5 spôsobov, ako robiť triky na kolobežke

Kolobežka je kolesové vozidlo s palubou, riadidlami a dvoma kolesami. Niektoré majú motory s nízkym CC, ale väčšina je poháňaná kopaním a tlačením, podobne ako skateboard. Jazda na kolobežke je jednoduchá a zábavná a naučením sa základných trikov môžete svoje schopnosti posunúť na vyššiu úroveň. Začnite so skokom, potom sa naučte zložitejšie triky do skateparku alebo na ulicu.

Metóda 1 z 5: Naučte sa základný skok

Začnite základným skokom. Skákanie na kolobežke je o niečo jednoduchšie ako skákanie na skateboarde alebo snowboarde, pretože máte riadidlá, ktoré vám pomáhajú vytiahnuť kolobežku do výšky. Napriek tomu budete chcieť vedieť základný skok dozadu a dopredu, pretože je základom pre ďalšie triky. Tento trik sa pre svoju jednoduchosť nazýva aj králičí hop.[1]

Umiestnenie nôh. Postoj je pri vykonávaní skoku veľmi dôležitý, pretože na odrazenie sa od zeme potrebujete pevnú oporu. Zadná noha sa stane vašou odrazovou nohou a predná noha bude držať vašu váhu. Ktorú nohu si vyberiete, závisí od vášho vlastného pohodlia a stability.[2]

  • Položte nedominantnú nohu na prednú časť paluby a smerujte rovno k riadidlám. Táto noha je vaša oporná noha a drží väčšinu vašej hmotnosti.
  • Zadná noha je vaša tlačná noha. Keď na odraz nepoužívate zadnú nohu, položte ju na palubu vedľa prednej nohy alebo kúsok za ňu, smerom von v 45-stupňovom uhle.

Odtlačte sa. Trochu zrýchlite tým, že sa zadnou nohou budete tlačiť dopredu. Mať určitú rýchlosť pri učení sa základného skoku je dôležité, pretože čím väčšiu hybnosť si vytvoríte smerom dopredu, tým viac budete schopní túto hybnosť pretaviť do výšky.[3]

Vráťte sa s kopajúcou nohou späť na palubu. Umiestnite ho vedľa prednej nohy alebo za ňu. To bude závisieť od toho, ako dlhá je vaša paluba alebo ktorá verzia je pohodlnejšia. Uistite sa, že váš postoj je stabilný a že sa stále pohybujete miernym tempom.[4]

Prikrčte sa. Pokračujte v držaní riadidiel a zároveň sa ohýbajte v kolenách. Čím nižšie sa dostanete k zemi, tým viac budete pri výskoku nahor „pružiť“. Udržujte stabilný postoj s prednou nohou smerujúcou dopredu a zadnou nohou vedľa nej alebo tesne za ňou.

Vyskočte smerom nahor. Kopnite oboma nohami nahor a vyskočte čo najvyššie. Pokračujte v držaní riadidiel a dbajte na to, aby stále smerovali dopredu. Nohy držte v rovnakej polohe a nehýbte nimi.

Pri skoku vytiahnite riadidlá nahor. Ak už dobre držíte riadidlá, kolobežka by sa mala odlepiť od zeme rovnako ako zvyšok vášho tela. Držte ich pevne a pri štarte do vzduchu vytiahnite tyče nahor.[5]

  • Ak chcete získať väčšiu výšku, vytiahnite riadidlá viac hore a zatiahnite kolená. Tento dodatočný impulz vám pomôže získať trochu viac vzduchu a odstrániť prekážky.

Pristátie. Nechajte sa gravitáciou stiahnuť späť na zem. Nohy nechajte na svojich miestach na palube a pri dopade na zem pokrčte kolená, aby ste absorbovali náraz pri pristátí. Pokračujte v jazde dopredu a upravte riadidlá, ak ste ich počas skoku náhodne posunuli.[6]

Metóda 2 z 5:Naučiť sa bičovanie chvostom

Umiestnite nohy na palubu. Opäť položte prednú nohu na prednú časť paluby a zadnú nohu položte mierne za prednú nohu. Uistite sa, že váš postoj je pevný a cítite sa dobre vyvážený.

Naberte rýchlosť. Odrazte sa zadnou nohou a rozbehnite sa pohodlným tempom. Zostaňte uvoľnení a uistite sa, že smerujete priamo vpred. Čím väčšiu rýchlosť teraz naberiete, tým rýchlejší a pôsobivejšie vyzerajúci bude váš tailwhip.

Vykonajte skok. Urobte jednoduchý trik s výskokom tak, že sa skrčíte, vyskočíte a potiahnete kolobežku za sebou. Na vykonanie švihnutia chvostom budete potrebovať dostatok vzduchu, preto sa uistite, že ste vyskočili čo najvyššie.

Vykopnite zadnú časť kolobežky. Zadnou nohou vykopnite zadnú časť kolobežky von, buď doprava, alebo doľava. Na smere nezáleží, vyberte si ten, ktorý je pre vás najpohodlnejší. Keďže paluba kolobežky je pripevnená k otočnému bodu (riadidlám), bude sa od vás pohybovať po kruhovej dráhe.[7]

Pohybujte riadidlami. Keď ste už vo vzduchu a kopli ste chvostom, aby ste začali krúžiť, musíte sa uistiť, že sa paluba vráti pod vaše nohy, aby ste mohli pristáť. Väčšinu práce urobí hybnosť a palubovka sa bude naďalej otáčať späť k vám, ale musíte jej pomôcť pohybom riadidiel. Tlačte ich krúživým pohybom, pričom sa pohybujte rovnakým smerom, akým sa pohybuje doska.[8]

Znovu zaujmite postoj. Paluba sa bude ďalej otáčať, takže ju musíte zachytiť nohami. Keď sa paluba vráti do pôvodnej polohy, zachyťte ju prednou a zadnou nohou. Vráťte sa do pôvodného postoja s prednou nohou smerujúcou dopredu a zadnou nohou tesne za ňou.

Pristaňte na . Pri páde na zem zostaňte uvoľnení a uistite sa, že váš postoj je pevný. Keď sa dotknete chodníka, nechajte kolená trochu pokrčiť, aby absorbovali náraz. Ak potrebujete, trochu narovnajte riadidlá, možno ste náhodou zmenili smer vo vzduchu.

Metóda 3 z 5:Skúška brúsenia

Nájdite zábradlie. Predtým, ako sa naučíte tento trik, budete potrebovať poriadny rail na brúsenie. Hľadajte zábradlia dlhšie ako päť stôp, najlepšie blízko pri zemi. Miestne skateparky majú často grindové zábradlia vytvorené len na triky, tak sa tam pozrite. Môžete brúsiť aj na obrubníkoch, ale tie budú musieť byť natreté alebo navoskované.[9]

Naberte rýchlosť. Začnite asi 10 stôp od zábradlia alebo tak ďaleko, ako vám to priestor dovolí. Odrazte sa a naberte rýchlosť, pričom dbajte na správne postavenie nôh. Keď sa priblížite k zábradliu, zostaňte uvoľnení.[10]

Vyskočte hore. Keď sa vaše predné koleso vyrovná so zábradlím, vyskočte hore a smerom k zábradliu. Skáčte ako zvyčajne, prikrčte sa a vyskočte, aby ste získali veľkú výšku, ale mierne sa odpružte smerom k lište, aby ste sa mohli umiestniť nad ňu. Väčšia výška tu nie je nevyhnutne lepšia, skáčte len tak vysoko, aby ste sa dostali cez zábradlie.

Pristaňte na koľajnici. Nechajte gravitáciu, aby vás a kolobežku stiahla na zábradlie. Budete chcieť pristáť tak, aby spodná časť vašej paluby ležala naprieč zábradlím, buď kolmo, alebo pod mierne menším uhlom. Udržujte čo najpevnejšiu polohu nôh, čo vám výrazne uľahčí balansovanie.

Šmýkajte sa po zábradlí. Vzniknutá hybnosť vás bude prenášať cez zábradlie a tlačiť vás dopredu, aby ste po ňom „brúsili“. Udržujte rovnováhu aktívnym prenášaním váhy doľava alebo doprava. Dôležité bude umiestnenie nôh, pretože nohy vás ukotvujú na palube a na zábradlí. Možno bude trvať niekoľko tréningových jázd, kým sa naučíte pohodlne balansovať.

Vyskočte. Môžete buď dojazdiť na koniec zábradlia, alebo zoskočiť v polovici zábradlia; záleží na vašich preferenciách alebo na trikovej kombinácii, ktorú máte v pláne. Vyberte si bod, z ktorého chcete vyskočiť, a potom pevne položte nohy na palubu. Pokračujte v udržiavaní rovnováhy a potom vykonajte jednoduchý skok nahor a von od zábradlia. Nerobte z toho super vysoký skok: stačí, keď sa trochu vymaníte z koľajiska a uistíte sa, že sa vám na ňom nezachytia kolesá.[11]

Pristátie. Pristávajte na trik s pevným umiestnením nôh, pričom ich držte na tých istých miestach, na ktorých boli, keď ste skákali zo zábradlia. Pokrčte kolená, aby ste absorbovali náraz pri pristátí. Korigujte prípadné zmeny polohy riadidiel a pokračujte ďalej.

Metóda 4 z 5: Vzduch

Vyskúšajte jazdu na rampách. Skateparky sú celkom univerzálne a väčšina z nich víta jazdcov na kolobežkách, ako aj skateboardistov alebo jazdcov na BMX. Existujú aj parky, ktoré sú vytvorené špeciálne pre jazdcov na kolobežkách. Vyhľadajte park vo svojom okolí a potom si vyberte niekoľko rámp, aby ste si precvičili naberanie vzduchu. Keď sa dostanete do vzduchu, môžete používať „flair moves“ alebo triky, ktoré robíte vo vzduchu pred pristátím.

Použite rampu, aby ste sa dostali do vzduchu. Jazdite po rampe alebo miske a uistite sa, že ste nabrali dostatočnú rýchlosť. Keď narazíte na koping alebo kovové zábradlie okolo okraja rampy, vyskočte. Skáčte ako zvyčajne, položte obe nohy na rampu a vyskočte rovno hore. Budete vo vzduchu a pripravení vyskúšať nejaké triky.

Vyskúšajte „The X-Up“. Keď ste vo vzduchu, otočte riadidlá tak, aby ste ľavú rukoväť mali na pravej strane a pravú na ľavej strane. Držte sa riadidiel a vaše ruky vytvoria písmeno „X“. Pred pristátím nezabudnite otočiť riadidlá späť.[12]

Vyskúšajte Barspin. Vo vzduchu pustite jedno riadidlo a voľnou rukou uchopte opačné riadidlo. Začnite otáčať riadidlami dookola. Druhou rukou sa natiahnite a chyťte riadidlá, ktoré ste najprv pustili. Vráťte riadidlá až do východiskovej polohy.

Urobte chytenie za chvost. Chytanie za chrbát je trik prevzatý od skateboardistov a na kolobežke vyzerá rovnako dobre. Keď ste vo vzduchu, mierne sa pokrčte v kolenách a potom jednu ruku z riadidiel odlepte. Pomocou tejto ruky sa chyťte zadnej časti paluby. Držte sa čo najdlhšie a potom sa pred pristátím pustite.

Metóda 5 z 5:Výber správnej kolobežky

Vyberte si kvalitnú kolobežku. Razor je najznámejší výrobca kolobežiek, ale mnohé z ich kolobežiek sú skonštruované s ohľadom na jednoduchú jazdu. Kaskadérske alebo trikové kolobežky si vyžadujú kvalitnejšie materiály a konštrukciu, pretože pri skokoch, pristávaní a grindovaní dostávajú viac zabrať.[13]

  • Uistite sa, že je palubovka oceľová. Mnohé kolobežky nižšej triedy majú hliníkové alebo drevené paluby. Hoci sú tieto kolobežky ľahké a hodia sa na jednoduché dochádzanie do práce, na trikové kolobežky budete potrebovať oceľovú palubu. Bude ťažká, ale vydrží väčšiu záťaž.
  • Skontrolujte online recenzie. Online recenzie sú dobrým ukazovateľom kvality. Hľadajte recenzie, v ktorých sa spomína kvalita a odolnosť. Ak ľudia spomínajú, že kolobežka sa ľahko rozbije alebo rozpadne, dávajte si na tento model pozor.[14]

Vyberte si správnu veľkosť. Vyskúšajte si rôzne kolobežky v obchode alebo sa zmerajte, ak kupujete online. Riadidlá kolobežky by vám mali siahať po pás, keď stojíte na palube. Tiež sa uistite, že riadidlá sú pevné a nie nastaviteľné. Hoci sú nastaviteľné riadidlá skvelé pre mladých jazdcov, mohli by sa stať nestabilnými, ak by ste na ne pri pristávacích skokoch vyvíjali veľký tlak.

  • Vyberte veľkosť kolies. Kolieska skútrov sa vyrábajú v rôznych veľkostiach, od štandardných 98 mm až po veľké 200 mm. Zatiaľ čo väčšie kolesá sú vhodné na cestovanie, profesionálni jazdci na kaskadérskych skútroch uprednostňujú 110 mm kolesá. Sú rýchle, majú dlhšiu životnosť ako menšie kolesá a umožňujú lepšie ovládanie bŕzd.[15]
  • Odkazy