3 spôsoby štúdia na vysokej škole

Čakajú vás čoskoro skúšky? Máte obavy, ako sa na ne učiť? Možno by ste sa mohli pretĺkať strednou školou v polospánku s rukami zviazanými za chrbtom, ale bohužiaľ, vysoká škola je trochu iný level. Keď budete vedieť, ako zvládnuť štúdium na vysokej škole, budete lepšie vybavení na to, aby ste uspeli na skúškach.

Metóda 1 z 3: Pred študijným stretnutím


Urobte si rozvrh všetkých skúšok. Usporiadajte ich podľa dátumu tak, aby na začiatku bola tá, ktorú máte ako prvú, potom ďalšia skúška, potom ďalšia atď. Prečítajte si učebné osnovy, ktoré sú súčasťou vašich hodín.[1]

  • V čase záverečných skúšok je váš čas drahocenný – každá minúta sa počíta. Preto je plánovanie počas týždňov (ehm, dní) pred skúškami nevyhnutné. Aby ste sa počas tohto stresujúceho obdobia úplne nezbláznili, vytvorte si aj realistický študijný plán. Nechajte si čas na prestávky – aj tak si ich budete robiť – a nezabudnite si určiť priority podľa toho, na ktorú hodinu sa budete musieť učiť najviac.
  • Sylabus je jedným z najdôležitejších dokumentov, ktoré vám profesor dá. Držte sa jej! Používajte ich, keď sa učíte na záverečné skúšky, ako akúsi osnovu.[2]
    Môže vám tiež objasniť, ktoré témy považuje váš inštruktor za zaujímavé a dôležité – niektoré témy sa môžu objavovať častejšie ako iné a tie sú určite tie, ktoré treba rozlúsknuť.


Začnite zvýrazňovať a vytvárať. Musíte sa učiť len slová? Ak áno, napíšte ich do textového editora a vytlačte ich. Slovíčka, ktoré už poznáte, by nemali byť na zozname. Pred vyradením zo zoznamu sa absolútne uistite, že ich poznáte! Zopakujte si každé slovo 10-krát a zapamätáte si ho.

  • Prejdite si svoje poznámky a zvýraznite hlavné slovíčka a pojmy (rôznymi farbami!). Manipulujte s materiálom podľa svojich predstáv. Vytvorte si tabuľky a kartotéky, ktoré vám pomôžu pri štúdiu. Vyrobte si kartičky v rôznych kategóriách – niektoré na termíny a/alebo pojmy, niektoré na vzorce a niektoré na konkrétne citáty z úloh na čítanie.


Presvedč kamaráta, aby išiel s tebou. A ak sú vo vašej triede, tým lepšie (pre nich a vy). Uistite sa však, že je to niekto, kto to so štúdiom myslí vážne – spoločné gúľanie nebude veľmi produktívne. Priateľ je prospešný, ak sa dokážete sústrediť.[3]

  • Striedajte sa pri vysvetľovaní pojmov a koncepcií. Je pravdepodobné, že ak to dokážeš vysvetliť niekomu inému (a on to dokáže sledovať), dobre ovládaš látku a to sa ukáže na skúške.


Vyhľadajte si pekný priestor na štúdium. Učte sa na tichom mieste, kde je pekná stolička, na ktorej neváhate stráviť veľkú časť času. Ak nájdete perfektnú stoličku na nie príliš ideálnom mieste, presuňte ju. Nie je prilepený k podlahe z nejakého dôvodu.[4]

  • Alebo si radšej vyhliadnite pekné oblasti (áno, to je množné číslo) študovať. Verte či nie, viaceré (opäť s množným číslom) štúdie zistili, že ak počas učenia zmeníte prostredie, zvýši sa retencia. Akosi zázračne sa vďaka tomu, že váš mozog je obklopený novými podnetmi, informácie stávajú zaujímavejšími, a preto si ich ľahšie zapamätáte. Ak sa vám teda začne dariť, počúvajte svoj pocit a nájdite si nové kreslo, do ktorého sa môžete zababušiť.


Zhromaždi si všetky materiály (a tiež nejaké dobroty). Keď odchádzate z internátnej izby alebo z domu, uistite sa, že máte všetko, čo potrebujete, a potom ešte niečo. Vezmite si všetky papiere, zložky, písacie potreby a knihy, ktoré potrebujete, ale nezabudnite na takmer viac Dôležité veci: fľaša s vodou, nejaké peniaze (pre istotu), slúchadlá a občerstvenie na chrumkanie.

  • Čokoláda sa zázračne začína považovať za nové „super ovocie.“ Má vysoký obsah antioxidantov a zdravých rastlinných zlúčenín, dokonca vyšší ako väčšina ovocných štiav.[5]
    [6]
    Takže sa necíťte previnilo, že ste si vzali svoju tmavú čokoládovú tyčinku, keď ste sa vybrali do študovne. Možno si tým vlastne urobíte službu.

Metóda 2 z 3: Počas študijnej hodiny


Začnite písať. Čokoľvek si myslíte, že vám bude vyhovovať, urobte to. Existujú desiatky študijných taktík – experimentujte s čo najväčším počtom z nich a zistite, čo sa vám osvedčí.

  • Napíšte si zhrnutia. Ak sa musíte učiť na prírodovedu alebo dejepis, potrebujete iný systém učenia. Urobte si zhrnutie každej kapitoly a naučte sa ho.
  • Používajte mnemotechnické pomôcky. Prečo USA vstúpili do prvej svetovej vojny? Duh, každý vie, že je to kvôli SPRENCZ.[7]
    Čo je SPRENCZ? Uhhh, Submarines, Propaganda, tzv RUsians, Ekonomické väzby na Európu, porušenia Neutralita, Culturálne väzby s Britániou a Zsamozrejme, immerman note. S týmto zariadením si osviežite pamäť a môžete ju ľahko rozšíriť formou eseje.
  • Ak si vytvoríte študijné kartičky, prednášajte ich nahlas. Pomôže vám to zapamätať si. Čítať karty potichu je príliš pasívne. Noste ich so sebou a prechádzajte si ich, keď budete mať trochu voľného času.


Robte si časté prestávky. Nepomôže vám, ak sa budete učiť nepretržite 5 hodín. Vaše telo (a dokonca aj váš mozog) potrebuje prestávku. Niečo zjedzte a vypite pohár mlieka alebo vody. Učte sa 20-30 minút, dajte si 5 minút prestávku a potom sa učte opäť 20-30 minút. Naučíte sa oveľa viac.

  • Podľa Dartmouthského centra akademických zručností by ste sa mali učiť v 20 až 50-minútových intervaloch a medzi jednotlivými sedeniami si dať 5 až 10 minút prestávku. Najlepšie výsledky dosiahnete, ak sa budete učiť počas celého týždňa.[8]
  • Ak sa po dokončení úlohy odmeníte nejakou pochúťkou, bude vás štúdium baviť a pomôže vám udržať si motiváciu.[9]
    Odborný zdroj
    Ronitte Libedinsky, MS
    Akademický tútor
    Rozhovor s odborníkom. 26. mája 2020.


Počúvajte hudbu. Väčšina ľudí už počula o Mozartovom efekte. Pri nej počúvate Mozarta a zázračne sa stanete múdrejšími. Nie je prekvapujúce, že väčšina z neho je brakový odpad. Ale je tam niť niečoho hmatateľného, a to v celej hudbe.

  • Táto pôvodná Mozartova štúdia bola vykonaná na mladí dospelí, nie deti (takže máte šťastie!). A hoci hudba v žiadnom prípade neurobila účastníkov múdrejšími, zvýšila bdelosť mozgu asi na 15 minút po jej skončení. Keď bola štúdia rozšírená, ukázalo sa, že akékoľvek hudba (pokiaľ sa účastníkovi páči) môže stimulovať mozog, nielen Mozart. A vlastne aj vstávanie a behanie alebo skákanie môže urobiť to isté. Takže nech je to akokoľvek, nájdite spôsob, ako si rozbehnúť mozog.


Premiešajte to. Nielenže to ocení vaša pozornosť, ale aj váš mozog to ľahšie prijme. Namiesto toho, aby ste sa držali slovnej zásoby, preberte ju a potom prejdite na pojmy a úryvky z čítania.

  • Viete, ako hudobníci cvičia kombináciou stupníc, ktoré sa prelínajú so skutočnými skladbami a cvičením rytmu? A ako športovci nikdy nerobia rovnaké cvičenia dvakrát za sebou? Robia to, čo by ste mali robiť aj vy: používajú panoptikum zručností počas jedného sedenia. Váš mozog bude viac ohromený.


Študujte v skupine. Študijné skupiny vás môžu motivovať k tomu, aby ste začali, keď je ťažké motivovať sa – navyše, keď si nahlas vysvetlíte ťažké pojmy, pomôže vám to zistiť, čomu rozumiete a čo si ešte musíte prejsť, a keď sa stretnete v skupine, umožní vám to rozdeliť si definície pojmov a vysvetlenia pojmov. A ak sa vám podarí presvedčiť každého člena, aby si priniesol občerstvenie, bude to motivácia, aby ste sa skutočne stretli!

  • Nechajte každého študenta pripraviť sa na cvičenie tak, že si prinesie niekoľko cvičných otázok alebo podnetov (možno to, čo ho najviac mätie). Skupina bude spoločne pracovať na odpovediach a riešiť najpálčivejšie otázky každého z nich. Nepreberajte však skupinové myslenie a nevybočujte z cesty! A uistite sa, že každý zdieľa presné informácie; inak sa celá skupina nechtiac dostane na scestie.

Metóda 3 z 3:Tesne pred skúškou


Trochu si pospať. Ťahať celú noc je riskantné. Hoci si väčšina vysokoškolákov myslí, že štúdium celú noc im pomôže naučiť sa viac na skúšku, celonočné štúdium môže v skutočnosti poškodiť známky. Vyčerpaní študenti sa nedokážu sústrediť na skúšky a šprtanie sa na záverečnú skúšku môže v skutočnosti znížiť množstvo informácií, ktoré si zapamätáte. Na druhej strane, dobre oddýchnutí študenti sú oveľa uvoľnenejší a pozornejší, keď príde čas skúšok. Nájdite si čas na spánok – neskôr sa poďakujete.[10]

  • Šprtanie sa nestojí za to. Tento postup je známy ako „trik prvákov“, čo znamená, že dobrí, skúsení študenti sa veľmi rýchlo naučia, že je zbytočný. To, čo môžete získať z času na štúdium navyše, nevykompenzuje stratu bdelosti a schopnosti sústrediť sa v dôsledku nedostatku spánku.


Raňajkujte. Nielenže to prospieva vášmu telu,[11]
je to dobré aj pre vašu myseľ. Ak ste hladní, ťažšie sa sústredíte. Nejedzte však nič, čo by vám mohlo podráždiť žalúdok.

  • Vyhnite sa pokušeniu nadopovať sa kofeínom. Môže vás to len viac znepokojovať. Držte sa svojich bežných raňajok – vaša rutina vás upokojí.

  • byť sebavedomý. Môže to znieť ako balast, ale sebavedomie a presvedčenie, že sa vám bude dariť, vám môže pomôcť upokojiť sa a v konečnom dôsledku, aby ste si počínali dobre. A buďme úprimní, urobili ste, čo ste mohli. Takže nech si myslíte, že máte čokoľvek, urobte to. Oplatí sa to, keď sa nebudete potiť a prsty vám nebudú šklbať od nervozity

    • Keď máme v úmysle zapamätať si bez toho, aby sme mali istotu, že si to dokážeme zapamätať, úmysel sa oslabuje na obyčajné dúfanie. Pamäť sa posilňuje, keď na ňu kladiete bremeno, a stáva sa dôveryhodnou, keď jej dôverujete. Snažte sa vytvoriť si zvyk spoliehať sa na svoju pamäť skôr, ako sa budete odvolávať na písomné pripomienky.
  • Odkazy