3 spôsoby zmeny v školskej šatni

Nutnosť prezliecť sa v školskej šatni môže byť stresujúca, ale určite existujú veci, ktoré si môžete uľahčiť. Zvládnutie rýchlej zmeny môže skrátiť čas, kedy sa môžete cítiť trápne. Nájdite si spôsob, ako si zachovať súkromie, napríklad prezliekaním v kabínke na záchode alebo za závesom. Keď si zvyknete na prezliekanie v šatni, možno sa začnete cítiť istejšie pri prezliekaní pred ostatnými.

Metóda 1 z 3:Zvládnutie rýchleho prezliekania


Noste oblečenie, ktoré sa dá ľahko vyzliecť a obliecť. V dňoch, keď máte hodinu telocviku, si oblečte veci, do ktorých sa dá ľahko vojsť a z ktorých sa dá ľahko vystúpiť. Držte sa topánok, ktoré sa dajú ľahko zašnurovať alebo obliecť, a nohavíc a vrchného dielu, ktoré sa dajú ľahko vyzliecť počas dní v telocvični. Budete sa môcť rýchlo prezliecť z tohto oblečenia – a prezliecť sa do oblečenia do telocvične.[1]

  • Skvelou voľbou na dni v telocvični sú napríklad sukne s gumičkami, pohodlné džínsy, tričká so svetrom a obuté lodičky.
  • Snažte sa počas dní v telocvični vyhýbať košeľiam na gombíky, viacvrstvovým zvrškom a úzkym džínsom.


Uistite sa, že je všetko ľahko dostupné. Ak sa chcete čo najrýchlejšie prezliecť do oblečenia do telocvične, mali by ste sa uistiť, že všetko, čo potrebujete, máte na dosah. Rozložte si oblečenie do posilňovne v skrinke v poradí, v akom si ho budete obliekať, keď si budete vyzliekať oblečenie na ulici.[2]

  • Položte si napríklad ponožky do telocvične, potom nohavice a potom tričko, aby ste ho mali navrchu. Vyzlečte si bežné tričko a oblečte si to do posilňovne. Potom si vyzlečte bežné nohavice a oblečte si športové.


Sledujte svoj čas. Ak sa prezliekate v škole, pravdepodobne nemáte veľa času na to, aby ste sa po telocvični prezliekli. Čas si môžete sledovať pomocou mobilného telefónu alebo náramkových hodiniek, na ktorých si nastavíte časovač.


Sprchujte sa v minimálnom rozsahu. Udržujte teplotu vody o niečo nižšiu, ako zvyčajne používate doma. Potom si umyte len telo mydlom a vodou a vynechajte umývanie vlasov. Mali by ste tiež vynechať holenie, peeling a podobné veci, kým neprídete domov.[3]

  • Ak sú vaše vlasy po posilňovni naozaj nechutné alebo ak ste boli v bazéne, skúste si vlasy nastriekať suchým šampónom. Mal by nasiaknuť dodatočnú vlhkosť vašich vlasov. Môžete si ich tiež osušiť rýchloschnúcim uterákom.


Namiesto sprchy použite vlhčené utierky. Sprchovanie po hodine telocviku môže zabrať veľa času. Ak máte málo času, vynechajte sprchu! Namiesto toho si so sebou vezmite vlhčené obrúsky a po hodine sa utrite. Zamerajte sa na oblasti, ktoré môžu pri potení trochu zapáchať, napríklad podpazušie. Takto sa síce očistíte, ale ušetríte si čas a rozpaky.[4]

  • Na túto možnosť môžete použiť bežné vlhčené obrúsky.


Rozhovory si nechajte na chvíľu po tom, ako sa prezlečiete. Ak ste v triede s partiou kamarátov, možno budete v pokušení sa namiesto prezliekania rozprávať a chatovať. Počas prezliekania sa môžete ešte chvíľu rozprávať, ale mali by ste sa sústrediť na to, aby ste sa prezliekli do bežného oblečenia.[5]

Metóda 2 z 3:Zachovanie súkromia


Ak sa hanbíte, držte sa pri sebe. Niektorým ľuďom v šatni nemusí vadiť, že sa počas prezliekania medzi sebou rozprávajú. Ak je vám to nepríjemné, môžete sa počas prezliekania držať pri sebe. Nemusíte sa rozprávať s nikým iným a počas prezliekania nemusíte robiť prestávky, aby ste niekomu odpovedali na otázky. Ušetrí ti to čas a trochu súkromia.[6]

  • Ak sa s vami niekto začne rozprávať, kým sa prezliekate, môžete zdvorilo povedať niečo ako: „Ahoj! Nechajte ma, aby som sa naozaj rýchlo prezliekol, a potom sa môžeme porozprávať.“


Vyhľadajte súkromný priestor na prezliekanie. Niektoré šatne majú kabínky s toaletou, do ktorých môžete vstúpiť, keď ste v šatni. Ak je vám naozaj nepríjemné prezliekať sa pred ostatnými, môžete vkĺznuť do kabínky na záchode a rýchlo sa prezliecť.[7]

  • Šatne, ktoré sú pripojené k bazénom, majú zvyčajne viac spŕch ako bežné šatne, takže sa tam možno budete môcť prezliekať.
  • Majte na pamäti, že niekedy môžu byť kabínky na záchodoch už plné ľudí. Možno nebudete mať čas čakať na kabínku. V takom prípade si nájdite tichý kútik v šatni, kde sa môžete prezliecť.
  • Ak sa prezliekate v škole, opýtajte sa, či sa študenti môžu prezliekať na toaletách. Niektorí učitelia majú pravidlá, že každý sa musí prezliecť vo svojej skrinke.


Oblečte si oblečenie do telocvične pod bežné oblečenie. Ak v šatni nemáte veľa možností na zabezpečenie súkromia, skúste si obliecť športové oblečenie pod oblečenie na ulici. Takto si budete musieť pred hodinou vyzliecť len vrchnú vrstvu oblečenia a po jej skončení si ju opäť obliecť.[8]

  • Ak nosíte oblečenie do posilňovne pod bežným oblečením, uistite sa, že ho pravidelne periete – aspoň raz alebo dvakrát týždenne.
  • V teplejších mesiacoch sa tu môže trochu otepliť, takže sa na to pripravte.
  • Ak nosíte oblečenie do telocvične pod bežným oblečením, vezmite si navyše dezodorant alebo telový sprej. Takto si neprinesieš zápach z hodín telocviku so sebou do iných tried.

ODBORNÝ TIP

Paige Bowen, MA, EdM

Učiteľka telesnej výchovy Paige Bowenová je učiteľkou telesnej výchovy na základnej škole Oconee County vo Watkinsville v štáte Georgia. Paige má viac ako 20 rokov skúseností s vyučovaním telesnej výchovy. Získala ocenenie Učiteľka roka na základnej škole v okrese Oconee za školský rok 2002/2003. Dostala dvojku.S.Ed. v oblasti zdravotnej a telesnej výchovy na University of Georgia v roku 1996 a titul M.Ed. v odbore predškolská výchova v roku 2003 z tej istej inštitúcie. Paige Bowen, MA, EdM
Učiteľka telesnej výchovy

Trik experta: Ak sa nechcete vôbec prezliekať alebo nosiť ďalšie vrstvy, môžete si v dňoch, keď máte P.E. trieda.


Požiadajte školu o závesy na ochranu súkromia. Mnohým ľuďom je nepríjemné prezliekať sa pred ostatnými, a ak sa ti podarí presvedčiť niekoľko ľudí, aby sa pýtali s tebou, možno to presvedčí vedenie. Opýtaj sa riaditeľa školy, či je možné, aby ti do šatne dali závesy na ochranu súkromia. Ak riaditeľ nemôže prijať toto rozhodnutie, možno sa budete musieť obrátiť na radu školy. Napíšte si dôvody, prečo by ste uprednostnili tento typ súkromia, a jasne a pokojne prezentujte svoj prípad.[9]

  • Ak ste transrodový študent a potrebujete súkromie, mali by ste o tom informovať školskú radu.
  • Ak máš náboženské dôvody, pre ktoré potrebuješ súkromie, mala by si ich tiež uviesť.

Metóda 3 z 3: Byť sebavedomý


Pripomeň si, že každé telo vyzerá inak. Je ľahké cítiť sa v šatni nepríjemne, pretože porovnávate svoje telo s telom ostatných. Ale telo každého z nás vyzerá inak a takmer nikto nedokáže žiť podľa ideálov, ktoré vidíte v televízii. Vaše telo je vaše telo a je v poriadku bez ohľadu na to, ako vyzerá![10]


Nezabúdajte, že vaše telo je len jedno z ostatných. V šatni nie ste jediný, kto sa mení, hoci je ľahké mať taký pocit. Ale všetci ostatní okolo vás sa menia a pravdepodobne sú tiež nervózni. Nezabúdajte, že všetci sú pravdepodobne takí ustarostení o svoje vlastné telo, že tomu vášmu nevenujú žiadnu pozornosť![11]


Ignorujte ľudí, ktorí si vás doberajú. Ak ťa v šatni šikanujú, najlepšie, čo môžeš urobiť, je ignorovať šikanujúceho. Väčšina tyranov miluje reakciu, ktorú dostávajú od ľudí, ktorých šikanujú. Ak nebudete reagovať, môžu stratiť záujem.[12]

  • Ak škádlenie pokračuje, choďte za učiteľom alebo trénerom, ktorému dôverujete. Môžu vám pomôcť vyrovnať sa s dráždením.


Zlepšite si obraz tela. Jedným zo spôsobov, ako byť sebavedomejší v šatni, je zlepšiť si obraz svojho tela. Premýšľaj o úžasných veciach, ktoré tvoje telo dokáže – možno si naozaj silný alebo možno dokážeš rýchlo behať. Majte tiež na pamäti, že niektoré veci na svojom tele jednoducho nemôžete zmeniť. Ak sú veci, ktoré môžete zmeniť, stanovte si nejaké ciele na ich zlepšenie.

  • Nemôžete napríklad zmeniť to, ako vyzerajú vaše kolená alebo aké široké sú vaše boky.
  • Môžeš zmeniť, aké svalnaté sú tvoje nohy alebo aké ploché je tvoje brucho. Stanovte si ciele týkajúce sa vecí, ktoré môžete zmeniť.

  • Tlačte na seba, aby ste sa cítili pohodlnejšie tým, že spomalíte svoje tempo. Je v poriadku, ak sa v šatni necítite hneď pohodlne. Pokúste sa však každý týždeň spomaliť svoje meniace sa tempo. Keď sa budete cítiť pohodlnejšie, pozdravte ľudí, keď sa budete prezliekať. Zo začiatku sa môžete cítiť nepríjemne, ale nakoniec si zvyknete.[13]

    • Ak spomalíte, uistite sa, že stále sledujete čas, ktorý máte na prezliekanie.
  • Odkazy