. Keď si dobre oddýchnete, budete bdelší, ostražitejší a pripravenejší na celý deň.[7]
Dôveryhodný zdroj
HelpGuide
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
Prejsť na zdroj

  • Ak máte problémy so zaspávaním, dodržiavajte režim pred spaním, ktorý pomôže vášmu telu po každom dni sa utíšiť. Môže to zahŕňať popíjanie čaju, kúpeľ alebo čítanie knihy pred spaním.
  • Ak sa vyskytne udalosť, pri ktorej musíte zostať hore, skúste si počas dňa vyhradiť čas na spánok.


Povedzte „áno“ tomu, čo je dôležité, a „nie“ zvyšku. Ak sa vám stáva, že hovoríte „áno“, keď v skutočnosti nemáte na niečo čas, zvyknite si namiesto toho hovoriť „nie“. Ak vás niekto požiada o splnenie úlohy, ktorú môžete odmietnuť, zvyknite si povedať: „To nemôžem urobiť“ alebo „To tentoraz nepôjde“ a potom to nechajte tak. Nemusíte sa cítiť vinní za to, že uprednostňujete to, na čom vám záleží.[8]

  • Ak napríklad niekto chce, aby ste po práci alebo škole zostali dlhšie, aby ste niečo dokončili, spýtajte sa sami seba, či je to absolútne nevyhnutné. Ak nie, pokračujte vo svojich plánoch a povedzte: „Na dnešný večer som si už niečo naplánoval, takže to nebude fungovať.“ Ak sa vám to nepodarí, pokračujte vo svojich plánoch a povedzte.“
  • Je v poriadku, ak si určíte priority a veci, ktoré potrebujete a chcete urobiť.


Venujte plnú pozornosť tomu, čo robíte. Ak pracujete na niečom do školy, do práce alebo domov, plne sa tomu venujte. Keď niekto hovorí, počúvajte bez toho, aby ste sa nechali rozptyľovať svojimi myšlienkami alebo okolím. Ignorujte veci, ktoré vás môžu vyviesť z miery v tom, čo robíte. Prítomnosť a plná pozornosť vám pomôžu čo najlepšie využiť každý okamih bez ohľadu na to, čo robíte.

  • Ak máte problém s prítomnosťou, vyskúšajte rýchle cvičenie všímavosti, ktoré vás vráti späť do prítomnosti. Zamerajte sa vždy na jeden zmysel a naladte sa na svoje telo. Napríklad počúvajte všetky zvuky a zvuky okolo seba, dokonca aj tie, ktoré máte tendenciu vytesniť. Rozhliadnite sa okolo seba a všimnite si všetky farby a textúry, ktoré vás obklopujú. Potom sa vráťte k tomu, čo ste robili, s väčšou pozornosťou a prítomnosťou.[9]


Znížte plytvanie časom. Ak máte tendenciu tráviť čas pozeraním televízie, hraním videohier, zónovaním alebo hraním na telefóne, premýšľajte o iných činnostiach, ktoré by ste mohli robiť so svojím časom. Využiť deň znamená robiť veci, ktoré vám prinášajú radosť a zábavu, nielen veci, ktoré vypĺňajú čas. Možno chcete vyskúšať turistiku, lyžovanie, prácu s drevom alebo šitie.

  • Namiesto pozerania televízie po škole alebo práci si choďte zabehať alebo zostaňte hore o niečo neskôr a pozerajte sa na hviezdy.
  • Ak sa cítite mimo kontaktu s prírodou, zasaďte niekoľko semienok a kontrolujte ich každý deň. Sledujte, ako zo semienok vyrastie živá rastlina.

Metóda 3 z 3:Rozšírenie vašich osobných vzťahov


Buďte s ľuďmi, ktorých máte radi. Nič vám nepridá na nálade viac, ako keď ste v kruhu priateľov a rodiny. Udržiavanie vzťahov a trávenie času s blízkymi môže zlepšiť vašu náladu a spôsobiť, že sa budete cítiť šťastnejší. Zapojenie sa do plnohodnotných priateľských vzťahov je skvelý spôsob, ako čo najlepšie využiť svoj deň.[10]
Dôveryhodný zdroj
HelpGuide
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
Prejsť na zdroj

  • Buďte v spoločnosti ľudí, s ktorými sa cítite dobre a môžete byť sami sebou.
  • Ak je to možné, strávte čas s blízkymi osobne namiesto posielania e-mailov alebo telefonovania.


Povedzte niekomu, že ho máte radi. Využite dnes svoje vzťahy naplno tým, že budete otvorení a zraniteľní voči ľuďom vo svojom živote. Ak viete, že niekoho milujete, prečo mu to nepoviete? Či už ide o rodiča, súrodenca alebo osobu, s ktorou chodíte, povedzte jej, že ju máte radi, a myslite to vážne. Nestresujte sa príliš časom, len sa uistite, že to myslíte vážne.[11]
Vychutnajte si každý okamih, ktorý máte s ľuďmi, ktorých máte radi.

  • Ak ešte nie ste pripravení povedať: „Milujem ťa,“ skúste svoju lásku prejaviť. Prekvapte ich darčekom, choďte na miesto, ktoré majú radi, alebo pripravte ich obľúbené jedlo.

  • Odpusťte ľuďom, ktorí vám ublížili. Ak ste v sebe nosili zášť, dnes je ten správny deň, aby ste sa jej zbavili. Nech už máte voči niekomu akékoľvek negatívne pocity, rozhodnite sa ich nechať odísť. Odpustenie neznamená, že musíte zabudnúť na to, čo sa stalo, alebo sa tváriť, že sa to nikdy nestalo, znamená to, že ste ochotní ísť ďalej a zbaviť sa hnevu.[12]

    • Odpustenie sa nedeje vždy naraz. Je to proces a môže prebiehať v niekoľkých krokoch.
    • Môžete odpustiť niekomu, kto je blízko, ďaleko, živý alebo zosnulý.
  • Odkazy