3 spôsoby, ako zastaviť prokrastináciu pomocou vizualizácie

Je možné prekonať prokrastináciu.[1]
Pracovisko je plné nových rozptýlení na smartfónoch a tabletoch. Napriek tomu je prokrastinácia s nami už dlho. [2]
Môže to mať za následok nepríjemné veci, ako je stres, nízke platy a zhoršené zdravie.[3]
Ak chcete prestať odkladať, tento článok navrhuje používať vizuálne prístupy.[4]
Vizualizáciou cieľov a blokovaním rozptyľovania sa môžete vrátiť k danej úlohe. Predovšetkým sa musíte vrátiť k práci, ktorú máte pred sebou.

Metóda 1 z 3: Predstavovanie si svojho budúceho ja


Urobte si náčrt, aby ste si vizualizovali svoje pocity z úlohy. Pomocou čistého papiera napíšte do hornej časti názov práce. Nakreslite čiaru do stredu stránky a vytvorte dva stĺpce. Nad ľavý stĺpec napíšte Dôvody prokrastinácie. Potom si na pravú stranu stránky napíšte Argumenty proti prokrastinácii. Dokončenie diagramu by malo trvať 10 minút.


Na ľavú stranu stránky si napíšte svoje odôvodnenia nečinnosti. Vymenujte všetky dôvody, ktoré máte na odklad činnosti na práci. Tieto dôvody môžu byť jednoduché, napríklad náročnosť úlohy alebo nedostatok pracovnej sily. Môžu zahŕňať aj také veci, ako sú pochybnosti o sebe samom alebo vnímaný nedostatok schopností. Nech už sú vaše dôvody akékoľvek, uveďte ich v poradí, v akom vám prichádzajú na um. Na tento krok si vyhraďte 3 minúty.


Zaznamenávajte si argumenty pre konanie v súvislosti s úlohou na pravej strane stránky. Napíšte argumenty proti všetkým dôvodom, ktoré ste práve vymenovali. Môžete tvrdiť, že je lepšie začať s úlohou teraz, aby ste mali viac času na jej dokončenie pred termínom. Pokračujte v argumentácii proti všetkým ospravedlneniam odkladania. Na tento krok si vyhraďte 5 minút. Ak máte pocit, že ste urobili dobrú prácu, mali by ste byť pripravení vrátiť sa k danej úlohe!


Predstavte si pocit úspechu, ktorý sa dostaví, keď prácu dokončíte. Nájdite si pohodlné miesto na sedenie. Na 5 minút zatvorte oči a predstavte si, že prácu vykonávate od začiatku do konca. Kde budete prácu vykonávať? Aké nástroje budete používať? Ako budete pristupovať k úlohe? S kým budete na úlohe pracovať? Teraz si predstavte pocit úspechu po jej dokončení. Využite tento pozitívny pocit na to, aby ste sa motivovali pri začatí práce.[5]

Metóda 2 z 3:Vizualizácia vašich cieľov a časového plánu


Rozdeľte si cieľ na menšie časti, činnosti alebo úlohy. To by vám malo pomôcť prekonať pocit zahltenia prácou.[6]
Vyhnite sa tomu, aby ste tento proces preťahovali, pretože to môže byť ďalší spôsob, ako odkladať prácu. Namiesto toho venujte práci len čas, ktorý potrebujete na to, aby ste zistili, ako postupovať, a potom sa vráťte k danej úlohe!


Zaraďte činnosti, ktoré budete potrebovať na dokončenie úlohy. Najprv si na pár minút zopakujte zoznam konkrétnych vecí, ktoré musíte urobiť, aby ste prácu dokončili. Vedľa každej úlohy napíšte číslo zodpovedajúce jej relatívnej priorite. Ak označíte konkrétnu úlohu za najnaliehavejšiu alebo najdôležitejšiu, napíšte vedľa nej číslo 1. Pokračujte, kým neodstupňujete dôležitosť každej veci, ktorú musíte urobiť. [7]


Zoraďte svoje odstupňované úlohy podľa poradia. Pomocou vytvoreného zoznamu zoraďte úlohy podľa ich priority.[8]


Pri každej z hodnotených úloh si poznačte reálny čas na dokončenie. Ak si myslíte, že úloha číslo jedna bude trvať jednu hodinu, napíšte toto číslo do zátvorky vedľa úlohy.[9]


Zapíšte úlohy do svojho plánu. Úlohy vložte do svojho harmonogramu s použitím svojich časových odhadov a poradia. Činnosti s vysokou prioritou môžete dokončiť skôr a pracovať na dokončení práce.[10]
Najťažšie úlohy naplánujte na čas dňa, keď máte viac energie.[11]


Na pripomenutie si úloh v kalendári používajte jasné lístočky. Vyveste si ich na stenu počítača alebo kancelárie.[12]
To vám pripomenie relatívnu naliehavosť úloh, aby ste mohli sledovať cieľ krok za krokom. Ak sa stále cítite zaseknutí, vyberte si úlohu, ktorá sa zdá byť jednoduchá na vykonanie, a začnite s ňou!

Metóda 3 z 3: Blokovanie vizuálnych rozptýlení


Nájdite si pohodlné a uvoľnené miesto na prácu s minimálnym hlukom a rozptyľovaním. Ak sa cítite náchylní na rozptýlenie, je obzvlášť dôležité nájsť si tiché miesto. [13]
Ak sa doma alebo v práci rozptyľujete, zvážte, či môžete úlohu vykonať inde.


Zablokujte upozornenia na e-mail a facebook. Ak vás láka skontrolovať e-mail alebo facebook, zvážte vypnutie upozornení.[14]


Nainštalujte si do stolového počítača softvér proti prokrastinácii. Práca s prístupom na internet môže byť dosť rozptyľujúca. Vždy existuje pokušenie používať sociálne médiá alebo čítať správy.[15]
Ak zistíte, že je to problém, nainštalujte si program proti prokrastinácii.

  • Block site je rozšírenie pre webový prehliadač chrome. Je k dispozícii zadarmo a zabráni vám v návšteve rozptyľujúcich webových stránok.[16]
  • Rescue Time je aplikácia, ktorá monitoruje váš čas strávený pri rôznych aplikáciách. Týmto spôsobom môžete prehodnotiť produktivitu svojho pracovného dňa.[17]

  • Nainštalujte si do svojho smartfónu softvér proti prokrastinácii. Môže sa stať, že vás rozptýlia mobilné hry alebo prehliadanie softvéru. V tomto prípade zvážte inštaláciu aplikácie proti prokrastinácii do svojho telefónu.

    • FocusON je aplikácia pre telefóny so systémom Android, ktorá blokuje stránky, ktoré vás rozptyľujú a zaberajú čas.[18]
    • Forest pre iTunes a Android vám pomôže pracovať na konkrétne sústredené časové úseky. Ak sa chcete venovať sústredenej tridsaťminútovej práci, zasaďte do aplikácie virtuálny strom a nechajte ho 30 minút rásť.[19]
  • Odkazy