3 spôsoby, ako získať inšpiráciu & Motivácia pre úspech

Jedna vec je snívať o úspechu, ale skutočná snaha o úspech môže byť náročná úloha. Ak si uvedomíš, že úspech je proces, ktorý zahŕňa malé, uskutočniteľné kroky a podporu od ostatných, budeš pripravený dosiahnuť akýkoľvek cieľ, ktorý si stanovíš.

Metóda 1 z 3: Realizácia vášho cieľa


Stanovte si cieľ. Jednou z najlepších vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste zostali motivovaní k úspechu, je určiť si svoj cieľ. Určite si svoj cieľ a vážne sa zaoberajte tým, čo chcete. Nech už je vaším cieľom čokoľvek, či už je to dostať sa do Ph.D. programu alebo sa stať manažérom vo vašej kancelárii, teraz je čas rozhodnúť sa, namiesto toho, aby ste o tom len premýšľali.

  • Ak ešte nemáte cieľ v hlave, spíšte si zoznam vecí, ktoré by ste chceli dosiahnuť v nasledujúcich 3 až 5 rokoch. Keď si vytvoríte zoznam, pokúste sa ho zúžiť na jednu vec. Je oveľa jednoduchšie zostať sústredený na jeden cieľ namiesto troch.[1]
  • Ak chcete zostať inšpirovaní pre krátkodobé ciele, majte jasnú víziu toho, čo chcete v dlhodobom horizonte a ako sú tieto dva ciele prepojené.[2]
    Zdroj experta
    Michael Stern
    Životný kouč
    Rozhovor s odborníkom. 1. júla 2020.


Ukážte svoj cieľ. Keď si zúžite svoj cieľ, napíšte si ho veľkými slovami. Potom si vytlačte svoj cieľ a vyveste ho na stenu v spálni, na zrkadlo v kúpeľni alebo na chladničku. Môžete si ho tiež vyvesiť v práci alebo umiestniť na pracovnú plochu svojho počítača. Tieto pripomienky vám pomôžu sústrediť sa na svoj cieľ.[3]

  • Urobte si svoj cieľ dlhý len na niekoľko slov, ako mantru. Skúste si aspoň raz denne zopakovať svoj cieľ, najlepšie pred zrkadlom alebo pri meditácii.
  • Pomôže aj zverejňovanie fotografií vášho cieľa. Ak je napríklad vaším cieľom vyliezť na vrchol Half Dome, pripnite si obrázky Half Dome po izbe alebo v kancelárii, aby ste sa motivovali držať sa svojho cieľa.


Začnite v malom. Nepremýšľajte o svojom cieli ako o veľkej obrovskej veci, ktorú chcete dosiahnuť. Pokúste sa zmenšiť svoje myslenie tým, že budete robiť malé kroky smerom k svojmu cieľu. Ak chcete napríklad cvičiť, môžete si myslieť, že musíte intenzívne cvičiť 5 dní v týždni. Namiesto toho začnite v malom, cvičte raz týždenne 20 minút a potom pokračujte ďalej.[4]

  • Nemôžete zlyhať, ak začnete s niečím veľmi jednoduchým a uskutočniteľným.

Metóda 2 z 3: Inšpirujte sa


Prečítajte si blog, knihu alebo časopis. Získajte informácie o svojom cieli vyhľadaním informácií o svojom cieli na internete. Je pravdepodobné, že podobný cieľ mali aj iní ľudia a odvtedy prišli na to, ako ho dosiahnuť. Nájdite si aj knihy alebo články v časopisoch, v ktorých sa píše o rôznych spôsoboch, ako iní ľudia dosiahli podobné ciele.[5]
Ak je napríklad vaším cieľom dostať sa na postgraduálne štúdium, vyhľadajte si knihy ako „Stratégie, ako sa dostať na postgraduálne štúdium“ alebo „Prihlasovanie na postgraduálne štúdium“.“

  • Navštívte svoje obľúbené miestne kníhkupectvo alebo knižnicu a požiadajte niekoho v oddelení literatúry, aby vám pomohol nájsť knihy týkajúce sa vášho cieľa.


Prečítajte si príbehy o úspechu. Čítajte príbehy o úspechoch ľudí, ktorí dosiahli podobné ciele. Tieto príbehy sú často inšpirujúce a motivujúce a ukážu vám, že na dosiahnutie cieľa stačí sústredenie a odhodlanie.

  • Do internetového vyhľadávača zadajte svoj cieľ a vyhľadajte konkrétnych ľudí, ktorí dosiahli rovnaký alebo podobný cieľ. Vedomie, že ostatní úspešne dosiahli cieľ, vás bude motivovať, aby ste pokračovali.
  • Inšpiratívne citáty ľudí, ktorí vo svojom živote dosiahli významné ciele, si môžete vyvesiť aj vo svojej izbe alebo na zrkadlo v kúpeľni.


Obklopte sa úspešnými ľuďmi. Obklopte sa ľuďmi, ktorí majú ciele a plány; ľuďmi, ktorí v živote niekam smerujú a majú vysoké ambície. Zároveň sa snažte držať ďalej od toxických ľudí; ľudí, ktorí sa neustále sťažujú a fňukajú.[6]

  • Pridajte sa do klubu alebo komunitnej skupiny s jednotlivcami, ktorí majú podobné zámery ako vy: realizovať svoje ciele.
  • Buďte ochotní opustiť starých priateľov. Pre väčšinu ľudí je toto najťažšia časť. Je to však nevyhnutný krok, ak sú vaši priatelia negatívni alebo ak vás jednoducho neinšpirujú.

Metóda 3 z 3: Udržanie motivácie


Vytvorte si časový plán. Sadnite si a napíšte si časový plán svojho projektu alebo cieľa. Pomôže vám to udržať sa na ceste a môžete sa k tomu vrátiť, keď vaša motivácia ochabne. Ak je napríklad vaším cieľom cvičenie, na časovej osi uveďte, že by ste chceli byť schopní zabehnúť míľu za jeden mesiac. Potom si vytvorte miniplán, ako tento cieľ dosiahnete odteraz až do uplynutia jedného mesiaca. Rozdelenie vášho cieľa na časové úseky vám pomôže zostať sústredení a zabráni tomu, aby ste boli preťažení.

  • Každý štvrťrok si skúste urobiť jednoduché sebahodnotenie, v rámci ktorého si dáte bodové hodnotenie svojho pokroku v dôležitých životných kategóriách, ako sú zdravie, vzťahy, kariéra, duchovno atď. Čo funguje dobre a čo by ste chceli zmeniť?[7]
    Odborný zdroj
    Michael Stern
    Životný kouč
    Rozhovor s odborníkom. 1 júl 2020.


Precvičujte si pozitívnu samomluvu. Ovládajte svoj vnútorný dialóg a praktizujte pozitívne samomluvy. Nahraďte negatívne sebavedomie, ako napríklad: „Nedokážem to“, „Nie som najlepší“, „Nie som dosť šikovný“, pozitívnym sebavedomím, ako napríklad: „Dokážem to“, „Som najlepší“ a „Som šikovný; keď to dokážu oni, dokážem to aj ja.“[8]

  • Afirmácie sú určené na boj proti sebaobmedzujúcim návykom mysle a správania, ktoré zvyčajne pramenia zo skresleného pohľadu na realitu.[9]
    Odborný zdroj
    Michael Stern
    Životný kouč
    Rozhovor s odborníkom. 1. júla 2020.


Nevzdávajte sa. Držte sa svojho cieľa tým, že si uvedomíte, že každý proces má príliv a odliv. Motivácia nie je stála vec. Budú chvíle, keď sa vám bude dariť dodržiavať časový plán a svoje ciele. Inokedy však vaša motivácia ochabne, ale vedzte, že tento pocit nie je trvalý a trvalý. Vydržte a počkajte, kým sa vám vráti motivácia.[10]


Prečítajte si knihu alebo blog o svojom cieli. Keď je vaša motivácia nízka, prečítajte si knihu alebo blog o svojom cieli. Ak je napríklad vaším cieľom publikovať knihu alebo článok v časopise, prečítajte si knihu o písaní pre časopisy a vydavateľstvá. V týchto knihách nájdete skvelé tipy, ako si udržať sústredenie.


  • Požiadajte o podporu. O podporu môžete požiadať aj vtedy, keď máte problémy s dodržiavaním svojho cieľa. Pripojte sa k online fóru, opýtajte sa priateľa, mentora alebo člena rodiny. Pamätajte, že rozhovor vám pomôže vyriešiť problém.
  • Referencie