4 spôsoby, ako byť zenový pri získavaní zlých známok na vysokej škole

Hoci na strednej škole bolo možno ľahké pokrčiť plecami nad občasnou priemernou alebo hroznou známkou, získanie jednej alebo niekoľkých zlých známok na vysokej škole môže ovplyvniť vašu budúcu kariéru. Bez ohľadu na to, či ste na poslednom teste alebo vysvedčení dostali menej ako perfektné známky alebo ste úplne vybuchli, nepanikárte. Namiesto toho sa vyberte na duševné ústranie, aby ste prijali svoj osud, našli pokoj a pripravili sa na to, že budete pokračovať ďalej. Stať sa zenom však nie je len o pokoji. Ide o to, aby ste našli záväzok zlepšiť sa v budúcnosti. Budete musieť pochopiť, čo spôsobilo vašu zlú známku, čo môžete urobiť, aby ste sa zlepšili, a ako sa posunúť ďalej, aby ste naďalej nedostávali zlé známky.

Metóda 1 zo 4: Vyrovnanie sa so svojím hodnotením


Prevezmite zodpovednosť za hodnotenie. Aj keď to môže byť pre vašu hrdosť rana, mali by ste pochopiť, že ste zodpovední za známku, ktorú ste dostali. Môže dôjsť ku konfliktom s profesormi a vonkajšie faktory môžu ovplyvniť vašu známku, ale vo väčšine situácií si musíte uvedomiť, že ak sa chcete zlepšiť, musíte konať.


Uveďte situáciu do správnej perspektívy. Uvedomte si, že v živote sa, bohužiaľ, stávajú zlé veci. Aj keď vás získanie zlej známky môže uviesť do úplnej paniky, musíte sa na situáciu pozrieť z nadhľadu, aby ste sa dostali na toto zenové miesto. Máte svoje zdravie? Máte rodinu, ktorá vás má rada, a priateľov, ktorí sa okolo vás zhromaždia? Počítajte svoje požehnania. Pamätajte, že hoci sú známky dôležité, nie sú jedinou vecou, na ktorej by malo vo vašom živote záležať.


Porozprávajte sa s dôveryhodným dôverníkom. Keď ste rozrušení, je v poriadku, ak sa o tom porozprávate s priateľom alebo členom rodiny. Nemajte pocit, že si to musíte nechať pre seba. Je pochopiteľné, ak sa obávate, že sklamete svojich rodičov, zničíte si svoj GPA alebo urobíte zlý dojem na svojich profesorov. Vedzte, že to zvládnete a že môžete nájsť podporu.

  • Môžete si dokonca dohodnúť stretnutie s poradcami pre duševné zdravie na vašej vysokej škole (často známi ako Campus and Psychological Services alebo CAPS). Ide o dôveryhodných odborníkov, ktorí sú vyškolení na pomoc vystresovaným a rozrušeným vysokoškolákom.
  • Nechoďte na internet a nepíšte svoje sťažnosti online. Môžu ich vidieť ostatní študenti, predstavitelia vysokej školy, prípadne vaši profesori. Môže to mať mnoho následkov. Porozprávajte sa v súkromí s priateľom alebo poradcom.


Dajte si pauzu. Aj keď ste možno vystresovaní, teraz nie je čas zanedbávať svoju pohodu. Dajte si zmrzlinu s priateľom, pozrite si film alebo si dajte bublinkový kúpeľ. Robte činnosť, ktorá vás uvoľní. Cieľom nie je utiecť pred zlou známkou, ale dostať sa do psychického stavu, v ktorom sa s ňou dokážete vyrovnať. Keď si oddýchnete, prezrite si svoju známku.


Pripomeňte si, že známky neurčujú vašu sebaúctu. Ste viac ako vaše známky. Dobré známky vám môžu poskytnúť veľké uznanie, ale nemali by ste dovoliť, aby ste sa kvôli zlým známkam cítili bezcenní. Zlá známka neznamená, že ste hlúpi alebo že nie ste schopní vyštudovať vysokú školu. Každý má iné skvelé talenty, vlastnosti a charakteristiky, ktoré sa nedajú merať známkou v škole.[1]


Meditujte. Keď ste sami vo svojej izbe, zavrite na pár minút oči. Zhlboka sa nadýchnite a vydýchnite, pričom sa sústreďte na svoj dych. Nechajte svoje myšlienky odplávať. Na nič nemyslite a vždy, keď sa vaše obavy z hodnotenia objavia, odstrčte ich. Môžete skúsiť použiť tichú hudbu, ktorá vám pomôže upokojiť sa. Skúste meditovať pätnásť až tridsať minút.

  • Ak je pre vás ťažké dlho meditovať, skúste použiť meditačnú aplikáciu, napríklad The Mindfulness App alebo Headspace. Tieto ponúkajú riadené meditácie, ktoré vám pomôžu udržať si pozornosť.
  • Joga je ďalší skvelý spôsob, ako si udržať pokoj a dosiahnuť zen. Mnohé kampusy ponúkajú hodiny jogy. Informujte sa v telocvični na univerzite, či sa môžete prihlásiť na kurz.


Upokojenie počas záchvatov paniky pomocou relaxačných techník. Niekedy nemáte čas na meditáciu, keď sa cítite úzkostlivo alebo v panike. Na upokojenie nálady môžete použiť krátke relaxačné techniky. Prestaňte robiť to, čo práve robíte. Zavrite oči a počítajte do desať. Vizualizujte si pokojné a šťastné miesto, napríklad oceán alebo zurčiaci potok. Tieto techniky pomôžu vášmu telu uvoľniť sa a uvoľnia akúkoľvek úzkosť, ktorú máte.[2]

  • Počas počítania môžete napínať svaly a pomaly ich uvoľňovať. Alebo môžete stlačiť stresovú loptičku a pomaly uvoľniť stisk.[3]
    Dôveryhodný zdroj
    Klinika Mayo
    Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
    Prejdite k zdroju
  • Pri vizualizácii svojho šťastného miesta sa snažte vyvolať všetky svoje zmysly. Ak ste pri oceáne, predstavte si vietor, slanú chuť vzduchu a piesok medzi prstami. Vďaka tomu bude vizualizácia efektívnejšia.
  • Nezabudnite zhlboka dýchať. Nádych a výdych pri každom počítaní do desať.


Vyhnite sa drogám a alkoholu. Niektorí ľudia sa tak trápia kvôli svojim známkam, že sa začnú viac zabávať, aby na to zabudli, čím sa začína začarovaný kruh. Keď ste v strese zo zlej známky, skúste sa vyhnúť pitiu, kým sa neuklidníte.[4]
nás.reachout.com/facts/factsheet/coping-with-bad-grades

Metóda 2 zo 4:Určenie toho, čo sa pokazilo


Vypočítajte si, koľko ste sa učili. Skôr než sa pustíte do úplnej paniky, zamyslite sa nad tým, čo podľa vás viedlo k zlému hodnoteniu. Učili ste sa a vynaložili ste plné úsilie? Flákali ste sa a vynechávali testy? Pochopenie vašich študijných návykov vám môže pomôcť pochopiť, v čom sa potrebujete zlepšiť. [5]

  • Možno ste do toho dali všetko. Hoci nemusí byť nič frustrujúcejšie ako študovať do úmoru, len aby ste dostali zlú známku, musíte si uvedomiť, že ste urobili všetko, čo bolo vo vašich silách, aby ste boli úspešní. Nabudúce možno skúste zmeniť svoje študijné návyky alebo si nechajte pomôcť od doučovacieho centra.
  • Možno ste poľavili a nesnažili ste sa. Možno ste sa dozvedeli, že časy, keď ste sa „rozhodovali“ len na základe talentu, sú už dávno preč. Poučte sa z toho a nabudúce si vďaka tréningu a usilovnej práci počínajte lepšie.


Zvážte, aké materiály ste študovali. Pozrite sa späť na svoje poznámky, čítanie a cvičenia. Ktorým častiam alebo zadaniam ste nerozumeli? Čo sa v učebných osnovách uvádza o niektorých testoch alebo jednotkách? Skúste zistiť, či nedošlo k nedorozumeniu v tom, čo ste mali vedieť alebo urobiť.

  • Možno ste študovali len veci, ktoré vás zaujímali. Ak by bolo niečo príliš ťažké alebo nezaujímavé, možno by ste sa vrátili k zaujímavejším častiam domácej úlohy a ignorovali by ste ťažšie alebo nudné časti. Pokúste sa nabudúce prekonať tieto časti.
  • Možno ste si prečítali len nevyhnutné minimum pre danú triedu. Skúste si k domácim úlohám pridať čítanie navyše. Ak čítaniu nerozumiete, choďte do knižnice, požiadajte o vysvetlenie učiteľa alebo si ho vyhľadajte na internete.


Zohľadnite svoju dochádzku na hodiny. Niektorí profesori strhávajú body za vynechanie príliš veľkého počtu hodín. V iných prípadoch by vám kvôli vynechanej hodine mohli uniknúť kľúčové informácie. Pozrite sa na svoju dochádzku. Skúste si spočítať, koľko hodín ste vynechali.

  • Boli tieto absencie ospravedlnené? Mal si potvrdenie od lekára, keď si bol chorý? Ak zomrel člen rodiny, dostali ste list z dekanátu? Odpoveď nie na niektorú z týchto otázok môže byť dôvodom, prečo ani ospravedlnené absencie neboli ospravedlnené.


Identifikujte vonkajšie vplyvy. Ak sa necítite dobre alebo si nemôžete dovoliť základné potreby, môžete mať na vysokej škole problémy. V takom prípade sa poraďte so svojím lekárom a výchovným poradcom, aby ste zistili, čo musíte urobiť, aby ste tieto problémy úspešne vyriešili, vrátane toho, či si najprv musíte dať prestávku, aby ste zlepšili svoju osobnú situáciu. Ak nie je príliš blízko koniec semestra, prerušiť jednu alebo viac hodín, aby ste ich lepšie zvládli, môže byť dobré rozhodnutie. K bežným vonkajším faktorom patrí napr:

  • Úmrtie v rodine
  • Pracovať na čiastočný alebo plný úväzok
  • Výchova malých detí
  • Psychické zdravotné problémy
  • Niektoré vysoké školy vám môžu umožniť dohodnúť sa na známke „nedokončil“, ak máte poľahčujúce životné okolnosti, alebo môžete triedu opakovať.


Zvážte, ako veľmi sa socializujete. Keď vás veľké životné udalosti pohltia, niekedy nestíhate. Možno máte nového priateľa alebo priateľku, ktorí vám zaberajú všetok čas. Možno ste súčasťou sesterstva alebo bratstva, ktoré často organizuje večierky. Je dôležité mať zdravý spoločenský život, ale ak trávite príliš veľa času na večierkoch a málo času v knihách, môžete si zničiť svoj priemer GPA. Zaviažte sa, že sa upnete a budete menej pracovať alebo sa stretávať s ľuďmi; spoločenské podujatia využívajte skôr ako pohostenie na konci študijných turnusov než ako večernú aktivitu.


Stretnite sa so svojimi profesormi. Dokonca aj na vysokej škole môžete profesorom ukázať, že vám na nich záleží. Možno si uvedomia, že ste mali určité ťažkosti, a ocenia vaše odhodlanie zlepšiť sa. Oslovenie učiteľov vám môže pomôcť hlbšie porozumieť učivu, tomu, ako ste látku pochopili a ako by ste mohli v budúcnosti zlepšiť svoj výkon.[6]

  • Navštívte ich počas ich úradných hodín alebo im napíšte e-mail a dohodnite si stretnutie. Takmer vždy je lepšie diskutovať osobne.
  • Hoci to môže byť ťažké, môžete k téme pristupovať pokojne a úprimne. Môžete povedať: „Známka z tejto poslednej úlohy ma naozaj sklamala. Premýšľal som, čo som mohol urobiť, aby som bol lepší. Ako by som mal v budúcnosti pristupovať k takejto úlohe?“
  • Ak čakáte až do konca semestra, aby ste sa porozprávali s profesorom, môže byť neskoro na zmenu alebo zlepšenie známky.

Metóda 3 zo 4:Vytvorenie novej študijnej filozofie


Zhodnoťte celkový vplyv. Aby ste dosiahli pokoj v súvislosti so svojimi známkami, určte, aký veľký vplyv bude mať zlá známka celkovo na vašu vysokoškolskú kariéru. V niektorých prípadoch zlá známka z kvízu váš priemer veľmi nezhorší. Ak ste neuspeli v jednom alebo viacerých predmetoch, možno ste si znížili GPA. Namiesto toho, aby ste sa rozčuľovali, zhlboka sa nadýchnite a pozrite sa na celkový obraz a urobte si konkrétne plány na nápravu toho, čo môžete.[7]

  • Ak ste v prvom ročníku vysokej školy, môžete sa ľahko zotaviť zo zlého semestra.[8]
  • Môžete si vypočítať, aké známky budete od tohto momentu potrebovať, aby ste dosiahli svoj ideálny GPA. Môže vám to dať zmysel, čo môžete v budúcnosti urobiť.


Identifikujte oblasti, ktoré je potrebné zlepšiť. Možno ste zistili, že máte slabé študijné zručnosti. Možno ste si uvedomili, že vaše poznámky sú neorganizované alebo že stále zabúdate na termíny. Keď zistíte tieto problémy, môžete podniknúť kroky na ich odstránenie. Zaviažte sa k zmene.

  • Ak ste zabúdaví, môžete si kúpiť kalendár, poznačiť si dôležité dátumy a nastaviť si pripomenutia v telefónoch.
  • Ak máte problémy s riadením času, môžete si vytvoriť plán a odmeňovať sa pochúťkami, keď dokončíte úlohy.


Vytvorte si nové ciele. Určite, kde chcete byť, keď skončíte štúdium? Existuje povolanie, ktoré chcete? Chcete zarábať určitú sumu peňazí? Chcete sa prihlásiť na vysokú školu? Vytvorte zoznam zvládnuteľných cieľov. Po tom, ako sa rozhodnete pre niekoľko cieľov, uveďte niekoľko praktických krokov na dosiahnutie týchto cieľov.

  • Ak sa napríklad chcete uchádzať o štúdium na lekárskej fakulte, mali by ste si viesť zoznam predmetov, ktoré musíte absolvovať, aký priemer GPA potrebujete po ukončení štúdia a aké mimoškolské aktivity vyzerajú dobre na prihláške na lekársku fakultu. Váš zoznam praktických krokov by mal obsahovať aj veci ako „Naučte sa na MCAT“ alebo „Vyhľadajte dobré lekárske školy“.“


Uvedomte si, že sa môžete zlepšiť. Súčasťou tohto procesu je pochopenie, že hoci nemôžete zmeniť minulosť, môžete zmeniť budúcnosť. Uistite sa, že svoje problémy dokážete vyriešiť. Keď viete, čo ste urobili zle, môžete začať podnikať kroky na zlepšenie.

Metóda 4 zo 4: Pohyb ďalej


Dohodnite si stretnutie so svojím výchovným poradcom. Ak sa obávate, ako známka (známky) ovplyvní vašu budúcnosť na vysokej škole, poraďte sa s výchovným poradcom a vytvorte si plán. Možno ste absolvovali kurzy, ktoré boli príliš ťažké, alebo by ste mali preskúmať iné odbory. S pomocou svojho poradcu (a možno aj rodičov, opatrovníkov alebo iných mentorov) vytvorte plán, ktorý vás vráti na správnu cestu.


Vypracujte plán na zlepšenie svojich výsledkov. Sformulujte si konkrétny, postupný plán, ktorý vám pomôže dosiahnuť nabudúce lepšie výsledky. Pocit, že máte nad situáciou moc, vám pomôže nájsť pokoj a dá vám ciele, na ktorých môžete pracovať nabudúce.[9]

  • Tento plán by mal obsahovať, koľko hodín týždenne sa budete učiť, aké známky chcete mať v jednotlivých predmetoch, ako budete zvládať prípadné zdravotné ťažkosti a koľko hodín týždenne sa budete stretávať s ľuďmi, pracovať atď.


Preskúmajte celý svoj rozvrh. Ak ste si v minulom semestri naplnili rozvrh náročnými kurzami na vysokej úrovni, možno máte odpoveď na otázku, prečo sa vám zhoršili známky. Aj ten najinteligentnejší jedinec by si mal dať prestávku. Skúste kombinovať ťažké predmety s niektorými ľahšími alebo ľahšími predmetmi, aby ste mali vyvážený rozvrh.


Zostaňte na vrchole svojho štúdia. Kľúčom k tomu, aby ste zostali zen, je teraz udržiavať tempo štúdia, ktoré zodpovedá tomu, čo sa potrebujete naučiť. Organizovanosť, odhodlanie a vytrvalosť vám pomôžu udržať si zen pri štúdiu na vysokej škole. Ak sa však štúdium po vykonaní zmien nezlepšuje, potom je pravdepodobné, že musíte vážne uvažovať o zmenách v kariérnej ceste, ktorú ste si vytýčili. Vynakladanie energie na niečo, čo vám nevychádza, len zhorší vašu situáciu.


  • Študujte inteligentnejšie, nie usilovnejšie. Nechcete stráviť šestnásť hodín denne štúdiom, ak sa nič neučíte. Len sa vyhoríte. Nájdite si študijné metódy, ktoré vám budú v budúcnosti vyhovovať. Existuje niekoľko taktík, ktoré vám pomôžu zlepšiť pamäť a porozumenie:

    • Každý večer po vyučovaní si poznámky prepíšte. To vám pomôže spomenúť si na detaily. Pomôže vám to tiež udržať vaše poznámky čitateľné.
    • Urobte si desať kartičiek denne. Zapamätajte si týchto desať pred tým, ako nasledujúci deň pridáte ďalších desať. Zapamätanie v malých dávkach vám pomôže zapamätať si.
    • Počas čítania si robte poznámky. Po skončení čítania úryvku napíšte zhrnutie toho, čo ste práve prečítali. Pomôže vám to lepšie pochopiť, čo čítate.
    • Keď si robíte poznámky rukou, používajte radšej paličkové písmená ako kurzívu. Výsledky sú pravdepodobnejšie čitateľné a rýchlo sa z toho stane zvyk. Polovica výhod zapisovania poznámok spočíva v tom, že ich zapísaním poviete svojmu mozgu, aby si ich uložil do dlhodobej pamäte.
    • Po každom úryvku sa otestujte. Vykonávajte matematické cvičenia, ktoré preveria práve naučené princípy. Kvíz o historických dátumoch. Tieto spomienkové cvičenia vás pripravia na skutočný test.[10]
  • Odkazy