5 spôsobov, ako byť seriózny

Cítite sa niekedy stratení v mori informácií? Je okolo vás toľko možností, že sa vám zdá nemožné čokoľvek urobiť? V dnešnej dobe je až príliš ľahké nechať sa strhnúť do víru všedných udalostí. V modernizovanom svete, v ktorom dnes žijeme, si vyžaduje skutočné úsilie, aby ste sa zorganizovali, sústredili na svoje ciele a dosiahli všetko, čoho ste schopní. Tento článok vám pomôže sústrediť sa a žiť serióznejší a zmysluplnejší život.

Metóda 1 z 5: Zostať sústredený


Trénujte svoj mozog. Ak máte problémy so sústredením, môže vám pomôcť predstaviť si mozog ako sval, ktorý rovnako ako ostatné svaly potrebuje cvičenie, aby bol pri svojej práci efektívny.[1]

  • Vyhraďte si čas počas dňa na nácvik sústredenia sa na jednu úlohu.
  • Začnite v malom – najprv si každý deň vyhraďte len niekoľko minút, aby ste sa skutočne plne sústredili na jednu úlohu. Ak a keď zistíte, že vaša myseľ blúdi, okamžite sa vráťte k danej úlohe.
  • Ak si uvedomíte, že ste sa odchýlili od úlohy, je to polovica úspechu!


Uvedomte si, že všetko, čo robíte, má svoj výsledok. Na každú akciu existuje rovnaká a opačná reakcia. Čo sa rozhodnete urobiť robí majú dôsledky – často také, ktoré nemôžete predvídať alebo o ktorých nemôžete vedieť. Byť seriózny zahŕňa rozpoznanie toho, čo najviac potrebuje vašu pozornosť, a sústredenie sa na to.

  • Vždy sa vyhýbajte prokrastinácii. Prokrastinácia nielenže spôsobuje stres a prispieva k depresii a úzkosti, ale môže byť aj hlavným faktorom znižovania celkovej produktivity a viesť k neželaným dôsledkom. [2]
  • Príklad: Musím orezávať odumretý konár stromu, ktorý visí nad mojím domom. Namiesto toho sa rozhodnem, že to urobím neskôr a teraz si zahrám videohru. Neskôr v ten deň zavolá môj priateľ a zúfalo potrebuje odvoz z letiska. Vetva sa neostrihá. Tej noci sa strhne obrovská víchrica. Spadne konár a urobí mi dieru do strechy. Namiesto toho, aby som jednoducho orezal konár stromu, musím teraz opraviť aj strechu! Najskôr sa venujte tomu, čo si vyžaduje pozornosť – ak to neurobíte, môžete ľutovať.


Znížte potrebu vykonávať viacero úloh. Multitasking nám dáva pocit, že sme produktívni, ale v skutočnosti príliš veľa multitaskingu môže spôsobiť rozptýlenie a znížiť našu efektivitu. Každú úlohu berte jednotlivo, splňte ju a prejdite na ďalšiu.


najťažšie úlohy riešte ako prvé. Ak sa najťažších alebo najmenej príjemných úloh zbavíte ako prvých, veľmi vás to povzbudí a zníži sa možnosť prokrastinácie. Po odstránení najväčšej prekážky sa vám ostatné položky na zozname budú zdať ako hračka. [3]

Metóda 2 z 5: Stanovenie priorít úloh


Vytvorte si zoznam. Večer predtým si urobte zoznam úloh na daný deň v poradí podľa naliehavosti a dôležitosti.

  • Ak máte smartfón, máte na dosah ruky mocný organizačný nástroj! Existuje mnoho užitočných aplikácií na vytvorenie stručného a užitočného zoznamu úloh. Používanie aplikácie vám tiež môže pomôcť udržať si poriadok v zoznamoch, namiesto toho, aby ste si vytvárali more papierov. [4]
  • Nezabudnite, že najťažšie úlohy zaraďte na začiatok zoznamu.


Ráno vstaňte a usteľte si posteľ. Začať deň pozitívnym úspechom, hoci aj malým, naštartuje zvyšok dňa. Potom sa pozrite na svoj zoznam priorít. Vezmite si každú položku postupne a nechajte každú splnenú úlohu prejsť k ďalšej. Po splnení každej úlohy sú ďalšie slová z úst efektívneho a seriózneho človeka: „Čo ďalej??“. Nech je to vaša mantra. Vždy sa pýtajte sami seba, čo bude nasledovať?“.


Z času na čas si doprajte krátku prestávku. Ale nenechaj sa odviesť na vedľajšiu koľaj! Určite si, čo bude vaša prestávka znamenať. Pomyslite si: „Dokončím túto epizódu môjho obľúbeného seriálu, kým zjem tento banán, a potom sa vrátim k úlohe, ktorú mám.“ Držte sa ho – akonáhle si dovolíte skĺznuť z plánu, je to šmykľavá cesta k tomu, aby ste nedosiahli vôbec nič.


Múdro využívajte svoj čas. Uvedomte si, že čas je obmedzený, a vnímajte ho ako zdroj. Uvedomte si čas, ktorý strávite nad úlohou. Nenechajte sa pohltiť všednými detailmi natoľko, aby ste strácali čas na veci, ktoré nie sú dôležité. Pýtajte sa sami seba: „Ako ma čas, ktorý tomu venujem, posúva k môjmu cieľu?? [5]
Dokážte odložiť veci, ktoré vás brzdia v dosiahnutí toho, čo ste si predsavzali, alebo ak spôsob, ktorý ste si zvolili na splnenie úlohy, nefunguje, skúste niečo iné. Buďte flexibilní, prispôsobiví. Buďte schopní ohnúť sa bez toho, aby ste sa zlomili.


Vedieť, ako ďaleko môžete zájsť. Poznanie svojich limitov nie je obmedzujúce, ale oslobodzujúce! Prijať, že ste úlohy splnili najlepšie, ako ste vedeli, je nesmierne obohacujúce. Pamätajte si, že splnenie akejkoľvek úlohy vás povzbudí k dosiahnutiu ďalších. Robte jednoduché kroky, pokračujte v nich a časom dosiahnete veľa.


Pochopte pravidlá hry. Niektoré pravidlá sa dajú zmeniť a iné nie. Mať milosť zmeniť to, čo môžete, a prijať to, čo nemôžete, je obrovským prínosom k tomu, aby ste sa stali serióznejším človekom. Rozčuľovať sa nad všednými detailmi života, ktoré by ste si priali, aby boli iné, ale v hĺbke duše viete, že nemôžu byť, znamená obmedzovať sa. Keď narazíte na neprekonateľnú prekážku, prejdite okolo neho, a pokračujte vo svojom kurze.

Metóda 3 z 5:Zachovanie zrelého a profesionálneho správania


Pozerajte sa dopredu, nie dozadu. S pribúdajúcim vekom máme tendenciu držať sa mladíckeho správania. Každý človek prechádza obdobiami konfliktu medzi túžbou byť bezstarostný a len sa zabávať a byť zrelý a zodpovedný. Priznajme si to – byť zrelý a seriózny je často ten menej bezprostredne príjemný spôsob života. Byť v živote serióznejší však znamená uvedomiť si, že dlhodobé výhody zodpovedného prístupu a starostlivosti o veci prevažujú nad hedonistickými pôžitkami.

  • Každý deň sa zobúdzajte s úmyslom byť zrelý.
  • Každé ráno si uvedomte, že niektoré z rozhodnutí, ktoré vás v priebehu dňa čakajú, budú zahŕňať zrieknutie sa zábavy v prospech úspechu.


Zvážte svoje spoločenské postavenie. Ak chcete byť seriózny, uvedomte si, ako to odráža vaše každodenné správanie. Ste takí, ako sa správate, preto je dôležité, aby ste sa počas dňa snažili byť seriózni a zrelí vo svojom konaní, dokonca aj v maličkostiach.


Ovládajte svoje emócie. Jednou z najdôležitejších súčastí zrelosti je mať schopnosť ovládať svoje emócie, namiesto toho, aby ony ovládali vás. [6]

  • starostlivo zvážte svoje pocity, než začnete konať. Konajte, nereagujte. Keď sa správate zrelo, používate skôr racionálnu a rozumovú stránku seba samého než živočíšnu, inštinktívnu stránku.
  • Keď sa vám niekto prihovorí, najmä vo chvíľach konfliktu, zastavte sa a s chladnou hlavou zvážte svoju odpoveď skôr, ako odpoviete. To, čo vám napadne ako prvé, nie je vždy to najlepšie, čo môžete povedať. Premýšľajte skôr, ako prehovoríte.
  • Aplikujte to najmä na činy. Činy hovoria hlasnejšie ako slová, preto si obzvlášť uvedomujte, ako vaše činy odrážajú úroveň vašej zrelosti. Konáte až po chladnom premyslení svojho postupu, alebo reagujete bez zváženia dôsledkov?


Milujte sa. Súčasťou zrelosti je uvedomiť si, že máte svoju hodnotu. Často je jednoduchšie biť sa za chyby, ako sa z nich poučiť. [7]
Ak chcete byť zrelší a žiť serióznejší život, snažte sa rešpektovať a vážiť si sami seba.

  • Správajte sa k svojmu telu s úctou. Dobre sa stravujte, veľa cvičte a spite.
  • Udržujte si priateľov, ktorí si vás vážia, zbavte sa ľudí, ktorí si vás nevážia. Priatelia vás budú rešpektovať a pochopia, že ste výnimoční tým, že ste sami sebou. Každý sa stretáva s ľuďmi, ktorí tieto veci nerobia. Nemáte žiadnu povinnosť držať ich pri sebe. Súčasťou zrelosti je robiť ťažké rozhodnutia o tom, s kým sa stýkame.

Metóda 4 z 5:Hrdosť na seba a svoj vzhľad


Buď si vedomý sám seba (na rozdiel od vedomia seba samého). Byť si vedomý sám seba neznamená, že ste plachý alebo rozpačitý, čo sú aspekty, ktoré si zvyčajne spájame so sebavedomím, ale že máte schopnosť uvažovať o sebe, a to tak vo vnútri, ako aj navonok.


dodržiavajte správnu hygienu. Byť na seba dostatočne hrdý a dodržiavať hygienu je dôležité, aby ste boli serióznym a zmysluplným človekom. Je to aj zdravšie a jednoducho vám to pomôže cítiť sa dobre!

  • Udržujte si upravené vlasy a nechty na rukách.
  • Čistite si zuby aspoň dvakrát denne. Dodržiavanie správnej ústnej hygieny nielenže ukazuje ostatným, že ste seriózny a usporiadaný človek, ale pomáha aj chrániť pred bakteriálnou infekciou a je celkovo prospešné pre vaše zdravie.[8]


Oblečte si oblečenie, ktoré sa vám páči, úhľadne. Nosiť oblečenie, ktoré chcete nosiť a ktoré je upravené, je dôležité, aby ste ukázali, že ste seriózny človek. Nemusí to znamenať, že ste márnivý alebo príliš sebavedomý, ale jednoducho to, že vám záleží na vlastnom blahu natoľko, aby ste sa o seba starali.

Metóda 5 z 5:Pamätanie na zlaté pravidlo


Byť nápomocný iným ľuďom. V dnešnom svete je také ľahké sústrediť sa na „seba“, že často zabúdame, že jednou z najprínosnejších a najproduktívnejších vecí, ktoré môžeme urobiť, je sústrediť sa na blaho iných.

  • Keď budete nápomocní druhým, dokonca aj malými, každodennými spôsobmi, zistíte, že váš celkový pocit vlastnej pohody sa výrazne zvýši a vaša dôvera v úlohy a ciele, ktoré máte pred sebou, bude oveľa väčšia.
  • Väčšia dôvera v seba a svoje schopnosti vedie k oveľa vyššej osobnej produktivite a následne vám pomôže stať sa serióznejším človekom.


Dobrovoľník. Zapojte sa do miestnych dobrovoľníckych príležitostí. Len v roku 2013 sa viac ako 62 miliónov Američanov zapojilo do nejakej formy dobrovoľníckej práce. [9]

  • Máte slabosť pre deti? Pre starých ľudí? Pre zvieratá? Možno by ste chceli pomáhať udržiavať chodníky v miestnom parku alebo kŕmiť bezdomovcov vo vývarovni. Dobrovoľníckych príležitostí je všade veľa, najmä v mestských centrách.
  • Aj niekoľko hodín týždenne alebo dokonca mesačne vám môže pomôcť získať pocit sústredenia a zmyslu života. Dobrovoľníctvo vám nielenže dodá dobrý pocit, ale spojí vás s ostatnými, zvýši vaše sociálne zručnosti, bojuje proti depresii a pomôže vám udržať si zdravie.[10]
    Dôveryhodný zdroj
    HelpGuide
    Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
    Prejsť na zdroj

  • Praktizujte zlaté pravidlo. Keď robíte druhým to, čo by ste robili sebe, vytvárate slučku dobrej vôle. Nie je to len kvôli morálke; čím viac budete prejavovať dobrú vôľu ostatným, tým je pravdepodobnejšie, že oni sami prispejú k vášmu napredovaniu.
  • Odkazy