3 spôsoby budovania terénnych skokov

Jazda na BMX/horskom bicykli je návyková, hoci ak sa pri tréningu spoliehate na súkromné skateparky, môže to byť aj drahý koníček. Vlastný hlinený skok si však môžete ľahko a bezpečne postaviť aj na vlastnom dvore alebo na verejnom zalesnenom priestranstve. Začiatočníci môžu postaviť stolové dirt jumpy, pokročilejší jazdci môžu postaviť dvojité dirt jumpy a step upy, stačí im na to trochu času a niekoľko bežných záhradných nástrojov.

Metóda 1 z 3:Budovanie stolového dirt jumpu

Vyberte rovnú plochu s výškou najmenej 30 stôp (9.1 m) dĺžky pre váš skok. Ak chcete postaviť stolový skok, ktorý pripomína dlhý pevný kopec hliny so sklonmi na oboch koncoch, vyberte oblasť pokrytú hlinou, ktorá je bez stromov aj ťažkých krovín. Predtým, ako začnete stavať svoj stolový skok, odstráňte záhradníckou motyčkou a/alebo rukami všetku vegetáciu, odpadky a smeti, ktoré sa môžu nachádzať v oblasti.[1]

  • Priemerný dirt jump je 2 ft (0.61 m) vysoký, s výškou 4 stopy (1.2 m) až 5 stôp (1.5 m) medzi vzletovou a pristávacou rampou. Dbajte na to, aby ste mali aspoň 10 stôp (3.0 m) voľného priestoru od okraja vzletovej a pristávacej rampy.
  • V závislosti od vašich skúseností so skákaním na bicykli možno budete chcieť začať vybudovaním malého dirtového skoku – napríklad 2 ft (0.61 m) na výšku 5 stôp (1.5 m) dlhý 2 stopy (0.61 m) širokou a pri nácviku sa dopracujte k veľkým skokom.

Postavte základy hlineného skoku z dreva. Hľadajte konáre na zemi alebo píľte konáre z okolitých stromov. Potom naukladajte drevo na hromadu v strede plánovaného skokanského mostíka, aby bol pevný. Nazbierajte toľko, aby vaša hromada mala približne polovicu objemu vášho skoku s hlinou.[2]

  • Ak je napríklad váš skok z hliny dlhý 2 stopy (0.61 m) vysoké 5 ft (1.5 m) dlhé 2 stopy (0.61 m) široký, nazbierajte dostatok dreva, aby ste zaplnili priestor, ktorý je 1 ft (0.30 m) na 1 stopu (0.30 m) na 1 ft (0.30 m).

Vytvorte centrálny kopček z hliny. Lopatou vyhrabte z okolia značné množstvo hliny a zabaľte ju do traktora. Presuňte trakař smerom k hromade dreva a vysypte zeminu na drevo. Opakujte, kým nevytvoríte kopček s dĺžkou 2 ft (0.61 m) na výšku 5 stôp (1.5 m) dlhý 2 stopy (0.61 m) široký. Hromadu zeminy nahromaďte na drevo a potom ju čo najtesnejšie zabaľte.[3]

  • Vytvarujte kopček zhruba do tvaru obdĺžnikovej kocky.

Každý koniec násypu vytvarujte do svahov. Na protiľahlých koncoch násypu vysypte viac hliny – toľko, aby ste vytvorili svahy na jazdu hore a pristátie. Každý svah vytvarujte a vyrovnajte základňou lopaty. Vytvarujte jeden koniec kopčeka – to, čo bude váš dopadový svah – do dlhšieho a strmšieho sklonu ako druhý.[4]

  • Ak ste začiatočník, vytvorte vzletový svah, ktorý má 45 stupňov alebo je ešte pozvoľnejší. vytvorte pristávací svah so sklonom 30 stupňov alebo menej.

vytvorte okraj vzletového svahu. Hrana je zakrivenie vašej vzletovej rampy, ktoré vám pomôže získať výšku, keď budete zrýchľovať smerom k dirt jumpu. Vezmite predné koleso bicykla a na niekoľkých miestach ho zatlačte do jedného konca kopca, ktorý bude slúžiť ako vzletová rampa. Pomocou lopaty vytvarujte zeminu na štartovacom kopci tak, aby pripomínala krivku vytvorenú kolesom bicykla.[5]

  • Pomocou lopaty uhladzujte všetky odtlačky, ktoré vznikli v dôsledku vyjazdených koľají od pneumatík, až kým nebude oblúk úplne hladký.

Nechajte svoj dirt jump postaviť. Poklepávajte lopatou po kope, kým nebude čo najkompaktnejšia. Potom nechajte zeminu stvrdnúť aspoň 4 dni. Po uplynutí tohto času preskúmajte, ako kompaktná je zemina. Ak zemina z násypu opadáva hneď, ako sa jej dotknete, stlačte zeminu opäť lopatou a rukami, potom nechajte násyp ešte 2 až 3 dni. Ak už zemina nie je sypká, skúste po nej jazdiť na bicykli hore a dole![6]

  • Váš hlinený skok časom výrazne stvrdne. Dážď ho tiež pomôže posilniť. Zvážte zalievanie skoku z hliny tak, že ju úplne namočíte záhradnou hadicou a potom ju necháte usadiť.

Metóda 2 z 3:Konštrukcia dvojitého hlineného skoku

Zostavte stolový skok, ktorý je dvakrát väčší ako bežný skok z hliny. Začnite budovať dvojitý hlinený skok vytvorením stolového skoku pomocou krokov uvedených v predchádzajúcej metóde. Urobte stredový kopček s výškou najmenej 10 stôp (3.0 m).[7]

Odstráňte zeminu medzi dvoma rampami. Vezmite si lopatu a odkopte pôdu od násypu. Dávajte pozor, aby ste nenarušili žiadnu z rámp. Pri odťahovaní hliny z násypu ju pomocou kolieska odsuňte od hlineného skoku. Potom odstráňte palice, ktoré ležia na základni kopca.[8]

  • Každá rampa by mala mať približne 3 ft (0.91 m) do 3 stôp (0.91 m) a 3 ft (0.91 m) až 4 ft (1.2 m) vysoké s rovným terénom medzi nimi.
  • Dbajte na to, aby ste z dráhy pred vzletovou alebo pristávacou rampou odstránili nečistoty aj drevo.

Pomocou záhradnej hadice namočte vzletovú a pristávaciu rampu. Pomôže im to udržať si tvar, keď sa usadia. Pomocou lopaty pridajte ďalšiu zeminu alebo stlačte existujúcu zeminu, ak pristávacia rampa začala strácať svoj tvar.[9]

  • Ak rozjazdová rampa začne strácať tvar, zatlačte do nej predné koleso bicykla, aby ste v rampe vytvorili paralelné drážky. Potom pomocou lopaty vyrovnajte vzletovú rampu opäť do oblúka.
  • Ak ste museli upraviť vzletovú alebo pristávaciu rampu, nechajte ich potom aspoň 2 dni v pokoji, aby pôda stuhla.

Metóda 3 z 3:Vytvorenie schodíka

Rozhodnite sa, aký dlhý a vysoký má byť váš rozbeh. Určite tiež dĺžku medzery medzi nimi, čo je vzdialenosť, na ktorú budete bicykel skákať. Potom použite tieto rozmery na vyhľadanie voľného rovného priestoru bez rastlín, odpadkov a nečistôt. Po dokončení bude váš step-up pripomínať dvojitý skok z hliny s vyššími a širšími vzletovými a pristávacími rampami.[10]

  • Všeobecne platí, že vzletová rampa by mala mať približne 3 stopy (0.91 m) kratšia ako pristávacia a základňa pristávacej rampy by mala byť aspoň dvakrát taká široká a dlhá ako základňa vzletovej rampy.
  • Môžete napríklad postaviť vzletovú rampu s výškou 5 stôp (1.5 m) vysoká, 5 stôp (1.5 m) a 5 ft (1.5 m) široký. Potom by ste mali postaviť pristávaciu rampu 8 stôp (2.4 m), 10 stôp (3.0 m) dlhú a 5 ft (1.5 m) široký.
  • Dobrá medzera pre schodík je približne 6 stôp (1.8 m). Určite, aká široká bude vaša medzera, na základe trikov, ktoré chcete vykonávať, vašich skúseností so skákaním na bicykloch a dostupného priestoru.

Zozbierajte palice a konáre na základy oboch rámp. Drevo naukladajte na prvú hromadu v mieste, kde očakávate vzletovú rampu, potom prejdite k miestu, kde bude pristávacia rampa, a vytvorte tam druhú hromadu. Drevo zabezpečí, že rampy budú dostatočne pevné, aby udržali váhu vás a vášho bicykla.[11]

  • Napríklad ak je vaša vzletová rampa dlhá 5 stôp (1.5 m), 5 ft (1.5 m) a 5 stôp (1.5 m) široký, nazbierajte dostatok palíc na postavenie trojuholníkovej hromady 2.5 stôp (0.76 m) vysoká, 2.5 ft (0.76 m) dlhý a 2.5 stôp (0.76 m) širokú.
  • Svahy jednotlivých hromád by nemali smerovať k sebe.

Drevo zasypte zeminou. Na každú hromadu položte zeminu, až kým nevzniknú 2 trojuholníkové kopčeky s dĺžkou približne 5 stôp (1.5 m) vysoké, 5 ft (1.5 m) a 5 stôp (1.5 m) široký.[12]

  • Pokračujte v stláčaní zeminy na každej rampe plochým koncom lopaty. Chcete, aby každá z nich bola čo najtesnejšia, pretože každá z nich bude musieť udržať vašu hmotnosť a hmotnosť bicykla.
  • Prejdite sa hore a dole po oboch rampách, aby ste zistili, či unesú vašu hmotnosť. Ak nie, pridajte viac hliny a vyrovnajte ju o každú rampu plochým koncom lopaty.
  • Sklon pristávacej rampy vyrovnajte zadnou časťou lopaty, až kým kopček nebude pripomínať sklon 30 stupňov alebo menej.

Vytvarujte vzletovú rampu predným kolesom bicykla. Zatlačte koleso do rampy približne do 1/3 výšky svahu. Urobte to niekoľkokrát na paralelných miestach, kým sa na vzletovej rampe nevytvorí niekoľko kruhových drážok. Pomocou lopaty vyhlaďte svah do kruhového tvaru, ktorý sa podobá krivke kolesa. Uhlaďte zeminu tak, aby bola vzletová rampa hladká a kruhová.[13]

  • Plochým koncom lopaty zbaľte všetky voľné nečistoty. Urobte si čo najkompaktnejšiu vzletovú rampu.
  • Vzletové a pristávacie rampy nechajte nastavené aspoň 4 dni. Ak nedržia tvar, lopatou nazbierajte ďalšiu zeminu a navŕšte ju na miestach rámp, kde sa pôda uvoľnila. Potom zarovnajte zeminu zadným koncom lopaty a nechajte ich ešte 2 až 3 dni odstáť, než ich opäť vyskúšate. [14]

    • Do rampy pridajte vodu, aby si zachovala svoj tvar. Na pokrytie plochy každého z nich vodou použite záhradnú hadicu. Po uplynutí tejto doby ich otestujte chôdzou po oboch rampách. Ak držia tvar, skúste na nich jazdiť na bicykli.[15]
    • Čas a dážď posilnia tvar vášho step upu. Jazda hore a dole bude rovnako. Dbajte na to, aby sa váš schodík používal dostatočne často, aby bol čo najpevnejší!
  • Odkazy