4 spôsoby, ako jazdiť na bicykli

Počas jazdy na horskom bicykli môžete prísť na miesto na trase, kde je potrebné niesť bicykel. Ak chcete preniesť bicykel cez strom alebo cez rieku, vezmite ho buď zboku, alebo si ho položte na rameno. Ak chcete preniesť bicykel do strmého kopca, položte si ho na chrbát.

Metóda 1 zo 4:Bočné prenášanie bicykla

Postavte sa na ľavú stranu bicykla. Tento postup vykonajte, ak ste pravák. Ak ste ľavák, potom sa postavte na pravú stranu bicykla.

Položte pravú ruku na spodnú rámovú trubku. Natiahnite sa nad bicykel a pravú ruku položte nízko na spodnú rúrku. Umiestnenie ruky nízko na rúrke vám poskytne väčšiu páku. Položte ľavú ruku na riadidlá.

  • Spodná rúrka je spodná tyč rámu bicykla.
  • Ak ste ľavák, položte ľavú ruku na spodnú rúrku a pravú ruku na riadidlá.

Zdvihnite bicykel až po podpazušie. Po pevnom uchopení bicykla pokrčte kolená a zdvihnite ho nahor. Zdvihnite bicykel, kým sa horná rámová trubka nedostane priamo pod vaše podpazušie. Váš lakeť by mal byť ohnutý v 30-stupňovom uhle.

  • Druhú ruku umiestnite pod riadidlá, aby ste získali väčšiu páku.

Metóda 2 zo 4: Držanie bicykla na ramenách

Uchopte hornú rúrku pravou rukou. Pravú ruku (alebo ľavú ruku) položte pod hornú rúrku. Držte hornú rúrku pevne v pravej ruke.[1]

Zdvihnite bicykel na rameno. Pokrčte kolená a zdvihnite bicykel na pravé rameno, kým sa oň neoprie. Uistite sa, že máte bicykel pohodlne položený na ramene.[2]

Obtočte si pravú ruku okolo prednej časti rámu. Keď je bicykel vyvážený na vašom ramene, obtočte pravú ruku okolo prednej časti rámu, známej aj ako hlavová trubka. Potom uchopte ľavé riadidlá, aby ste bicykel stabilizovali.[3]

Metóda 3 zo 4: Zdvíhanie bicykla na chrbte

Postavte sa na stranu bicykla bez pohonu. Strana bez pohonu je strana bicykla, na ktorej nie sú prevody a reťaze. Takto môžete zabrániť tomu, aby sa vám na batoh alebo tričko dostala mastnota z prevodov bicykla.

Otočte nožnými pedálmi na deviatu hodinu. Predný pedál by mal byť mierne hore a vpredu. Takto sa vám pedále nezachytia o batoh, keď budete bicykel dvíhať.

Uchopte hornú rámovú rúrku rukou. Položte ruku pod hornú rámovú rúrku. Pevne uchopte hornú trubku. Druhou rukou uchopte riadidlá.

Zdvihnite a prehoďte si bicykel cez rameno a na chrbát. Zdvihnite prednú časť bicykla tak, aby bol na zadnom kolese. Pokrčte kolená. Potom zdvihnite a vyklopte bicykel cez rameno na hornú časť chrbta. Pri zdvíhaní na chrbát sa mierne nakloňte dopredu.

  • Skúste to všetko urobiť jedným plynulým pohybom. Využite hybnosť na zdvihnutie bicykla na chrbát.

Držte stĺpik sedadla. Keď máte bicykel na chrbte, stabilizujte ho pridržaním stĺpika sedadla. Držte stĺpik sedadla rukou, ktorou ste držali riadidlá.

  • Sedadlo je tyč, ktorá upevňuje sedadlo k rámu bicykla.

Metóda 4 zo 4: Nosenie na krku

Postavte sa na nepojazdnú stranu bicykla. Postavte sa aj čelom k zadnej časti bicykla. Presuňte predný pedál do najvyššieho bodu tak, aby bol vo zvislej polohe.

  • Strana bez pohonu je strana, na ktorej nie je reťaz a prevody bicykla.

Kľaknite si a jednou rukou uchopte reťazovú vzperu. Použite pevný úchop. Reťazová vzpera je zadná, spodná lišta, ktorá upevňuje rám bicykla k zadnému kolesu.

Uchopte prednú vidlicu druhou rukou. Používajte pevný úchop. Predná vidlica je tyč, ktorá upevňuje rám bicykla k prednému kolesu.

  • Zdvihnite bicykel nad hlavu. Z polohy v drepe sa postavte a zdvihnite bicykel hore a nad hlavu. Keď sa bicykel dostane nad vašu hlavu, otočte ho do vodorovnej polohy a oprite si spodnú rúrku o zadnú časť krku. Teraz môžete svoj bicykel nosiť do kopca.
  • Odkazy: