5 spôsobov, ako tancovať hula

Hula, ktorú vytvorili Polynézania na Havaji, je jedinečný pohyb, ktorý sa tancuje buď za spevu alebo piesne [1]
. Na začiatku sa ako nástroje používali spevy a hlasy a hula poskytovala texty. V modernej dobe sa hula teraz sprevádza gitarami alebo ukulele. Ak chcete získať plný zážitok, mali by ste sa pokúsiť nájsť kurz hula vo vašom okolí, ale môžete sa začať učiť hula aj sami pomocou niekoľkých základných krokov.

Metóda 1 z 5: Kāholo, krokovanie zo strany na stranu

Veľmi mierne pokrčte kolená.[2]
Udržujte voľnosť v bokoch a chodidlách.

  • Ak vám to pomôže, pohupujte bokmi zo strany na stranu.

Urobte dva kroky doprava. [3]
Pri každom kroku postupujte ľavou nohou. Potom urobte dva kroky doľava, pričom pri každom kroku postupujte pravou nohou.

  • Keď vykročíte prvou nohou, veďte ju bokom. Keď za ňou príde ďalšia noha, nechajte ten bok klesnúť. Tým sa pri každom pohybe vytvorí hojdavý pohyb bokov.

Umiestnite ruky do pozície. Tradične dvíhate ruku, ktorá zodpovedá vedúcej nohe. Rameno sa vystrie do strany vo výške ramien. Druhá ruka bude smerovať k vedúcej ruke v strede hrudníka, pričom lakeť bude vo výške ramien.

  • Keď zmeníte vedúcu nohu, zmeníte aj polohu paží tak, aby vystretá ruka zodpovedala vedúcej nohe.

Metóda 2 z 5: Ka’o, kolísanie zo strany na stranu

Pokrčte kolená. [4]
Nekrčte sa, ale zachovajte výrazné pokrčenie kolien. Boky majte veľmi uvoľnené.

  • Mali by ste sa ohýbať dostatočne na to, aby ste zaznamenali výraznú zmenu výšky, ale nie natoľko, aby ste používali veľkú silu stehien na udržanie sa v pozícii.

Preneste váhu z ľavej nohy na pravú.[5]
Narovnajte pravú nohu a zdvihnite pravý bok. Uvoľnite ľavý bok smerom nadol. Potom zopakujte na druhú stranu.

  • Vaša hlava by mala byť v úplnej rovine. Môže sa pohybovať do strán, ale nikdy nie hore a dole. Celý pohyb sústreďte na presun hmotnosti v nohách a na kývanie bokov.
  • Keď ste pripravení, zdvihnite nohy vždy, keď sa z nich presunie váha.

Umiestnite ruky do pozície. Tradičnou pozíciou pre krok kao je držať obe ruky vo výške hrudníka, dlane smerom k zemi a končeky prstov smerujú k sebe.

  • Lakte držte vo výške ramien, nenechajte ich klesnúť!

Metóda 3 z 5: `Ami, rotácia bokov

Pokrčte kolená a zdvihnite hrudník nahor. Zdvihnite chrbtovú kosť tak, aby bol váš zadok vyvýšený, ale snažte sa netlačiť brucho dopredu. [6]

  • Snažte sa predstaviť si boky ako oddelené od trupu. Mali by byť trochu viac vzadu a vyššie ako zvyčajne, ale váš trup a hrudník by sa nemali príliš nakláňať, aby ste ich mohli umiestniť.

Preneste váhu zo stredu na pravú nohu. Je to ako krok Kao, len namiesto okamžitého posunu dozadu doľava prenesiete váhu do stredu a potom ju presuniete doľava. Tento úkon vykonajte na štyri počítania. Potom zopakujte v opačnom smere, pričom váš prvý presun váhy bude smerovať od stredu doľava.

  • Predstavte si, že zadkom robíte kruhy. Zvyšok vášho tela zostane statický, ale váš zadok a boky sa budú pohybovať v kruhoch v smere hodinových ručičiek počas štyroch počítaní, potom proti smeru hodinových ručičiek počas štyroch počítaní.

Doplňte polohovanie paží. Ruka, ktorá zodpovedá vedúcemu bedrovému kĺbu, by mala byť v strede vášho hrudníka, s dlaňou smerujúcou k podlahe. Váš lakeť by mal byť pokrčený a vo výške ramien, smerovať rovno do strany. Druhá ruka by mala byť na druhom bedre.

  • Keď sa váš vedúci bok prepne, prepnite aj polohu paží.

Metóda 4 z 5: Používanie rúk

Použite pohyb pua („kvet“). Jemne natiahnite obe ruky šikmo doprava, ruky sú na úrovni pása. [7]
Vaše dlane by mali smerovať k zemi a končeky prstov by mali byť zdvihnuté. Keď ruky otočíte tak, aby dlane smerovali nahor, spojte končeky prstov a vytvorte „kvet“. Takto postupujte dva krát a potom to zopakujte na ľavej strane.

  • Tento pohyb zvyčajne sprevádza kaholo alebo kao.

Použite pohyb ua alebo dážď. [8]
Pravú ruku vystrite do strany tak, aby bola ruka mierne nad vašou hlavou. Nakloňte sa dozadu na ľavú stranu a pozrite sa mierne hore na svoju ruku. Ľavá ruka by mala byť blízko vašej tváre, asi päť centimetrov od pravej ruky. Pri spúšťaní rúk k pásu jemne pohybujte prstami. Opakujte na druhej strane.

  • Tento pohyb bude sprevádzať kývavý pohyb alebo krok kaholo.

Použite pohyb nalu alebo „vlny“.[9]
S lakťami ohnutými v páse začnite s pravou rukou hore a do strany a ľavou rukou na hrudi. Pohybujte oboma rukami dvakrát hore a dvakrát dole plynulým vlnovitým pohybom. Opakujte na druhej strane.

  • Podobný vlnivý pohyb predstavuje oceán. S rukami pred sebou robte, akoby ste trhali kvety z vody, pričom striedavo trhajte pravou a ľavou rukou. Vytvoríte tak ilúziu mnohých vĺn.

Metóda 5 z 5:Dávať všetko dokopy

Použite video. Na youtube sú videá základných tancov.[10]
Keď zvládnete jednotlivé kroky, bude pre vás ľahké sledovať videá a lepšie pochopiť, čo tanečníci robia s bokmi.

  • Tieto videá môžu zahŕňať viac pohybov rúk, ako je tu načrtnuté: hula je príbehový tanec, takže existuje veľa pohybov rúk a paží.Fluidita a pohyby, ktoré sú načrtnuté vyššie, vám však umožnia pocítiť rytmus pohybov rúk hula. Umiestnenie rúk je často rovnaké aj.

Napíšte si vlastnú choreografiu. Pomocou pohybov v tomto článku vytvorte vlastný tanec.

  • Začnite s kývavými pohybmi a potom začleňte pohyby ramenami.
  • Prejdite na kaholo, pričom naďalej používajte pohyby rúk.
  • Otočte sa do kruhu pomocou ka’o alebo ami.
  • Skúste použiť kaholo na pohyb ďalej do strany alebo diagonálne smerom k publiku.
  • Improvizácia! Ak si tieto pohyby nacvičíte, mali by ste byť schopní plynulo prechádzať z jedného na druhý. Sú celkom jednoduché. Vyberte si pieseň, ktorá sa vám páči, a prejdite si ju podľa toho, ako sa vám páči.

    • Improvizácia znamená, že všetko ide, takže použite svoje ruky a rozprávajte svoj vlastný príbeh. Nájdite viac čo najviac pohybov rúk, použite youtube, aby ste pohyby správne pochopili. [11]
  • Odkazy