4 spôsoby, ako driblovať s futbalovou loptou okolo súpera

Dribling okolo obrancu je náročný, ale aj vzrušujúci – je to príležitosť postaviť sa súperovi čelom a vytiahnuť svoje najlepšie pohyby. Používanie jednoduchých, efektívnych pohybov pri rýchlych nohách a nízko položenom ťažisku vás dostane do najlepšej pozície na oklamanie súperov a zrýchlenie do priestoru. Cvičte čo najviac, aby ste zdokonalili svoje pohyby a stali sa najsilnejším útočníkom, akým môžete byť.

Metóda 1 z 3:Používanie pohybov na obídenie obrancu

Približujte sa k obrancovi počas driblingu vonkajšou stranou chodidla. Keď driblujete do tlaku, je najlepšie držať loptu blízko seba a driblovať vonkajšou stranou chodidla. Pomáha vám to udržať si kontrolu nad loptou a poskytuje vám to flexibilitu pri rôznych pohyboch.

Vyskúšajte pohyb, keď ste vo vzdialenosti 3-4 stôp (0.91-1.22 m) od seba. Ak svoj pohyb vykonáte, keď ste príliš ďaleko od obrancu, poskytne mu to čas na spamätanie sa, ale ak začnete príliš blízko, nemusíte mať dostatok priestoru na jeho dokončenie. Začnite, keď ste vo vzdialenosti približne 3 – 4 stopy (0.91-1.22 m) od vás dáva najväčšiu šancu obísť obrancu.[1]

  • Bez ohľadu na to, aký pohyb použijete, nezabudnite sa pri ňom pohybovať dopredu. Úplné zastavenie vás pripraví o hybnosť a dá obrancovi šancu priblížiť sa k vám.

Ťuknite loptu do strany a využite rýchlu zmenu smeru, aby ste prešli. Driblujte priamo na obrancu. Keď sa dostanete na vzdialenosť niekoľkých metrov, rýchlo doklepnite loptu od obrancu pod 45-stupňovým uhlom, pričom použite vonkajšiu stranu chodidla. Zrýchľujte do priestoru a držte loptu blízko seba, aby ju iný obranca nemohol zachytiť.[2]

  • Ak sa ocitnete príliš blízko obrancu, môžete tento pohyb upraviť tak, že loptu odkopnete pod ostrejším 90-stupňovým uhlom. Vyhnite sa obrancovi a zrýchlite smerom k bránke.
  • Ak chcete tento pohyb obmeniť, roztvorte boky do jednej strany. Vnútornou stranou chodidla na tejto strane zakrúťte loptu popri tele a zrýchlite v opačnom smere.
  • Tento postup môžete zmeniť aj na La Croqueta tak, že loptu ťuknete vnútornou stranou jednej nohy na druhú, akoby ste si ju prihrávali, potom ju prehodíte do strany a zrýchlite.[3]

Používajte tvrdé finty na jednoduchý a účinný spôsob, ako sa vyhnúť obrancovi. Keď ste niekoľko metrov od obrancu, urobte prudký krok do strany. Preneste váhu, ruky a oči, aby ste čo najviac oklamali obrancu, a potom vonkajšou stranou druhej nohy tlačte loptu opačným smerom.[4]

  • Ak chcete obrancu ešte viac vyviesť z rovnováhy, vyskúšajte fíntový úskok s dvojitým telom. Prudko vykročte na jednu stranu, potom na druhú a potom odkopnite loptu na prvú stranu. Vyskočte rýchlejšie, aby obranca nemohol zasiahnuť a vziať loptu.

Urobte stepover, aby ste pridali ďalšie rozptýlenie. Krokový úkrok je prirodzeným krokom po finte. Namiesto toho, aby ste sa len vyhrnuli na jednu stranu, urobte kľučku jednou nohou cez loptu a okolo nej a potom ju druhou nohou odstrčte. Pohyb vašich nôh oklame obrancu ešte viac, než by to dokázal jednoduchý krok.[5]

  • Ak chcete tento pohyb ešte viac rozptýliť, rýchlo obkľúčte jednu nohu, potom druhú a prvou nohou odklepnite loptu.
  • Predávajte rozkročenie rovnako ako pri finte, prenášajte váhu a ruky silno do strán.

Zrýchlite okolo obrancu rýchlou zmenou rýchlosti. Váš pohyb bude účinný len vtedy, ak ho budete nasledovať rýchlym výpadom okolo obrancu alebo do priestoru. Zrýchlenie zaručuje, že sa obranca nebude môcť zotaviť a dobehnúť vás po tom, čo ho predbehnete.[6]

Metóda 2 z 3: Udržanie dobrej kontroly nad loptou

Kolená majte pokrčené, aby ste zostali nízko nad zemou. Nižšie položené ťažisko vám poskytuje lepšiu rovnováhu, čo vám pomáha udržať sa na nohách pri zmene tempa a smeru. Ak budete mať kolená voľne pokrčené, budete môcť robiť rýchlejšie výpady, čo je veľkou výhodou, keď sa snažíte obísť obrancu.

Zostaňte ľahko na nohách a udržujte ich v pohybe. Rýchle nohy vám umožnia pohybovať sa s loptou v stiesnených priestoroch a robiť pohyby tak rýchlo, že sa obrancovia nestihnú dostať do útoku. Pri preberaní obrancu zostaňte na nohách a sústreďte sa na čo najrýchlejší pohyb nôh bez straty kontroly.

Pri približovaní sa k obrancovi driblujte bočnými stranami chodidiel. Používanie bočných strán nôh ti poskytuje najväčšiu kontrolu, takže je to ideálny dribling, keď si pod tlakom. Keďže pri väčšine pohybov používate bočné strany chodidiel, dribling vonkajšou alebo vnútornou stranou vám tiež uľahčuje prechod do rýchlych zákrokov.[7]

  • Snažte sa nedriblovať šnúrkami, keď ste v blízkosti obrancov. Toto je dobrý dribling, keď sa snažíte pokryť veľký priestor. Môže však umožniť, aby sa vám lopta vzdialila, takže nie je účinný, keď ste pod tlakom.

Keď dribluješ v blízkosti obrany, drž loptu pri sebe. Čím lepšiu kontrolu nad loptou budete mať, tým väčšiu šancu budete mať na prekonanie úzkych priestorov pod tlakom. Držanie lopty pri sebe sťažuje obrancovi úspešné prekonanie lopty.[8]

  • Aj keď ešte nemáte zvládnutých veľa pohybov, rozumné dotyky a držanie lopty pri sebe vám pomôžu byť efektívnejším útočníkom.

Metóda 3 z 3:Cvičenie na zdokonalenie zručností

Kľučkujte okolo kužeľov, aby ste zlepšili kontrolu lopty. Rozostavte 10-15 kužeľov alebo malých prekážok v dvoch radoch a mierne ich rozmiestnite. Dribluj smerom k prvému kužeľu a pri každom kroku sa dotkni lopty vonkajšou stranou pravej nohy. Jednou stranou nohy prudko obkročte kužeľ, obíďte ho, driblovať k ďalšiemu kužeľu a opakujte.[9]

  • Keď prejdete pravou nohou, prejdite na dribling ľavou nohou.
  • Keď sa otáčate okolo kužeľa, snažte sa medzi kužeľom a loptou nechať čo najmenej priestoru.
  • Prejdite cez kužele 5-krát na každej nohe.

Robte rýchle otočky tam a späť medzi sadami kužeľov. Rozostavte 2 kužele alebo malé prekážky s dĺžkou 3-4 stopy (0.91-1.22 m) od seba a ďalší kužeľ asi 30 stôp (9.1 m) v kolmom smere. Začínajúc pri „bráne“ s dvoma kužeľmi, driblovať čo najrýchlejšie vonkajšou stranou jednej nohy, prudko obísť vzdialený kužeľ a šprintovať späť tou istou nohou.[10]

  • Keď sa vrátite do brány, zastavte loptičku priamo na čiare vonkajšou stranou chodidla.
  • Absolvujte 10 behov tam a späť na každej nohe, pričom si pred výmenou nohy dajte minútu na odpočinok.
  • Tento nácvik vás naučí dobre ovládať loptu pri rýchlom pohybe a rýchlo rozdeliť kroky, aby ste mohli robiť skraty alebo rýchlo meniť smer.

Trénuj dribling v tesných priestoroch, aby si zlepšil prácu nohou. Postavte 3 kužele do línie alebo do tvaru trojuholníka, asi 2 stopy (0.61 m) od seba. Driblujte s loptou cez kužele všetkými časťami nohy, pričom sa snažte rýchlymi dotykmi preťať loptu okolo každého kužeľa čo najostrejšie.[11]

  • Tento cvik vykonávajte 10-15 minút, aby ste pracovali na ovládaní všetkých plôch chodidiel.
  • Toto je tiež skvelý cvik, ak máte málo priestoru na cvičenie.

Precvičte si pohyby okolo kužeľov a ostatných hráčov. Ak sa chcete zlepšiť v konkrétnych pohyboch, drilujte ich čo najviac. Pri prvom učení pohybu použite kužeľ alebo nepohyblivú prekážku, potom požiadajte spoluhráča, aby s vami išiel jeden na jedného, aby ste videli, ako to funguje proti obrancovi.

  • Zamerajte sa na zvládnutie jedného pohybu naraz. Keď si osvojíte jeden trik, učenie sa pokročilejších trikov bude čoraz jednoduchšie.

Ako sa naučíte driblovať?


Pozrite si

Odkazy