3 spôsoby, ako zvládnuť náročné domáce úlohy alebo skúšky

Každé dieťa neznáša domáce úlohy a má zúrivé pokušenie spáliť ten kus papiera s algebrickými rovnicami alebo ťažkými otázkami. Pre vás tínedžerov, ktorí tento rok alebo na budúci rok absolvujete skúšky na získanie záverečných výsledkov na GCSE/A-Level, táto téma vám poskytne priame rady, ako zvládnuť náročnú prácu, ktorá vás čaká.

Metóda 1 z 3: Štúdium pred skúškou


Zúčastnite sa každej hodiny. Ak nebudete chodiť do školy každý deň, prídete o veľmi dôležité zručnosti, taktiky a učivo, ktoré by vám v budúcnosti mohli pomôcť pri domácich úlohách a skúškach. Nevynechávajte a pokračujte v dochádzke na vyučovanie.


Koncentrácia. Je veľmi dôležité, aby ste sa vy aj ostatní spolužiaci okolo vás sústredili na tému, ktorú sa učíte. Keď budete mať na konci jednotky zadanú domácu úlohu a budete sa na ňu učiť, budete rozumieť otázkam a zadaniu, ktoré ste dostali.


Začnite sa opravovať aspoň tri mesiace vopred, je to kľúč k úspešnému začiatku a koncu. Učiteľ a odhodlaní spolužiaci vás budú nabádať, aby ste si zopakovali témy, ktoré ste sa učili počas posledného polroka alebo dvoch, a pripravili sa tak na záverečné skúšky; nikdy nezačínajte skúšku bez toho, aby ste si zopakovali témy, ktoré sa od vás požadujú, inak by ste si mohli privodiť bolesť hlavy, vysokú úroveň stresu, a aby toho nebolo málo, aj veľmi zlé známky.


Poznajte svoje termíny. Domáce úlohy sú veľmi dôležité pre učenie a tiež vám dávajú príležitosť zopakovať si a správne pochopiť témy.


Zúčastnite sa aktivít, ktoré sa konajú po skončení školy. Áno, po šiestich hodinách v škole môžete byť unavení a znudení z práce, ale ak naozaj chcete získať vytúžené známky, povzbuďte sa, aby ste sa dostavili na hodiny po škole, posilnia vaše vedomosti a ukážu učiteľom, že ste odhodlaní pracovať a v budúcnosti prosperovať, a možno sa vám bude ľahšie opravovať a robiť skúšky a budete mať zo seba skvelý pocit, že sa týchto aktivít zúčastňujete. Môžete tiež dohnať nedokončené úlohy, eseje a iné nedokončené práce, čo vám ušetrí problémy s neskorším zháňaním vecí v triede.


Čítajte veľa kníh a nájdite si čas na samoštúdium doma. Ak vás po letných, veľkonočných alebo zimných prázdninách čakajú skúšky, máte možnosť rozšíriť si vedomosti doma alebo v miestnej knižnici, čítanie nielenže môže rozšíriť vašu slovnú zásobu a dať vám schopnosť porozumieť určitým slovám a technikám, ale môže tiež veľmi rýchlo rozšíriť vaše vedomosti, a navyše, čítanie kníh vás uvoľní a je skvelým prostriedkom proti stresu; pre niekoho to môže byť nuda, ale pre iných je to na dobrú vec pri budúcich skúškach a esejach.


Doprajte si dostatok spánku. Deň alebo možno aj týždeň pred skúškou sa uistite, že každú noc spíte aspoň deväť až desať hodín.[1]
Odborný zdroj
Nathan Fox, JD
Akademický tútor
Odborný rozhovor. 15. novembra 2019.
To zvýši výkon vášho mozgu na druhý deň a spôsobí, že sa budete cítiť bdelí už v skorých ranných hodinách, jednoducho zistíte, že vaše známky budú skvelé a vaša úroveň koncentrácie bude vysoká počas celého dňa, tiež budete vysoko bdelí a budete mať úplnú energiu.

Metóda 2 z 3: Kopírovanie po skúške


Zostaňte hydratovaní, počas skúšky sa bez fľaše vody nikam nedostanete, pite veľa vody a najskôr sa uistite, či vám inkvizítor alebo vedúci skúšky dovolil priniesť vodu do skúšobnej miestnosti. Ak nie, snažte sa pred skúškou vypiť aspoň 4 šálky alebo aspoň jeden liter vody. Po skončení skúšky alebo súboru skúšok musíte vypiť aspoň 2 litre (0.5 US gal) vody po skúške; po skúške sa budete cítiť veľmi vyčerpaní a smädní, preto sa držte tekutín pred a po skúške a budete sa cítiť oveľa lepšie.


Meditácia po skúške. Ak ste počas dňa dokončili súbor skúšok, uvoľnite sa a načerpajte energiu tak, že sa napijete vody a zjete zdravé občerstvenie, nepite nič s vysokým obsahom kofeínu, pretože tento typ nápojov spôsobí, že sa budete cítiť vyčerpaní, aj keď sa spočiatku budete cítiť aktívne, to isté platí pre občerstvenie. Nejedzte nič, čo obsahuje príliš veľa cukru alebo tukov, skúste si dať kúsok ovocia alebo müsli tyčinku.

Metóda 3 z 3:Všeobecné návyky akademického úspechu


Buďte organizovaní. Mnohí študenti si zámerne nenosia na vyučovanie určité vybavenie. Ak patríte k takýmto zabúdajúcim ľuďom, vyveste si pripomienku, čo si musíte priniesť do školy, a zachovajte si organizáciu. Ľudia, ktorí neprichádzajú organizovaní, budú na skúškach trpieť a ich známky klesnú, alebo budú dokonca diskvalifikovaní.


Buďte pozitívny. jediný spôsob, ako získate sebadôveru pri skúške, je zostať optimistom počas celej skúšky, negatívne naladenie povedie len k okamžitému neúspechu a dlhodobému nedostatku sebavedomia, preto sa usmievajte a buďte radi, že ste sa snažili čo najlepšie, a jednoducho verte vo svoju prácu bez ohľadu na to, ako dobre alebo zle ste na tom v danom predmete.


  • Odmeňte sa, ak ste vynaložili obrovské úsilie. Vždy je dobré, keď vás učitelia pochvália, ale musíte sa pochváliť aj za svoje úspechy v živote, doprajte si horúcu čokoládu alebo film, buďte vždy hrdí na seba a na svoju prácu a v budúcnosti nebudete mať žiadne problémy pri skúškach a v triede, pretože budete mať pocit, že ste úspešne zvládli skúšky a budete mať jasnú predstavu o tom, čo vás čaká v budúcnosti.
  • Odkazy:

      Nathan Fox, JD. Akademický tútor. Rozhovor s odborníkom. 15. novembra 2019.