4 spôsoby, ako si udržať dobré známky počas športovania

Zosúladenie štúdia s mimoškolskými aktivitami môže byť náročné, najmä ak súťažne športujete. Existuje niekoľko konkrétnych stratégií, ktoré môžete použiť, aby ste si udržali dobré známky a zároveň sa venovali športu. Dobré riadenie času, vytvorenie dobrej podpornej siete a udržiavanie sa na vrchole každodennej práce vám výrazne pomôžu pri dosahovaní vašich cieľov na ihrisku aj mimo neho.[1]

Metóda 1 zo 4: Riadenie času


Vytvorte si kalendár. Používanie plánovača na zaznamenávanie dôležitých športových zápasov a školských úloh vás môže udržať v časovom rozvrhu. Rozhodnite sa pre kalendár, ktorý poskytuje priestor na vytváranie poznámok, aby ste si mohli poznačiť kritické dátumy a udalosti.[2]
Odborný zdroj
Ashley Pritchardová, MA
Akademická & Školský poradca
Rozhovor s odborníkom. 4. novembra 2019.

  • Pri výbere kalendára si vyberte taký, ktorý siaha na niekoľko mesiacov dopredu, aby ste mali dlhodobý prehľad o nadchádzajúcich športových tréningoch a úlohách. Majte po ruke aj pero, aby ste si mohli zapisovať veci, ktoré vás napadnú.
  • Digitálny plánovač v telefóne alebo tablete je tiež jednoduchým riešením, ak nie ste typ na pero a papier. Ideálne je niečo, čo si môžete hodiť do tašky v telocvični.[3]
    Odborný zdroj
    Ashley Pritchard, MA
    Akademická & Školský poradca
    Rozhovor s odborníkom. 4. novembra 2019.


Urobte si poriadok. Plánovanie dopredu večer predtým vám môže pomôcť dosiahnuť ciele v škole a na tréningu nasledujúci deň. Pozrite sa do svojho kalendára a zhromaždite všetky knihy, športové potreby a domáce úlohy, ktoré budete potrebovať. Rozloženie všetkých týchto vecí dopredu vám zaručí, že na nič dôležité nezabudnete a budete pripravení odviesť čo najlepšiu prácu. Odvráti to akýkoľvek stres zo zabudnutia toho, čo potrebujete.[4]
Odborný zdroj
Ashley Pritchard, MA
Akademické & Školský poradca
Rozhovor s odborníkom. 4. novembra 2019.

  • Skúste umiestniť predmety na miesto, kde si ich nebudete pamätať, napríklad pri vchodových dverách.


Plánujte dopredu. Upravte svoje myslenie tak, aby ste sa sústredili nielen na nasledujúci deň, ale aj na týždeň alebo mesiac dopredu so širším zameraním. Ak vás čaká cestovanie alebo zápasy spojené so športom, nezabudnite si vyhradiť dodatočný čas na školské úlohy.[5]
Zdroj experta
Ashley Pritchardová, MA
Akademická stránka & Školský poradca
Odborný rozhovor. 4. novembra 2019.

  • Ak je pohľad na všetky vaše úlohy zdrvujúci, skúste si stanoviť menšie, ľahšie zvládnuteľné ciele. Budete cítiť, že robíte pokroky vpred, keď si budete môcť odškrtnúť tieto menšie súčasti zo svojho zoznamu.

Metóda 2 zo 4: Požiadanie o pomoc


Využívajte systém kamarátov. Ak zistíte, že máte problém zvládnuť svoje pracovné zaťaženie vzhľadom na svoje športové povinnosti, vyhľadajte si študijného partnera.

  • Pozrite sa na svoju súťažnú sezónu a naplánujte si dopredu viacero termínov na učenie, aby ste vedeli, že ich stihnete.
  • Keď si dohodnete termín štúdia s niekým iným, je väčšia pravdepodobnosť, že ho dodržíte. Pomôže ti to udržať sa na správnej ceste.
  • Môže byť prospešné nájsť si iného športovca, ktorý má podobný rozvrh ako vy. Aj keď máte odlišné rozvrhy, môžete si navzájom pomáhať pri riadení štúdia a tréningov v súlade s hernými plánmi. Možno si dokonca nájdete nového priateľa.


Pridajte sa k študijnej skupine. Niekedy môže byť riešenie problémov alebo učenie sa novej látky jednoduchšie v skupine. Môžete využiť rôzne nápady a prístupy mnohých ľudí. Navyše, už teraz ste tímový hráč.

  • Nezabudnite, že vaša študijná skupina si musí nájsť čas na štúdium v rámci rozvrhov všetkých. Môže to byť ťažké, pretože športovanie vám zaberie veľa času. Dajte svojej študijnej skupine dopredu vedieť, že budete musieť byť na zápasoch a tréningoch.


Prijmite tútora. Keď máte problémy s materiálom alebo ste zaostali, nie je hanba zavolať si odborníkov. Tútor vám pomôže prekonať náročnú látku a rýchlo vás vráti do hry.[6]
Odborný zdroj
Ashley Pritchard, MA
Akademická stránka & Školský poradca
Expertný rozhovor. 4. novembra 2019.

  • Mnohé školy majú pre študentov-športovcov pripravenú dodatočnú podporu v podobe doučovania. Ak má vaša škola osobitného kontaktného pracovníka pre študentov a športovcov, bol by dobrým začiatkom.
  • Vaša škola vám môže pomôcť spojiť vás s učiteľom, ktorý by dobre zodpovedal vašim potrebám. Mnohí učitelia a starší študenti skutočne doučujú vo svojom voľnom čase.

Metóda 3 zo 4: Minimalizácia rozptyľovania


Sociálne médiá na vedľajšej koľaji. Váš čas je už teraz kvôli vášmu športovému rozvrhu v úzadí. Vyhraďte si samostatný čas na rozhovor so spoluhráčmi o poslednom zápase, aby ste neboli v pokušení vyčerpať si čas na štúdium.[7]

  • Ak potrebujete použiť počítač na dokončenie projektu, zatvorte aplikácie na chatovanie alebo sa urobte nedostupným na rozhovor. Zabráni to tomu, aby ste sa nechali vyrušiť konverzáciou, ktorá vám nepomôže dokončiť prácu. Nesnažte sa žonglovať so svojím fantasy tímom a výskumom seminárnej práce na rôznych kartách. Tím fantázie vždy zvíťazí!
  • Dajte si telefón do režimu Nerušiť, alebo ak naozaj bojujete s pokušením, úplne ho vypnite. Umiestnenie v inej miestnosti vám môže zabrániť, aby ste sa nechali vtiahnuť do reťazca tímových textových správ.


Tabuľka športových obáv k štúdiu. Môže byť ťažké nesústrediť sa na svoju poslednú prehru (alebo dokonca úžasnú výhru!) Keď je čas urobiť si domácu úlohu. Precvičte si pred štúdiom vyčistenie mysle, aby ste sa mohli čo najlepšie venovať danej úlohe.

  • Vyskúšajte meditáciu, ktorá upokojí vaše myšlienky, aby ste sa mohli sústrediť. Joga môže tiež pomôcť sústrediť myseľ a je skvelá aj pre vaše telo.[8]


Vytvorte si plánované prestávky. Naplánujte si počas práce každých 30 alebo 45 minút prestávku na strečing. Vytvorením naplánovanej príležitosti na duševnú prestávku je pravdepodobnejšie, že sa vám podarí pracovať na náročných úlohách. Navyše udrží vaše svaly po cvičení uvoľnené počas dlhého sedenia.

Metóda 4 zo 4:Byť svojím najlepším študentom


Zjedzte dobré raňajky. Je dokázané, že nutrične bohaté raňajky maximalizujú akademický aj športový výkon. Správne naštartujte svoj mozog a telo tým, že si vyberiete plnohodnotné potraviny, napríklad morčaciu slaninu a vajcia alebo kúsok celozrnného toastu s arašidovým maslom.[9]
Odborný zdroj
Ashley Pritchard, MA
Akademické & Školský poradca
Rozhovor s odborníkom. 4. novembra 2019.

  • Výber raňajok s vysokým obsahom vlákniny a nižším obsahom cukru vám zaručí dlhší pocit sýtosti.[10]
    Dôveryhodný zdroj
    Spotrebiteľské správy
    Nezisková organizácia, ktorá sa venuje ochrane spotrebiteľov a testovaniu výrobkov
    Prejsť na zdroj


Navštevuj svoje hodiny. Ak chcete uspieť v škole a získať dobré známky, je absolútne nevyhnutné, aby ste chodili na vyučovanie.[11]
Každodenná komunikácia s učiteľom a dodržiavanie denného čítania vám zabráni zaostávať. S učiteľom sa môžeš poradiť aj o svojom športovom pláne, aby si získal náskok pri riešení nadchádzajúcich úloh.

  • Robenie si dobrých poznámok a dávanie pozor na hodinách vám môže ušetriť čas pri štúdiu mimo vyučovania. Pravdepodobne budete musieť stráviť menej času prezeraním poznámok a svojho textu po hodine.
  • Ak musíte kvôli hre vynechať hodinu, požiadajte dôveryhodného priateľa, aby vám dal kópiu svojich poznámok. Zopakovaním preberaného učiva sa môžete udržať na ceste k úspechu.

  • Udržujte sa na vrchole svojej každodennej pracovnej záťaže. Je nesmierne ťažké nájsť si čas na odstránenie zaostávania v práci alebo úlohách, keď zaostávate. Desať strán čítania dnes môže byť ťažké, ale nájsť si čas na prečítanie dvadsiatich zajtra je ešte ťažšie.

    • Ak zistíte, že máte málo času na to, aby ste stihli niečo urobiť, skúste pracovať na viacerých úlohách. Prelistujte si niekoľko kartičiek v drepe alebo pri čistení zubov. Riešením viacerých vecí naraz využijete svoj čas na maximum.[12]
    • Pri cestovaní na zápasy a tréningy pravdepodobne strávite veľa času jazdou vo vozidlách. Je to skvelý čas na čítanie alebo štúdium poznámok! Učiť sa môžete aj počas jedla pred alebo po tréningu.
  • Odkazy

      https://www.umassd.edu/dss/resources/students/classroomstrategies/howtogetgoodgrades/

      Ashley Pritchard, MA. Akademická stránka & Školský poradca. Rozhovor s odborníkom. 4. novembra 2019.

      Ashley Pritchardová, MA. Akademické & Školský poradca. Rozhovor s expertom. 4. novembra 2019.

      Ashley Pritchardová, MA. Akademická & Školský poradca. Rozhovor s odborníkom. 4. novembra 2019.

      Ashley Pritchard, MA. Academic & Školský poradca. Rozhovor s odborníkom. 4. novembra 2019.

      Ashley Pritchardová, MA. Akademická & Školský poradca. Rozhovor s odborníkom. 4. novembra 2019.

      https://www.ft.com/content/4f5d0404-de90-11e4-b9ec-00144feab7de

      http://www.yogajournal.com/article/health/count-yoga-38-ways-yoga-keeps-fit/

      Ashley Pritchard, MA. Akademické & Školský poradca. Rozhovor s odborníkom. 4. novembra 2019.