5 jednoduchých spôsobov, ako používať bicykel pelotón

Interiérový bicykel Peloton je vybavený zabudovanou bezdrôtovou dotykovou obrazovkou, ktorá vám umožňuje streamovať živé alebo vyžiadané lekcie, aby ste si mohli doma skvelo zacvičiť. Váš bicykel Peloton musí byť dodaný a nainštalovaný odborníkmi, aby mohol byť kalibrovaný a pripojený. Po nastavení je však používanie vášho motocykla jednoduché a zábavné! Nastavte si bicykel tak, aby bol pre vás pohodlný, a vyberte si prvú jazdu z ponuky na dotykovej obrazovke. Časom sa naučíte plynule používať tento žargón a možno sa budete chcieť pridať ku kmeňu jazdcov, ktorí majú rovnaké záujmy ako vy.

Metóda 1 z 5: Nastavenie polohy sedadla

Otočte páčku pod sedadlom doľava, aby ste ju uvoľnili. Nájdite páčku na nastavenie výšky sedadla, ktorá sa nachádza na ráme bicykla pod sedadlom. Otočte ju doľava alebo proti smeru hodinových ručičiek, aby ste ju uvoľnili. Otočte ju tak, aby bolo sedadlo dostatočne voľné a dalo sa posúvať hore a dole.[1]

  • Nechajte páčku, aby sedadlo zostalo trochu napnuté, aby sa pri nastavovaní neposunulo úplne nadol.

Postavte sa vedľa bicykla a posuňte sedadlo tak, aby bolo v jednej rovine s vašimi bokmi. Keď je sedadlo dostatočne uvoľnené, aby sa mohlo pohybovať, zdvihnite ho rukami nahor alebo nadol. Posuňte sedadlo tak, aby bolo v jednej línii s vašou bedrovou kosťou a bolo nastavené do správnej výšky.[2]

  • Zarovnanie sedadla s vašou bedrovou kosťou sa odporúča pre prvých používateľov, ale nakoniec môžete zistiť, že iná poloha sedadla je pre vás pohodlnejšia. Ak máte napríklad naozaj dlhé nohy, zdvihnutím sedadla o niečo vyššie, ako je výška bokov, môžete znížiť napätie na kolená.

Utiahnite sedadlo otočením páky doprava. Sedadlo zaistite v polohe otáčaním páky na ráme v smere hodinových ručičiek alebo doprava. Pokračujte v otáčaní páky, kým sedadlo nebude pevne a bezpečne držať.[3]

Tip: Ak páka po dotiahnutí vyčnieva pod uhlom, vytiahnite ju a nechajte ju smerovať rovno nadol, aby vám pri používaní bicykla neprekážala.

Uvoľnite páku pod sedadlom jej otočením doľava. Nájdite páčku na nastavenie hĺbky sedadla, ktorá sa nachádza na jeho spodnej strane. Otáčaním proti smeru hodinových ručičiek ho uvoľnite, aby ste mohli sedadlo ľahko posúvať rukami dopredu alebo dozadu.[4]

Pomocou dĺžky ruky nastavte sedadlo do správnej hĺbky. Postavte sa vedľa bicykla a oprite si lakeť o prednú časť alebo o samotnú prednú časť sedadla. Potom sa snažte končekmi prstov dotknúť riadidiel, pričom lakeť držte na sedadle. Posuňte sedadlo tak, aby sa končeky prstov dotýkali riadidiel.[5]

  • Použitie lakťa a končekov prstov je pre začiatočníkov jednoduchý spôsob, ako nájsť správnu hĺbku sedadla, ale možno zistíte, že iná poloha je pre vás pohodlnejšia.

Otočte páčku doprava, aby ste utiahli sedadlo. Jednou rukou držte sedadlo v polohe a otáčaním páky doprava ho utiahnite. Pokračujte v otáčaní páky tak ďaleko, ako môžete, aby sedadlo pevne a bezpečne držalo v polohe.[6]

Metóda 2 z 5:Nastavenie výšky riadidiel

Páku na prednej časti bicykla uvoľnite jej otočením doľava. Nájdite páčku, ktorou sa ovláda výška riadidiel a ktorá sa nachádza v prednej časti bicykla. Otočením páčky proti smeru hodinových ručičiek uvoľníte riadidlá, aby ste ich mohli posúvať hore a dole.[7]

Postavte sa pred sedadlo a položte predlaktia pod riadidlá. Postavte sa tak, aby ste mali rám bicykla medzi nohami a riadidlá pred sebou. Predlaktiami podoprite riadidlá a mierne pokrčte kolená.[8]

  • Nepokúšajte sa zdvihnúť riadidlá z prednej alebo bočnej časti bicykla, inak by ste si mohli namáhať chrbát.

Zdvihnite riadidlá a podržte ich na mieste. Stlačte predlaktie, aby ste zdvihli riadidlá. Keď ste dosiahli požadovanú výšku, podržte ich na mieste, pričom 1 z vašich rúk je kolísavá pod nimi.[9]

Tip: Ak nastavujete riadidlá prvýkrát, nastavte ich na najvyššiu hodnotu. Neskôr ich môžete vždy znížiť do pohodlnejšej polohy.

Utiahnite páčku jej otočením doprava, aby ste riadidlá upevnili. Jednou rukou držte riadidlá, aby držali v správnej polohe, druhou rukou otáčajte nastavovaciu páku doprava, aby ste ju utiahli. Pokračujte v otáčaní páky tak ďaleko, ako môžete, aby riadidlá držali v danej polohe.[10]

Metóda 3 z 5:Zapínanie a vypínanie bicykla

Postavte sa jednou nohou na každú stranu rámu bicykla a pedále položte naplocho. Postavte sa nad stred rámu bicykla s pedálmi medzi nohami. Presuňte pedále tak, aby boli zarovnané vodorovne so zemou a logo Peloton smerovalo nahor.[11]

  • Logo Pelotonu musí byť otočené smerom nahor, aby ste si mohli obuť topánky do drážok na pedáloch.

Zasuňte špicu 1 topánky do drážok pedálu tak, aby vaše prsty smerovali nadol. Bicykle Peloton používajú pedále „clipless“, takže budete musieť nosiť cyklistickú obuv s trojzubcom, ktorý do nich zapadá. Zarovnajte špicu na spodnej časti 1 z vašich topánok s drážkami na hornej časti 1 z pedálov. Pri zasúvaní 1 topánky do drážok nasmerujte prsty na nohách nadol a začnite tlačiť na pedál dopredu.[12]

  • Na pripnutie na bicykel nemusíte používať obuv značky Peloton. Každá cyklistická obuv, ktorá má 3 skrutky, bude fungovať rovnako dobre!
  • Druhú nohu majte pevne položenú na zemi, aby ste udržali rovnováhu.

Tlačte na pedál, kým nebudete počuť, ako zapadne na miesto. Jazdite pätou chodidla, keď otáčate pedálmi. Pokračujte v tlačení, kým nebudete počuť „kliknutie“ a vaša topánka nezapadne na miesto na pedáli.[13]

Tip: V prípade, že sa vám nepodarí dostať sa do kontaktu s topánkou, môžete si ju vyzuť: Ak máte problémy s pripnutím na bicykel, podržte tlačidlo brzdy pod riadidlami a celou váhou sa oprite do pedálov, aby ste si zacvakli topánku na miesto.

Druhú nohu zasuňte do druhého pedálu a stlačte ju dopredu. Posuňte pedále tak, aby ležali na rovine, a vložte cepín druhej topánky do drážok na hornej strane druhého pedála. Špičky prstov nasmerujte nadol a pri otáčaní pedálmi jazdite cez pätu, až kým nebudete počuť, ako zapadnú na svoje miesto.[14]

Vykopnite pätu smerom von a prsty na nohách smerom dovnútra, aby ste mohli z bicykla vystúpiť. Vždy, keď ste pripravení z bicykla vystúpiť, úplne zastavte pedále. Potom 1 rýchlym pohybom vykopnite pätu smerom von a špičkami prejdite k rámu bicykla. Blokovací mechanizmus sa odpojí a vy môžete nohu z pedálov odložiť. Zopakujte pohyb na druhej strane, aby ste si vyzuli druhú topánku.[15]

  • Nikdy sa nepokúšajte zacvaknúť, keď sa pedále ešte točia, inak by ste sa mohli vážne zraniť.

Metóda 4 z 5:Jazda na bicykli Peloton

Zapnite bicykel Peloton a zadajte informácie o predplatnom, aby ste ho aktivovali. Stlačením tlačidla napájania na dotykovej obrazovke zapnite bicykel a zobrazte hlavnú ponuku. Podľa pokynov na obrazovke zadajte informácie, ako je vaše časové pásmo a e-mail, ktorý ste použili na zaplatenie predplatného. Vyberte si predplatné účtu a ťuknite na tlačidlo s nápisom „Aktivovať“.“[16]

  • Ak ste bicykel Peloton dostali ako darček, namiesto e-mailu zadajte aktivačný kľúč predplatného.
  • Pridajte všetkých ďalších jazdcov, ktorí môžu bicykel tiež používať.

Vytvorte si názov rebríčka, ktorý vás reprezentuje. Keď sa prvýkrát prihlásite na domovskú obrazovku bicykla Peloton, budete vyzvaní na vytvorenie mena, ktoré sa bude zobrazovať v rebríčku a v zozname tried. Vyberte si taký, ktorý o vás niečo prezradí a bude relatívne jednoduchý a ľahko čitateľný, aby vás inštruktor mohol počas živej hodiny vyzdvihnúť.[17]

  • Ak ste napríklad mamička v domácnosti a chcete byť aktívnejšia, môžete si zvoliť meno na obrazovke, napríklad: „FitMomEmma“.“ Alebo, ak ste ranné vtáča, môžete vybrať niečo ako napr.“
  • Vyhnite sa vulgárnym alebo komplikovaným názvom rebríčka, ako napríklad „xX_JR1996M_xX_“, ktoré môžu byť ťažko čitateľné.
  • Vaše meno v rebríčku môže naznačovať, kto ste, čo vám pomôže nájsť jazdcov s podobnými osobnosťami a záujmami.

Pozrite si návod Peloton 101, ak ste na bicykli úplne nový. Po prihlásení na domovskú obrazovku vyhľadajte v zozname možností ponuky sériu videí s označením „Peloton 101“. Ak práve začínate jazdiť na bicykli Peloton, venujte nejaký čas prezeraniu videí, aby ste sa s bicyklom ešte lepšie zoznámili.[18]

  • Ak ste pripravení na jazdu, nemusíte si pozrieť celý návod naraz. Vždy si to môžete neskôr skontrolovať.

Vyberte si jazdu na požiadanie, aby ste mohli jazdiť, kedykoľvek budete chcieť. Po prihlásení si v ponuke na obrazovke pozrite zoznam jázd, ktoré si môžete vybrať. Ak sa nemôžete dostaviť v čase, keď sa má začať živá hodina, alebo si len chcete vybrať jazdu vo svojom vlastnom čase, vyberte si ponuku na požiadanie. Prelistujte si možnosti a prečítajte si opisy nájdite takú, ktorá sa vám zdá atraktívna.[19]

  • Počas jázd na požiadanie si stále môžete ukladať štatistiky a podrobné údaje, aby ste sa k nim mohli neskôr vrátiť a pridať si celkové výsledky jazdy.
  • Pozrite sa na typ jazdy, aby ste našli tú, ktorá je pre vás vhodná. Ak ste na bicykli nováčikom, vyberte si napríklad jazdu „Začiatočník“ alebo si vyberte jazdu „Zóna srdcovej frekvencie“ pre jazdu zameranú na kardio.

Ak sa chcete zúčastniť jazdy v reálnom čase, pridajte sa k živej jazde. Na domovskej obrazovke skontrolujte časy nadchádzajúcich živých jázd a pripojte sa k hale približne 10 minút pred plánovaným začiatkom jazdy, aby ste sa mohli zúčastniť rozcvičky a diskusie o hodine. Budete sa môcť aktívne zúčastňovať v reálnom čase a klásť otázky alebo dostávať spätnú väzbu od inštruktora.[20]

  • Inštruktor vás upozorní na vašu prvú jazdu naživo!

Vyberte si prídavnú jazdu, aby ste mali svoje výsledky v rebríčku naživo. Ak nemôžete prísť na jazdu naživo, môžete si vybrať z ponuky prídavkov a zúčastniť sa vopred nahratej jazdy s aktívnym rebríčkom. Spolu s vami sa jazdy zúčastnia jazdci v reálnom čase a budete si môcť uložiť štatistiky jazdy, ktoré prispejú k celkovému skóre jazdy.[21]

  • Opakovaná jazda je skvelou možnosťou, ak máte určitých inštruktorov, ktorých preferujete, ale nie vždy sa môžete zúčastniť ich živých jázd.

Počas jazdy sa riaďte pokynmi inštruktora. Vždy, keď sa jazda začne, postupujte podľa pokynov inštruktora, aby ste z jazdy vyťažili čo najviac a zároveň sa uistili, že ju vykonávate bezpečne. Keď inštruktor povie, aby ste zrýchlili, zrýchlite! Keď vám povedia, aby ste spomalili, spomalte. Každá jazda má zámernú štruktúru a tempo, ktoré musíte dodržiavať.

Bezpečnostná rada: Vždy dodržiavajte zahrievacie a ochladzovacie časti jázd, aby ste si nič nezranili alebo nenamáhali.

Zvýšte odpor otáčaním gombíka odporu v smere hodinových ručičiek. Počas jazdy vám inštruktor povie, aby ste zvýšili alebo znížili odpor. Ak to chcete urobiť, nájdite gombík odporu na ráme pod riadidlami. Otáčaním doprava zvyšujete odpor a doľava ho znižujete.[22]

  • Keď budete skúsenejší, budete lepšie vedieť nájsť správnu mieru odporu pre vás.

Stlačte gombík odporu priamo nadol, aby ste použili brzdy. Ak potrebujete bicykel spomaliť alebo rýchlo zastaviť, môžete ho zabrzdiť stlačením gombíka odporu priamo nadol. Pokračujte v držaní gombíka, kým pedále nespomalia natoľko, aby ste ich mohli sami zastaviť.[23]

Metóda 5 z 5:Učenie sa žargónu

Použite program Peloton picks na vyskúšanie rôznych štýlov trénovania. Každý tréner Pelotonu bude mať svoj vlastný spôsob motivácie a bude mať slovník, ktorý sa bude mierne líšiť od slovníka iných inštruktorov. Preskúmajte možnosť Peloton picks na domovskej obrazovke a vyskúšajte si jazdy s rôznymi inštruktormi, aby ste si našli takého, ktorý vás bude baviť. Keď s nimi budete jazdiť častejšie, osvojíte si ich jedinečné pokyny a žargón.[24]

  • Uvidíte tiež, kedy má každý inštruktor naplánované živé jazdy, aby ste ich mohli zaradiť do svojho rozvrhu.

Umiestnite ruky na najširšiu časť riadidiel pre 1. pozíciu. Zaujmite pohodlnú polohu v sede na bicykli, známu aj ako sedlo. Nakloňte sa dopredu s rovným a rovným chrbtom, uvoľnenými ramenami a otvoreným hrudníkom, aby sa vám mohli rozšíriť pľúca. Umiestnite ruky na najširšiu časť riadidiel.[25]

  • Vždy, keď vám inštruktor povie, aby ste sa počas jazdy vrátili do 1. polohy, jemne sa do tejto polohy vráťte.
  • Ak musíte na riadidlá siahať, skúste si upraviť sedadlo tak, aby bolo bližšie a pohodlnejšie pre vás.

Vstaňte zo sedadla a pokračujte v šliapaní do pedálov, aby ste boli v 2. polohe. Otočte gombíkom odporu v smere hodinových ručičiek, aby ste museli vynaložiť väčšie úsilie na pedálovanie. Vstávajte zo sedla so vztýčenou hlavou a otvoreným hrudníkom a pokračujte v šliapaní do pedálov. Umiestnite boky tak, aby boli priamo nad pedálmi, a ruky položte na ohyb riadidiel, aby ste si podopreli hornú časť tela.[26]

  • 2. pozícia sa často používa na behanie v stoji s nízkou rýchlosťou a vysokým odporom.

Ak chcete používať 3. polohu, postavte sa bokmi pred pedále. Zvýšte odpor otáčaním gombíka tak, aby ste sa mohli postaviť zo sedadla. Vstaňte zo sedadla so zdvihnutou hlavou a otvorenou hruďou a umiestnite boky pred pedále, keď ich budete ďalej otáčať. Pre stabilitu si položte ruky na hornú časť riadidiel.[27]

  • Táto poloha sa často používa pri strmých stúpaniach alebo na zrýchlenie do vysokých rýchlostí.

Tip: Ak je pre vás 3. poloha príliš náročná, skúste použiť 2. polohu alebo jednoducho zostaňte v sede. Keď sa zvýši vaša vytrvalosť a sila jadra, môžete sa k nemu dopracovať!

Vypočítajte si svoju výkonovú zónu, aby ste sa mohli presadiť na jazdách. Vyberte si testovaciu jazdu „FTP“ z knižnice na monitore a dokončite ju, aby ste zistili svoje špecifické zóny, ktoré môžete použiť na jazdy v Power Zone. Znalosť vašich špecifických zón vám pomôže pochopiť, ako veľmi sa musíte snažiť, aby ste zostali v zóne a vyťažili z jazdy maximum.[28]

  • Zameranie sa na jazdy v Power Zone vám tiež umožní sledovať svoj pokrok, pretože sa budete stále zlepšovať.
  • V knižnici vyhľadajte inštruktorov Denisa Mortona a Matta Wilpersa, ktorí vám poskytnú testovacie jazdy FTP, ktoré môžete použiť na zistenie svojich zón.

Päťku ostatným jazdcom dáš tak, že ťukneš na ich profilový obrázok. Počas živej alebo prídavnej jazdy môžete inému jazdcovi zablahoželať alebo ho jednoducho pozdraviť tým, že mu pošlete „high-five“.“ Vyhľadajte profilovú fotografiu osoby, s ktorou si chcete plácnuť, vedľa jej mena v rebríčku na domovskej obrazovke. Dvakrát ťuknite prstom na obrázok a pošlite im high-five.[29]

  • Druhý jazdec bude informovaný o tom, že ste mu poslali high-five, a môže vám ho poslať na oplátku.
  • Ak niekto prekoná svoj vlastný rekord alebo ak ste obaja práve prežili náročné strmé stúpanie, plácnutie si je skvelý spôsob, ako sa navzájom motivovať!

Získajte tričko Century Shirt dokončením 100 jázd. Keď dokončíte svoju 100. jazdu, máte nárok na tričko Peloton Century, ktoré si môžete obliecť, aby ste sa pochválili svojím úspechom. Približne do týždňa po dokončení svojej 100. jazdy vyhľadajte e-mail, alebo sa obráťte na tím podpory Pelotonu s otázkou, ak e-mail nedostanete. Samotné tričko je zadarmo, ale budete musieť zaplatiť poštovné, aby vám ho poslali.[30]

  • Poštovné zvyčajne stojí približne 7 dolárov.
  • Ak sa pokúsite kúpiť Century Shirt skôr, ako si ho zarobíte, bude vás stáť 100 000 dolárov!
  • Pripojte sa ku kmeňu, ktorý vás osloví, a nájdite komunitu jazdcov. V rebríčku počas jázd uvidíte rôzne skupiny jazdcov označené hashtagom, napríklad #PelotonMoms alebo #PowerZonePack. Ide o „kmene“ alebo skupiny jazdcov, ktorí majú podobné záujmy a zúčastňujú sa na spoločných jazdách. Pridajte sa ku kmeňu, ktorý má podobné záujmy, aby ste mohli jazdiť s nimi a udržiavať si motiváciu.[31]

    • Existujú napríklad kmene lekárov, právnikov, učiteľov, ranných vtákov a mnohých ďalších, ku ktorým sa môžete rozhodnúť pridať.
    • Mnohé kmene majú aj skupiny na Facebooku, do ktorých sa môžete pridať, aby ste s nimi mohli komunikovať aj mimo jázd pelotónu.
  • Odkazy