7 spôsobov, ako pomôcť problémovému priateľovi alebo príbuznému

Zdá sa, že priateľ alebo blízky človek je nešťastný a zápasí so životnými aktivitami? Vykazujú emocionálnu a/alebo mentálnu nestabilitu a často vyjadrujú zvláštne myšlienky? Je ťažké, keď neviete, ako pomôcť, pretože sa snažíte pochopiť príčiny.

Na zlepšenie kvality ich života využite tieto metódy, aby ste s nimi efektívne komunikovali a získali užitočný pohľad na ich potreby.

Metóda 1 zo 7:Podpora

Informujte ich o rôznych dostupných technikách pomoci tým, ktorí nie sú primerane šťastní alebo produktívni, a o tom, že s pomocou je možné takéto problémy prekonať:

  • Ťažkosti s udržaním rozumných cieľov a ideálov
  • Problémy s ovládaním hnevu
  • Výpadky pamäti a koncentrácie
  • Kariérne prekážky
  • Zápasí s užívaním si každodenného života, rekreačných aktivít a nachádzaním spokojnosti a pokoja (duševného pokoja).

Prístup k zlepšeniu duševné zdravie ako hodnotné úsilie, ktoré posilňuje hodnoty, pozitívne charakterové vlastnosti a prispôsobenie sa životu; tak podporiť to, čo život môže ponúknuť.

Uvedomiť si, že človek môže žiť plnší a tvorivejší život a posilniť duševnú silu, aby sa lepšie zvládnuť s výzvami prostredníctvom flexibilita – ako protiklad k prasknutiu pod tlakom.

Metóda 2 zo 7:Sugerácia poradenstva

Pochopte, že psychoterapia sa zvyčajne nazýva „neusmerňovaná terapia“ v tom zmysle, že priamo nezasahuje do základného myslenia človeka, ale skúma a postupne vedie pacientov k objavovaniu dôvody na problémy a nové spôsoby, ako sa s nimi vyrovnať. Nejde o skutočnú intervenciu, pretože terapeut do nej otvorene nezasahuje.

Preskúmajte psychoterapiu, ktorú vykonávajú certifikovaní/licencovaní odborníci s rôznou kvalifikáciou a výcvikom, vrátane:

  • Manželskí a rodinní poradcovia
  • Licencovaní klinickí sociálni pracovníci
  • Školskí, vysokoškolskí a iní inštitucionálni poradcovia
  • Psychológovia používajú rôzne psychoanalytické postupy
  • Psychiatrické sestry pracujúce s lekárom alebo bez neho a
  • Certifikovaní psychiatri

Uvedomte si, že rôzni psychoterapeuti môžu používať odlišné techniky, ako napr:

  • Skupinové alebo individuálne poradenstvo
  • Hovorený rozhovor, dialóg, rozprávanie príbehu
  • Písané slovo, písanie odpovedí
  • Umelecké dielo, divadlo alebo hudba
  • Sugescia a hypnóza

Pochopiť, že technika sa môže líšiť, na základe skúseností s daným človekom vybudovať akceptujúci, potvrdzujúci vzťah, ktorý vedie k vedeniu pomocou dialógu – komunikácie medzi štyrmi očami alebo v skupine s cieľom postupne ovplyvniť zmenu správania -, ktorého cieľom je zlepšiť duševné zdravie klienta alebo pacienta, alebo zlepšiť vzťahy v skupine (napríklad tímovú prácu, vzťahy v rodine, vzťahy s rovesníkmi v škole a v práci atď.).

Metóda 3 zo 7: Rozhovor s terapeutom

Konzultácia s poradcom môže byť pre vášho priateľa spočiatku desivá. Pripravte sa:

  • Ubezpečte ich, že nie je nič zlé na tom, že sa takto cítia. Prvé stretnutie s kýmkoľvek často vyvoláva strachové reakcie a je formou stresu – a všetky zdroje stresu môžu spôsobiť, že človek je úzkostlivý, zabúda a má zahmlené myšlienky.
  • Vysvetlite im, že – ako pri všetkých nových veciach – bude trvať určitý čas, kým si na terapiu zvyknú, ale povzbuďte ich, aby počas prvých niekoľkých sedení zistili, ako to ide. Navrhnite im, aby sa terapeuta opýtali na všetky otázky, ktoré majú v súvislosti s počiatočným procesom. To ich pravdepodobne upokojí, ako aj posilní ich postavenie.
  • Vysvetlite im, že ak sa kedykoľvek počas terapie budú cítiť s terapeutom nepríjemne, z akéhokoľvek dôvodu alebo v akejkoľvek fáze, môžu prejsť k inému. Ak pochopia, že je to ich právo, nebudú sa cítiť v pasci alebo zaviazaní.

Pozorne a aktívne počúvajte, aby ste rozoznali, ako môžete podporiť liečbu:

  • Uistite sa, že rozumiete tomu, čo sa hovorí o predpisoch, terapii a podobne.
  • Klásť vhodné otázky, aby ste sa vyhli nedorozumeniam.
  • Robte si poznámky, zaobstarajte si výtlačok alebo si vyžiadajte literatúru o svojej úlohe – aj keď máte dobrú pamäť.

Metóda 4 zo 7: Pochopenie duševného zdravia

Skúmajte, ako skenovanie mozgu ukazuje aktivitu v oblastiach silných emócií, potrieb a pocitov, ako sú nespokojnosť, závislosti a túžby. Zdá sa, že tieto ukazujú na nenaplnené potreby a pohnútky ovplyvňujúce duševné zdravie, keďže štúdie naznačujú, že skenovanie mozgu tých pobláznení láskou veľmi podobajú skenom mozgov s duševnými chorobami; zdá sa teda, že emócie, túžby a fyziologické reakcie majú často neurologickú povahu.

  • Andrew Newberg, M.D. je docentom rádiológie a psychiatrie na Lekárskej fakulte Pensylvánskej univerzity. Významný výskumník v oblasti nukleárnej medicíny zobrazovania mozgu, jeho výskum sa zameriava na vývoj neurotransmiterových stopovacích látok na hodnotenie religiozity a neurologických a psychiatrických porúch, ako sú klinická depresia, poranenie hlavy, Alzheimerova a Parkinsonova choroba.[1]
    Aquili, Eugene, G, Newberg, Andrew, B, 1999, <i>Mystická myseľ: Skúmanie biológie náboženskej skúsenosti</i>, ISBN 0800631633

Zvážte, že oblasti mozgovej aktivity pri zamilovanosti a duševných chorobách sú dosť podobné mozgovej aktivite pri hlade, smäde a drogovej závislosti (podobne ako tlaky spôsobené potrebuje). či je teda narušenie individuálnych reakcií, ako je pocit neúspechu v dôležitých oblastiach potrebných pre osobný úspech, uspokojenie a sebarealizáciu, neurologicky založené?

Metóda 5 zo 7:Začiatok

Urobte, čo môžete, aby ste pomohli a prejavili záujem tým, že nebudete odsudzovať a budete priateľskí. Empatizujte.

pomôžte im pochopiť, že človek môže vyhľadať liečbu a vzdelanie, aby sa zlepšil a zvýšil svoj úspech. Ak veria, že môžu dosiahnuť novú úroveň šťastia a zdravia a že ktokoľvek (aj keď nie sú nositeľmi diagnostikovanej choroby) môže rásť, budú sa o to s väčšou pravdepodobnosťou snažiť.

Zachovajte dôvernosť. Uvedomte si, že je to kľúčové pokračovať v pozitívnom vzťahu s nimi, a že kľúčom k tomu je vzájomná dôvera. Nikdy opakovať alebo klebetiť o osobných informáciách, ktoré vám niekto poskytol.

Metóda 6
Metóda 6 zo 7:Hľadanie diagnózy

Vyhľadajte poradenstvo a psychologické konzultácie u psychologických odborníkov, ako sú lekári, kliniky a školskí poradcovia. Zapojte rodičov, ak to považujete za vhodné.

Výskum, aby ste sa dozvedeli o získaní pomoci: Konzultujte so štátnou alebo okresnou agentúrou pre duševné zdravie a s inými stránkami. Pomôcť môže aj online výskum.

  • Zvážte možnosť overiť si informácie na internete, využiť miestnu knižnicu alebo si zakúpiť knihy. Kurzy ako všeobecná psychológia predstavia základnú terminológiu a pojmy, ale väčšinou sa budú zmieňovať len o psychických problémoch. Kurzy abnormálnej psychológie môžu byť náročné na sledovanie, ak nie ste zaškolený vo všeobecných psychologických termínoch a pojmoch.

Ak je to možné, informujte sa o všetkých psychologických diagnózach a liečbe, ktorú môžu absolvovať. Manžel, blízky príbuzný alebo partner osoby môže byť schopný komunikovať s odborníkom na duševné zdravie, ktorý to poskytuje, a nájsť spôsob, ako podporiť liečbu.

Pomôžte so zapamätaním si stretnutí s poradcom a užívaním predpísaných liekov. Je dôležité, aby ste nevynechali sedenia s liekmi a terapiu.

Povzbudzujte ich, aby dodržiavali plán a snažte sa zistiť, prečo napríklad neužívali svoje lieky:

  • Pýtať sa na nežiaduce vedľajšie účinky a
  • Či už im pomáha cítiť sa lepšie, alebo nie
  • Má negatívne vedľajšie účinky, a ak áno, pomôžte mu poradiť sa s odborníkom na psychológiu.

Vyhýbajte sa labilným, nahnevaným, ohrozujúcim ľuďom a vyhľadajte odbornú pomoc. Nasmerujú vás k najlepšiemu postupu.

Metóda 7
Metóda 7 zo 7:Pochopenie vzdelávania psychológov a psychiatrov

Zvážte všetky oblasti života. Uvedomte si, že Americká psychologická asociácia výslovne uvádza, že sociálna, náboženská a náboženská oblasť sa musí rešpektovať a je dôležitá. Vzdelávanie psychiatrov v duchovných a náboženských otázkach vyžaduje aj Americká psychiatrická asociácia vrátane:

  • Meditácia a modlitba môžu byť užitočné v emocionálnej, mentálnej a fyzickej oblasti, pretože ponúkajú úľavu a ovplyvňujú oblasti, ako je viera.
  • Práca a voľný čas — kariérne a rekreačné udalosti, ktoré ovplyvňujú všetky oblasti života, ako je sociálny, kultúrny, fyzický a vzdelávací rozvoj a pokrok, takže môžu ovplyvniť všetky oblasti duševného zdravia človeka.
  • Priateľstvo — vzťahy so vzájomnou úctou, lojalitou, náklonnosťou, rešpektom a „byť tu“ v núdzi alebo v kríze. Ich podobný vkus a záujmy zvyčajne umožňujú zdieľať zábavné aktivity, ťažkosti a hodnoty rady toho druhého. Súcitná láska (priateľstvo) sa interpretuje ako náklonnosť a pocity určitej úrovne intimity, ktoré nesprevádza vášnivé, fyziologické vzrušenie.
  • Láska — náklonnosť vyjadrená kombináciou intimity (zdieľanie), záväzku (stálosť a vytrvalosť) a rôznych druhov starostlivosti a vášne, ako sa prejavuje v rodinnej láske, ako aj v romantickej láske.

    • Vášnivá láska je intenzívna túžba a často ju sprevádza fyziologické vzrušenie (dýchavičnosť, zrýchlený tep). Emocionálne a fyziologické vzrušenie môže byť prítomné aj pri psychickom strese, strachu a abnormálnom správaní.
  • Sebausmernenie — sebarealizácia, aby človek našiel svoje miesto a poslanie v živote, pričom sa naďalej učí, spolu so službou a pomocou alebo aj súťažením s ostatnými vo všetkých fázach a etapách života. Človek môže dosiahnuť pokrok a mať pocit úspechu. Úspech je nákazlivý — budete ho chcieť viac…

Pomáhajú im prispôsobiť sa životným povinnostiam a stresom: Dvanásť čiastkových úloh, ktoré sa majú posilniť sa zaoberali Myers, Sweeny a Witmer, ktorí opisujú tieto oblasti, v ktorých je potrebné lepšie nastaviť svoje osobné z publikácie Americkej poradenskej asociácie tým, že lepšie porozumejú v: [2]
Myers, J.E.; Sweeny, T.J.; Witmer, J.M. (2000). „Koleso wellness poradenstva pre zdravie: Holistický model plánovania liečby. Journal of Counseling and Development“. Journal of Counseling and Development 78: 251-266, ISSN 0748-9633

  • Zmysel pre hodnotu — dobrý prístup,
  • Zmysel pre kontrolu — duch môže robiť,
  • Realistické presvedčenia – nie bizarné,
  • Emocionálne uvedomenie a zvládanie — citlivá reakcia,
  • Riešenie problémov a tvorivosť — proaktívne,
  • zmysel pre humor – namiesto toho, aby bol fatalistický alebo cynický,
  • Výživa — dostatočné množstvo s vyváženým výberom potravín,
  • Cvičenie — udržiavanie fyzickej pohody,
  • Starostlivosť o seba — dobre sa prezentovať,
  • Zvládanie stresu – byť čo najviac vyrovnaný, pozitívny a aktívny,
  • Rodová identita — sebaprijatie,
  • Kultúrna identita — poznanie seba samého.
  • Pomôžte svojmu blízkemu s radosťou objavovať rôzne techniky na zlepšenie vlastného života a naučiť sa byť viac pokoj a zhromaždené.

    • Rešpektovať ich podstata a spiritualita osobnosti a identity – mnohí odborníci na duševné zdravie chápu dôležitosť rešpektovania náboženstva a osobnej spirituality.
    • Zvážte, či „Boh je tu, aby zostal“, aby ste pochopili — aj keď nie ste veriaci — zahŕňajúce niektoré vedecké názory na psychologickú alebo duchovnú povahu alebo život, o ktorých sa hovorí v Newberg, Aquili, 2002, Prečo Boh nechce odísť: Veda o mozgu a biológia viery.[3]
      Newberg, Andrew, B, Aquili, Eugene, G, 2002, <i>Prečo Boh nechce odísť: Veda o mozgu a biológia viery</i>, Ballantine, ISBN 0-34544-034X
  • Odkazy

      Aquili, Eugene, G, Newberg, Andrew, B, 1999, Mystická myseľ: Skúmanie biológie náboženskej skúsenosti, ISBN 0800631633

      2.02.1Myers, J.E.; Sweeny, T.J.; Witmer, J.M. (2000). „Kolo wellness poradenstva pre wellness: A holistic model for treatment planning (holistický model plánovania liečby). Journal of Counseling and Development“. Journal of Counseling and Development 78: 251-266, ISSN 0748-9633

      Newberg, Andrew, B, Aquili, Eugene, G, 2002, Prečo Boh nechce odísť: Veda o mozgu a biológia viery, Ballantine, ISBN 0-34544-034X